Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Lykke
Kort karma: 210
Likede indlæg: 5593

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Lykke » 27. jul 2017, 16:57

Filipai skrev:
Lykke skrev:Jeg spørger ikke efter ting. Måske fordi jeg selv har arbejdet i butik. Jeg finder tingene selv. Hvis jeg ikke finder aubergine i grøntsagsafdelingen har de det bare ikke lige, og så dribler jeg i Føtex eller en anden butik.

Det forstår jeg til gengæld slet ikke argumentationen i. Jeg har stået i butik siden jeg blev gammel nok, og så hele vejen igennem min studietid. Altså lige over 10 år sammenlagt. Og det giver da herre god mening at spørge, ellers mister butikken bare salget. Hvis jeg ikke har kunne svare, så finder jeg en kollega der kan.

Jeg er en af dem der lige pt, grundet speciale, kun er på arbejde en vagt hver anden uge, og nej, jeg kan ikke svare på alt, men så må man smile af det og få hjælp :)

Men at finde en medarbejder til også at stå og kigge i grøntsagsafdelingen efter aubergine. Det synes jeg ikke giver mening.

Det samme med et skab i ikea. Det ville jeg tjekke ud hjemmefra.

En overgang kunne jeg ikke finde røde linser i de butikker jeg kom i. Så bestilte jeg det hjem over nettet. For mig er det spild af tid, at efterspørge ting jeg godt selv kan finde, men som de jo så ikke har.
0
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 204
Likede indlæg: 5249

Indlægaf Frøken Himmelblå » 27. jul 2017, 16:59

Ha! Men jeg er sgu også selv blevet spurgt om hvor vi havde springforme, da jeg stod i isenkræmmerbutik. Der så jeg nogenlunde sådan her ud :forvirret:
Det opfangede lunden heldigvis med det samme. Bagefter viste min chef mig pænt en springform.
0
Vir prudens non contra ventum mingit

Far skal også have en chance for at være babysitter
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 17356

Indlægaf dgd2007 » 27. jul 2017, 17:00

Lykke skrev:[...]
En overgang kunne jeg ikke finde røde linser i de butikker jeg kom i. Så bestilte jeg det hjem over nettet. For mig er det spild af tid, at efterspørge ting jeg godt selv kan finde, men som de jo så ikke har.

Jeg vil nu sige, de supermarkeder jeg kommer i, flytter så regelmæssigt drastisk rundt på tingene, så de sagtens have det, selv om det ikke lige er, hvor man skulle tro (eller "er vant til") ;)
5
Lykke
Kort karma: 210
Likede indlæg: 5593

Indlægaf Lykke » 27. jul 2017, 17:02

dgd2007 skrev:
Lykke skrev:[...]

Jeg vil nu sige, de supermarkeder jeg kommer i, flytter så regelmæssigt drastisk rundt på tingene, så de sagtens have det, selv om det ikke lige er, hvor man skulle tro (eller "er vant til") ;)

Ja ja. Det nummer er så latterligt. Men de skilter jo stadig for tingene.
0
Klummerlig
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Indlægaf Klummerlig » 27. jul 2017, 17:06

Palmin.

Det vidste ingen hvad var i Føtex i november måned
1
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1505

Indlægaf Tobywan » 27. jul 2017, 17:06

Græskar
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1860
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 32976

Indlægaf LadyFox » 27. jul 2017, 17:11

Citronsyre vidste de ikke hvad var i Rema1000.

I London var der en købmand der blev ved at prøve at sælge mig noget citronvand da jeg spurgte efter Lemon Curd.
4
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 27. jul 2017, 17:16

Hunkat skrev:Min yndlings var en ganske ung pige i kassen som slog min hirse ind, fnisede og sagde "Det er ligesom hende den kendte"

Den dag i dag ved jeg stadig ikke hvem det skulle være men jeg tænker stadig over det nogle gange :lol:

Maria Hirse, hende fra Lykkehjulet.
Hende og hendes rockerkæreste sidder forresten inde for hæleri læste jeg den anden dag - det er kun derfor jeg kan huske hende.
4
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 15019

Indlægaf Hunkat » 27. jul 2017, 17:19

LadyFox skrev:
Hunkat skrev:Min yndlings var en ganske ung pige i kassen som slog min hirse ind, fnisede og sagde "Det er ligesom hende den kendte"

Den dag i dag ved jeg stadig ikke hvem det skulle være men jeg tænker stadig over det nogle gange :lol:

Hende og hendes rockerkæreste sidder forresten inde for hæleri læste jeg den anden dag - det er kun derfor jeg kan huske hende.

Fair enough. Måske var det mig der var den dumme :fløjt: Det er nu ikke mere end et år siden, var Maria Hirse stadig kendt da? Jeg troede hun var sådan en fra min egen ungdom, hvorfor skulle en 18-årig kende hende? :lol:
0
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 27. jul 2017, 17:23

Hunkat skrev:
LadyFox skrev:

Fair enough. Måske var det mig der var den dumme :fløjt: Det er nu ikke mere end et år siden, var Maria Hirse stadig kendt da? Jeg troede hun var sådan en fra min egen ungdom, hvorfor skulle en 18-årig kende hende? :lol:

Hirse har vist også skrevet nogle bøger efterfølgene, måske hendes mor har et par bøger stående. Men du har ret, det virker sært at hun skulle kende hende.
0
Allmost_Famous
Kort karma: 658
Likede indlæg: 14710

Indlægaf Allmost_Famous » 27. jul 2017, 17:54

Det er ikke ualmindeligt, at de unge medarbejdere taster mit spidskål ind som værende iceberg :lol:
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 686
Likede indlæg: 6173

Indlægaf Sophies-mor » 27. jul 2017, 17:59

Filipai skrev:
Lykke skrev:Jeg spørger ikke efter ting. Måske fordi jeg selv har arbejdet i butik. Jeg finder tingene selv. Hvis jeg ikke finder aubergine i grøntsagsafdelingen har de det bare ikke lige, og så dribler jeg i Føtex eller en anden butik.

Det forstår jeg til gengæld slet ikke argumentationen i. Jeg har stået i butik siden jeg blev gammel nok, og så hele vejen igennem min studietid. Altså lige over 10 år sammenlagt. Og det giver da herre god mening at spørge, ellers mister butikken bare salget. Hvis jeg ikke har kunne svare, så finder jeg en kollega der kan.
Jeg er en af dem der lige pt, grundet speciale, kun er på arbejde en vagt hver anden uge, og nej, jeg kan ikke svare på alt, men så må man smile af det og få hjælp :)

Og nogle gange er der bare ikke fyldt op og de har stadig tingene på lageret.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 633
Likede indlæg: 16326

Indlægaf Flora » 27. jul 2017, 18:06

Da jeg i sin tid holdt op med at ryge og købte sugetabletter med nikotin, blev jeg helt konsekvent mødt af et MEGET forvirret blik, når jeg bad ungarbejderen i kassen om dem :lol:
0
Lilleluftballon
Kort karma: 30
Likede indlæg: 658

Indlægaf Lilleluftballon » 27. jul 2017, 18:18

Knoldselleri kan få selv den skarpeste teenager til at famle efter iphonen.
Diverse meloner også - men dem kan jeg altså også være lidt usikker på nogle gange...
0
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 130
Likede indlæg: 900

Indlægaf Tata » 27. jul 2017, 18:19

Jeg bad om frisk basilikum, og ungarbejderen i Kvicklys grøntafd. kom med timian.
0
Timian :lun:

Tilbage til "Mad og drikke"