Antal børn

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1813

Re: Antal børn

Indlægaf Sangius » 8. feb 2016, 10:48

Jeg har nogengange haft en lille drøm om at få mange børn... Sådan 4 eller 5. Men lige nu er huset i hvert fald for lille, der er 'kun' plads til tre børn, hvis de skal have hver deres værelse.
Min mand vil minimum have 2, og gerne med få år imellem dem. Jeg er gravid nu, men stadig meget tidligt. Så må vi se, måske giver det lyst til flere, måske skal vi kun have en. Synes det er svært at sige, før man har fået ungen... :P
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 771

Indlægaf thomassneum » 8. feb 2016, 11:13

Jeg har ét barn. Jeg ville ikke have haft børn
Ærlig talt, så mener jeg ikke jeg er så disponeret til rollen som far. Men det fungerer fint, og jeg elsker min datter.

Min nuværende kæreste, ville ikke have børn da vi mødtes, men nu er der små ryk imod en anden holdning.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Gerbilwoman
Kort karma: 50
Likede indlæg: 484

Indlægaf Gerbilwoman » 11. feb 2016, 07:26

Hvis min kæreste havde fået lov at bestemme havde vi aldrig fået børn :panik:

Men så gik han alligevel med til et og vi fik en skøn dreng :klap: Der gik så 10 år før han endelig gik med til én mere - desværre blev jeg syg og måtte opereres hvilket satte fødslen i gang 17 uger for tidligt og vores lille dreng døde 8 timer efter fødslen :whine:

Nu venter jeg så nr 3 med ankomst indenfor 3 uger, en lille pige :lun: og pt. er vi ret enige om at der nok ikke kommer flere børn :)

Manden har da overvejet at blive snippet men gik bort fra det igen, som han siger - hvis nu vi skifter mening :P Tror heller ikke lige der sker uheld, jeg har pcos og kan kun blive gravid med hormonbehandling ;) (og vi brugte ikke prævention i de ti år mellem nr 1 og 2 - udover at stå af i Roskilde, så kunne jeg selv var der jo nok sket et uheld dér)
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Indlægaf Angelina » 11. feb 2016, 08:20

Danseprinsesse skrev:Hyggenysgerrighedstråd...

Vidste I, hvor mange børn I ville have - og var I enige med jeres partner?

Ændrede det sig og hvorfor?

Man må også godt svare, selvom man ikke er færdig med (eller begyndt på) at lave børn. :)

Nej, nej, nej ... :D

Ingen af mine børn var planlagte, jeg blev skilt og steriliseret efter nr 2 - så det var ikke diskuteret / vendt med partner, men jeg skulle ikke igennem sådan en omgang igen - jeg fik mine børn så ups'et og tidligt at jeg aldrig fik gjort mig de store tanker om hvor mange og alt det der.

Jeg er tilfreds med de to jeg har fået, jeg synes det har passet rigtigt godt - min mand og jeg var i øvrigt enige om at vi ikke ønskede flere børn da vi mødte hinanden - og det er vi stadig her knap 12 år senere.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 165
Likede indlæg: 882

Indlægaf Æble » 11. feb 2016, 14:33

Da jeg var ung ville jeg gerne have 3-4 stk.

Da jeg mødte min mand ville han egentlig ikke havebørn overhovedet (jeg havde en ups'er fra tidligere) . Efter nogle år ville han gerne alligevel og vi fik vores datter. Jeg ville rigtig gerne have nr tre men han sagde nej igen. Nu er han så klar på en efternøler, som vi har arbejdet på et års tid (har mistet en gang). Så måske ender det på de tre jeg ønsker/ønskede, og måske siger naturen stop.

Der var en anden der skrev noget med at man kunne blive bitter hvis man fortrød. Jeg oplevede i årene hvor min mand ikke ville have flere, at jeg i 1-2 år var rigtig ked af ikke at skulle have flere. Men så fandt jeg lissom ro idet. Jeg var ikke parat til at gå fra ham for at finde en anden mand der ville have et barn (og to barnefædre er vist også rigeligt :P ) Det tog tid, men keg havde det faktisk godt med at det endte med to, de var blevet store så vi kunne nogle andre ting osv. Så hvis det ikke lykkes at lave en tre'er så er det ufedt, men tror godt jeg kan finde ro med det.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 165
Likede indlæg: 882

Indlægaf Æble » 11. feb 2016, 14:35

thomassneum skrev:Jeg har ét barn. Jeg ville ikke have haft børn
Ærlig talt, så mener jeg ikke jeg er så disponeret til rollen som far. Men det fungerer fint, og jeg elsker min datter.

Min nuværende kæreste, ville ikke have børn da vi mødtes, men nu er der små ryk imod en anden holdning.

Det er lidt skægt, jeg har lige læst tråden for første gang, og du har allerede svaret i den. :lol2: Samme svar nogenlunde dog. :P
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 771

Indlægaf thomassneum » 11. feb 2016, 14:53

Æble skrev:
thomassneum skrev:Jeg har ét barn. Jeg ville ikke have haft børn

Det er lidt skægt, jeg har lige læst tråden for første gang, og du har allerede svaret i den. :lol2: Samme svar nogenlunde dog. :P

Uh!.

Tjaaa. det kan jo gå lidt stærkt. :gruble: :D
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Cookie
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 125

Indlægaf Cookie » 14. feb 2016, 21:04

StumpL skrev:
Vi havde altid sagt vi ville have 2 børn (inden vi fik børn). Men da nr. 2 var kommet og få uger gammel kunne jeg mærke at han ikke var den sidste, jeg kunne blive helt grådlabil ved tanken om at han var den sidste og at jeg ikke skulle opleve at være gravid igen. Så vi besluttede hurtigt at vi skulle have et barn nr. 3 også :lun:

Og nu har vi 3 børn på hhv 3,7 år, 2,1 år og 14 dage :love:

Det er lidt sjovt. Mine 3 piger er ca. lige så gamle som dine unger - Emma fra juli 12, Ida fra nov. 13 og Anna fra nov 15.

Min mand og jeg mødte hinanden for 4 år siden på dating.dk. Ret hurtigt fik vi snakket om børn og 4 mdr efter vi mødte hinanden var jeg gravid - helt planlagt. Vi var enige om at vi ikke ville nøjes med 1, så da hun var 7-8 mdr lavede vi nr. 2. Da hun så var født, vidste jeg helt ind i mit aller inderste, at jeg ikke var færdig med at få børn, men det var bare meningen at det skulle gå et par år mere. Den idé var minipillerne ikke med på, så trylle trylle fik vi en lille overraskelse næsten 2 år efter nr. 2. Og NU skal manden snippes, for jeg er færdig med at være gravid og vil ikke være mor til flere børn end dem jeg nu har. Manden er heldigvis enig.
1
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
StumpL
Kort karma: 1
Likede indlæg: 5

Indlægaf StumpL » 21. feb 2016, 04:10

Cookie skrev:
StumpL skrev:
Vi havde altid sagt vi ville have 2 børn (inden vi fik børn). Men da nr. 2 var kommet og få uger gammel kunne jeg mærke at han ikke var den sidste, jeg kunne blive helt grådlabil ved tanken om at han var den sidste og at jeg ikke skulle opleve at være gravid igen. Så vi besluttede hurtigt at vi skulle have et barn nr. 3 også :lun:

Det er lidt sjovt. Mine 3 piger er ca. lige så gamle som dine unger - Emma fra juli 12, Ida fra nov. 13 og Anna fra nov 15.

Min mand og jeg mødte hinanden for 4 år siden på dating.dk. Ret hurtigt fik vi snakket om børn og 4 mdr efter vi mødte hinanden var jeg gravid - helt planlagt. Vi var enige om at vi ikke ville nøjes med 1, så da hun var 7-8 mdr lavede vi nr. 2. Da hun så var født, vidste jeg helt ind i mit aller inderste, at jeg ikke var færdig med at få børn, men det var bare meningen at det skulle gå et par år mere. Den idé var minipillerne ikke med på, så trylle trylle fik vi en lille overraskelse næsten 2 år efter nr. 2. Og NU skal manden snippes, for jeg er færdig med at være gravid og vil ikke være mor til flere børn end dem jeg nu har. Manden er heldigvis enig.

Ja det er da lidt sjovt..
Mille er fra juni 2012
Sofus er fra dec. 2013
Tora fra jan. 2016
Så har i også nok at se til.
Vi har været sammen i efterhånden mange år, blev kærester i oktober 2004 ja vi var hhv 18 og 19 år, og gift siden oktober 2010.
0
Mine 3 skønne børn:
Mille - 07.06.12
Sofus - 27.12.13
Tora - 14.01.16
Brugeravatar
Cookie
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 125

Indlægaf Cookie » 21. feb 2016, 18:09

StumpL skrev:
Cookie skrev:
StumpL skrev:

Ja det er da lidt sjovt..
Mille er fra juni 2012
Sofus er fra dec. 2013
Tora fra jan. 2016
Så har i også nok at se til.
Vi har været sammen i efterhånden mange år, blev kærester i oktober 2004 ja vi var hhv 18 og 19 år, og gift siden oktober 2010.

Vi har kun været sammen siden 30.06.11 :-D
0
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 16
Likede indlæg: 393

Indlægaf Orchidea » 21. feb 2016, 18:18

Jeg troede ikke at jeg skulle have børn. Jeg kunne ikke rigtig lide børn og jeg så ikke mig selv som en særlig moderlig type.

Da jeg mødte min mand stod det pludselig lysende klart at vi skulle have børn sammen og vi ville gerne have 2. En dreng og en pige.

Det skulle vise sig at være sværere end vi lige havde regnet med og først efter flere års fertilitetsbehandling fik vi en søn. Da jeg ikke længere var indstillet på yderligere hormonbehandling og lægerne fortalte at det ikke ville ske naturligt, stillede vi os tilfredse med kun et barn. Heldigvis var (og er) han et pragteksemplar :)

Knap 5 år efter vi havde fået vores søn, blev jeg utroligt nok gravid igen og vi fik endnu et pragteksemplar af en søn.

Vi har altså fået de 2 børn vi ønskede os og vi skal ikke have flere.
2
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 22. feb 2016, 10:32

Vi har hele tiden begge gerne vil have 3 børn (aldersforskellen var vi dog lidt uenige om) Men nu hvor vi venter på at starte i fertilitetsbehandling (ICSI) for bare at få den første, så har vi allerede justeret ønsket ned til 2 børn. Aldersforskellen er vi også ligeglade med nu - for slet ikke at tale om køn og årstiden de kommer på :)
0
Jammerdalen
Kort karma: 5
Likede indlæg: 34

Indlægaf Jammerdalen » 12. mar 2016, 18:53

Skumfidusen skrev:
missme skrev:Jeg sagde vist engang, at jeg ville have 12 børn. Vi har fået 3. 12 børn er mange børn :panik:

Min kæreste mener jeg burde have fået cirka så mange :). Nu er jeg for gammel og pigerne er for store og min kæreste gider ikke have flere under nogen omstændigheder. Jeg vil heller ikke længere, men havde omstændighederne været til det ville jeg have bestræbt mig på at få et barn hvert andet år :D. Men jeg har tøserne boende og knægten hos sin mor og det er fint.

Er knægten din kærestes barn?

Jeg ville kun have haft to børn, men fik 3, da jeg efter skilsmissen med de ældstes far mødte en mand uden børn. Jeg er nu meget tilfreds med antallet og er ret sikker på, at ingen føler sig svigtet :-)

Vi skal dog ikke have flere børn nu :-)
0
Jammerdalen
Likede indlæg: 34

Indlægaf Jammerdalen » 12. mar 2016, 19:02

Skumfidusen skrev:
Jammerdalen skrev:
Skumfidusen skrev:
missme skrev:Jeg sagde vist engang, at jeg ville have 12 børn. Vi har fået 3. 12 børn er mange børn :panik:

Min kæreste mener jeg burde have fået cirka så mange :). Nu er jeg for gammel og pigerne er for store og min kæreste gider ikke have flere under nogen omstændigheder. Jeg vil heller ikke længere, men havde omstændighederne været til det ville jeg have bestræbt mig på at få et barn hvert andet år :D. Men jeg har tøserne boende og knægten hos sin mor og det er fint.

Er knægten din kærestes barn?

Jeg ville kun have haft to børn, men fik 3, da jeg efter skilsmissen med de ældstes far mødte en mand uden børn. Jeg er nu meget tilfreds med antallet og er ret sikker på, at ingen føler sig svigtet :-)

Vi skal dog ikke have flere børn nu :-)

Nej, min kæreste har en datter. Min søn bor hos sin mor. Det er endda hans fødselsdag i dag :)

Stort tillykke med ham! :-) Jeg har altid troet, at du kun havde de to piger! :-)
0
Giraffie
Likede indlæg: 81

Indlægaf Giraffie » 12. mar 2016, 19:03

Vi var enige om at vi gerne ville have 2 børn. Nr. 1 kom hurtigt, men vi prøvede længe at få nr. 2. Det lykkedes aldrig og vi gik fra hinanden (af andre årsager).

Ønsker mig fortsat et barn mere, men ikke alene. Kan nok også gå med til 2, hvis en evt. kommende mand ønsker det.
0

Tilbage til "Forældre"