Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 167
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2478

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 16. maj 2018, 14:17

Min kaereste har lige faaet tilbudt nyt job - som han har proevet at faa igennem flere forskellige ansaettelsesrunder og nu lykkedes det. Jeg er saa skide stolt af ham. Han er dygtig og dejlig og paen at kigge paa :lun:
11
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 339
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11147

Indlægaf Hunkat » 16. maj 2018, 14:23

Vores 2-års dag er om små to uger. Det er godt nok vildt hvad der er sket i mellemtiden... puha, jeg kan blive helt forpustet.
Men det går jo stadig godt, bedre faktisk så nu skal jeg bare prøve at nyde det og ikke tænke på om det holder hele livet. Et år af gangen.

Jeg har booket bord på en restaurant vi begge gerne vil prøve og har købt en gave jeg ved han vil elske (og betalt min egen gave :rulle: ). Og hele weekenden er sat af til bare os to. Jeg glæder mig.
4
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Patience
Kort karma: 42
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Patience » 16. maj 2018, 14:35

Jeg havde den dejligste aften med min kæreste i går. Vi spiste ude i hans skønne dejlige gårdhave for første gang siden han flyttede ind.
Årh hvor er det bare dejligt at han endelig har fået en lejlighed i midtbyen hvor han trives og så er der endda sådan en smuk have til :love:
Vi sad ude hele aftenen og grillede og drak rødvin og snakkede om den sommerfest vi gerne vil holde og alt muligt andet.
Jeg er nyforelsket på niende år - gad vide hvor længe man kan være det? Jeg satser på evigt.
17
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 43
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 370

Indlægaf Hurrze » 16. maj 2018, 19:53

Jeg var ude og købe en gave til kæresten. Bla sådan nogle klemmer til madposer og elastikker, fordi han ikke ejer nogle af delene og derfor ikke har noget at lukke sine poser med. Han blev dog glad for gaven. De sidste par dage har vi også gået og snakket om tingene i forhold til at flytte sammen. Stort skridt i know, men vi er sammen 6 dage om ugen de fleste uger og har vi været i noget tid nu, så er kun 1 dag ekstra og så er vi jo heller ikke sammen hele tiden når vi flytter sammen fordi jeg har nemmere ved at tage ud til veninder end nu hvor jeg er hos ham, fordi så er jeg mere "på besøg" hos ham. Vi skal bare lige have alt på plads inden vi begynder på alt muligt og flytte fordi hans lejlighed også skal renoveres på et tidspunkt, økonomien også skal du og alt sådan noget :D :gruble:
4
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 613
Likede indlæg: 4537

Indlægaf achillaxedprune » 17. maj 2018, 21:06

Vi har haft en super hyggelig aften... Vi har siddet i 3 stive timer og lagt puslespil og hørt podcast. Lillefredag i voksenudgave. :lol:

Ai, det har været rigtig fint. Dejligt bare at sidde og nusse om det samme. :lun:
18
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 237
Likede indlæg: 2458

Indlægaf FruKuk » 18. maj 2018, 08:36

Min mand har fødselsdag i dag, og i år havde jeg husket at købe en gave :banan:
10
LaMariposa
Kort karma: 407
Likede indlæg: 6532

Indlægaf LaMariposa » 18. maj 2018, 10:14

FruKuk skrev:Min mand har fødselsdag i dag, og i år havde jeg husket at købe en gave :banan:

Har han også husket din? :-D
0
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Wunder8
Kort karma: 96
Likede indlæg: 1084

Indlægaf Wunder8 » 18. maj 2018, 12:36

Jeg er inviteret til bryllup hos en veninde, hvor min kæreste gennem et år ikke er inviteret med. Vi er gamle veninder og ses ikke så tit, og hun har heller ikke mødt min kæreste (hun har dog heller ikke taget initiativ til det - igen, vi ses sjældent). Altså, i teorien ok. Men hun har samtidig givet kraftigt udtryk for, at det er "af princip", han ikke er inviteret, og altså ikke pga. økonomi eller plads. Hvilket jeg synes er totalt underligt. Det er selvfølgelig helt op til hende, hvem hun vil invitere, men det lægger ærligt talt en dæmper på min lyst til at deltage. Er jeg forkert på den? Jeg tager selvfølgelig med, min gejst er bare ikke så stor p.t.
0
london
Kort karma: 3
Likede indlæg: 139

Indlægaf london » 18. maj 2018, 12:43

Wunder8 skrev:Jeg er inviteret til bryllup hos en veninde, hvor min kæreste gennem et år ikke er inviteret med. Vi er gamle veninder og ses ikke så tit, og hun har heller ikke mødt min kæreste (hun har dog heller ikke taget initiativ til det - igen, vi ses sjældent). Altså, i teorien ok. Men hun har samtidig givet kraftigt udtryk for, at det er "af princip", han ikke er inviteret, og altså ikke pga. økonomi eller plads. Hvilket jeg synes er totalt underligt. Det er selvfølgelig helt op til hende, hvem hun vil invitere, men det lægger ærligt talt en dæmper på min lyst til at deltage. Er jeg forkert på den? Jeg tager selvfølgelig med, min gejst er bare ikke så stor p.t.

Jeg kan godt forstå dig, det er underligt, at din kæreste ikke er inviteret med af princip. Jeg kunne måske forstå det hvis I var blevet kærester efter invitationen var kommet eller hvis du skiftede kæreste hver anden måde. Et bryllup er en fejring af kærlighed - ikke kun ens egen men da også sine veninders.
Jeg ville personligt blive rigtig ked af det, men sikkert også komme, det ville bare være svært for mig at være rigtig glad på dagen.
2
Wunder8
Kort karma: 96
Likede indlæg: 1084

Indlægaf Wunder8 » 18. maj 2018, 12:47

london skrev:
Wunder8 skrev:Jeg er inviteret til bryllup hos en veninde, hvor min kæreste gennem et år ikke er inviteret med. Vi er gamle veninder og ses ikke så tit, og hun har heller ikke mødt min kæreste (hun har dog heller ikke taget initiativ til det - igen, vi ses sjældent). Altså, i teorien ok. Men hun har samtidig givet kraftigt udtryk for, at det er "af princip", han ikke er inviteret, og altså ikke pga. økonomi eller plads. Hvilket jeg synes er totalt underligt. Det er selvfølgelig helt op til hende, hvem hun vil invitere, men det lægger ærligt talt en dæmper på min lyst til at deltage. Er jeg forkert på den? Jeg tager selvfølgelig med, min gejst er bare ikke så stor p.t.

Jeg kan godt forstå dig, det er underligt, at din kæreste ikke er inviteret med af princip. Jeg kunne måske forstå det hvis I var blevet kærester efter invitationen var kommet eller hvis du skiftede kæreste hver anden måde. Et bryllup er en fejring af kærlighed - ikke kun ens egen men da også sine veninders.
Jeg ville personligt blive rigtig ked af det, men sikkert også komme, det ville bare være svært for mig at være rigtig glad på dagen.

Det er nemlig dét. Jeg har al mulig forståelse for, at man af økonomiske årsager ikke kan invitere alle partnere med, men jeg synes udmeldingen omkring det ( = den manglende invitation) var ret sær. Fornemmede lidt en bitterhed over, at hun ikke har mødt ham, men for mig er det naturligt nok, når man ikke ses så tit. Der er slet ikke tale om, at hun har taget initiativ til noget, som jeg så har afslået eller lign. Kan bare mærke, det irriterer mig ret meget (det viser jeg selvfølgelig ikke til hende - det er jo deres valg).
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 18. maj 2018, 13:24

LaMariposa skrev:
FruKuk skrev:Min mand har fødselsdag i dag, og i år havde jeg husket at købe en gave :banan:

Du har en skræmmende god hukommelse - hvis du kender mig i den virkelige verden, så ved jeg desværre ikke, hvem du er :-D

Men vi har “fordelt” det således, at vi fejrer hans i lige år og min i ulige (hvilket gør det ekstra pinligt, at jeg to gange har glemt en gave til ham, så sidst han fik en fødselsdagsgave var i 2012 :genert:)
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 18. maj 2018, 13:27

Det er selvfølgelig hendes bryllup, men jeg var blevet svært skuffet og nok også vred. Forstår godt, at din lyst er pænt lav.
0
LaMariposa
Kort karma: 407
Likede indlæg: 6532

Indlægaf LaMariposa » 18. maj 2018, 13:39

FruKuk skrev:
LaMariposa skrev:

Du har en skræmmende god hukommelse - hvis du kender mig i den virkelige verden, så ved jeg desværre ikke, hvem du er :-D

Men vi har “fordelt” det således, at vi fejrer hans i lige år og min i ulige (hvilket gør det ekstra pinligt, at jeg to gange har glemt en gave til ham, så sidst han fik en fødselsdagsgave var i 2012 :genert:)

Jeg kender dig ikke (tror jeg), men har jævnligt grinet af, at du glemte hans fødselsdag, når du selv har samme dag :-D Kan dog ikke huske, hvornår du fortalte den historie...
3
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
1234
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2185

Indlægaf 1234 » 18. maj 2018, 13:43

Altså er det ikke bare et princip om, at folk de ikke har mødt ikke kommer med til deres bryllup?
Det synes jeg sådan set ikke er sært. Det princip har vi også til vores bryllup.
Jeg tror det er meget normalt at lave den slags regler og det kan nemt være af økonomiske årsager, selvom princippet bliver brugt som årsagen/forklaring.

Vi inviterer også en del uden partner og det vi sådan set kun hørt en brokke sig over og hun bor ikke engang med sin kæreste.
Mens min kærestes bedsteven, der siden vi lavet invitation er nået at flytte sammen med sin kæreste og gjort hende gravid, har fuld forståelse for hun ikke var inviteret med, fordi jeg ikke havde mødt hende og de ikke boede sammen, da vi inviterede.
10
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1618

Indlægaf Frøken Himmelblå » 18. maj 2018, 13:46

Jeg forstår dig godt. Men samtidig skal grænsen jo sættes et sted. At sætte den ved kærester man ikke har mødt, er vel egentlig naturlig nok. Og så kan det godt være, at hun ikke selv har stræbt efter, at møde din kæreste. Alligevel synes jeg, at det er en naturlig grænse for gæstelisten.
13
Vir prudens non contra ventum mingit

Tilbage til "Forhold og sex"