Singlemødre - et forfærdeligt fænomen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20782

Re: Singlemødre - et forfærdeligt fænomen?

Indlægaf Slettet bruger » 30. jul 2017, 16:40

avdotja skrev:Altså jeg forstår godt dit argument. Jeg mener såmænd heller ikke at det udefinerbare er ubetydeligt i sig selv. Jeg tillægger det nok bare ikke helt så meget vægt som dig. Hvis jeg skulle vælge mellem gener fra (1) en mand jeg var forelsket i, men som var arbejdsløs, alkoholiker, astmatiker, ordblind, havde ringe talforståelse samt dårlig fysik, haft et utal af seksualpartnere og ingen fædreegenskaber (2) en sportstrænet matematikprofessor uden arvelige sygdomme, kun haft en enkelt kæreste og en rigtig god far for sin datter - ville jeg da stadig vælge nr (2). Forelsket/instinkt eller ej; det ville da være at gøre mit kommende barn en bjørnetjeneste at vælge (1).

Jeg tror ikke der er så mange arbejdsløse, astmatiske, ordblinde, fysisk dårlige, alkoholiske mænd der vælter sig i seksualpartnere, jeg tror ikke de kommer igennem kvindernes instinktive filter.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 30. jul 2017, 16:52

abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:Sæddonerne skal være genetisk perfekte! Fysiske pragteksemplarer med super immunforsvar, psykologisk afbalancerede og intelligens på geniniveau.

Ville det så ikke være endnu bedre hvis kvinderne også blev udvalgt som genetisk perfekte genier? Altså så vi startede et regulært avlsprogram? Det virker sådan lidt halvhjertet at udvælge de perfekte mænd for bagefter at give enhver sygdomplaget, overvægtig kvinde med en IQ på 75 lov til at blive gravid med deres sæd.

Nej fordi vi har jo kun en begrænset mængde kvinder. Hvis du fravælger hende med IQ 75, så mangler vi de børn hun var parat til at føde, og hvor vil du så få dem fra i stedet for?

Mens med sæden, der kan vi vælge helt frit. Så ka vi jo lige så godt tage de perfekte mænd som donorer.

Det er jo også fy-fy med avlsprogrammer, så det er lidt sjovt at vi kan starte et politisk korrekt avlsprogram op, fordi det sker pga kvindernes eget frie valg.
Senest rettet af Slettet bruger 30. jul 2017, 16:54, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3486
Likede indlæg: 25994

Indlægaf Wizzze » 30. jul 2017, 16:53

Tamara skrev:
abcd skrev:
avdotja skrev:Det er rigtigt. Men der er godt nok også mange forældre m/k som jeg finder seksuelt uattraktive og som jo tydeligvis er lykkes med at formere sig alligevel.

Derudover er attraktivitet ikke en uforandrelig størrelse man er født med; men noget som i høj grad påvirkes af personens opførelse og fysiske form samt fremtoning. Noget man har ret meget indflydelse på gennem opdragelsen.

Jeg tror personlighed i høj grad er arvelig. F.eks. tror jeg at hvis man er barn af introverte forældre, bliver man også selv introvert selv om man skulle blive adopteret af ekstroverte adoptivforældre.

Mht. genselektionen kan jeg bruge mig selv som eksempel. Jeg har større avlsværdi (beklager udtrykket) på papiret end i virkeligheden. Forskellen var tydelig da jeg i en periode benyttede mig af online-dating. Jeg skrev med rigtigt mange kvinder som virkede meget på inden vi mødtes. Formentlig fordi jeg er høj, veluddannet og kan begå mig fornuftigt på skrift. Men når vi mødtes, faldt det ofte til jorden ved første møde, og det var som regel kvindens beslutning. Formentlig fordi jeg ikke er specielt udadvendt eller charmerende, særligt ikke første gang jeg møder en person. Kvinder efterspørger på datingmarkedet i høj grad "kemi", "sommerfugle i maven" osv., og det er jo fint, det er sådan kvinder vælger gode fædre til deres afkom. Et instinkt som er forfinet over årtusinder. Det undrer mig at de så pludselig er villige til at give afkald på værdien af deres instinkt og bare få børn med en eller anden tlifældig gut som de aldrig har mødt, men som de måske ved har en Phd og blond hår og blå øjne og ingen kendte arvelige sygdomme.

Der er masser af mænd der aldrig har sex med en eneste kvinde i deres liv. Der er intet der forhindrer dem i at blive sæddonorer, og deres afkom har stor risiko for at have lav seksuel værdi, uagtet hvor gode deres fædre måtte være på papiret. Hele parringslegen handler om at videreføre så høj seksuel værdi som muligt til de næste generationer. Man kan så selvfølgelig mene at kvinder nu bare har fundet en ny måde at gøre det på, men jeg tror de fejlvurderer værdien af deres instinkter kontra valg af sæddonor på papir.

avdotja skrev:Men uanset er det jo ikke argument mod kvinder får børn alene, men derimod mod koncepten "sæddonor". Noget rigtig mange par også benytter sig af.

Det er rigtigt. Jeg har ingen indvendinger imod at kvinder (eller mænd) bliver enlige forældre ved at adoptere et barn, det er specifikt sæddonor-arrangementet. Det er også det der skrives om, i den artikel som TS linker til.

Problemet er bare, at der er mangel på børn til adoption.

Og nåleøjet for at komme i betragtning til en adoption er ikke stort!
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 725
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 13635

Indlægaf Purple Haze » 30. jul 2017, 16:53

abcd skrev:
avdotja skrev:Altså jeg forstår godt dit argument. Jeg mener såmænd heller ikke at det udefinerbare er ubetydeligt i sig selv. Jeg tillægger det nok bare ikke helt så meget vægt som dig. Hvis jeg skulle vælge mellem gener fra (1) en mand jeg var forelsket i, men som var arbejdsløs, alkoholiker, astmatiker, ordblind, havde ringe talforståelse samt dårlig fysik, haft et utal af seksualpartnere og ingen fædreegenskaber (2) en sportstrænet matematikprofessor uden arvelige sygdomme, kun haft en enkelt kæreste og en rigtig god far for sin datter - ville jeg da stadig vælge nr (2). Forelsket/instinkt eller ej; det ville da være at gøre mit kommende barn en bjørnetjeneste at vælge (1).

Jeg tror ikke der er så mange arbejdsløse, astmatiske, ordblinde, fysisk dårlige, alkoholiske mænd der vælter sig i seksualpartnere, jeg tror ikke de kommer igennem kvindernes instinktive filter.

Altså "den slags" folk får jo gennemsnitligt langt flere børn end højtuddannede sunde og raske folk. Nej Bent nede fra den lokale kommer nok ikke i bukserne på Johanna fra DTU, men så "parre han sig" så tilgrngæld måske med Betty og Vinnie sim også kommer nede på bodegaen, som i øvrigt har 6 børn imellem sig med 5 forskellige mænd.

Eller noget.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 358
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6123

Indlægaf Kattefjæs » 30. jul 2017, 17:45

Uanset om man synes det er godt eller skidt, kan vi fremover blive meget mere afhaengige af god donorsaed end vi er nu. Ogsaa de kvinder som har en mand. Vestlige maends saedkvalitet er nemlig raslet i bund over de sidste mange aar, og samtidig faar vi boern senere og senere, hvilket ogsaa paavirker fertiliteten.

https://www.theguardian.com/science/201 ... ?CMP=fb_gu
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 30. jul 2017, 18:13

Kattefjæs skrev:Uanset om man synes det er godt eller skidt, kan vi fremover blive meget mere afhaengige af god donorsaed end vi er nu. Ogsaa de kvinder som har en mand. Vestlige maends saedkvalitet er nemlig raslet i bund over de sidste mange aar, og samtidig faar vi boern senere og senere, hvilket ogsaa paavirker fertiliteten.

https://www.theguardian.com/science/201 ... ?CMP=fb_gu

Og for at imødegå det bør vi undgå at hjælpe mænd med dårlig sædkvalitet med at få børn, for det vil uvægerligt bidrage til udviklingen.

I det hele taget skal børn bare skabes ved knalderi og ikke andet.
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 143
Likede indlæg: 3224

Indlægaf Tux » 30. jul 2017, 22:07

Unge KU'ere er et forfærdeligt fænomen.
2
Thomas31
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1378

Indlægaf Thomas31 » 30. jul 2017, 23:09

Tux skrev:Unge KU'ere er et forfærdeligt fænomen.

Ja faktisk. Det virker til at konservatisme ikke fortolkes særlig godt blandt de yngste..

Af alle ideologier er det for mig måske en af de mindst ringe, men jeg orker ikke det forældede familie-pis. Fint nok for 100 år siden, hvor stringente familiemønstre var et værn mod fattigården, men det giver ikke længere mening. Tværtimod. Ingen af de kvinder skal undskylde noget eller overhovedet føle det nødvendigt at forklare sig. Ikke bare yder de typisk en stor indsats med både at passe arbejde og børn, men de øger mænds frihed. De øger min frihed. Det er umuligt at forestille sig, at man på nogen måde kunne forbyde eller fordømme, at kvinder får børn alene uden at flaskehalsen så vil pege på mænd i stedet. De kvinder træffer et frit valg, der gør samfundet rigere og mænd friere. De fortjener kun tak.
2
Liou
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Indlægaf Liou » 30. jul 2017, 23:24

Børn er ikke en menneskeret. Nu er jeg selv skilsmissebarn, og ærlig talt, synes jeg klart en mor og en far er den optimale løsning, hvis forældrene ellers er nogenlunde sunde på øverste etage og vil barnet. Men nu er tingene jo bare ikke altid optimale. Jeg så et klip om en svensk familie, bestående af en transekseksuel (mand til kvinde) og hans kvindelige partner samt deres 2 børn, og det var så fucked up. De tilhørte den der rablende gale del af svenskere, som ikke ville lade ungerne identificere sig med et køn. Deres lille dreng blev opdraget og lignede en pige. Den knægt er formentlig skadet for livet.

En dansk single mor kunne gøre jobbet en million gange bedre. Så egentlig handler det mest om kvaliteten af forældrene, og hensynet til barnet, frem for en eller anden tåbelig debat om hvorvidt kvinder har brug for mænd.

Et donor barn til en stærk og selvstændig single kvinde, er med længder en bedre løsning end svage uduelige pjok af forældre, der aldrig burde have haft børn, eller at hun går ud og misbruger en mand.

Adoption burde dog rangere højest for enlige kvinder, der gerne vil have børn, men desværre er reglerne i nogle lande idiotiske (de vil ikke lade enlige eller homoseksuelle adoptere) og mange kvinder kan overhovedet ikke bære tanken om at barnet ikke biologisk er deres eget. Den drift er så stærk i nogle kvinder, at jeg har set enlige mødre undgå mænd med børn, fordi de kun vil deres eget afkom... Hvilket er absurd og dobbeltmoralsk IMO.

Men min oplevelse er nu også, at kvinder i høj grad stadig vil mænd, og jo flere muligheder kvinder har for at få børn udenom mænd, jo færre ulykkelige sager med ufrivillig faderskaber vil vi forhåbentlig få i fremtiden.
1
Zoxa
Kort karma: 21
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Indlægaf Zoxa » 31. jul 2017, 06:38

Liou skrev:Adoption burde dog rangere højest for enlige kvinder, der gerne vil have børn, men desværre er reglerne i nogle lande idiotiske (de vil ikke lade enlige eller homoseksuelle adoptere) og mange kvinder kan overhovedet ikke bære tanken om at barnet ikke biologisk er deres eget.

Hvorfor?

Og med al respekt fordi som vælger adoption som en løsning.
Personligt - hvis jeg stod i situationen, kunne jeg ikke drømme om at gå ind i en adoption. For nu at sige det rent ud er sandsynligheden for at modtager "damage goods" alt for høj. Frygteligt mange af de her børn er blevet opgivet af deres forældre prg af en kombination af handicap og fattigdom.
Jeg hverken dømmer eller fordømme de biologiske forældre som træffer et hjerteskærende valg - men jeg ville ikke ønske mig et handicappet barnet, men jeg har så heller aldrig ønsket mig børn "for enhver pris".
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41378

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. jul 2017, 06:50

Zoxa skrev:
Liou skrev:Adoption burde dog rangere højest for enlige kvinder, der gerne vil have børn, men desværre er reglerne i nogle lande idiotiske (de vil ikke lade enlige eller homoseksuelle adoptere) og mange kvinder kan overhovedet ikke bære tanken om at barnet ikke biologisk er deres eget.

Hvorfor?

Og med al respekt fordi som vælger adoption som en løsning.
Personligt - hvis jeg stod i situationen, kunne jeg ikke drømme om at gå ind i en adoption. For nu at sige det rent ud er sandsynligheden for at modtager "damage goods" alt for høj. Frygteligt mange af de her børn er blevet opgivet af deres forældre prg af en kombination af handicap og fattigdom.
Jeg hverken dømmer eller fordømme de biologiske forældre som træffer et hjerteskærende valg - men jeg ville ikke ønske mig et handicappet barnet, men jeg har så heller aldrig ønsket mig børn "for enhver pris".

Jeg kom selv på børnehjem lige efter fødslen, der i øvrigt havde fundet sted på en klinik betalt af børnehjemmet, og ankom til Danmark i en alder af ti uger. Det er kun yderst sjældent, at jeg har hørt om lignende historier, og det virker på mig, som om de nærmest er ikke-eksisterende i dag. Jeg har stor forståelse for forældre, der prøver at se, om de ikke kan beholde deres barn trods udfordrende vilkår og for lovgivning, der ikke haster adoptioner igennem, og selvfølgelig kan børn komme på børnehjem i en senere alder, fordi de bliver forældreløse, men det er ovenstående vilkår, altså at det er så godt som umuligt at få en lille baby, der har tilbragt sin start på livet under ordnede forhold, der har gjort, at jeg aldrig har overvejet at adoptere. Det må jeg indrømme. At barnet ikke ville være biologisk beslægtet med mig er jeg derimod ligeglad med.
1
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
JoyNips
Kort karma: 1078
Likede indlæg: 24602

Indlægaf JoyNips » 31. jul 2017, 07:12

Jeg har det lidt splittet med det her med at få børn som enlig ved sæddonation. Jeg synes ofte, når jeg læser Om det, at der er tale om kvinder, som ikke har det så godt og som derfor forsøger at udfylde et tomrum med et barn. Eller kvinder som ikke har det så godt og derfor ikke er i stand til at have normale relationer. Og sådanne scenarier synes jeg ikke er de bedste at få børn i...
Så i teorien synes jeg det er helt ok, men i praksis er jeg ikke så sikker. Jeg ved ikke hvor meget screening der er af kvinder som ønsker at blive solomødre (som det vist hedder?). Hvis ikke der er noget psykologisk evaluering og sådan, så bør der efter min opfattelse være det.
1
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 123
Likede indlæg: 4084

Indlægaf Stars » 31. jul 2017, 07:57

JoyNips skrev:Jeg har det lidt splittet med det her med at få børn som enlig ved sæddonation. Jeg synes ofte, når jeg læser Om det, at der er tale om kvinder, som ikke har det så godt og som derfor forsøger at udfylde et tomrum med et barn. Eller kvinder som ikke har det så godt og derfor ikke er i stand til at have normale relationer. Og sådanne scenarier synes jeg ikke er de bedste at få børn i...
Så i teorien synes jeg det er helt ok, men i praksis er jeg ikke så sikker. Jeg ved ikke hvor meget screening der er af kvinder som ønsker at blive solomødre (som det vist hedder?). Hvis ikke der er noget psykologisk evaluering og sådan, så bør der efter min opfattelse være det.

Min søster er enlig mor med donorbørn.
Hun har gennem forummet SEM (Selvvalgt enlig mor) en del veninder, og det er bestemt ikke "kvinder som ikke har det så godt og derfor ikke er i stand til at have normale relationer." Det er kvinder, hvor det biologiske ur har afgjort sagen for dem.
Men selvfølgelig - man vælger jo oftest veninder, der har nogenlunde samme værdier som en selv. Så der KAN sagtens være masser af dem, de har bare ikke været veninde-materiale for min søster.
4
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Zoxa
Kort karma: 21
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Indlægaf Zoxa » 31. jul 2017, 08:19

Stars skrev:
JoyNips skrev:Jeg har det lidt splittet med det her med at få børn som enlig ved sæddonation. Jeg synes ofte, når jeg læser Om det, at der er tale om kvinder, som ikke har det så godt og som derfor forsøger at udfylde et tomrum med et barn. Eller kvinder som ikke har det så godt og derfor ikke er i stand til at have normale relationer. Og sådanne scenarier synes jeg ikke er de bedste at få børn i...

Min søster er enlig mor med donorbørn.
Hun har gennem forummet SEM (Selvvalgt enlig mor) en del veninder, og det er bestemt ikke "kvinder som ikke har det så godt og derfor ikke er i stand til at have normale relationer." Det er kvinder, hvor det biologiske ur har afgjort sagen for dem.
Men selvfølgelig - man vælger jo oftest veninder, der har nogenlunde samme værdier som en selv. Så der KAN sagtens være masser af dem, de har bare ikke været veninde-materiale for min søster.

Det tror jeg du har ret i - mine fordomme - he he - tilsiger mig at der er 2 hoved grupper af kvinder som opstarter som single mødre.

De som aktivt går ind og vælger en doner løsning er efter min erfaring særdeles ressource stærke kvinder med et godt netværk og typisk kvinder som har helt styr på tilværelsen, men hvis drømmen om et barn skal gå i opfyldelse skal de til at have det nu inden aldersgrænsen træder ind.

Og så er der gruppen med "uheldende", hvor situationen på igen måde er gennemtænkt og ressourcerne er begrænsede.

Og jeg ved da godt hvem af de mødre type jeg selv helst ville have som mor.

Men der er selvsagt en ekstrem grov skitse, så man skal ikke tage mit indlæg for mere end pålydende
0
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1607
Likede indlæg: 19925

Indlægaf LaScrooge » 31. jul 2017, 09:16

Det er en latterlig diskussion. Der er masser en enlige mødre og masser af børn med kun én forælder, og de er det såmænd ikke, fordi mødrene ikke ønskede at være et forælderpar og børnene ikke gerne ville have en far også, men fordi forholdet gik i stykker og faderen derefter bare skred og glemte alt om sit barn.

Så længe man ikke ønsker at tvinge begge forældre til at være forældre af gavn, og så længe man ikke placerer ansvaret for at vedligeholde befolkningstilvæksten på begge køn, er hele diskussionen til grin. Så er det bare mænd, der helt irrationelt er bange for at blive skubbet ud på et sidespor. Mænd, der er bange for at have mistet kontrollen over samfundets kvinder.
5
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"