Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 16214

Re: Hvad kunne ungarbejderen ikke finde og kassedamen ikke genkende?

Indlægaf Pandesteg » 27. jul 2017, 18:21

En af de første gange jeg var i Aalborg og besøge min mand (det er vel 7-8 år siden) gik vi til bageren for at købe morgenbrød. Pigen bag disken så helt mærkelig ud i hovedet, da jeg bad om en croissant. Dét havde hun godt nok aldrig hørt om før!
3
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Lilleluftballon
Kort karma: 30
Likede indlæg: 658

Indlægaf Lilleluftballon » 27. jul 2017, 18:22

Akehurst2 skrev:Jeg vil i øvrigt gerne indrømme, at jeg som 20-årig der solgte babytøj, ikke anede hvad der var forskellen på en sparkedragt og en natdragt. Jeg ved det faktisk stadig ikke.

Mine forsøg på rådgivning i starten endte som regel med, at en overbærende kunde klappede mig venligt på armen og sagde "du har ikke selv børn, vel?".

Jeg har to børn, og jeg aner det heller ikke.

Jeg arbejdede på tankstation og blev oplært i at sige sætninger om diverse benzin, motorolie og karburatorsprit uden at ane noget som helst om det. Det skete også ret ofte at kunderne fangede mit bluff...
1
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 477
Likede indlæg: 8784

Indlægaf Mangoness » 27. jul 2017, 18:52

Frøken Himmelblå skrev:Jeg købte en gang 2 bundt porrer og et bundt forårsløg i netto. Det blev slået ind som 3 gange porrer efter ungarbejderen havde studeret forårsløgene nøje og tydeligvis konkluderet for sig selv, at det bare var nogle meget små porrer.

:lol: :klap:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 477
Likede indlæg: 8784

Indlægaf Mangoness » 27. jul 2017, 18:54

LadyFox skrev:
Hunkat skrev:
LadyFox skrev:
Hunkat skrev:Min yndlings var en ganske ung pige i kassen som slog min hirse ind, fnisede og sagde "Det er ligesom hende den kendte"

Den dag i dag ved jeg stadig ikke hvem det skulle være men jeg tænker stadig over det nogle gange :lol:

Maria Hirse, hende fra Lykkehjulet.
Hende og hendes rockerkæreste sidder forresten inde for hæleri læste jeg den anden dag - det er kun derfor jeg kan huske hende.

Fair enough. Måske var det mig der var den dumme :fløjt: Det er nu ikke mere end et år siden, var Maria Hirse stadig kendt da? Jeg troede hun var sådan en fra min egen ungdom, hvorfor skulle en 18-årig kende hende? :lol:

Hirse har vist også skrevet nogle bøger efterfølgene, måske hendes mor har et par bøger stående. Men du har ret, det virker sært at hun skulle kende hende.

Jeg er 25 år og læste Maria Hirses biografier som teenager, fordi jeg kunne låne dem på biblioteket. Men det er vist også den eneste grund til, at jeg kender hende :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 772
Likede indlæg: 14846

Indlægaf HappyPaww » 27. jul 2017, 18:57

Hunkat skrev:Min yndlings var en ganske ung pige i kassen som slog min hirse ind, fnisede og sagde "Det er ligesom hende den kendte"

Den dag i dag ved jeg stadig ikke hvem det skulle være men jeg tænker stadig over det nogle gange :lol:

Maria Hirse. Tidligere lykkehjulsbogstavvender, så damebladsbrevkasseorakel og nu rocker old lady.
Senest rettet af HappyPaww 27. jul 2017, 19:05, rettet i alt 2 gange.
2
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16394

Indlægaf vibbsen » 27. jul 2017, 19:03

HappyPaww skrev:

Maria Horse. Tidligere lykkehjulsbogstavvender, så damebladsbrevkasseorakel og nu rocker old lady.

Og...sidst men ikke mindst : Hun har et barn med Peter Asschenfeldt :gisp: :gisp: :gisp: :gisp: :gisp:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 973
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 25680

Indlægaf icelady » 27. jul 2017, 19:15

Jeg har en anden anekdote ang ungarbejdere/kassedamer.

For de er altså ikke altid så kvikke ved kassen :D

Skulle på et tidspunkt betale 53,50.
Jeg giver den unge pige bag kassen en 100-lap og det slår hun ind. Jeg siger så: "Jeg har de 3,50" og rækker hende dem.

Hun kigger på mig, på kasseapperatet og siger så: "Nu har jeg jo slået 100 kr ind?"

Jeg svarer at så skal hun jo bare lægge dem til, og så regne ud, at jeg skal have 50 kr tilbage.

Men nej; dén fes altså ikke ind på lystavlen. :D

Hun mente at "så ville der jo mangle 3,50 når der skulle tælles op." :gruble:

Hun var så forvirret, så jeg tog bare de 3,50 og lod hende give mig det tilbage, som kasseapperatet havde regnet sig frem til. :D
14
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 17356

Indlægaf dgd2007 » 27. jul 2017, 19:18

^^ Det har jeg også været ude for. Hendes slags er sikkert lykkelig for, at de fleste efterhånden betaler kontantløst :-D
2
Mette
Kort karma: 35
Likede indlæg: 633

Indlægaf Mette » 27. jul 2017, 19:58

Da jeg som 15-årig stod i bagerforretning, blev jeg noget forvirret første dag, da en kunde bad om en kløbenbolle..
2
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1149
Likede indlæg: 9797

Indlægaf Bøtte » 27. jul 2017, 20:02

Jeg har stået i køen i Fakta. En vare var slået ind til 25 kr i stedet for 20. Så manden skulle selvfølgelig have 5 kr retur.
Men det var for meget for ungarbejderen, der efter lange overvejelser fandt lommeregneren frem og nåede frem til at manden skulle have 5,5 tilbage. :forvirret:
3
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 10293

Indlægaf Rapfisk » 27. jul 2017, 20:07

Det værste, jeg har oplevet, var i en slikbutikken, hvor jeg skulle have nougat til en othellokage. Det var endda butikkens ejer, der var midaldrende.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
inactiveOlive
Kort karma: 2
Likede indlæg: 67

Indlægaf inactiveOlive » 27. jul 2017, 20:16

Mine grønne asparges blev slået ind som påskeliljer :D :gruble:
30
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3486
Likede indlæg: 26020

Indlægaf Wizzze » 27. jul 2017, 20:21

Jeg har oplevet virkelig mange af den slags situationer. Den førnævnte spidskål, dragefrugt, fennikel, ingefær slået ind som kartofler, friske krydderurter som kassemedarbejderen tror er blomster :rulle: Romanescokål, glaskål, en grøntmedarbejder der stod totalt lost, da han blev spurgt om søde kartofler. Men den allerværste var nok hende der ikke kunne genkende en grapefrugt :tie:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1676
Likede indlæg: 30333

Indlægaf Dirtylittledevil » 27. jul 2017, 20:44

Jeg prøvede engang i en stor Super Brugsen hvor de solgte en del køkkenting, så jeg spurgte om de havde en tragt.
Den unge medarbejder kiggede uforstående. Hun havde aldrig hørt det ord før.
Jeg prøvede at beskrive dens udseende og hvad man kunne med den. Hun kiggede med store øjne og sagde at DET var vel nok en smart opfindelse.
20
I walked a mile with Pleasure, she chattered all the way
But left me none the wiser, for all she had to say.
I walked a mile with Sorrow, and never a word said she;
But oh, the things I learned from her, when Sorrow walked with me.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1149
Likede indlæg: 9797

Indlægaf Bøtte » 27. jul 2017, 20:47

Da jeg selv som 15 årig startede med st ekspedere, kendte jeg heller ikke alle grøntsager. Kendte langt de fleste, men der var nogle stykker, jeg ikke vidste hvad hed. Så min taktik var slå det ind som noget det mindede om fx som en skrev med spidskål som iceberg og så satsede jeg på at kunden ville sige at jeg havde slået iceberg ind i stedet for spidskål, og så undskyldte jeg med at det var fordi numrene på de pågældende varer, var næsten ens og jeg så bare havde tastet former - og så havde jeg navnet på grøntsagen :genert: :lol:

Efter 1 måned var det dog virkelig sjældent, at der var grøntsager jeg ikke kendte.
Senest rettet af Bøtte 27. jul 2017, 20:48, rettet i alt 1 gang.
6

Tilbage til "Mad og drikke"