De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3882

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf Delfin » 28. dec 2015, 06:00

Ikke kun et spørgsmål, men en af de mærkeligste jobsamtaler, jeg har været til. Jeg søgte som ufaglært nattevagt på et plejehjem. På det tidspunkt havde jeg allerede været ansat på et andet plejehjem i en del år, så jeg havde masser af plejeerfaring og en pædagoguddannelse med i bagagen.

Lederen starter jobsamtalen med at sige, at de allerede har besluttet, at de vil have en uddannet nattevagt, men jeg havde jo skrevet sådan en spændende og ansøgning. Jamen tak for roserne da, men var I seriøst interesseret, eller ville I bare se giraffen? Det skinnede i hvert fald tydeligt igennem det meste af samtalen, at de stadig var mest interesseret i en uddannet, men hvorfor så spilde min tid, og deres egen?

Hun spurgte om et par simple ting, som jeg ikke lige havde haft brug for at lære på det plejehjem, jeg var ansat på, men det var småting, som jeg kunne lære på få minutter. Det virkede lidt som om, hun bare ville fange mig i noget, jeg ikke kunne, men helt ærligt, hvis en let opgave som fx. at give sondemad skulle stå imellem mig og jobbet, var det nok heller ikke lige stedet for mig. Det lærte jeg da også let, da jeg senere fik brug for det. Det er ikke raketvidenskab, som hun gav det indtryk af.

Jeg ringede og trak ansøgningen tilbage, da jeg kom hjem, så jeg ved ikke, om jeg ville have fået jobbet.
1
14 11 14 :banan:
limitededition
Kort karma: 19
Likede indlæg: 89

Indlægaf limitededition » 12. apr 2016, 16:27

Hvad skal vi gøre for at få lov at få dig?
Jeg var nær faldet ned af stolen. :lol: Sådan får man elevplads en uge før de oprindeligt skulle have give tilbagemelding :)
6
NotCrazyJustLimitedEdition på den gamle debat :blush2:
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 987

Indlægaf Anne Droid » 12. apr 2016, 16:39

Hvordan har du det med atletik?
Det var til et lærervikariat indeholdende, i hvert fald iflg annoncen, matematik, natur/teknik og engelsk. De havde så skiftet halvdelen af skemaet ud med idræt.

Jeg svarede med et mærkeligt grin, for jeg er håbløs som idrætslærer. Og jeg fik heller ikke jobbet.
0
My hovercraft is full of eels
POCKETKITTEN
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2647

Indlægaf POCKETKITTEN » 12. apr 2016, 16:48

"Er der nogle dage, hvor du ikke føler, det giver mening at stå ud af sengen?"

Fisker I efter en depression eller dovenskab?
4
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 13. apr 2016, 17:44

POCKETKITTEN skrev:"Er der nogle dage, hvor du ikke føler, det giver mening at stå ud af sengen?"

Fisker I efter en depression eller dovenskab?

Det var nok et af de spørgsmål, jeg ikke skulle svare alt for ærlig på :-p
3
Muspel
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1195

Indlægaf Muspel » 14. apr 2016, 18:03

Jeg blev engang spurgt: 'hvis dine veninder skulle give tre gode grunde til ikke at have dig med i byen, hvad skulle det så være'
Jeg tillod mig at spørge, hvordan det havde relevans for jobbet som dansk som andetsprogslærer.
7
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8511

Indlægaf 2SHY » 14. apr 2016, 18:49

Muspel skrev:Jeg blev engang spurgt: 'hvis dine veninder skulle give tre gode grunde til ikke at have dig med i byen, hvad skulle det så være'
Jeg tillod mig at spørge, hvordan det havde relevans for jobbet som dansk som andetsprogslærer.

Hvad var deres svar til det?
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Muspel
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1195

Indlægaf Muspel » 14. apr 2016, 19:02

2SHY skrev:
Muspel skrev:Jeg blev engang spurgt: 'hvis dine veninder skulle give tre gode grunde til ikke at have dig med i byen, hvad skulle det så være'

Hvad var deres svar til det?

Noget i retning af 'hø hø det er vel en ny måde at spørge til dine svagheder'. Til det svarede jeg, at mine veninder synes det er træls, at jeg går tidligt hjem. Men at det ikke påvirkede mit job. Men at jeg gerne ville svare på jobmæssige svagheder, og det var ... Bla bla.

Jeg fik det i øvrigt.
5

Tilbage til "Job"