Utryg - når du færdes alene?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3484
Likede indlæg: 25970

Utryg - når du færdes alene?

Indlægaf Wizzze » 30. jul 2017, 07:45

Mange kvinder er utrygge ved at færdes ude alene om aftenen. Man følges helst med andre man kender, men er de alene, vil de ofte tage en længere omvej for at komme hjem, for at undgå bestemte områder, eller mindre uoplyste veje, og de tænker over hvad i lommen/tasken der kan bruges som våben.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-07-3 ... ns-oeje-ud

Jeg har snakket med frk. W om det, og hun fortæller om at hun et par gange har skifte fortorv og knuget en hårlak i sin taske, under ture hjem i natten.

Hvad med jer, er du tryg når du færdes alene, eller træffer du også forholdsregler?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 1093
Likede indlæg: 22989

Re: Utryg - når du færdes alene?

Indlægaf Sangius » 30. jul 2017, 07:52

Ja, til tider er jeg. Jeg har en enkelt gang blevet hevet ned af en sidegade af en mand, som tog fat i mig bagfra. Jeg gav ham en albue i ansigtet, han slap og jeg løb. Nåede ikke at se ham, og ved ikke hvorfor han gjorde det.
Jeg bryder mig ikke om at gå alene i mørket.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 18246

Indlægaf Persnikedy » 30. jul 2017, 07:53

Nogle gange.
Og de gange har jeg mine nøgler i hånden (de er i sådan en lang snor så de kan hænge om halsen så jeg kan svinge med dem) og ingen musik i ørene.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 220
Likede indlæg: 5795

Indlægaf Lathyrus » 30. jul 2017, 07:54

Ja, jeg kan godt føle mig utryg når jeg går alene i mørke.

Da jeg var yngre og gik mere i byen og skulle med offentlig transport når jeg skulle besøge veninder, havde jeg altid en peberspray med mig. Ulovligt? Ja! Ligeglad? Ja, pretty mutch! Hellere blive dømt for ulovlig våbenbesidelse end blive voldtaget eller rullet.

Idag er det yderst sjældent jeg går rundt alene i mørket, andet end lige hen til bilen. Men hvis jeg en sjælden fang gør, så bruger jeg gerne at snakke i tlf imens.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 744
Likede indlæg: 15711

Indlægaf Animi » 30. jul 2017, 07:59

Næh egentlig ikke.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 722
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 13561

Indlægaf Purple Haze » 30. jul 2017, 08:00

Ja.
Ikke altid og hele tiden.
Er ofte mere tryg ved steder jeg kender godt og kommer meget - selvom det ikke nødvendigvis er logisk.
Og har det bedst med befolkede områder, så længe det ikke er "drukområder".

Men går fx ikke gennem Fælledparken når det er mørkt, selvom det måske kunne gøre at jeg var hjemme 15-20 min før. Med mindre der er er eller andet stille og roligt arrangement der gør at der er masser af mennesker.
Går ikke ned af ukendte mørke og øde veje, så hellere en omvej.

Ken egentlig godt lide at gå ude om aftenen, men hvis først jeg har fået "hvad var det?" Tanken, så kan jeg lige så godt gå hjem igen, så vil jeg være på vagt resten af turen.

Krydser gaden hvis jeg ser noget/nogen der ser "farlige" ud. Står hellere af toget og tager det næste, eller flytter mig ned i den snden ændre af toget hvis der er personer der gør mig utryk.

Cykler med cykelhjelm og bruger sikkerhedssele i biler.

Og sikkert en masse andre ting, som gør min færden mere sikker - på trods af at sandsynligheden for at der skulle ske mig noget er ret lille.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 683
Likede indlæg: 6143

Indlægaf Sophies-mor » 30. jul 2017, 08:04

Nej.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 428
Likede indlæg: 5337

Indlægaf Skralde » 30. jul 2017, 08:09

Ja det er jeg af og til. Jeg tager gerne en omvej, finder telefonen frem eller sørger for at have et eller andet i min lomme eller hånd til at forsvare mig med.
Jeg har i øvrigt også en peberspray liggende et eller andet sted, men har aldrig haft den med mig og jeg har også flere gange overvejet at lære noget selvforsvar.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 635
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 9635

Indlægaf Pjeps » 30. jul 2017, 08:16

Egentlig ikke, trods jeg bor i et belastet område.
0
:ninja:
Maria86
Kort karma: 6
Likede indlæg: 114

Indlægaf Maria86 » 30. jul 2017, 08:28

Ja jeg skal igennem et område for at kom hjem til mig selv som jeg ikke er ret glad for at kom igennem når der er mørkt. Så jeg tager hælder bus. Så er jeg opvokset med at der er et område i Aalborg hvor men som kvinde ikke går af alene. Det er sådan et område som allerede var et område som men ikke går igennem da min farmor var ung. Så det har bare været sådan i over 60 år. Og jeg jeg har hørt om kvinder der er blevet overfald i det område. Så det har til sva noget på sig :wacko: :sur: :cuss: Der er ikke noget i dag timer. Jeg har selv går der mange gange efterhånden og der er mange som går der i løbet af dagen :D
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7786
Kontakt:

Indlægaf Annione » 30. jul 2017, 09:17

Det er yderst sjældent. Jeg har dog 2 gange oplevet at en fyr følger efter mig, når jeg er kommet sent hjem efter en fest. Begge gange er han dog forduftet igen.
Den ene sad bag mig i bussen, og sad og rørte ved mit hår - det opdagede jeg fordi jeg lænede mig frem. Jeg rykkede omgående længere frem i bussen, men han stod af ved mit stoppested og fulgte endda efter mig ind i 7eleven, og stillede sig lige bag mig til betaling. Her insisterede jeg på at finde en 20'er i bunden af min taske - så han var nødt til at gå ud først. Heldigvis var nogle fyre ved at hænge julepynt op på min gade, så dem gik jeg hen og snakkede lidt med. Da skred han. Uf, hvor var det klamt.
En anden gang stormede jeg med 7mile skridt hjem, og knugede mine nøgler i hånden - sådan med nøglerne stikkende ud mellem fingrene. Jeg er ret sikker på jeg kunne gøre en del skade.

Ellers så nægter jeg at gå og føle frygt!
0
Allmost_Famous
Kort karma: 656
Likede indlæg: 14664

Indlægaf Allmost_Famous » 30. jul 2017, 09:25

Frygt er en følelse, man ikke har fuld kontrol over, ligesom med så mange andre følelser. Det er lige arrogant nok at mene, at man da bare lige vupti kan nægte at føle en bestemt ting. Man kan derimod tale om ikke at lade sig styre for meget af følelsen.

Og ja, jeg er utryg nogle gange. Ikke ofte, men det sker.
13
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 584
Likede indlæg: 8368

Indlægaf lillebjoern » 30. jul 2017, 09:44

Jeg bor på Nørrebro, men oplever meget sjældent at jeg er decideret utryg. Det er sjældent at jeg befinder mig steder, hvor der ikke er en del mennesker, netop fordi jeg bor inde i byen. Men jeg har da somme tider skiftet fortov eller holdt telefonen op mod øret eller gået med den i hånden for at føle mig mere tryg. Det mest ubehagelige, jeg har oplevet, var en mand, der fulgte efter mig hele vejen ned af Blegdamsvej en hverdagsnat, hvor jeg havde været i byen – og den vej er altså meget stille om natten. Han ville bare ikke gå væk, og da jeg endelig nåede hjem ville han ned i min kælder og stå og snakke, men jeg skyndte mig bare op og låste døren. Der var jeg ret bange for om han havde set hvilken lejlighed, jeg boede i, men jeg låste alle døre godt og grundigt og sørgede for ikke at tænde lyset. Men det er nok det værste, jeg har oplevet.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1856
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 32803

Indlægaf LadyFox » 30. jul 2017, 09:53

Kun når der er nogle der følger efter mig.
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2061
Likede indlæg: 41288

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jul 2017, 10:17

Alle mennesker kan rammes af frygt i situationen og/eller komme ud for oplevelser, som traumatiserer dem og får frygt og angst til at sætte sig, så den del af er jeg selvfølgelig ikke hævet over.

Taler vi en mere - hvad kan man sige...samfundsformet frygt - er det heldigvis noget, som har meget svært ved at ramme mig. Jeg er fx. blevet spurgt, om jeg virkelig tør arbejde, hvor jeg gør, og her sigtes både til skole og beliggenhed, og den vinkel var ikke rigtig til stede, da jeg søgte jobbet og senere bekræftede mit ønske om ansættelse. Heldigvis ikke, for så ville jeg have spildt min bekymring.
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:

Tilbage til "Livets forhold"