Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 1378
Likede indlæg: 10198

Re: Partråden

Indlægaf Krølle » 14. jun 2018, 16:00

bluetof1 skrev:Vi gør det der COLA nu. Det er af nød, men fungerer faktisk godt. Vi har begge børn og ingen af os har mulighed for at flytte dem, eller lyst til det for den sags skyld.
Nu har vi ingen umiddelbare planer om børn, men vi har da været omkring emnet (pga. en pregnancy scare for nogle måneder siden) og uanset hvad så flytter vi ikke sammen før hans yngste datter rykker ud og det gør hun tidligst om 6-7 år.
Af praktiske årsager og fordi jeg ellers ikke kan finde rundt i tingene så er begge huse "hjemme" for os begge, katten er begges kat, vi er fælles om bilerne på samme måde som vi ville være det hvis vi boede sammen osv. osv. Så alt i alt bor vi to steder og knap halvdelen af tiden er vi sammen det ene sted og den anden halvdel af tiden er vi fra hinanden.
Jeg vil gerne bo sammen med ham og han vil også gerne bo sammen med mig, men vi er begge tilfredse med tingene som de er nu.
Vi er også begge ret introverte, mig mere end ham, og ingen af os har behov for at sidde lårene af den anden.

Det der, det kunne jeg godt - jeg ved, at jeg, når jeg får en kæreste, gerne vil have et “rigtigt” fælles liv. Jeg har bare svært ved at se hans invasion af min bolig i den forbindelse som andet end et potentielt nødvendigt onde :genert: Så skal jeg jo pludselig gå på visuelt og pladsmæssigt kompromis i mit eget hjem :lol:
Næh tak. To boliger og mulighedenfor at sende den anden hjem. Det lyder lækkert!
2
LaMariposa
Kort karma: 261
Likede indlæg: 4714

Indlægaf LaMariposa » 14. jun 2018, 16:05

Jeg er sådan lidt midtimellem, tror jeg. Vil meget gerne bo med min mand, men vil absolut ikke bo med andre :genert:

Nyder også alenetid rigtig meget, og helt optimalt, så skulle vi have et værelse hvert ud over soveværelse og stue. Men der rækker pengene bare ikke til i det område vi bor i :D
1
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 89
Likede indlæg: 1052

Indlægaf TinaW » 14. jun 2018, 16:09

Jeg har det bedste af begge verdener :D
For halvdelen af tiden bor jeg alene (eller sammen med min søn) og den anden halvdel bor vi sammen med manden. Men det er jo så pga hans arbejde og jeg ved også godt, det slet ikke er sammenligneligt.
Men jeg nyder også alene tiden, selv om jeg ofte savner min mand. Men nyder også når han er hjemme og vi er to om tingene og der er lidt mere fritid til mig.
0
1234
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1293

Indlægaf 1234 » 14. jun 2018, 16:11

Jeg forstår bedre og bedre hvorfor folk køber så store boliger. Jeg har aldrig fattet hvad folk skulle bruge alt den plads til, med hvis hver voksen skal have deres eget værelse så giver de bedre mening.

Jeg har aldrig fattet hypen omkring alene tid. Jeg har seriøst aldrig følt behov for at være alene udover på toilettet.
2
LaMariposa
Kort karma: 261
Likede indlæg: 4714

Indlægaf LaMariposa » 14. jun 2018, 16:13

1234 skrev:Jeg forstår bedre og bedre hvorfor folk køber så store boliger. Jeg har aldrig fattet hvad folk skulle bruge alt den plads til, med hvis hver voksen skal have deres eget værelse så giver de bedre mening.

Jeg har aldrig fattet hypen omkring alene tid. Jeg har seriøst aldrig følt behov for at være alene udover på toilettet.

Så er det godt, vi ikke bor sammen :D
3
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 14. jun 2018, 16:16

LaMariposa skrev:
1234 skrev:Jeg forstår bedre og bedre hvorfor folk køber så store boliger. Jeg har aldrig fattet hvad folk skulle bruge alt den plads til, med hvis hver voksen skal have deres eget værelse så giver de bedre mening.

Vi to kunne til gengæld blive et fremragende par - hvis der var plads nok :-D
1
1234
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1293

Indlægaf 1234 » 14. jun 2018, 16:18

LaMariposa skrev:

Hehe sikkert. Ej min kæreste har også brug for være lidt alene med sin computer, så jeg bare afsted til min hobby eller ude hos nogle venner. Men jeg ville helt sikkert ikke due til at være i forhold med det meste af debatten,der alt for meget fokus på alene tid. Jeg synes alenetid på arbejde er kedeligt nok i forvejen :lol:
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 364
Likede indlæg: 3362

Indlægaf Marioneta » 14. jun 2018, 16:24

Krølle skrev:Jeg har bare svært ved at se hans invasion af min bolig i den forbindelse som andet end et potentielt nødvendigt onde :genert: Så skal jeg jo pludselig gå på visuelt og pladsmæssigt kompromis i mit eget hjem :lol:

Jeg har aldrig boet alene før jeg blev single efter mange års forhold (kun i et kollegie) og nu hvor jeg bor i mit dejlige 117 kvadratmeter rækkehus med stue og fire værelser, er jeg heller ikke overdrevet vild med tanken om, at der skal en anden voksen herind og bo. Heldigvis bor min kæreste på kun 35 kvadratmeter, hvor det ene værelse kun bruges til opbevaring, så han har reelt kun et bord, pc, lidt reoler med ting og en sovesofa, så mit hjem bliver ikke helt så invaderet, når vi flytter sammen. Han får sit eget værelse værelse til pc og ting og så må han droppe sin sovesofa, ligesom jeg dropper min seng og vi køber en større fælles. Og så sker der vist heller ikke flere ændringer i den forbindelse, hvilket passer mig fint :lol2:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 942
Likede indlæg: 8004

Indlægaf Rapfisk » 14. jun 2018, 17:03

Marioneta skrev:
Krølle skrev:Jeg har bare svært ved at se hans invasion af min bolig i den forbindelse som andet end et potentielt nødvendigt onde :genert: Så skal jeg jo pludselig gå på visuelt og pladsmæssigt kompromis i mit eget hjem :lol:

Jeg har aldrig boet alene før jeg blev single efter mange års forhold (kun i et kollegie) og nu hvor jeg bor i mit dejlige 117 kvadratmeter rækkehus med stue og fire værelser, er jeg heller ikke overdrevet vild med tanken om, at der skal en anden voksen herind og bo. Heldigvis bor min kæreste på kun 35 kvadratmeter, hvor det ene værelse kun bruges til opbevaring, så han har reelt kun et bord, pc, lidt reoler med ting og en sovesofa, så mit hjem bliver ikke helt så invaderet, når vi flytter sammen. Han får sit eget værelse værelse til pc og ting og så må han droppe sin sovesofa, ligesom jeg dropper min seng og vi køber en større fælles. Og så sker der vist heller ikke flere ændringer i den forbindelse, hvilket passer mig fint :lol2:

Det er dét, jeg frygter allermest ved at flytte sammen med min kæreste. Vi har ALT - begge to. Til sammen to fjernsyn, fire slags bestik til 6-12 personer og tre (!) dobbeltsenge. Det bliver rædselsfuldt.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1272
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12000

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jun 2018, 17:16

Min mand har et kontor. Jeg har ikke mit eget værelse, og det er jeg lidt ked af.
Jeg blev så også en lille smule gnaven, da han erklærede, at jeg jo havde køkkenet. Pffffft!
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
bluetof1
Kort karma: 598
Likede indlæg: 3892

Indlægaf bluetof1 » 14. jun 2018, 17:18

Fru Sunshine skrev:Min mand har et kontor. Jeg har ikke mit eget værelse, og det er jeg lidt ked af.
Jeg blev så også en lille smule gnaven, da han erklærede, at jeg jo havde køkkenet. Pffffft!

Jeg kan godt lide din mand :lol:
Jeg kan især godt lide at han er lige så "uheldig" som min :-D
1
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1272
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12000

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jun 2018, 17:27

bluetof1 skrev:
Fru Sunshine skrev:Min mand har et kontor. Jeg har ikke mit eget værelse, og det er jeg lidt ked af.

Jeg kan godt lide din mand :lol:
Jeg kan især godt lide at han er lige så "uheldig" som min :-D

Ja, der har de noget til fælles :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 447
Likede indlæg: 5480

Indlægaf Guilded_Lily » 14. jun 2018, 19:42

*Kun seks dage endnu - kun seks dage endnu - kun seks dage endnu*

Manden er næsten færdig med sin opgave. Han har så bedt mig læse den igennem og rette hans ikke-sammensatte navneord, endelser og rådne tegnsætning. 24 sider og en masse bilag. Jow jow. Jeg har en historieafgangsprøve i næste uge, som jeg skal føre op i for første gang, og jeg er pissenervøs og skal have læst en masse op (hukommelsen er præget af tidligere stressforløb) - men jeg får en middag/running sushi for besværet, og han har lovet at køre børnene til deres kammeraters fødselsdage hhv. lørdag og søndag og ellers give ro til at jeg kan læse i fred.

Så pyt da.

Og så har han endelig fået fikset fyret, så vi har fået lidt varme på igen. Vores hus er ikke skidegodt isoleret, så når solen ikke er på, bliver her pissekoldt. Jeg knokkelfrøs i går, og jeg får isninger helt op i læggene om morgenen af det kolde badeværelsesgulv. Nu kan tøjet også tørre lidt hurtigere - den sidste tid har det taget fire dage om at blive tørt!
1
No1
Kort karma: 136
Likede indlæg: 1834

Indlægaf No1 » 14. jun 2018, 20:58

Jeg synes langdistance er lidt for hårdt lige nu. Det var meningen at jeg skulle se min kæreste denne weekend, men der er kommet noget i vejen. Vi har ikke set hinanden siden påske, og det er muligt at der går endnu længere før jeg ser ham nu.
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 14. jun 2018, 21:20

LaMariposa skrev:Jeg er sådan lidt midtimellem, tror jeg. Vil meget gerne bo med min mand, men vil absolut ikke bo med andre :genert:

Nyder også alenetid rigtig meget, og helt optimalt, så skulle vi have et værelse hvert ud over soveværelse og stue. Men der rækker pengene bare ikke til i det område vi bor i :D

Jeg har faktisk tænkt så langt som til at konkludere, at jeg for nuværende er fint tilfreds med 3v til mig selv. Der er teoretisk en mulighed for at udvide til 140 m2 i to etager - får jeg trang til at bo sammen med en kommende kæreste, m en udvidelse blive effektueret, for der er no effing way at jeg gør det i en klassisk 3v københavnerlejlighed :genert:
0

Tilbage til "Forhold og sex"