Prins Henrik føler sig højlydt diskrimineret igen - gør det noget?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6722

Re: Prins Henrik føler sig højlydt diskrimineret igen - gør det noget?

Indlægaf Wizzze » 16. okt 2015, 13:43

Allmost_Famous skrev:Jeg synes, det er ynkeligt at blive ved med klynke til pressen fordi man ikke har fået titlen som konge. Personligt er jeg som sådan ligeglad med om han får den eller ej, men alene fordi han så mange gange går til pressen omkring det, hælder jeg til, at han selvfølgelig ikke skal være konge. Så barnlig er jeg nemlig.

Jeg er mindst lige så barnlig, for jeg er helt enig!
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2445
Kontakt:

Indlægaf Annione » 16. okt 2015, 14:34

Jeg vil også være konge!!!!

Når det er sagt, så synes jeg bare han er lidt pinlig. Psykologhjælp ville nok ikke være helt af vejen.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 603
Likede indlæg: 5005

Indlægaf Aima » 16. okt 2015, 16:32

Jeg har det helt generelt sådan, at folk, også selvom de er så uheldige at være royale, må have lige præcis de følelser, de nu engang har, uden at alle mulige føler sig i deres ret til at dømme og fortælle, at det er pinligt, misforstået eller på anden vis forkert. Hvis Henrik nu engang føler sådan dér, jamen så synes jeg, han skal have lov til dét, lissom alle mulige andre mennesker har lov til at føle, de bliver uretfærdigt behandlet.

Der er intet forbudt eller forkert eller pinligt ved følelser. Aldrig. Derimod kan der anfægtes og dømmes på den måde, folk handler på dem på, og jeg ved sgu ikke, altså. Jeg kan godt se, at det efterhånden bliver lidt af en farce med jævne mellemrum at læse om Henriks udtalelser om egne komplekser, det bedste, for ham og for kongehuset, var nok, hvis han bare holdt sin kæft, på den anden side er jeg ret sikker på, at det ikke er manden selv der 'kommer rendende' til pressen og tigger om at få lov til at hyle i deres spalter. Det er omvendt pressen der gang på gang konfronterer manden med tidligere udtalelser, og beder ham forholde sig til situationen igen. Og hvad gør man så, hvis man sidder der og bliver direkte spurgt til ens ømme punkt, et punkt der måske stadig er så ømt, at man er ret meget i sine følelsers vold, når man forholder sig til det? Så taler man vel bare, tænker jeg.

Jeg siger ikke, Henrik bør have den titel. Den del er jeg bedøvende ligeglad med, men jeg synes det er synd for manden, at han tydeligvis konsekvent går rundt og føler, han ikke får den fortjente anerkendelse. Hans udtalelser gør kun ondt værre, men det tror jeg simpelthen ikke, han forstår, jeg tror, følelsen af uretfærdighed og de medfølgende komplekser fylder for meget.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3400

Indlægaf dgd2007 » 16. okt 2015, 18:16

Tossestreger fra Hr. Henrik :genert:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9139

Indlægaf Fru Sunshine » 16. okt 2015, 18:54

Jeg synes nu, at det er en ganske god pointe, at kvinder bliver dronninger, hvis de gifter sig med konger, mens mænd må nøjes med at være prinsgemaler, hvis de giftes sig med dronninger.

Det er da kønsdiskriminerende, uanset hvordan man vender det.

Jeg kunne godt unde ham kongetitlen.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 16. okt 2015, 19:19

Fru Sunshine skrev:Jeg synes nu, at det er en ganske god pointe, at kvinder bliver dronninger, hvis de gifter sig med konger, mens mænd må nøjes med at være prinsgemaler, hvis de giftes sig med dronninger.

God pointe :gogo:.

Nu hvor vi (stadig) er i en tid hvor et hylekor hyler om ligestillingen skal være total på mere eller mindre alle områder. Men han diskrimineres ikke i forhold til alle andre mænd i Europa (lyder som om der er vildt mange) der gifter sig med dronninger, hvorfor ændringen principielt set skal ske over hele linjen og ikke kun i Danmark.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 810

Indlægaf Maoam » 16. okt 2015, 19:45

ShuruQ skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes nu, at det er en ganske god pointe, at kvinder bliver dronninger, hvis de gifter sig med konger, mens mænd må nøjes med at være prinsgemaler, hvis de giftes sig med dronninger.

Nu hvor vi (stadig) er i en tid hvor et hylekor hyler om ligestillingen skal være total på mere eller mindre alle områder. Men han diskrimineres ikke i forhold til alle andre mænd i Europa (lyder som om der er vildt mange) der gifter sig med dronninger, hvorfor ændringen principielt set skal ske over hele linjen og ikke kun i Danmark.

Dronning Elisabeths mand er ikke konge af Storbritannien, og prins Daniel i Sverige bliver heller ikke konge, når Victoria bliver dronning. Jeg kan ikke huske om der er andre.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10150

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. okt 2015, 19:54

Maoam skrev:Dronning Elisabeths mand er ikke konge af Storbritannien, og prins Daniel i Sverige bliver heller ikke konge, når Victoria bliver dronning. Jeg kan ikke huske om der er andre.

I prins Christians generation bliver der til gengæld masser af kvindelige regenter i Europa (Sverige, Norge, Holland, Belgien og Spanien). Så må vi se, hvad man gør til den tid.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 16. okt 2015, 19:58

Hvis Henrik skal være konge, så må jeg overveje at blive republikaner :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9139

Indlægaf Fru Sunshine » 16. okt 2015, 20:21

ShuruQ skrev:

Det er jeg helt enig i.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 16. okt 2015, 20:52

Helt enig med Ado. Derudover er nyhedsværdien efterhånden til at overse, så jeg irriteres mere af redaktører, der bliver ved med at smække den historie på forsiden, end af indholdet.
3
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 603
Likede indlæg: 5005

Indlægaf Aima » 16. okt 2015, 22:01

Rapfisk skrev:Helt enig med Ado. Derudover er nyhedsværdien efterhånden til at overse, så jeg irriteres mere af redaktører, der bliver ved med at smække den historie på forsiden, end af indholdet.

Jeg er enig, men man kan nok alligevel ikke fortænke dem; deres job består jo mest af alt i at bringe dét, folk gider klikke på, og det gider de jo i allerhøjeste grad, når prinsgemalen nu udtaler sig utidigt igen. Også selvom de på samme tid er pissetrætte af hans evige klynk :D

Det bedste redaktørerne kan gøre, altså for klik og læsere, er nok i virkeligheden at give os noget eller nogen, vi kan brokke os over.
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 16. okt 2015, 22:30

Aima skrev:
Rapfisk skrev:Helt enig med Ado. Derudover er nyhedsværdien efterhånden til at overse, så jeg irriteres mere af redaktører, der bliver ved med at smække den historie på forsiden, end af indholdet.

Jeg er enig, men man kan nok alligevel ikke fortænke dem; deres job består jo mest af alt i at bringe dét, folk gider klikke på, og det gider de jo i allerhøjeste grad, når prinsgemalen nu udtaler sig utidigt igen. Også selvom de på samme tid er pissetrætte af hans evige klynk :D

Det bedste redaktørerne kan gøre, altså for klik og læsere, er nok i virkeligheden at give os noget eller nogen, vi kan brokke os over.
image.jpg

Gud, hvor er folk nogle høns (m/k) *suk*
2
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 16. okt 2015, 22:33

Det er også et dejlig nemt emne at have en mening. Og reelt betyder det jo ikke noget, hvad han kalder sig :)
0
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 104
Likede indlæg: 449

Indlægaf Avino » 17. okt 2015, 16:04

Jeg kan sgu godt lide Henrik :) Synes han er en utrolig ballademager. ;)
Sevfølgeligt har han vidst, hvad han gik ind til.
Han har været en hård far overfor sine sønner. Mere- end (tror jeg) hvad godt er. Frederik er dog blevet til et menneske, der sammen med Mary, NU har et godt greb om Danmarks befolkning.
Dronningen er i min optik, meget kold. Mere end Henrik.

Desværre tror jeg også, at han er ved at blive dement. :( Når man er på vej til det, vil det- der har fyldt i "ungdommen" komme endnu mere til syne nu.
Jeg synes han har gjort det godt.
Lad ham dog være, altså
3

Tilbage til "Livets forhold"