Utryg - når du færdes alene?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
JoyNips
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 24661

Re: Utryg - når du færdes alene?

Indlægaf JoyNips » 30. jul 2017, 10:19

Sjældent. Hvis det en sjælden gang sker plejer jeg at tage min telefon og ringe hjem. Og så fortæller jeg hvor jeg er og hvornår jeg forventer at være hjemme og spørger om ikke min kæreste lige gider at sludre med mig mens jeg er på farten.
0
Yetie
Kort karma: 261
Likede indlæg: 2420

Indlægaf Yetie » 30. jul 2017, 10:26

Det sker da, især når jeg er alene et fremmed sted og det er mørkt. Men jeg har dyrket kampsport i mange år, og det giver måske at jeg udstråler at jeg ikke er typen man skal overfalde. Jeg ved, i hvert fald teoretisk, hvad jeg skal gøre.

Generelt er jeg dog ikke bange for at gå ud alene om aftenen.
0
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sevii » 30. jul 2017, 10:28

Ja, det er jeg. Og er blevet mere med tiden. Det er ikke frygt der ødelægger min hverdag, men jeg passer på mig selv og holder øje med mine omgivelser, når jeg går et sted alene om aftenen, især hvis jeg ikke kender stedet.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf Atomic Blonde » 30. jul 2017, 10:30

Nej aldrig.
Som regel har jeg allerede udpeget nogle safe zones. Er nok lidt miljø skadet.
Desuden har jeg en uddannelse bag mig som jeg kan falde tilbage på hvis det skulle være nødvendigt.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf Atomic Blonde » 30. jul 2017, 10:32

Crookshanks skrev:Nej.

Skulle jeg nogensinde komme i en situation hvor jeg følte mig utryg ved at gå på gaden, så ville jeg aldrig gå med et våben. I en overfaldssituation er der en risiko for at våbnet bruges imod personen som ejer det...
Du skal være parat til at bruge det. Tøver du bare et sekund eller to, er det ofte game over!
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 673
Likede indlæg: 17861

Indlægaf Santa » 30. jul 2017, 10:43

Nej.
Og jeg har boet alle de steder, hvor der kunne være utrygt i hovedstaden.
Ydre Nørrebro, Halmtorvet. Samtidig arbejdede jeg i en længere årrække i nattelivet, nærmere betegnet på nogen meget brune værtshuse, så jeg skulle hjem fra arbejde omkring kl 03.00 igennem disse kvarterer.
Jeg tror på at hvis man er meget opmærksom og selvsikker, så nedsætter det risikoen for overfald.

De episoder, jeg har været udsat for, har været helt uden for den ovenstående kontekst; en fuld bums, der stak ud efter mig med kniv i Rom, fordi jeg afviste ham. Det var ved højlys dag, midt på en piazza fyldt med mennesker.
En mand, der fulgte efter mig fra Mozarts plads til Dybbølsbro, igen ved højlys dag.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, det står ikke noget. ;)

Ikke medlem af Inderkredsen. :nej:
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 162
Likede indlæg: 2143

Indlægaf Minionine » 30. jul 2017, 10:53

Ja, jeg færdes kun i befolkede områder når det er blevet mørkt. Jeg bor tæt ved Amagerfælled og kunne aldrig drømme om at gå igennem den i mørke, eller tidlig morgen. Ej heller voldene ved Christianshavn. Min frygt er blevet større efter at jeg er blevet mor.
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2123

Indlægaf Chachacha » 30. jul 2017, 10:59

I hvert fald halvdelen af de gange jeg skal alene hjem en weekend nat oplever jeg mænd, der gør mig utryg.

Det kan være små ting som at en creepy mand alene ved et busstoppested råber "Hi, hi, hi, stop" efter mig på cyklen, fyre der uopfordret taler til mig i en øde togkupé, og fortsætter når jeg tydeligt viser at jeg ikke er interesseret eller større ting som de, der er nævnt i tråden.

Jeg bliver desværre meget bange for fremmede mænd om natten, og ting der blot er en irritation i dagslys bliver decideret ubehageligt (nok også dels fordi dem der henvender sig oftere er påvirkede og ikke læser mine signaler). Fx ham der stillede mig en masse spørgsmål om rejsekort på en HELT TOM station en nat og blev ved med at være sådan "det er jo så smart hva". I dagslys ville jeg jo bare være sådan okay weirdo, men her blev jeg så freaked ud og han fortsatte bare indtil toget endelig kom :(
Senest rettet af Chachacha 13. aug 2017, 16:02, rettet i alt 1 gang.
0
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 30. jul 2017, 11:31

Nej ikke rigtigt, jeg kan end ikke huske hvornår jeg var utryg sidste gang jeg var alene, så jeg kan fortælle hvorfor. Måske fordi jeg kun færdes i Østjylland, der skyder de ikke på folk bare fordi, som de gør i kbh (ifølge nyhederne :-) )
0
avdotja
Kort karma: 433
Likede indlæg: 10292

Indlægaf avdotja » 30. jul 2017, 11:53

Det er meget sjældent at jeg føler mig ubegrundet utryg og det er ikke noget jeg lader diktere mine handlinger.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 389
Likede indlæg: 7705

Indlægaf BlueBunny » 30. jul 2017, 12:00

Ja afholder fra at sætte mig selv i bestemte situationer. Jeg vil ikke kalde det frygt. Nærmere fornuft.
Hvis jeg befinder mig i en situation hvor jeg tænker der kan opstå noget uønsket, så foretager jeg det jeg anser som forbehold der kan afværge. Det kan feks være jeg har min mobil i hånden, eller har ringet op til min mand og orienteret ham så han er "med". Det kan ikke afværge evt overfald, men det gør mig mere tryg og jeg tænker det sender et signal.
Jeg går i hurtigere tempo for at overstå visse passager.

Hjertet banker nogen gange hurtigere, det nærmer sig vel frygt, men så skal der være en konkret situation. Det er ikke bare hvis jeg færde alene. Nok nærmere hvis jeg opdager jeg ikke er alene :shock:
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Pityt
Kort karma: 458
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 4673

Indlægaf Pityt » 30. jul 2017, 12:21

Helt sikkert. Jeg tænker over hvor jeg går efter mørkets frembrud og er altid på vagt. Det er rimelig trættende.
1
What's done in the dark will be brought to the light
Grissebassen
Kort karma: 142
Likede indlæg: 2567

Indlægaf Grissebassen » 30. jul 2017, 12:21

Nej. Jeg er blevet forfulgt på gaden et par gange, men har aldrig været bange. Jeg føler mig generelt i ret god stand til at forsvare mig selv (uden brug af våben), og har da også en enkelt gang banket et par gutter ned, der tog fat i mig.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2043

Indlægaf Torn » 30. jul 2017, 12:30

Ja, jeg er utryg, når jeg går hjem fra byen om natten. Heldigvis går jeg gennem bebyggelse og et folketæt område, men alligevel. Hvis jeg cykler, er jeg ikke nær så utryg.

Jeg har aldrig oplevet overfald eller lignende, men jeg har flere gange oplevet enkelte mænd og grupper af mænd komme med ubehagelige tilnærmelser, når jeg om natten var gående og alene. Selvom de ikke har gjort mig noget, har jeg følt deres adfærd som en trussel. Især når mit nej ikke respekteres, men skal forhandles.

Jeg bærer ikke et våben, men jeg har af og til arrangeret mine nøgler som et knojern. Haha. Det virker meget irrationelt, nu når jeg skriver det. Men det hjælper på frygten på turen hjem.
1
Zoxa
Kort karma: 21
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Indlægaf Zoxa » 30. jul 2017, 13:17

Jeg er jævnligt utryg når jeg færdes i mit område om aftenen.

Og ja - kampsport og "bevæbning" er en fast del af repertoiret.

Jeg er egentlig ikke bange for at komme til skade - det er overfaldet i sig selv jeg ikke ønsker
0

Tilbage til "Livets forhold"