Antal børn

Chloecat
Kort karma: 3
Likede indlæg: 66

Re: Antal børn

Indlægaf Chloecat » 26. dec 2015, 20:10

Vi har en dreng på snart to sammen, som en anden beskrev mangler der i min optik noget eller nogen, mens min mand mener vi har fået de børn vi skal have. Han er helt urokkelig, hvor jeg bare er ved at gå til, ikke bare i ren skrukhed - men også i et kæmpe dilemma om jeg kan 'nøjes' og jeg set med langtidsperspektivets briller på - om 20 år ikke sidder som en bitterfisse over det valg, når æggene forlængst er overskredet sidste salgsdato. Så jeg håber han rykker sig indenfor det næste år, eller jeg kan sluge kamelen...og have det godt med det.

Jeg vil gerne have to børn, kan godt forestille mig under de rette betingelser tre unger.
Jeg er selv enebarn i biologisk forstand, men har to halv søskende som er meget ældre, de er en gave også selvom jeg ikke snakker så meget med den mellemste, ved jeg at jeg altid kan regne med hende.
0
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 248

Indlægaf Alphilia » 26. dec 2015, 20:42

Jeg ville egentlig gerne have tre. Så gik der en pæn slat år før jeg mødte ham der skal være far til dem. Han er til to. Min alder taget i betragtning og det faktum at nr 1 lader vente på sig, gør at jeg stadig drømmer om to, men pt bliver glad for en.
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2273

Indlægaf didas » 26. dec 2015, 22:33

Jeg har ikke noget ønske om at få børn og har aldrig haft det. I og med, at jeg er 34 og single, har jeg rykket mig så langt, at jeg ikke er afvisende overfor bonusbørn, hvis der skulle komme sådan en mand ind i mit liv. Men ingen egne børn til mig tak.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2957

Indlægaf JoyNips » 27. dec 2015, 11:34

Forudsat at vi overhovedet kan få børn (og at jeg kommer mig over min panik bare ved tanken), så håber jeg på mere end én. Jeg er selv enebarn og jeg kan mærke nu, hvor min mor er 70 og min far 65, at det på mange måder er et ensomt hverv. Jeg frygter både at stå alene med alt det praktiske (selvom det naturligvis er markant nemmer i forhold til arv...) og at være helt alene tilbage uden anden familie end den jeg selv har skabt. Jeg har ikke anden familie end mine forældre, så uden dem er der ingen, der "deler min historie".

Derudover har det også været en ensom barndom. Jeg er introvert og var nok lidt et mærkeligt, gammelklogt barn, der begravede mig i mine bøger og min ridning og ikke bare fandt venner så nemt. Mine forældre var fantastiske og min barndom har på ingen måde været dårlig, men i tilbageblik kan jeg se, at det havde været nemmere, hvis der havde været en søskende. Det er selvfølgelig anderledes, hvis man er udadvendt og nemt får venner.

Som enebarn er der også bare nogle færdigheder, man ikke får øvet i samme grad. Min kæreste er nr 2 ud af 6 søskende og har lært at være uenige og kunne rive hovederne af hinanden det ene øjeblik og elske hinanden ubetinget igen det næste. Jeg har aldrig lært uenigheder og er enormt konfliktsky, for jeg føler nærmest at enhver uenighed er skridtet før at slå op. Jeg har virkelig måtte arbejde på ikke at bide alt i mig for husfredens skyld.
Og det er selvfølgelig ikke dét, der skal afgøre hvor mange børn man får. Og det er også på mange måder fint at være enebarn.
Samlet set giver MIT regnskab bare, at jeg helst vil have flere, hvis jeg skal have nogen.
3
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 45
Likede indlæg: 187

Indlægaf Little_Woman » 31. dec 2015, 15:27

Har altid gerne ville have mere end een, meget af samme grunde som Joynips beskriver. Men, men, men... Jeg har kastet mig ud i at prøve at lave et barn selv, og det skal altså ikke gå så let igen; jeg er glad for at få et enkelt, som verden er lige nu. Uanset, skal jeg ikke have mere end ét barn alene; skal der flere børn, skal det være fordi der er kommet en mand slentrende og laver barn/børn på mig.
0
Nu med fugl
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 5. jan 2016, 09:31

Jeg har altid drømt om en stor børneflok med minimum 3 børn. Nu har vi 4 og jeg elsker det, selvom det til tider er lidt hårdt (primært fordi mindste på 6 mdr. sover RØVdårligt). Her er det økonomien der kommer til at bestemme at vi "nøjes" med 4 :genert:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
godtnavn
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 8. jan 2016, 03:00

Jeg har altid gerne ville have tre, og det samme vil kæresten. Min søskendeflok er på 5, hans på 6, så vi er begge vokset op med mange søskende, og har elsket det! Derfor minimum 2. Jeg ville gerne have en kæmpe flok, hvis jeg vandt i lotto, men jeg vil også have råd til at rejse med børnene og så tror jeg ikke vi skal op på over 3. Var som barn lidt misundelig på andre børn der kom på ferier længere væk en sverige, omvendt husker jeg nogle fantastiske ferier. SÅ det er nok mest for min egen skyld, rejste ikke meget som barn så vil gerne rejse med børn nu.

Men så kommer det der alder ind, jeg er 27, kæresten 37 så jeg tror desværre ikke vi når mere end 2, jeg vil helst ikke have vi (her menes kæresten) bliver al for gammel når den yngste vokser op. Så indenfor maks 7 år vil jeg gerne nå at få dem vi skal have. Den første lader vente på sig, vi mistede i september, så bliver det svært at få børnene vil jeg være glad for et. Men helst 2-3 børn.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3525

Indlægaf Ballademager » 9. jan 2016, 08:20

Jeg tror bare, at vi skal have et barn. Allerhøjest to :genert:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 954

Indlægaf Evapeva » 18. jan 2016, 16:32

Vi har hele tiden været enige om to børn, men nu hvor de er næsten 4 og 1½ er jeg skruk igen... :genert:

Det handler også om, at vi har to drenge, og jeg har altid ønsket mig en pige. Det er nok "hende", jeg er skruk efter. Og det er jo dybt åndssvagt. :blush:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 18. jan 2016, 19:49

De er 9 og 10 nu, de to jeg har.

Jeg har hele tiden gerne ville have flere, men mit liv hat været kaos og der har været ting udover mig selv jeg skulle have styr på. Jeg er mentalt et sted hvor det bestemt ikke er umuligt længere, plus jeg er gift på ny. Jeg er 32 og har en følelse af at det skal være inden for ret overskuelig fremtid jeg gerne vil have 1-2 mere :).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Zilla
Kort karma: 2
Likede indlæg: 18

Indlægaf Zilla » 25. jan 2016, 14:53

Jeg tror, vi stopper ved de to, vi har nu. To piger, en på 3 år og en på 3 uger :)
0
StumpL
Kort karma: 1
Likede indlæg: 5

Indlægaf StumpL » 28. jan 2016, 03:20

Danseprinsesse skrev:Hyggenysgerrighedstråd...

Vidste I, hvor mange børn I ville have - og var I enige med jeres partner?

Ændrede det sig og hvorfor?

Man må også godt svare, selvom man ikke er færdig med (eller begyndt på) at lave børn. :)

Vi havde altid sagt vi ville have 2 børn (inden vi fik børn). Men da nr. 2 var kommet og få uger gammel kunne jeg mærke at han ikke var den sidste, jeg kunne blive helt grådlabil ved tanken om at han var den sidste og at jeg ikke skulle opleve at være gravid igen. Så vi besluttede hurtigt at vi skulle have et barn nr. 3 også :lun:

Og nu har vi 3 børn på hhv 3,7 år, 2,1 år og 14 dage :love:
5
Mine 3 skønne børn:
Mille - 07.06.12
Sofus - 27.12.13
Tora - 14.01.16
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1128

Indlægaf Torn » 28. jan 2016, 15:13

Jeg gad vildt godt få 4 børn. Jeg er selv opvokset i en børneflok på 4. Som børn var det sjovt, udfordrende og naturligt. Som voksen er det intet mindre end fantastisk. Vi ses på kryds og tværs, har et tæt bånd og når vi alle samles til den månedlige søskendeaften er det en fest i sig selv (især fordi der nu også er 4 kærester).

Jeg er dog ret opmærksom på, at mine forældre har fortalt at det var hårdt - så måske orker jeg det ikke selv, selvom jeg tænker mine (fiktive) børn ville få glæde af flere søskende.
1
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1128

Indlægaf Torn » 31. jan 2016, 11:01

Nu fik jeg lige læst tråden og vil tilføje, at jeg ikke tror på antallet af børn er afgørende for svigt/dårlig barndom/dårlig familiestruktur. Det afhænger af forældrenes overskud, behov og ønsker. Og børnenes ditto. Noget af det kan man forberede sig på, andet opdager man hen ad vejen.

Fx kan et enebarn og en stor søskendeflok sagtens have en skøn barndom, hvis forældrene forstår at kompensere for de områder, hvor mange søskende eller manglende søskende kan være et problem. Og det samme med en gennemsnitlig børneflok (2 børn?).

Eksempler som "jeg kender et enebarn, der har været ensom" eller "jeg kender en stor søskendeflok, hvor børnene har følt sig overset" er måske ganske rigtige, men ikke desto mindre eksempler på noget, der har med forældrenes formåen og succes som forældre at gøre.
8
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1286

Indlægaf Muuh » 8. feb 2016, 10:31

Før jeg fik børn, havde jeg en ide om at jeg ville have 4 børn. Først 2 der lå tæt op af hinanden og efter noget tid så 2 mere der lå tæt op af hinanden.

Men efter min første fødsel, som var meget traumatisk ændrede det sig fuldstændig og jeg skulle i hvert fald aldrig have flere, var fuldstændig skrækslagen ved tanken om en mere.

Så da jeg blev uplanlagt gravid, da sønnen var omkring et år, var jeg fuldstændig i vildrede. I dag er jeg så taknemmelig for at jeg gennemførte graviditeten og fik en mere :lun:

Tanken om flere har da også siden meldt sig og jeg nåede at blive ret skruk og vende tilbage til mine oprindelige tanker om 4 børn, men desværre kom jeg til skade med min ryg, som satte en stopper for flere børn. Min ryg vil desværre ikke kunne klare en graviditet mere.
0
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark

Tilbage til "Forældre"