En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4532

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 7. okt 2015, 07:56

Log_Lady skrev:Hvordan går det? Jeg håber, at du har genvundet modet! :)

Tusind tak fordi du spørger :)

Det går faktisk godt. Jeg bad træneren om vi kunne have lidt mere træning sammen, så jeg kunne få det nye program på plads og det har været rigtig godt givet ud. Det er stadig bittesmå skridt, men det går i den rigtige retning - når jeg kigger i træningsbogen kan jeg jo se sort på hvidt, at der lige så stille sniger sig kilo på undervejs, så jeg er blevet stærkere og kan løfte mere.

Og så tog jeg virkelig alle de kloge ord fra jer andre til mig. Jeg skal lade være med at slå mig selv oven i hovedet med det, jeg ikke kan, og glæde mig over det, jeg kan. Og hele tiden bliver bedre til at kunne.

Og nå ja, så har jeg for resten det der famøse jakkesæt på i dag :genert: Efter i går at have iført mig et par bukser (der måske nok altid har været lidt til den løse side) og så haft fornøjelsen af at måtte bruge en dag på at gå og trække op i mine bukser, fordi jeg decideret tabte bukserne (på kontoret - virkelig ikke fedt!) tænkte jeg, at nu skulle jakkesættet måske have sin chance. Og det gik! Det sidder lidt mere stramt end det ideelt burde, men jeg kan både lukke alle knapper, bevæge mig og sætte mig uden frygt for at noget sprækker. Og tænk - for tre måneder siden kunne jeg ikke trække bukserne op over lårene eller være i nærheden af at lukke jakken :8:

Så her på en kedelig blæsende efterårsdag med alt for meget arbejde er jeg egentlig rigtig glad :-D
13
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 7. okt 2015, 08:24

Log_Lady skrev:Hvor er det bare dejligt at høre! Knap så fedt at være ved at tabe bukserne foran alle dine kolleger, men samtidig er det jo et pragtfuldt vidnesbyrd om, at du er i fuld gang med at nå dit mål. :pompom: Jeg har selv haft samme "fornøjelse" med et par bukser, som ellers har været mit yndlings "traske-rundt-i-Fælledparken-med-sovende-spædbarn-i-barnevognen"-par. Jeg målte mig i går, og jeg har tabt 4-5 cm omkring hofterne, som i bedste Bamse&Kylling-stil er mit "allerfarligste sted". :D Det er så skønt, når man endelig ser fremgang.

Så kæmpestort thumbs up til dig! :rock:

Det var faktisk også lidt nogle yndlingsbukser (og de har ikke bæltestropper), men det er en lille pris at betale.

Men hold nu kæft, det er pinligt at stå i en samtale med sin chef og måtte trække op i bukserne flere gange og så til sidst kapitulere og bare holde konstant i bukserne med den ene hånd under resten af samtalen :tie:
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1088

Indlægaf MyGirl » 7. okt 2015, 08:42

Akehurst2 skrev:
Log_Lady skrev:Hvordan går det? Jeg håber, at du har genvundet modet! :)

Tusind tak fordi du spørger :)

Det går faktisk godt. Jeg bad træneren om vi kunne have lidt mere træning sammen, så jeg kunne få det nye program på plads og det har været rigtig godt givet ud. Det er stadig bittesmå skridt, men det går i den rigtige retning - når jeg kigger i træningsbogen kan jeg jo se sort på hvidt, at der lige så stille sniger sig kilo på undervejs, så jeg er blevet stærkere og kan løfte mere.

Og så tog jeg virkelig alle de kloge ord fra jer andre til mig. Jeg skal lade være med at slå mig selv oven i hovedet med det, jeg ikke kan, og glæde mig over det, jeg kan. Og hele tiden bliver bedre til at kunne.

Og nå ja, så har jeg for resten det der famøse jakkesæt på i dag :genert: Efter i går at have iført mig et par bukser (der måske nok altid har været lidt til den løse side) og så haft fornøjelsen af at måtte bruge en dag på at gå og trække op i mine bukser, fordi jeg decideret tabte bukserne (på kontoret - virkelig ikke fedt!) tænkte jeg, at nu skulle jakkesættet måske have sin chance. Og det gik! Det sidder lidt mere stramt end det ideelt burde, men jeg kan både lukke alle knapper, bevæge mig og sætte mig uden frygt for at noget sprækker. Og tænk - for tre måneder siden kunne jeg ikke trække bukserne op over lårene eller være i nærheden af at lukke jakken :8:

Så her på en kedelig blæsende efterårsdag med alt for meget arbejde er jeg egentlig rigtig glad :-D

Tillykke!!!! :pompom: :banan: Hvor er det bare fedt!

Fortsæt det gode arbejde - du er sgi sej!
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 12. okt 2015, 19:18

Æv, kom alt for sent fra arbejde og er træt, træt, træt. Så det bliver ikke til træning i dag... Har ellers været superdisciplineret uden svinkeærinder i næsten tre måneder.

Skal træne med den personlige træner onsdag, så kan ikke engang indhente det i morgen, for der skal jo gå en dag mellem styrketræningen. Men jeg kan da forhåbentligt løbe en tur i morgen, så jeg får rørt mig.

Ved godt, der vil være dage, hvor det bare ikke lykkedes - men det er ærgerligt alligevel. Og jeg bliver helt bange for at indrømme overfor træneren :blush: Helt sindssygt, at jeg er så skrækslagen over for en mand, som jo nærmest er der for min skyld, og så synes jeg åbenbart, at det er mig, der skylder ham noget :-D Men det er selvfølgelig en del af pointen.

Nå, løbetur i morgen inden arbejde (på løbebåndet i fitnesscenter, forstås - det er jo en fryseboks derude :tie:) og så op på hesten igen.
1
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 13. okt 2015, 08:35

Log_Lady skrev:^ Jeg hopper (hepper) stadigvæk på dig! :D

Tak! Det hjalp - var på løbebåndet i morges inden arbejde og løb 25 minutter i træk. Meget langsomt, men var i egentligt løb, ikke gang hele tiden og var ret stolt af fremskridtet.
2
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 20. okt 2015, 07:56

Det går stadig godt med træningen - var endda dernede søndag med træneren på trods af, at jeg faldt af hesten lørdag og forstuvede to fingre (AV AV AV :tie: ). Men så var det jo netop godt, der var en træner, der hurtigt kunne omlægge øvelserne, så jeg ikke skulle bruge fingrene til at holde med.

Det er dog lige som om, det er gået lidt i stå med vægttabet. Jeg har fået for vane at veje mig hver dag de seneste 2-3 uger, hvilket jeg jo ikke helt ved om er en god ide, og jeg er stadig i tvivl. Siden 8. oktober (som er sidste vægttab, jeg har skrevet i startindlægget) har min vægt svinget mellem 73,3 og 74,5 og det er lige som om, den bare ikke gider videre ned af nu. Det er selvfølgelig kort tid at holde regnskab med, og jeg ved også godt, det meget vel kan ske i ryk frem for jævnt lidt af gangen, men hvis det fortsætter i ugevis endnu må jeg jo få set mere systematisk på kosten. For det kan jo godt være, at jeg har fået fjernet de allermest overflødige kilo, som forsvandt, da de allerdårligste vaner blev luget ud, og nu skal til de hårde, der vil kræve noget mere.

Men altså, kilo tabt er kilo tabt, og det vil jeg glæde mig over :) Især fordi, det jo slet ikke har været slemt kostmæssigt.

Og jeg er blevet meget bedre til at drikke vand, jeg har ikke rørt cola light i over to måneder (hurra!!) og savner det ikke og spiser langt, langt mindre junk, snacks og slik. Og det er SÅ skønt.

Så det går op og ned her :)
2
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 20. okt 2015, 08:20

Men heldigvis mest ned, det vigtigste er, at de gode vaner bliver :)

Så vidt jeg husker, fører du ikke regnskab med maden på nogen måde, vel? I såfald kan det nok meget nemt være den, der skal justeres lidt, hvis et yderligere vægttab skal sættes i gang, tror jeg. Mit indtryk er i hvert fald, at man indtager mere energi, end man umiddelbart tror, også selvom man træner og spiser forholdvis sundt det meste af tiden. Jeg kan sagtens tage 3-4 kilo på på en uges tid, hvis jeg går i ferie-mode f.eks. og når de skal af igen, er jeg nødt til at ændre lidt på kosten, også selvom den er tilbage til at være sund og normal, ellers står vægten bare stille.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 20. okt 2015, 15:44

Aima skrev:Men heldigvis mest ned, det vigtigste er, at de gode vaner bliver :)

Så vidt jeg husker, fører du ikke regnskab med maden på nogen måde, vel? I såfald kan det nok meget nemt være den, der skal justeres lidt, hvis et yderligere vægttab skal sættes i gang, tror jeg. Mit indtryk er i hvert fald, at man indtager mere energi, end man umiddelbart tror, også selvom man træner og spiser forholdvis sundt det meste af tiden. Jeg kan sagtens tage 3-4 kilo på på en uges tid, hvis jeg går i ferie-mode f.eks. og når de skal af igen, er jeg nødt til at ændre lidt på kosten, også selvom den er tilbage til at være sund og normal, ellers står vægten bare stille.

Nej, jeg holder netop ikke regnskab - og det er muligt, jeg skal prøve på at skrive ned, hvad jeg egentlig spiser og regne lidt på kalorier og sådan. Det har jeg aldrig rigtig prøvet (at tælle kalorier), så det er også noget jeg skal have sat mig ind i.

Men jeg mener egentlig, at det bør se fornuftigt ud. Holder mig fra for meget frugt (1-2, max 3 stykker på en dag), vejer grøntsager af til aften (og sjusser mig frem til frokost), holder mig fra kulhydrater i vidt omfang, sørger for godt med protein og holder antallet af "særlige lejligheder" nede, generelt ret langt nede. Men det kan jo sagtens være, der gemmer sig et eller andet et sted, som jeg vil opdage, hvis jeg holder regnskab.

Og der er jo også den mulighed, at jeg spiser for lidt, evt. for lidt fedt. Det er jo en fælde, det er let at falde i, når man skærer en masse ting fra - som selvfølgelig skal skæres fra, for pizza bidrager i hvert fald ikke til vægttab. Desværre :-D Men det skal jo erstattes af noget fornuftigt.

Om ikke andet så er det jo også fint at have en ide om, hvordan man skal spise, hvis man skal holde vægten :) Der skulle jeg jo også gerne nå til en dag - og det er ubetinget den største udfordring i mit (og vist de fleste andres) vægttab. Det med at holde den.
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 20. okt 2015, 15:53

2-3 stykker frugt er ret meget, hvis man skal tabe sig. Hvis du gerne vil undgå at skulle bøvle med kalorietælling (ikke at det egentlig er så bøvlet), tror jeg faktisk, du kan nøjes med at skære frugten væk eller holde dig til et enkelt stykke dagligt. Udskift evt. med en lille håndfuld nødder eller en gulerod eller agurk hvis du føler, du mangler noget.
Jeg vil vædde med, du kan se det på vægten om max. 14 dage, så :)
1
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 20. okt 2015, 16:25

Aima skrev:2-3 stykker frugt er ret meget, hvis man skal tabe sig. Hvis du gerne vil undgå at skulle bøvle med kalorietælling (ikke at det egentlig er så bøvlet), tror jeg faktisk, du kan nøjes med at skære frugten væk eller holde dig til et enkelt stykke dagligt. Udskift evt. med en lille håndfuld nødder eller en gulerod eller agurk hvis du føler, du mangler noget.

Det kan godt være, det faktisk er det :gruble: Og det er i hvert fald let at teste at holde det til et enkelt stykke om dagen (min banan om morgenen, som der er lidt "from my cold dead hands" over :blush: )

Er en avocado en frugt?
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 20. okt 2015, 16:43

Akehurst2 skrev:
Aima skrev:2-3 stykker frugt er ret meget, hvis man skal tabe sig. Hvis du gerne vil undgå at skulle bøvle med kalorietælling (ikke at det egentlig er så bøvlet), tror jeg faktisk, du kan nøjes med at skære frugten væk eller holde dig til et enkelt stykke dagligt. Udskift evt. med en lille håndfuld nødder eller en gulerod eller agurk hvis du føler, du mangler noget.

Det kan godt være, det faktisk er det :gruble: Og det er i hvert fald let at teste at holde det til et enkelt stykke om dagen (min banan om morgenen, som der er lidt "from my cold dead hands" over :blush: )

Er en avocado en frugt?

Det ved jeg faktisk ikke, men avocado er, så vidt jeg husker, meget fint rent næringsmæssigt, fattig på kulhydrat og rig på fedt og protein, vistnok. Til gengæld 'koster' den så også lidt på kaloriekontoen, lissom med nødder, så når du ikke holder regnskab, bør du nok være lidt varsom. Jeg ville nøjes med en halv ad gangen hvis det er som snack.

Jeg plejer også at snacke hytteost som mellemmåltid. Sådan hvad der svarer til tre skefulde og så lidt peber på og en teske i. Haps! :)
2
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 21. okt 2015, 15:28

Ikke fordi, at det ikke sagtens kan være, at du får lidt flere kalorier, end du regner med - men hvis du er begyndt at træne markant mere end tidligere, kan det måske tænkes, at du opbygger mere muskelmasse, end du taber fedt. Eller det er status quo. Og så kan man ikke se det på kiloerne. Har dit træningscenter måske mulighed for at måle din fedtprocent? Jeg har i nogle uger tabt fx 500 gram ren fedt, men har så samtidig lavet 400 gram muskelmasse. Og hvis jeg kun kigger på de samlede 100 gram tabt vægt, så synes jeg, at det er pænt dumt. Men hvis jeg husker at glæde mig over fordelingen af fedt og muskler, så er det lidt mere ok med det langsomme vægttab.

Men jeg ville da elske, hvis jeg smed 1 kg fedt mere, end jeg lavede muskler, samtidig med at jeg blev stram og trænet:D
3
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 21. okt 2015, 16:15

FruKuk skrev:Ikke fordi, at det ikke sagtens kan være, at du får lidt flere kalorier, end du regner med - men hvis du er begyndt at træne markant mere end tidligere, kan det måske tænkes, at du opbygger mere muskelmasse, end du taber fedt. Eller det er status quo. Og så kan man ikke se det på kiloerne. Har dit træningscenter måske mulighed for at måle din fedtprocent? Jeg har i nogle uger tabt fx 500 gram ren fedt, men har så samtidig lavet 400 gram muskelmasse. Og hvis jeg kun kigger på de samlede 100 gram tabt vægt, så synes jeg, at det er pænt dumt. Men hvis jeg husker at glæde mig over fordelingen af fedt og muskler, så er det lidt mere ok med det langsomme vægttab.

Men jeg ville da elske, hvis jeg smed 1 kg fedt mere, end jeg lavede muskler, samtidig med at jeg blev stram og trænet:D

Det er en god pointe :)

Jeg blev heldigvis målt og fik målt fedtprocent, da jeg startede og efter den første måned, så det bliver der fulgt med i, og det jo meget vel være, det giver et andet billede, når jeg bliver målt næste gang. Bliver lidt spændende :genert:
1
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 26. okt 2015, 11:50

Nå, nu skulle jeg så til at skære lidt ned på frugt og erstatte det med noget andet. Det var så nok ikke tanken med det fornuftige og velmenende forslag, at jeg de første tre dage holdt mig til ét stk. frugt og erstattede det med henholdsvis chokoladeis, en durumrulle og scones med lemon curd og clotted cream....

Men det virkede åbenbart alligevel, for vægten sagde 71,4 i morges. Hurra :-D

Men jeg har også haft fornuftig weekend både i forhold til mad og motion, så jeg kører glad og tilfreds videre. Stadig med fokus på kosten, på at spise fornuftigt uden svinkeærinder og så prøve at sætte mig lidt ind i, hvad de forskellige ting koster på kalorier (for der er jo forskel, så selvom tingene isoleret set er fine nok i forhold til sund kost, så er der begrænsninger på fx frugt, avocado, nødder og mælk - som lige er de punkter, hvor jeg tror, jeg godt kunne indtage flere kalorier end godt er).
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 26. okt 2015, 12:21

Log_Lady skrev:Juhuu! Godt gået :) Hvor meget har du tabt dig indtil videre, hvis det er okay, at jeg spørger?

Det må du i hvert fald (jeg har også lavet en oversigt i det første indlæg, så det er ikke spor hemmeligt :)). Jeg har tabt 7 kg. på ca. 2,5 måned.

Jeg er meget tilfreds!
5

Tilbage til "Sund og/eller slank"