Hævn over ex?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6813

Hævn over ex?

Indlægaf Wizzze » 12. okt 2015, 09:07

Når et forhold går i stykker, så sker det at den ene part tager det hårdere end den anden part, nogen går endda så langt at de søger hævn på en eller anden måde. Det kan være at fra små gener i hverdagen, ødelægge noget den anden har efterladt eller er glad for, til noget med de fælles børn eller kæledyr, eller endda retssager eller direkte vold :tie:

Den meget omtalte sag hvor Janus Friis, ville have den forlovelsesring tilbage han havde givet kæresten, har vist udviklet sig til noget af det sidste http://www.bt.dk/danmark/den-bitre-stri ... -aura-igen

Han må virkelig føle sig forsmået eller noget :gruble:

Hvad har du selv oplevet af hævn over eller fra en Ex. ?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Re: Hævn over ex?

Indlægaf Thestral » 12. okt 2015, 09:11

Det har stået på nu i små 17 år. Utallige stævninger og indkaldelser til Statsforvaltningen og i Fogedretten alt sammen grundet vores datter som han mener er min skyld at han ikke har et godt forhold til. Han har en hel mappe han har slæbt frem hver gang med ting han er utilfreds med og han mener jeg har gjort forkert og i Fogedretten fik han en påtale for sin hadske fremtoning. Charmerende fætter

Edit: Det gik op for mig at ovenstående kunne misforstås. Det er ham der kører noget hævn-agtigt over for mig, ikke omvendt. Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad det er jeg har gjort forkert ud over at trække vejret og komme videre uden ham
Senest rettet af Thestral 13. okt 2015, 04:09, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6813

Indlægaf Wizzze » 12. okt 2015, 09:18

For mange år siden kom jeg uventet hjem til en kæreste og fandt hun havde en anden mand "på besøg" :tie:

Der blev udvekslet nogle ord, og jeg skred. I dagene efter fik jeg en del mental "fornøjelse" ud af at udtænke alle mulige hævnscenarier, men gjorde dog aldrig noget, hvilket jeg egentlig er glad for idag, hum fortjente ikke mere af min energi.
Nogle år senere løb jeg tilfældigt ind i hende i et indkøbscenter, hvor hun ikke virkede særlig munter eller så godt ud, og jeg må indrømme at det gjorde mig i lidt bedre humør (yes yes jeg er en grim person :devil: ). Og for mig var det en slags hævn, at det ikke var gået hende godt siden bruddet.
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 12. okt 2015, 09:42

Hmm.. her bør jeg måske nok ikke skrive.

Jeg taler nemlig med stort set, alle mine exkærester - og jeg ikke altid være lige sød.

Jeg har været skuffet og såret i mine forhold, men heldigvis har vi altid kunne få talt ud, hvilket har gjort at vi har kunne komme videre. Nogle af mine bedste venner tæller en del exkærester i dag.

En exkæreste ser jeg fodbold med.
En exkæreste har jeg en gammel tradition om juleøl med. (15 år gammel tradition)
En exkæreste er vores nabo i lejligheden.
osv.

Selv min børnehavekæreste, taler jeg med i ny og næ på facebook. :D

Jeg ved dog at et par af mine exkærester, har haft lyst til at sende mig hen hvor peberet gror.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum

Indlægaf thomassneum » 12. okt 2015, 09:44

Wizzze skrev:For mange år siden kom jeg uventet hjem til en kæreste og fandt hun havde en anden mand "på besøg" :tie:

Der blev udvekslet nogle ord, og jeg skred. I dagene efter fik jeg en del mental "fornøjelse" ud af at udtænke alle mulige hævnscenarier, men gjorde dog aldrig noget, hvilket jeg egentlig er glad for idag, hum fortjente ikke mere af min energi.
Nogle år senere løb jeg tilfældigt ind i hende i et indkøbscenter, hvor hun ikke virkede særlig munter eller så godt ud, og jeg må indrømme at det gjorde mig i lidt bedre humør (yes yes jeg er en grim person :devil: ). Og for mig var det en slags hævn, at det ikke var gået hende godt siden bruddet.

Det lyder meget fornuftigt. (At du ikke handlede..)
Det er dog ærgerligt at i ikke kunne få kommunikeret bedre sammen efter.. men, nogle gange må man jo træffe nogle valg, for at beskytte sig selv lidt. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2113

Indlægaf Danseprinsesse » 12. okt 2015, 09:54

Jeg lavede sådan en tåbelig hævnagtig ting, mens jeg stadig boede sammen med min eks.

Jeg havde købt en fødselsdagsgave til ham og givet ham den om morgenen. Samme dag løj han mig ret alvorligt lige op i ansigtet, hvilket jeg opdagede, og samtidig fandt jeg ud af alt muligt upassende, han hav-de lavet, mens vi var kærester. Jeg blev simpelthen så arrig, at jeg gik ind og tog gaven tilbage, byttede den og købte et par gummistøvler til mig selv for pengene (så kunne jeg gå i hundelorte med hans gave :rulle:).

Med samme eks havde vi et "bodelingsmøde" med hans mor som mellemmand, hvor aftalen blev, at han skulle give mig 150.000, som var en arv, jeg havde med ind i forholdet. Pengene betød symbolsk meget for mig, og det vidste han godt. Han brugte det mod mig et par år, for at få mig til at "rette ind", hvis jeg ville have de penge.
Jeg valgte på et tidspunkt at give følelsesmæssigt fuldstændig slip på alt, hvad der havde med det forhold at gøre, inkl. pengene.
Jeg får stadig af og til enormt lange emails fra ham med beskyldninger om alt muligt og i det hele taget formålsløs snak - vi ejer (stadig!) et hus sammen og derfor kan jeg ikke helt undgå kommunikation med ham. Men alt det ligegyldige fyld glider nu helt af på mig, jeg svarer kort og præcist på det væsentlige, alt andet ryger direkte i min mentale skraldespand. Jeg har taget en beslutning om, at jeg ikke gider bruge energi på bitterhed, frustration og fortrydelse over det forhold og dets konsekvenser. Det er virkelig en befrielse, der topper hævn så meget.
3
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 472

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 12. okt 2015, 09:59

Wizzze skrev:For mange år siden kom jeg uventet hjem til en kæreste og fandt hun havde en anden mand "på besøg" :tie:

Sådan en har jeg. Hun fucked mig lidt over, så tilføjede hun mig på fb år senere, og nu ligner hun en dumpy bedstemor.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2113

Indlægaf Danseprinsesse » 12. okt 2015, 10:01

Sådan havde jeg det også i en lang periode efter bruddet med min eks, det var de tanker, der hjalp mig videre de første svære måneder. Og senere fandt jeg en eller anden tilfredsstillelse i, at det ikke gik godt for ham.
Men det har været en lettelse for mig at komme så meget fri af ham og følelserne forbundet med ham, at jeg faktisk er ligeglad med nogen former for hævn. Jeg ønsker ikke noget specielt godt eller noget specielt dårligt for ham, jeg er bare indifferent. Hvilket også ca. er det han fortjener at fylde i min bevidsthed.
2
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8427
Kontakt:

Indlægaf Ado » 12. okt 2015, 10:08

Jeg har udtænkt de ondeste hævnplaner om en eks., som behandlede mig så grotesk dårligt, at det normalt kun er noget man ser i film. Udøfrste dog ingen af dem, fordi han ikke skulle have opmærksomhed fra mig. Men jeg håber karma rammer ham så hårdt i røven, at han får hæmorider i halsen og at hans kone er ham utro og skrider fra ham med deres barn. Og så må han for min skyld gerne rådne op i ensomhed.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
thomassneum

Indlægaf thomassneum » 12. okt 2015, 10:08

Jeg kom lige i take om en ting som måske passer i tråden.

Jeg havde engang en kæreste som gerne ville være lidt finere, end vi i virkeligheden var. Det var ikke noget jeg gik meget op i, men det var ret vigtigt for hende. Vi var begge under uddannelse og ikke ret velstående.

Hun ønskede sig brændende et Gussi ur.. og jeg smed lidt til side her og der, og da det blev jul, havde jeg råd til at købe et til hende. Det kostede lidt på de øvrige julegaver, men jeg viste at hun ville blive enormt glad.

Hun slog op et par dage senere.. for mig, ud af det blå. Her blev jeg en smule indebrændt over gaven jeg havde foræret hende.
Vi kan begge smile af det i dag, men.. mit smil er alligevel en smule stivere i det, end hendes. :lol:
2
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3019

Indlægaf vibbsen » 12. okt 2015, 10:16

Ikke hævn. Men jeg er engang blevet "passet op" af en person som sagde til mig at hun var glad for at se, at jeg var kommet mig så godt over bruddet mellem min ex og jeg 1 år tidligere. Og at jeg var ovenpå igen efter at have været så langt nede....Det var en person jeg kendte fra en organisation hvor både min ex og jeg var frivillige.

Jeg så noget forvirret ud. Og det viste sig så at han havde fortalt en længere historie om hvor svært jeg havde haft det efter vores brud.....Det var så ikke heeelt sådan historien var. Jeg skred fra ham. Og jeg så mig aldrig tilbage. Jeg havde haft svært ved at jeg i en periode var nødt til at trække mig lidt fra det frivillige arbejde. Fordi jeg ikke magtede at omgås ham, og følte at han havde mere brug for at være med end jeg havde. Og da jeg så kom tilbage så fandt jeg ud af at han liiige havde givet den version et noget alternativt "spin"

Nu er jeg jo heldigvis godt skåret for tungebåndet så da den første forvirring havde lagt sig forklarede jeg at min ex havde en ret livlig fantasi på nogen områder. Og at det især gjaldt mig og vores brud. Men at hun ikke behøvede at være bekymret for mig. For jeg havde aldrig haft det bedre end efter jeg var gået fra ham. Hun blev pisseforarget over at han havde gået og sagt sådan noget gylle om mig når det ikke passede. Hun og andre havde været alvorlig bekymret for mig. Og så viste det sig at det var fuldstændig unødvendigt....Til gengæld så var hun glad for at jeg havde det godt. Og kunne iøvrigt betro mig at det faktisk altid havde været mig hun bedst kunne lide af os to :devil2:
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Indlægaf D.itsen » 12. okt 2015, 12:03

Jeg fik bedre karakterer end ham i samtlige eksamener i slutningen af 3. G undtaget ét fag hvor vi fik samme karakter.
Jeg gik i gymnasieklasse med ham, og jeg havde ind i mellem en formemmelsevaf at folk troede at det var pga. Hans hjælp at jeg fik gode karakterer. Jo jo, han var da klog nok, men det var jeg også og det var pga mig han overhovedet fik afleveret sine opgaver. Så det var mit bevis på at jeg selv var årsag til mine karakterer.
2
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 71
Likede indlæg: 362

Indlægaf mariannaa » 12. okt 2015, 16:03

Jeg har altid ment at den bedste hævn er ligegyldighed, så det er sådan jeg har taklet et enkelt virkeligt grimt brud på (som jeg i tankerne dog har hævnet mig grusomt på). At lade være med at reagere på noget som helst han efterfølgende gjorde eller sagde. Til stor frustation for ham.
1
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2103

Indlægaf Pjeps » 12. okt 2015, 16:43

Altså jeg har virkelig kun hævnet mig på en ex, fordi han var mig utro. Og da jeg for at få fred i sindet bagefter lige blev tjekket for div kønssygdomme, med alt det ubehag der følger med de undersøgelser, synes jeg også at han skulle have fornøjelsen. Så jeg sendte ham en brochure fra venereaklinikken med en besked om at han nok hellere måtte få et tjek der. Han ringede selvfølgelig oprørt og spurgte hvad jeg fejlede, og jeg svarede bare undvigende at det var en overraskelse. Og han ringede så efterfølgende og sagde sagde triumferende, at hvad jeg så end måtte fejle så kom det ikke fra ham. Hvorefter jeg svarede at jeg såmænd heller ikke fejlede andet en høfeber, men når han sådan gik og stak sin diller ind i tilfældige piger, så synes jeg da a lige at han skulle blive tjekket. :engel:
27
:ninja:
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3019

Indlægaf vibbsen » 12. okt 2015, 17:00

Pjeps skrev:Altså jeg har virkelig kun hævnet mig på en ex, fordi han var mig utro. Og da jeg for at få fred i sindet bagefter lige blev tjekket for div kønssygdomme, med alt det ubehag der følger med de undersøgelser, synes jeg også at han skulle have fornøjelsen. Så jeg sendte ham en brochure fra venereaklinikken med en besked om at han nok hellere måtte få et tjek der. Han ringede selvfølgelig oprørt og spurgte hvad jeg fejlede, og jeg svarede bare undvigende at det var en overraskelse. Og han ringede så efterfølgende og sagde sagde triumferende, at hvad jeg så end måtte fejle så kom det ikke fra ham. Hvorefter jeg svarede at jeg såmænd heller ikke fejlede andet en høfeber, men når han sådan gik og stak sin diller ind i tilfældige piger, så synes jeg da a lige at han skulle blive tjekket. :engel:

Muhahahahaha.....Det synes jeg sgu er meget god hævn....Du sagde jo i princippet heller ikke noget om at du fejlede noget....Blot at det var en overraskelse.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Forhold og sex"