Antal børn

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Re: Antal børn

Indlægaf Sorenspige » 12. okt 2015, 11:54

Primle, jeg er ked af at høre, at du har oplevet flere aborter :ae:. Håber, det snart lykkes med nummer 2.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 12:05

Jeg har altid tænkt, at jeg skulle have 3 børn. Manden har fra day 1, hvor vi talte om børn, sagt 2 stk. Efter barn nr. 1 håbede jeg stadig på 3. Efter barn nr. 2 er jeg helt på mandens "kun" 2.

Jeg har det dog stadig sådan, at hvis det var muligt at få leveret en 3 årig, når den mindst var omkring de 5-6 år, så ville jeg stadig være frisk på 3 børn. Men ikke flere graviditeter og babyer til mig. Jeg kunne dog sagtens snuppe et par fødsler mere. Men det kræver vist nok en graviditet og efterfølgende en baby, så jeg holder mig i skindet :P
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 12. okt 2015, 12:14

Jeg har altid ønsket mig mange børn,men som det blev er helbredet ikke til det.

Ham jeg har er jeg selvvalgt alene med,det går fint men jeg vil ikke have kræfter til en mere alene,ihvertfald ikke som det er.

Så enten skal jeg finde en fuldtidsmand eller også skal jeg satse på en i sidste øjeblik så min dreng er noget større,han bliver snart 5 og jeg er 38,det er ikke helt umuligt det bliver det det ender med så jeg køber mig til en donor når jeg er omkring 43.

Jeg kommer under ingen omstændigheder til at droppe tanken om flere børn før naturen gør det umuligt,ikke fordi jeg er vildt skruk eller det er noget der fylder ret meget men vi mangler nogen her,så jeg har egentlig en klar forventning om der kommer mindst en og så længe jeg kan få dem kommer børn eller ej afgjort til at være noget der skal tales om hvis jeg render på mænd det kunne tænkes jeg ville beholde.

Hvis jeg var til overnaturlige ting tror jeg måske jeg ville tænke vi mangler nogen sjæle der hører til her.
0
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1432

Indlægaf Dime » 12. okt 2015, 12:16

Jeg har aldrig haft ønsker om et specifikt antal, og det er ej heller noget vi havde nogle synderlige planer for, ekskonen og jeg...
Der skete bare pludselig noget barn, og det skete så nogle gange... og nu har jeg 4 vidunderlige drenge... og jeg skal ikke have flere (og det kan jeg heller ikke få) :)
1
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 12:29

Jeg har altid tænkt, at hvis jeg skulle have børn, skulle det være et enkelt, og da jeg nu skal have det selv, behøver jeg ikke drøfte beslutningen med nogen.
Jeg tror, at jeg vil trives bedst med et barn, fordi jeg selv fylder så meget i mit eget liv, og så spiller det også ind, at jeg selv har været meget glad for at være enebarn. Jeg synes ikke, at det automatisk er synd for et barn ikke at have søskende.

Abort er dog så godt som utænkeligt for mig, og derfor ville også en uplanalgt graviditet blive gennemført, medmindre der var fare for mit eller barnets liv.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
SonataA
Kort karma: 14
Likede indlæg: 167

Indlægaf SonataA » 12. okt 2015, 12:44

Jeg tror aldrig jeg har haft en ide om hvor mange børn jeg ville have. Men efter vi fik den første havde jeg en helt klar følelse af, at min familie ikke var hel. Der manglede ligesom noget - eller nogen.
Manden havde svært ved tanken om 2 børn, men var heldigvis med på ideen (efter nogle lange snakke).
Nu har vi 2 unger, og jeg sidder tilbage med en følelse af en komplet familie.

Vi ville godt kunne rumme og elske endnu et barn, jeg har bare ikke lyst. Jeg hepper i stedet for at mine langsomme veninder kommer igang med baby-making.
0
DenSkarpeLaks
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Indlægaf DenSkarpeLaks » 12. okt 2015, 13:04

Både min kæreste og jeg har altid tænkt at vi skulle have 2 eller 3 børn. Vi er begge ud af børneflokke på 4, og syntes at det var for mange. Nu har vi 2 børn og jeg tror ikke vi får flere. Ind imellem kommer lysten til en 3'er hos os begge, men ret beset har vi bare ikke overskuddet.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 12. okt 2015, 13:10

MyGirl skrev:Vi er stadig uafklarede og tager det som det kommer. Indtil videre starter vi med et, når tid er til den slags.

Min kæreste har børn i forvejen, og ved at han teknisk set ikke føler behov for at få flere, men jeg vil gerne være nogens mor med tiden, må jeg erkende.

This... Jeg er bare endnu ikke nået dertil, hvor jeg har afgjort, om jeg i det hele taget har lyst til at få børn...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
BirdReynolds
Kort karma: 10
Likede indlæg: 111

Indlægaf BirdReynolds » 12. okt 2015, 18:19

Bare lige én til.. (Det bliver så to)
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2066

Indlægaf Tibbler » 12. okt 2015, 18:26

Jeg har altid tænkt, at jeg skulle have 2 børn. "En til hver hånd" :lun:
Manden havde det på samme måde.

Dem har vi fået - og vi føler stadig begge to, at det er det helt rigtige antal til os.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2413

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2015, 19:12

FruKuk skrev:Jeg har altid tænkt, at jeg skulle have 3 børn. Manden har fra day 1, hvor vi talte om børn, sagt 2 stk. Efter barn nr. 1 håbede jeg stadig på 3. Efter barn nr. 2 er jeg helt på mandens "kun" 2.

Jeg har det dog stadig sådan, at hvis det var muligt at få leveret en 3 årig, når den mindst var omkring de 5-6 år, så ville jeg stadig være frisk på 3 børn. Men ikke flere graviditeter og babyer til mig. Jeg kunne dog sagtens snuppe et par fødsler mere. Men det kræver vist nok en graviditet og efterfølgende en baby, så jeg holder mig i skindet :P

Du vil gerne prøve en planlagt hjemmefødsel også :-D
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2413

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2015, 19:17

Jeg vil gerne have to eller tre.
Her lader nummer to også vente på sig, og vi har mistet en gang. Så jeg er også nået dertil at vi nok stopper ved to børn.
Jeg var i øvrigt også ret dårlig til at være gravid første gang, så kriteriet for overhovedet at overveje en 3'er er at anden graviditet forløber væsentligt bedre.
Senest rettet af Bøtte 12. okt 2015, 20:09, rettet i alt 1 gang.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 20:06

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Jeg har altid tænkt, at jeg skulle have 3 børn. Manden har fra day 1, hvor vi talte om børn, sagt 2 stk. Efter barn nr. 1 håbede jeg stadig på 3. Efter barn nr. 2 er jeg helt på mandens "kun" 2.

Du vil gerne prøve en planlagt hjemmefødsel også :-D

Ikke mere hjemmefødsel til mig - vi havde vist rigeligt sjov med den spontane :lol: Men jeg krydser for, at der snart er en 2´er på vej til jer :kys:
2
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 13. okt 2015, 16:16

Jeg har aldrig villet have børn, af flere grunde. Den vigtigste grund på det tidspunkt var at jeg ikke ønskede grobund for mine rødders overlevelse, den anden var at jeg ville gøre karriere og være egoistisk. Daværende kæreste ville gerne have flere børn og efter en del år ændrede jeg holdning. Vi endte med 1 barn og kunne man bestille en mere uden graviditet så havde jeg gjort det. Jeg var både elendig til at være gravid og min krop kunne ikke holde til det.

Idag hvor barnet er 10, fortryder jeg lidt at han ikke fik en søskende. Men da ungen ikke kommer dumpende med storken og jeg gik fra mit barns far indenfor de første måneder samt jeg ikke ønsker børn med flere forskellige, ja så får jeg aldrig en mere. Vil ikke være enlig mor til to børn med to forskellige fædre.
0
Brugeravatar
Mus84
Kort karma: 12
Likede indlæg: 225

Indlægaf Mus84 » 14. okt 2015, 05:03

Min mand har hele tiden sagt to, jeg har sagt to-tre stykker. Nu har vi to og tror ikke der komme flere. Tror ikke vi vil have overskud til flere børn, vi er begge introverte og har brug for pauser med os selv uden larm.
Samtidig er vores børn de mest skønne fantastiske kærlige mennesker der bare giver os så meget. Jeg er dårlig til at være gravid, men vil elske at føde igen. Vil elske at gå og hygge med en lille baby, men det skak ikke være på bekostning af mit overskud til de store.
Nu er ungerne kun et og tre og vi er i starten af trediverne så aftalen er at vi taler om det om et par år.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"

Tilbage til "Forældre"