Indlægaf mfufu » 19. aug 2015, 23:29
Klap sammen og kom videre
I stedet for "Rapportér indlæg" så lav et rødt kryds ved hvert indlæg med funktionen "Skjul indlæg for mig". I mit kontrolpanel kan der eventuelt være en funktion, som angiver, hvor mange af andres røde krydser, der skal til, for at et indlæg automatisk er klappet sammen, når jeg ser en side. Jeg skal naturligvis kunne klikke på en "Vis indlæg", så jeg kan se et sammenklappet indlæg. Moderator skal automatisk have besked, hvis et indlæg modtager x antal røde krydser, så sagen - hvis der overhovedet er nogen sag - kan blive behandlet.
Formålet med dette er at gøre det til et personligt anliggende, hvad man vil tolerere, samt at dæmpe tendenser til drama. Som det er nu, fristes nogle debattører meget let til at træde ind i en rolle som ivrig 1. assistent for de autoriserede ordenshåndhævere. Og sommetider endda føle sig kaldet til at skrive et indlæg med citat og "anmeldt!" i.
Teknikken bruges på boardgamegeek.com
Slyngelstuen
Sammesteds er der i øvrigt et umodereret forum, hvor folk får lov til at boltre sig meget frit (inden for lovens grænser). Hvis man deltager i debatten dér, må man være indstillet på at skulle acceptere at blive svinet til. Moderatorer af de øvrige fora kan flytte tråde over det umodererede forum, hvis noget bliver for groft. Det virker også fint.
1
Internettet er et fantastisk medie til udbredelse af viden såvel som misinformation. Sammenholdt med at demokrati gælder for alle, ser det virkelig sort ud.