Antal børn

Kanga
Kort karma: 4
Likede indlæg: 9

Re: Antal børn

Indlægaf Kanga » 20. mar 2016, 10:04

Da jeg var i 20'erne og single, ønskede jeg mig to børn, før jeg fyldte 30. Som årene gik, og der ikke var udsigt til, at det ville ske, justerede jeg til et barn, inden jeg var 35.
En måned før jeg fyldte 30, mødte jeg min kæreste. Vi var enige om et barn, og kort før jeg fyldte 34, kom vores søn til verden.

Kanga
0
ajnaM
Kort karma: 54
Likede indlæg: 738

Indlægaf ajnaM » 13. maj 2016, 18:03

Jeg kunne egentlig godt have nøjedes med ét barn, men kæresten ville kun have børn, hvis vi minimum fik to. Nu har vi to, og jeg er glad for både dem og det at de har søskende - men jeg skal ikke have flere!

Kæresten vil gerne have tre børn.
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 564

Indlægaf Lulu » 13. maj 2016, 19:09

Vi har et enkelt barn, og venter nr. 2 til oktober. Vi er enige om, at en af os bliver snippet, når nummer 2 er kommet sund og rask til verden.
Jeg gør det gerne, for jeg gider ikke rigtig det der gravid noget og gør det ikke igen. Men manden har heller ikke noget imod at blive snippet.
Kunne man få børn uden graviditet og fra ca 2-års alderen (1,5 er også ok), så tog jeg gerne 5-10 stk, men da det andet følger med, så gider jeg ikke rigtig det pjat.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2369

Indlægaf achillaxedprune » 16. maj 2016, 11:10

Jeg vil gerne have 2 børn... Drømte om tvillinger, men det bliver almindelige søskende, hvis det sker. Jeg er gravid med nr. 1 nu her, og jeg er 32 og min mand 37. Oprindeligt ville jeg gerne have 3-4 år mellem de 2 unger, men jeg synes helt ærligt min mand er lidt for gammel til der skal gå så lang tid.

Desværre skulle vi igennem behandling for at få et barn, så det er ikke helt sikkert at vi ender med 2, selvom det er drømmen (for mig)... Det må vi se på om et par års tid. Jeg synes ikke ligefrem det har været det nemmeste i verden at gå igennem behandlingen, og jeg ved ikke om jeg har lyst til det, når man så også har en lille samtidig. Ligesom det er en kæmpe udgift, når der skal betales for både behandling og for barsel - det løber op i et stykke over 100.000, hvilket jeg synes er temmelig pebret.
...samtidig skal det ikke være dét, det kommer an på. Bliver lysten til barnet og endnu en tur i behandlingssystemet stor, så gør vi det.

Og kommer der en af sig selv, så vil jeg da bare være lykkelig!! :love: en lille økobaby.
Senest rettet af achillaxedprune 16. maj 2016, 18:24, rettet i alt 1 gang.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lismaens
Kort karma: 77
Likede indlæg: 467

Indlægaf Lismaens » 16. maj 2016, 12:53

Jeg blev uplanlagt gravid som ganske ung. Jeg havde ikke rigtig taget stilling til børn/ikke børn, udover at det i hvert fald ikke skulle være lige dér, i start-tyverne. Men det blev det. 23 mdr. efter kom nr. 2. Og allerede der, mens hun var ganske ny og fin, var jeg sikker på at jeg ville have en mere på et tidspunkt. Faktisk ville jeg gerne have to i rap igen, om nogle år.

De er nu 7 og 9 år og jeg er hammer skruk! Jeg har været alene om begge børn, og nyder faktisk helt vildt, at de er så store og selvstændige nu og at jeg endelig kan få noget mig-tid. Men jeg vil også gerne have et barn mere, jeg føler slet ikke at jeg kan forlige med med tanken om aldrig at skulle have en lille baby igen og skulle "nøjes" med de to jeg har.
Havde jeg pengene til det, var jeg nok blevet insemineret med en donor om et år eller to.
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 16. maj 2016, 19:13

Jeg havde altid forestillet mig, at jeg skulle have 3 børn, og helst inden jeg blev 30! Nu er jeg gravid med den første, og bliver 30 lige om lidt :lol2: Jeg har justeret det til at jeg gerne vil have 2. Jeg tror egentlig heller ikke jeg har overskud til flere. Jeg kan godt lide min fritid og alenetid :genert:
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 16. maj 2016, 21:02

Jeg har 2 (med 16 mdr. mellem) og ville gerne have haft 4. Men så blev jeg syg, og så blev de planer indstillet. Da jeg senere ville have en efternøler, kunne det af forskellige årsager ikke lade sig gøre.

Jeg har nok altid vidst, jeg gerne ville have børn - jeg har i hvert fald aldrig tænkt, at jeg ikke ville. For mig var det en naturlig følge af mit parforhold, vores alder og det sted, vi stod i vores liv.
0

Tilbage til "Forældre"