Frygtelige ting fra barndommen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1098

Re: Frygtelige ting fra barndommen

Indlægaf girl_beat » 10. okt 2015, 12:53

Delfin skrev:Knust pille blandet med vand og sukker på en spiseske. Jeg lærte meget tidligt at sluge piller :D

Sjovt nok lærte jeg aldrig at sluge piller, så i dag er det lige før, at jeg nogle gange foretrækker spiseskeen :genert:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 497
Likede indlæg: 1907

Indlægaf Vira » 12. okt 2015, 07:44

Medicin. Puha sådan en pille der er på vej ned men kommer op igen, mange gange! Det er altså klamt. Og øjendråber. Synes det var frygteligt at være syg og skulle sådan noget igennem. Jeg er dog heldigvis vokset fra det.
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2144

Indlægaf sigge » 12. okt 2015, 08:24

Urgh ja, medicinskeen. Sådan noget hostesaft smagte bare overhovedet ikke godt.

Termometeret var bestemt heller ikke nogen fornøjelse - jeg ved dog fra min kusine, som er sygeplejerske, at enden faktisk er det eneste retvisende sted at måle, så det bruger de altid på den afdeling, hvor hun arbejder. Stakkels patienter, der skal have tjekket temperatur hver anden time. :(

Flourskylning var også virkelig ækelt. Men jeg gik på sådan en moderne skole, hvor vi fra 2. eller 3. klasse gik over til kollektiv tandbørstning med flourtandpasta i stedet. Så stod skoletandplejeren med et stort gebis og ditto tandbørste og viste, hvordan man skulle børste en tand ad gangen, og så sad vi alle samme på række med vores egen tandbørste og børstede vores egne tænder. Jeg skiftede dog skole, da jeg skulle i 6. klasse, og der var de ikke så moderne, så der var det over til den kvalmende flourskylning igen. :badr:
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 12. okt 2015, 11:11

sigge skrev:Urgh ja, medicinskeen. Sådan noget hostesaft smagte bare overhovedet ikke godt.

Termometeret var bestemt heller ikke nogen fornøjelse - jeg ved dog fra min kusine, som er sygeplejerske, at enden faktisk er det eneste retvisende sted at måle, så det bruger de altid på den afdeling, hvor hun arbejder. Stakkels patienter, der skal have tjekket temperatur hver anden time. :(

Flourskylning var også virkelig ækelt. Men jeg gik på sådan en moderne skole, hvor vi fra 2. eller 3. klasse gik over til kollektiv tandbørstning med flourtandpasta i stedet. Så stod skoletandplejeren med et stort gebis og ditto tandbørste og viste, hvordan man skulle børste en tand ad gangen, og så sad vi alle samme på række med vores egen tandbørste og børstede vores egne tænder. Jeg skiftede dog skole, da jeg skulle i 6. klasse, og der var de ikke så moderne, så der var det over til den kvalmende flourskylning igen. :badr:

vi havde begge dele og min skole var bestemt ikke moderne,vi havde gamle skolefrøkener.

så fik vi røde piller og skulle børste tænder,så kunne man se bagefter om der sad noget rødt tilbage så der var noget man skulle gøre sig mere umage med når man børstede tænder.

jeg er sluppet for levertran osv,det eneste jeg kan huske som fælt var engang jeg havde fået en vabel hele vejen langs min lilletå af den slags hvor huden ryger af,og min far besluttede at desinficere det med barbersprit...det gjorde voldsomt meget nas,jeg ved sq ikke hvad han tænkte på,han har altid haft et bizart forhold til væsker og kemikalier.

vi boede med min mormor , hun er sådan en gammel sygeplejerske der kigger strengt henover brillerne,hun holdt på det vigtigste var vi fik sovet hvis vi fejlede noget,så vi var ikke ret store før sygdom betød vi fik et glas portvin og min søster og jeg havde hver vores yndlingsmærke,vi må ha været 7-8 år,måske mindre da det blev standard for os.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2144

Indlægaf sigge » 12. okt 2015, 11:16

hotlips skrev:
vi havde begge dele og min skole var bestemt ikke moderne,vi havde gamle skolefrøkener.

så fik vi røde piller og skulle børste tænder,så kunne man se bagefter om der sad noget rødt tilbage så der var noget man skulle gøre sig mere umage med når man børstede tænder.

jeg er sluppet for levertran osv,det eneste jeg kan huske som fælt var engang jeg havde fået en vabel hele vejen langs min lilletå af den slags hvor huden ryger af,og min far besluttede at desinficere det med barbersprit...det gjorde voldsomt meget nas,jeg ved sq ikke hvad han tænkte på,han har altid haft et bizart forhold til væsker og kemikalier.

vi boede med min mormor , hun er sådan en gammel sygeplejerske der kigger strengt henover brillerne,hun holdt på det vigtigste var vi fik sovet hvis vi fejlede noget,så vi var ikke ret store før sygdom betød vi fik et glas portvin og min søster og jeg havde hver vores yndlingsmærke,vi må ha været 7-8 år,måske mindre da det blev standard for os.

De der røde piller fik vi aldrig, og jeg var meget misundelig på dem, der gjorde. :(

Til det med fed: "Put some Windex on it!" http://imgur.com/sKDm1GM :D
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10227

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 11:27

En lille plet med ømt, rødt tandkød?
Her har du et snapseglas (inkl. snaps) til at duppe med!

Sådan var det, da jeg var barn. Ikke helt lille, men sådan fra jeg var 7-8 år.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9224

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 11:32

hotlips skrev:
sigge skrev:Urgh ja, medicinskeen. Sådan noget hostesaft smagte bare overhovedet ikke godt.

Vi skulle også børste tænder hos profylaksedamen, og jeg elskede de der sladretabletter, der smagte af lakrids.

Da vi kom i 5. klasse, fik vi et klasselokale med gulvtæppe, og jeg kan garantere for, at det tæppe aldrig ville få huller nogen steder. Til gengæld sjappede det helt vildt, når vi havde haft flourskylning.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3422

Indlægaf dgd2007 » 12. okt 2015, 12:57

Oldnordisk tandlægebor (næsten med håndsving) og ingen bedøvelse ...
Få taget polypper med æterbedøvelse
Skolekammerater med lunken jordnøddesmør i madpakken
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3555

Indlægaf Lemonella » 12. okt 2015, 15:16

dgd2007 skrev:Oldnordisk tandlægebor (næsten med håndsving) og ingen bedøvelse ...
Få taget polypper med æterbedøvelse
Skolekammerater med lunken jordnøddesmør i madpakken

Åh ja, hvordan kunne jeg dog glemme mine traumatiske tandlægebesøg. "Ja du har et lille hul, men det fikser vi hurtigt" og før man fik set sig om, var hele tanden boret ud og fyldt op med amalgam. :sur:

Jeg har også været igennem et par æterbedøvelser. Temmelig ubehageligt og meget skræmmende. :ad!:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3422

Indlægaf dgd2007 » 12. okt 2015, 15:26

Lemonella skrev:Jeg har også været igennem et par æterbedøvelser. Temmelig ubehageligt og meget skræmmende. :ad!:

Min svigermor var anæstesisygeplejerske. Hun stank efter sigende af det, når hun kom hjem :wacko:
0

Tilbage til "Generelt"