Utryg - når du færdes alene?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Zoxa
Kort karma: 21
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Utryg - når du færdes alene?

Indlægaf Zoxa » 30. jul 2017, 13:22

Torn skrev:
Jeg bærer ikke et våben, men jeg har af og til arrangeret mine nøgler som et knojern. Haha. Det virker meget irrationelt, nu når jeg skriver det. Men det hjælper på frygten på turen hjem.

Nøgler er et fremragende våben - men ikke som "knojern" - så er det dig som kommer til skade.
Nøgler er et stik våben og især en lang plægel nøgle er god
Selve nøgle ringen skal du haver over en finger og nøglen skal gå mellem 2 fingre og støtte i mellemrummet ind mod håndfladen.
0
Brugeravatar
Newsugar
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 63

Indlægaf Newsugar » 30. jul 2017, 13:49

Det kan jeg godt være hvis jeg møder skumle typer. Har tidligere været udsat for en blotter selvom det var om morgenen er jeg altid nervøs når jeg går den vej..
0
fisken80
Kort karma: 767
Likede indlæg: 28917

Indlægaf fisken80 » 30. jul 2017, 18:53

Nej aldrig og jeg har aldrig været det.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pyjamas
Kort karma: 169
Likede indlæg: 2875

Indlægaf Pyjamas » 30. jul 2017, 19:14

Jeg kan godt føle mig utryg, hvis jeg skal gennem et område, der er kendt for at have ballade, om aftenen/natten. Sommetider går jeg gennem centrum 6.30 om fredagen for at komme på arbejde, og der er jeg ikke tryg ved de fulde mennesker, der gerne er på vejen derhen. Jeg har prøvet at en ung, fuld mand ville tale med mig sådan en morgen, og det havde jeg det rigtig skidt med, selvom han ikke gjorde andet end at ville have min opmærksomhed.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1327

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 30. jul 2017, 19:47

Ja, meget desværre.
0
OberstNasig
Kort karma: 184
Likede indlæg: 2030

Indlægaf OberstNasig » 31. jul 2017, 15:28

Ja, naturligvis undgår jeg steder, som jeg ved er kendte for at være skumle og øde og hvor der har været markant flere røverier og overfald.
Lader jeg mig så styre af min frygt? Næ, det synes jeg faktisk ikke, for jeg er ikke bange, når jeg går hjem, men jeg vil bare ikke øge min risiko for at blive offer for en forbrydelse.
Det eneste der faktisk kan gøre mig utryg, er store grupper af unge mænd, der virker opkørte og fulde. Det er de eneste, jeg har oplevet kan finde på at antaste mig.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 772
Likede indlæg: 14846

Indlægaf HappyPaww » 31. jul 2017, 15:49

Næh ikke synderligt. Jeg tager altid metroen som er lys og føles meget sikker.

Og så goder jeg ikke gå rundt i frygt - det er trods alt relativt sjældent, at kvinder udsættes for umotiverede overfald.
0
Summer
Kort karma: 29
Likede indlæg: 939

Indlægaf Summer » 2. aug 2017, 14:11

Nogle gange kan jeg godt blive utryg. Jeg kan blive utryg når jeg har på fornemmelsen, at nogle følger efter mig. Eller når en gruppe mænd råber efter mig på gaden - dét bryder jeg mig bestemt ikke om, for hvis de hiver fat i mig er det ikke sikkert at jeg kan forsvare mig selv godt nok. Jeg har prøvet at blive hevet fat i i selve byen hvor det har været ubehageligt, og hvor jeg bliver utryg ved, hvad vedkommende kan finde på.
0
Brugeravatar
Whydontyouandi
Kort karma: 92
Likede indlæg: 637

Indlægaf Whydontyouandi » 2. aug 2017, 19:47

Jeg bor i en bydel, hvor der er en del uro.
Har overværet et (banderelateret) skyderi og et overfald med køller og brækjern på en bil med mennesker i.
Det må bare gå galt en dag. Det er jo gået galt før.
Hvis jeg hører en høj, smældende lyd kan jeg godt få et sug i maven og tænke, om der er nogen, der skyder. Glemmer aldrig lyden af de skud, jeg hørte, det var så højt og uhyggeligt.

Men generelt er jeg ikke bange for at blive overfaldet.
Jeg har altid haft en eller anden ide om, at hvis der skulle hoppe en farlig én ud af buskene, kan jeg snakke mig ud af det, eller også slår jeg bare vedkommende ihjel (hvis altså vedkommende forsøger at slå mig ihjel først eller voldtage mig).
Min hjerne kan godt selvantænde, hvis jeg begynder at fundere over, hvad jeg ville gøre, hvis nogen forsøgte at skade mig for alvor. Jeg håber, det er sådan en almindelig overlevelsesmekanisme. Og ikke bare mig der har en ultravoldelig fantasi. *Smiley der ikke vil være sig selv bekendt*.
0
ajnaM
Kort karma: 721
Likede indlæg: 16895

Indlægaf ajnaM » 2. aug 2017, 20:11

Det er jeg, når jeg færdes uden for byen.

Men jeg bor midt i København, og det sker meget, meget sjældent, at jeg ikke er omringet af mennesker, når jeg går ud af min hoveddør. Jeg har aldrig været bange for at blive overfaldet herinde.

Sjovt nok er det her, der er allermest vold, men jeg vælger at se langt størstedelen af det som 'begrundet vold', altså hvor folk kommer op at slås i byen og den slags. Enkelte gange har jeg hørt om overfald af kvinder, og nu jeg husker tilbage, var særligt ét af dem anledning til, at jeg i en periode faktisk undgik at færdes alene ude om natten, så det med 'aldrig' holder alligevel ikke.

Det var denne historie, tilbage fra 2011. Får stadig helt myrekryb af at tænke på det. http://politiken.dk/indland/art5007789/ ... 5et-kvinde
0

Tilbage til "Livets forhold"