Ny royal ugeblads ups´er

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Re: Ny royal ugeblads ups´er

Indlægaf Akehurst2 » 13. okt 2015, 18:26

DetSorteCirkus skrev:
Akehurst2 skrev:Det kan godt være, jeg er dårlig til at vurdere, hvor meget det ville påvirke mig, hvis folk spredte rygter om mine brystforstørrelser i ugebladene :gruble:

Men for mig virker det bare som underligt småt at gå op i, når hoffet fx ikke kommenterer på langt mere alvorlige anklager som at kongehuset underbetaler deres ansatte, at Frederik ikke laver dagens gerning og får berettiget kritik for at deltage i IOC eller at Mary ødsler med apanagen. Doven, nærig, amoralsk, manglende dømmekraft - alt sammen noget, som ville gøre mig rigtig ked af at blive kaldt. Og det skrives uden at hoffet løfter et bryn (offentligt). Men nye bryster, det må vi ikke skrive om.

Forskellen er, at de andre sager er politiske og kan diskuteres.
Dem kan hoffet ikke så godt gå ud og markere en grænse med.

Det er en god pointe.

Selvom det stadig ser mærkeligt ud i mine øjne at man slår ned på noget så forholdsvist ligegyldigt som bryster, så er det jo rigtigt at de ikke kan gå ind i fx IOC-diskussionen.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5035

Indlægaf Aima » 13. okt 2015, 19:01

^ Det kan de nu altså godt. Måske ikke helt med samme forudsætninger som alle andre, men stadig i et vist omfang:

http://politiken.dk/sport/vinter-ol2014 ... -fraaseri/

Og her forholder han sig, gennem sin pressesekretær, også til kritikken af sit engagement i IOC: http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... ke-arbejde

Politiken skriver om den slags, de ville så til gengæld nok aldrig gide beskæftige sig med prinsessens nye bryster, medmindre det rent faktisk var fra en hypotetisk samfundsrelevant vinkel (som jeg umiddelbart ikke lige er kreativ nok til at kunne komme i tanke om :) )
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 13. okt 2015, 21:27

Det er da kun et par år siden at hun fik lavet nye i hvad var det Tyskland?, ifølge se&hør eller et af de andre blade?
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 166
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2572

Indlægaf Mi55y » 14. okt 2015, 08:19

Jeg må indrømme, at min første tanke var, at Marie selv havde bedt om, at hoffet reagerede på det. Men læste, at en ekspert havde udtalt, at det netop var for at trække en grænse. Og det giver jo også god mening, netop for at pressen ikke skal tage sig større og større friheder.
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 14. okt 2015, 08:32

Aima skrev:^ Det kan de nu altså godt. Måske ikke helt med samme forudsætninger som alle andre, men stadig i et vist omfang:

http://politiken.dk/sport/vinter-ol2014 ... -fraaseri/

Og her forholder han sig, gennem sin pressesekretær, også til kritikken af sit engagement i IOC: http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... ke-arbejde

Politiken skriver om den slags, de ville så til gengæld nok aldrig gide beskæftige sig med prinsessens nye bryster, medmindre det rent faktisk var fra en hypotetisk samfundsrelevant vinkel (som jeg umiddelbart ikke lige er kreativ nok til at kunne komme i tanke om :) )

Jeg kan se, at de forholder sig til kritik af kronpinsen i DR-linket - det har jeg simpelthen ikke været opmærksom på før. Og jeg synes ellers der har været meget debat om hans deltagelse i IOC i det hele taget uden at han/hoffet forholdt sig meget til det.

Og nej, jeg kan heller ikke finde på den samfundsmæssige relevans i prinsessens bryster, medmindre det skal være noget med, at hun naturligvis skal lægge den slags (og alle andre) indkøb i Danmark og ikke i Litauen.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 14. okt 2015, 08:35

Aima skrev:
Bortset fra det er jeg overhovedet ikke enig i, en prinsesses brystoperation kan vurderes som værende relevant for noget som helst set ift. hele idéen om, hvad der, set udfra et samfundsmæssigt perspektiv, kan have offentlighedens interesse. Når medier som Her&Nu og de andre blade af samme type, med jævne mellemrum er ude og forsvare egen eksistensberretigelse, ser jeg ret sjældent deres forsvar som reel argumentation, men nærmere en anderledes måde at omgås reglerne, bl.a. for god presseskik, på.

Det er vel lige så lidt samfundsmæssigt relevant som deres tøj, ferier, middage og andre private forhold, som de ugeblade jo dækker med samme nidkærhed.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 166
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2572

Indlægaf Mi55y » 14. okt 2015, 09:30

0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 14. okt 2015, 12:04

Akehurst2 skrev:
Aima skrev:
Bortset fra det er jeg overhovedet ikke enig i, en prinsesses brystoperation kan vurderes som værende relevant for noget som helst set ift. hele idéen om, hvad der, set udfra et samfundsmæssigt perspektiv, kan have offentlighedens interesse. Når medier som Her&Nu og de andre blade af samme type, med jævne mellemrum er ude og forsvare egen eksistensberretigelse, ser jeg ret sjældent deres forsvar som reel argumentation, men nærmere en anderledes måde at omgås reglerne, bl.a. for god presseskik, på.

Det er vel lige så lidt samfundsmæssigt relevant som deres tøj, ferier, middage og andre private forhold, som de ugeblade jo dækker med samme nidkærhed.

Ja, faktisk. Ikke desto mindre er det jo dét argument sladder-redaktørerne ofte bruger, når de bliver bedt om at forsvare deres ugeblades eksistensberretigelse. Det, og 'den brede befolknings interesse' og 'de kendte har brug for os'.
For min skyld kunne de godt lukke dem alle, jeg ærgrer mig stadig lidt over det i det mindste ikke blev konsekvensen for Se&Hør efter Nets-skandalen.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10283

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. okt 2015, 19:21

Så skriver Politiken også om det. De går selvfølgelig meta :D

http://politiken.dk/kultur/medier/ECE28 ... s-bryster/
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 14. okt 2015, 19:53

Ja, alle medier skriver om det nu, altså ikke om prinsessens bryster, men om historien om prinsessens bryster, der, modsat prinsessens bryster, jo rent faktisk har en vis samfundsmæssig relevans ift. de presseetiske principper, god presseskik mm.

Jeg synes det er smukt der endnu engang kommer fokus på dét, man kunne jo håbe det øger folks bevidsthed og stillingstagen ift. hvilke medier de støtter.

Jeg vil i øvrigt godt vædde en pakke flødeboller på, historien om historien også er med i Presselogen på søndag, hvis vi er heldige får vi lov at høre Poul Madsen stå på mål for den kulørte presse for 117. gang.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1163
Likede indlæg: 6824

Indlægaf Wizzze » 14. okt 2015, 20:48

Aima skrev:Ja, alle medier skriver om det nu, altså ikke om prinsessens bryster, men om historien om prinsessens bryster, der, modsat prinsessens bryster, jo rent faktisk har en vis samfundsmæssig relevans ift. de presseetiske principper, god presseskik mm.

Jeg synes det er smukt der endnu engang kommer fokus på dét, man kunne jo håbe det øger folks bevidsthed og stillingstagen ift. hvilke medier de støtter.

Jeg vil i øvrigt godt vædde en pakke flødeboller på, historien om historien også er med i Presselogen på søndag, hvis vi er heldige får vi lov at høre Poul Madsen stå på mål for den kulørte presse for 117. gang.

Du har sikkert ret i det med presselogen, tror det er for stor en "godbid" til at de lader den ligge.

Med hensyn til den kulørte presse og at ligge dem på hylden, så sker det jo allerede, oplaget falder og falder. Kig ind er jo lige blevet lukket, og det er næppe det sidste i den branche.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 14. okt 2015, 20:53

Wizzze skrev:
Aima skrev:Ja, alle medier skriver om det nu, altså ikke om prinsessens bryster, men om historien om prinsessens bryster, der, modsat prinsessens bryster, jo rent faktisk har en vis samfundsmæssig relevans ift. de presseetiske principper, god presseskik mm.

Du har sikkert ret i det med presselogen, tror det er for stor en "godbid" til at de lader den ligge.

Med hensyn til den kulørte presse og at ligge dem på hylden, så sker det jo allerede, oplaget falder og falder. Kig ind er jo lige blevet lukket, og det er næppe det sidste i den branche.

Ja, spørgsmålet er jo så, hvorvidt folk lægger bladene på hylden af principielle årsager, eller fordi tiderne og tendenserne simpelthen har ændret sig. Der findes jo betydeligt flere underholdningsmuligheder i dag end eksempelvis blot for et årti siden, til gengæld er der stadig kun 24 timer i døgnet at disponere over, så bladenes derouter skyldes nok også anderledes prioritering på andre områder end det principielle og værdimæssige, tror jeg. Uden at vide det overhovedet, vil jeg også tro oplaget på Anders And & co. er faldet mærkbart ift. for 10 og 20 år siden. (Dét er nu ellers et godt blad :D )
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 15. okt 2015, 09:29

Jeg synes stadig ikke, kongehusets ageren giver mening: http://www.bt.dk/royale/ugeblad-paastod ... ffet-til-m

»Vi er nødt til at stoppe en historie som denne, inden den går fra at være en usandhed til en myte og siden til en sandhed,« siger Lene Balleby til Berlingske.

Jeg synes, det er en total overreaktion at gå op i en historie om nye bryster. Hvad med alle myterne/vandrehistorierne om dronning Ingrids kleptomani og at prins Henrik er bøsse? Det er da langt mere alvorlige eller privatlivskrænkende anklager.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 15. okt 2015, 09:30

Frkvira skrev:Det er da kun et par år siden at hun fik lavet nye i hvad var det Tyskland?, ifølge se&hør eller et af de andre blade?

Ja, og da reagerede de jo ikke på det. Så må det vel betyde, at det var rigtigt dengang :-D
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 15. okt 2015, 17:11

Det er slet ikke i orden, men populært sagt sælger sensation. At jeg så ikke begriber sensationen i lige det eller hvordan det kan være spændende for den almene dansker at vide om Prinsesse Marie, Dronningen eller hvem af dem det nu er der står for skud har fået lavet bryster det er en anden snak. Det er da så intetsigende.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Livets forhold"