Ny på debatten

gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 189

Ny på debatten

Indlægaf gnostic » 15. okt 2015, 20:15

Hej. Hvordan er moderationen/administrationen herinde? Kan jeg slette mine egne indlæg (også efter svar)? Er serveren lokaliseret i Danmark, eller er websiden ejet af udenlandsk fupfirma lokaliseret i en eller anden sydøstafrikansk østat?

Undskyld jeg spørger sådan, og det er altså overhovedet ikke for at provokere, men for samlet set at finde ud af om stedet her er noget for mig.
Jeg aner intet om den her debat, udover at jeg for lang tid siden fik tilbudt at komme herind.

Men jeg har indtil nu ikke turde gøre det.

Og da i jo kender mig fra Jubii-debatten, vil jeg også stille et meget personligt spørgsmål:

Er jeg velkommen her?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10157

Re: Ny på debatten

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. okt 2015, 20:18

Selvfølgelig er du det, Gnostic :wave:

De forskellige tekniske spørgsmål, du har, kan jeg ikke svare på.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Indlægaf Kyle » 15. okt 2015, 20:20

Jeg har oplevet ikke at kunne slette mine indlæg. Jeg har så kun prøvet at slette to, men måtte opgive. Jeg synes tonen er god og for mig er alle helt sikkert velkomne :)
0
Brugeravatar
Only Me
Kort karma: 25
Likede indlæg: 157

Indlægaf Only Me » 15. okt 2015, 20:26

gnostic skrev:Hej. Hvordan er moderationen/administrationen herinde? Kan jeg slette mine egne indlæg (også efter svar)? Er serveren lokaliseret i Danmark, eller er websiden ejet af udenlandsk fupfirma lokaliseret i en eller anden sydøstafrikansk østat?

Undskyld jeg spørger sådan, og det er altså overhovedet ikke for at provokere, men for samlet set at finde ud af om stedet her er noget for mig.
Jeg aner intet om den her debat, udover at jeg for lang tid siden fik tilbudt at komme herind.

Og da i jo kender mig fra Jubii-debatten, vil jeg også stille et meget personligt spørgsmål:

Er jeg velkommen her?

https://whois.domaintools.com/debatten.net
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5867

Ikke-officielt moderator-svar

Indlægaf Dikus » 15. okt 2015, 20:29

Velkommen til :)

Jeg er en del af moderator-teamet. Vi moderer sammen - og når vi gør det, sker det tydeligt med angivelse af, der er tale om et "moderator"-indlæg. Det er ikke angivet her. Og det er det ikke, fordi vi også blander os i debatten og kan være lige så trælse som alle andre :) Og også kan finde på at have helt personlige meninger.

Til gengæld er det helt klart vores mening at sikre en god tone her. Det betyder, at vi opfordrer til, at man anmelder, hvis man opfatter det skrevne sårende eller lignende. Så vil vi tage os af det. Ikke altid synligt - og ikke altid som anmelderen ønsker. Men forhåbentligt, så her er rart for alle at være.

(Nogle gange modererer vi også for synligt - og så bliver I alle sammen sure på os. Så har vi en tråd, hvor vi forsøger at blive venner igen :afro: Vi er en ny debat - og vi skal lige lære det.)

Du bør kunne slette dine indlæg selv. (Prøv evt. at oprette noget bare for sjov og skriv "test" og se, om det virker.) Tråde kan altid slettes ved anmodning til moderator-teamet eller Admin.

Admin og moderatorer er her helt frivilligt - så man kan ikke være sikker på, der altid lige er nogen. Men vi er mange - bl.a. for at forsøge at sikre, at ingen hænger alt for længe med henvendelser.

Jeg må indrømme, jeg ikke kan huske, hvor Patrick har sin server :blush: Så jeg forsøger at få ham til at svare dig :)
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 15. okt 2015, 20:31

Only Me skrev:
gnostic skrev:Hej. Hvordan er moderationen/administrationen herinde? Kan jeg slette mine egne indlæg (også efter svar)? Er serveren lokaliseret i Danmark, eller er websiden ejet af udenlandsk fupfirma lokaliseret i en eller anden sydøstafrikansk østat?

Er jeg velkommen her?

https://whois.domaintools.com/debatten.net

Jeg er desværre ikke så teknisk :blush: Så er det mon svar nok?

Ellers:
Patrick skrev:Et svar...
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 15. okt 2015, 20:32

Kyle skrev:Jeg har oplevet ikke at kunne slette mine indlæg. Jeg har så kun prøvet at slette to, men måtte opgive. Jeg synes tonen er god og for mig er alle helt sikkert velkomne :)

Det er ellers meningen. Og virker det ikke - så ANMELD det dumme indlæg. Og bed om at få det slettet. Så skal vi nok hjælpe :)

Edit: Det er så IKKE meningen (Se Patricks senere svar). Men vi hjælper helt sikkert gerne med at slette indlæg. Vil man have teksten væk først, så rediger indlægget og anmeld det. Så skal vi nok rydde op.
1
gnostic

Re: Ikke-officielt moderator-svar

Indlægaf gnostic » 15. okt 2015, 20:37

Dikus skrev:Velkommen til :)

Jeg er en del af moderator-teamet. Vi moderer sammen - og når vi gør det, sker det tydeligt med angivelse af, der er tale om et "moderator"-indlæg. Det er ikke angivet her. Og det er det ikke, fordi vi også blander os i debatten og kan være lige så trælse som alle andre :) Og også kan finde på at have helt personlige meninger.

Til gengæld er det helt klart vores mening at sikre en god tone her. Det betyder, at vi opfordrer til, at man anmelder, hvis man opfatter det skrevne sårende eller lignende. Så vil vi tage os af det. Ikke altid synligt - og ikke altid som anmelderen ønsker. Men forhåbentligt, så her er rart for alle at være.

(Nogle gange modererer vi også for synligt - og så bliver I alle sammen sure på os. Så har vi en tråd, hvor vi forsøger at blive venner igen :afro: Vi er en ny debat - og vi skal lige lære det.)

Du bør kunne slette dine indlæg selv. (Prøv evt. at oprette noget bare for sjov og skriv "test" og se, om det virker.) Tråde kan altid slettes ved anmodning til moderator-teamet eller Admin.

Admin og moderatorer er her helt frivilligt - så man kan ikke være sikker på, der altid lige er nogen. Men vi er mange - bl.a. for at forsøge at sikre, at ingen hænger alt for længe med henvendelser.

Jeg må indrømme, jeg ikke kan huske, hvor Patrick har sin server :blush: Så jeg forsøger at få ham til at svare dig :)

Takker. Jeg kan se ud fra WHOIS-info, at det er en privat server, hosted af UnoEuro's danske afdeling. Altså privat webhotel oprettet af en dansker.

Det gør det mere trygt for mig, modsat hvis jeg kunne se at webserveren var f.eks. hosted i Hong Kong eller Monaco el. lign "fristeder" hvor man kan unddrage sig loven osv. osv. Ikke at jeg overhovedet mistænker indehaveren af debatten.net for noget somhelst, for det gør jeg bestemt ikke, det er bare en forholdsregel jeg personligt tager for alt hvad jeg er begyndt at foretage mig af debatter på nettet for tiden.

Jeg lagde mærke til da jeg lige havde oprettet mit indlæg, at der var en rød firkant med et kryds på, hvor der stod "slet" eller noget i den retning, men det er forsvundet efter der kom svar.
1
Brugeravatar
Patrick
Admin
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1214

Indlægaf Patrick » 15. okt 2015, 20:40

Er jeg velkommen her?

Hej! Siden er ejet af en eller anden idiot bosat i danmark. Serveren er lokaliseret hos den absolut billigste danske host idioten kunne finde. Om deres servere reelt set står i Danmark, Ukraine eller Nigeria er der ingen der ved.

Mht. til sletning, har dette forum åbenbart en eller anden fjollet begrænsning der gør at du kun kan slette indlæg der ikke er "besvarede", eller umiddelbart efter de er skrevet. Med besvarede menes der, at andre har skrevet i den tråd du har svaret i. Dog kan en moderator eller jeg altid slette indlæg (og efterfølgende citater på opfordring). Og ellers har du altid muligheden for at redigere dine indlæg, og deraf slette den tekst du vil have væk.
2
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4233

Indlægaf Flora » 15. okt 2015, 20:45

Du er mere end velkommen, Gnostic :)

Håber du finder dig til rette herinde :kys:
0
Debattens sødeste :engel:
gnostic

Indlægaf gnostic » 15. okt 2015, 20:45

Patrick skrev:

Er jeg velkommen her?

Hej! Siden er ejet af en eller anden idiot bosat i danmark. Serveren er lokaliseret hos den absolut billigste danske host idioten kunne finde. Om deres servere reelt set står i Danmark, Ukraine eller Nigeria er der ingen der ved.

Mht. til sletning, har dette forum åbenbart en eller anden fjollet indbygning der gør at du kun kan slette indlæg der ikke er "besvarede", eller umiddelbart efter de er skrevet. Med besvarede menes der, at andre har skrevet i den tråd du har svaret i. Dog kan en moderator eller jeg altid slette indlæg (og efterfølgende citater på opfordring). Og ellers har du altid muligheden for at redigere dine indlæg, og deraf slette den tekst du vil have væk.

Tak for svar, jeg går ud fra du er administrator?

Og undskyld min mistro. Men sådan er jeg altså. Kan ikke gøre for det.
1
Brugeravatar
Patrick
Admin

Indlægaf Patrick » 15. okt 2015, 20:53

gnostic skrev:Tak for svar, jeg går ud fra du er administrator?

Og undskyld min mistro. Men sådan er jeg altså. Kan ikke gøre for det.

Jep, jeg har købt serverpladsen, lagt forummet op, og er, så vidt jeg er orienteret, den eneste med administratoradgang til både forummet her, og selve serveren.
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 15. okt 2015, 21:01

Hov. Hvad sker der med de grønne kort, man sender, hvis en tråd bliver slettet?

Sendte lige et kort til TS og skrev, det kunne være, han blev glad for de grønne kort herinde. De er jo faktisk gode til at vise lidt omsorg og støtte :) Så det kan virke lige knap så hårdt at debattere... Men forsvinder de, hvis han får lyst til at slette en tråd?

Det ville jo faktisk være ærgerligt :blush:
0
Brugeravatar
Patrick
Admin

Indlægaf Patrick » 15. okt 2015, 21:21

Dikus skrev:Hov. Hvad sker der med de grønne kort, man sender, hvis en tråd bliver slettet?

Sendte lige et kort til TS og skrev, det kunne være, han blev glad for de grønne kort herinde. De er jo faktisk gode til at vise lidt omsorg og støtte :) Så det kan virke lige knap så hårdt at debattere... Men forsvinder de, hvis han får lyst til at slette en tråd?

Det ville jo faktisk være ærgerligt :blush:

Jeg har lige testet det, og man kan stadig læse sine kort. Linket til indlægget, som kortet er skrevet til, i kort oversigten bliver bare erstattet med "indlæg slettet".
1
Brugeravatar
Zorglup
Kort karma: 10
Likede indlæg: 61

Indlægaf Zorglup » 17. okt 2015, 11:30

Hej Gnostic.
Velkommen :-)
0
>>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<<

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"