August 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 5. aug 2017, 19:41

Jeg har siddet på min røv inden døre. Hele dagen. Og kæmpet med tekstopgave. Den er nu trekvart færdig. Jøsses, jeg har været arrig på den og ved at danse på væggene af rastløshed og frustration. Så meget at jeg næsten har glemt at spise. Sker let, når jeg er meget fordybet. Fik heller ikke trænet. Sikke noget rod.

Træner i morgen - ellers går jeg da banzai. Især fordi jeg skal være på havet de næste tre dage. Med fire andre mennesker. :D
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
superboa
Kort karma: 82
Likede indlæg: 807

Indlægaf superboa » 5. aug 2017, 21:37

Jeg glæder mig så meget til min ferie starter på mandag - så skal der slappes af og ikke mindst trænes :love:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 713
Likede indlæg: 9499

Indlægaf Guilded_Lily » 6. aug 2017, 07:57

Fårk, mine lår gør ondt! Og jeg kan i den grad mærke mavemusklerne derinde bagved et sted :tie:
4
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2835
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31928

Indlægaf Daine » 6. aug 2017, 09:24

Jeg har lige været af sted på cyklen, lidt over 12 km i dag :) Er så glad for at jeg kan tage mig sammen selvom det blæser en halv pelikan. Og så længe jeg undgår land-cykling (hvor vinden virkelig føles strid), men nøjes med by-cykling går det fint.

Og så har jeg fundet flere af disse "30 Days Challenge", som jeg satser på jeg skal i gang med som morgentræning :) Jeg vil så gerne gøre mere for specielt min røv og mave (uden at overdrive på nogen måde, desværre, så ligner det jeg er i 6-7 måned. Min mave rager efter et måltid længere ud end mine bryster. Og de er ikke små ...) og de øvelser ser ud til at være nogen jeg kan klare. Jeg synes ofte at maveøvelser er bygget op på mavebøjninger og dem kan jeg ikke arbejde med, jeg spænder så voldsomt i halsen at jeg får krampe ... og det er SÅ smertefuldt!!
Men her er der andre øvelser, så nu er der ingen undskyldninger :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 685
Likede indlæg: 6191

Indlægaf Ally » 6. aug 2017, 15:53

Opdatering
- Drikke vand
- Grøn Madlog
- Minimere indtaget af slik, kage og chips
- 3 x træning i FW

^ Ovenstående gik ikke helt efter planen. Intet af det vil kunne afkrydses som "Tjek!", men mere "Semi-tjek!". Tæller det? Ja, det gør det, når det er sharkweek (som Guilded Lily) kalder det :lol: Mens-smerterne i dag er helt af H til. Det gør ondt. Monsterondt. Jeg har spist pizza og chips i dag.

MEN - jeg har besluttet, at jeg ganske enkelt tager en periode, hvor slik/chokolade/kage er tilladt én gang i ugen. Én gang! Ikke to eller flere. Læg mærke til, at der kun står slik/chokolade/kage - fastfood og chips er ikke inkluderet, for det skal jeg virkelig holde en lang pause fra. Intet af det gør noget godt for min krop - og desuden er økonomien heller ikke den bedste i august, så det at spare giver sig selv.

Det blev kun til 2 x træning; den ene gang med PT'eren. Jeg skal mødes med ham for sidste gang i morgen - det er faktisk lidt trist, jeg kommer til at savne træning med ham, men jeg føler samtidig, at jeg har fået godt styr på teknikken i de forskellige øvelser og er klar til at (fortsætte med at) træne alene, som jeg har gjort, når jeg ikke har trænet med ham. Han skal tage billeder af mig og måle mig med fedttangen; håber, virkelig der er positiv forskel på billederne og fedtmålingen *krydser fingre*

Næste uge
- Drikke vand
- Grøn Madlog
- 3 x træning i FW
- 1 x slik/chokolade/kage-indtag
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 749
Likede indlæg: 15771

Indlægaf Animi » 6. aug 2017, 16:06

Er lige kommet hjem fra endnu en træning. Nåede 'kun' fire gange denne her uge, i stedet for fem men det er okay. Jeg synes det er ret godt gået, nu når det er min første uge i centeret :-D
Kosten denne her uge har dog ikke været særlig god, så den skal jeg lige have bedre styr på i næste uge.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 713
Likede indlæg: 9499

Indlægaf Guilded_Lily » 6. aug 2017, 16:17

Evaluering:

* få styr på mængden af mad, der ryger indenbords - især nu, hvor PMS begynder at komme snigende Semitjek.
* forsøge at faste en enkelt gang, måske to Nope
* fortsat drikke 2 L vand Tjek
* begynde på årsplaner og de første forløb til tre fag Altså - jeg er i gang
* rydde op i tøjet - både mit og børnenes Semitjek - børnenes er sorteret i brugbart, genbrug, muligt salg og smid-ud

Jeg er tilbage i normal gænge med maden. Morgenmaden kunne godt trænge til at blive skiftet ud fra et stykke toast til yoghurt, og jeg har også købt A38 og friske hindbær - jeg har bare ikke haft lyst til det, når det kom til stykket :rulle: Jeg tror også, det kommer til at hjælpe lidt på aftensmaden, når vi begynder på hverdagen igen. Det bliver lidt for hurtigt til sidste-øjebliks-løsninger, som ikke er så sunde og varierede, som de burde.
Måske kan jeg også komme i gang med at faste igen. Det er sgu for svært herhjemme, hvor sofaen trækker mere end at være bare moderat aktiv.

Som altid er der styr på vandet.

Jeg har lavet udkast til årsplaner, jeg mangler at få helt styr på de første forløb.

Mit tøjrum ligner stadig et bombet lokum, men jeg har da fået ordnet ungernes. Der skal bruges penge på at få fyldt op på bukser og sweatre. Det skal nok blive et problem - jeg kan aldrig finde noget, de gider have, når vi skal. Dobbelt- :rulle:

Mål for den kommende uge:
* få styr på en mere varieret aftensmad med mere grønt
* træne 2 gange
* fortsat køre 2 L vand ned
* få styr på mit tøjrod
* få styr på forløbene, inden de elevfri dage starter på onsdag
0
Patience
Kort karma: 65
Likede indlæg: 2170

Indlægaf Patience » 6. aug 2017, 17:33

Jeg har været i fitness center i dag og træne - og jeg har spist så sundt og fornuftigt hele dagen at jeg kan tillade mig en lille portion is her til aften uden at komme over mine 1250 kcal.

Status for denne uge må være klart godkendt indsats.
Jeg har været i center til træning 2 gange og alle andre dage har jeg trænet hjemme i større eller mindre grad.
Jeg har haft 5 dage under 1300 kcal og de sidste 2 dage var også fornuftige, jeg var bare ikke begyndt at tælle endnu.
Jeg har vejedag i morgen og det er jeg spændt på.

Næste uges mål :
2-3 gange i fitness center
Daglig hjemmetræning
5-6 dage med lav kcal (maks 1300)
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Nomnom
Kort karma: 86
Likede indlæg: 981

Indlægaf Nomnom » 6. aug 2017, 18:03

Denne uge er gået ok, men ikke helt optimal.

Jeg har ikke drukket alt det vand jeg ville.
Jeg har ikke fået gået en tur i weekenden, selvom jeg havde sagt jeg ville gå hver dag i denne uge.

Jeg har til gengæld trænet alle de gange jeg regnede med.

Næste uge starter hverdagen igen, med hente og bringe barn + arbejde.
Eleverne starter først mandag d. 14, så næste uge er møder og kursusdage. Her plejer der at være slik og kage... MEGET slik og kage.

Mit mål for næste uge er:
Nej tak til slik og kage. Må dog gerne spise morgenmad med kolleger i morgen.
Træning i fitnessworld eller gåtur/løbetur er planlagt til mandag, tirsdag, torsdag og fredag.
Sund frokost med på arbejde + en masse vand.

Det vigtigste mål er dog at jeg skal holde fast i træningen selvom jeg bliver presset på arbejdet og føler jeg ikke kan nå det hele. Lige meget om det så bare er en gåtur. Jeg når ikke mere af ikke at træne. Tværtimod.
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 6. aug 2017, 18:45

Nomnom skrev:Eleverne starter først mandag d. 14, så næste uge er møder og kursusdage. Her plejer der at være slik og kage... MEGET slik og kage.

Det vigtigste mål er dog at jeg skal holde fast i træningen selvom jeg bliver presset på arbejdet og føler jeg ikke kan nå det hele.

Endnu en lærer?

Enig med det sidste; det gælder om at holde fast i træningen - jeg har selv lange dage med møder og undervisning, men træningen giver bare ekstra energi og det er også rart, hvis der skal afreageres pga. elever :lol:
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2835
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31928

Indlægaf Daine » 6. aug 2017, 19:01

Mål for næste uge:
En cykeltur hver dag, mindst 8 km.
Ingen usunde snacks i hverdagene (lav afledningsmanøvre)
Kun en smule snacks i weekenden, undgå gerne hvis muligt (lav afledningsmanøvre)
Undgå brød, en skive rugbrød er dog okay til frokost. Men intet hvidt brød.

Udfordringer næste uge:
Drik mere vand (det er min akilleshæl)
Spis sund frokost (næsten lige så stor en akilleshæl)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Nomnom
Kort karma: 86
Likede indlæg: 981

Indlægaf Nomnom » 6. aug 2017, 19:06

Ally skrev:
Nomnom skrev:Eleverne starter først mandag d. 14, så næste uge er møder og kursusdage. Her plejer der at være slik og kage... MEGET slik og kage.

Det vigtigste mål er dog at jeg skal holde fast i træningen selvom jeg bliver presset på arbejdet og føler jeg ikke kan nå det hele.

Endnu en lærer?

Enig med det sidste; det gælder om at holde fast i træningen - jeg har selv lange dage med møder og undervisning, men træningen giver bare ekstra energi og det er også rart, hvis der skal afreageres pga. elever :lol:

Jep ;)

Du har fuldstændig ret. Jeg ved det giver mig så meget overskud og glæde når jeg kommer afsted, så jeg skal bare holde fast i træningen. :)
2
Patience
Kort karma: 65
Likede indlæg: 2170

Indlægaf Patience » 7. aug 2017, 08:22

Nå men jeg vejede 82,3 kg tilfælde morgen så jeg har tabt 700 g i denne uge. Og det er rigtig fint og tilfredsstillende, men hold nu op hvor er jeg træt af at veje 82 komma noget - det har jeg godt nok kørt rundt i længe.
Så tillægsmål for denne uge - jeg VIL under 82 kg.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
HappyHippo
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2502

Indlægaf HappyHippo » 7. aug 2017, 13:04

Uha, jeg synes ikke I spiser mange kcal. Jeg føler jeg grovæder helt vildt. Når jeg skal tabe mig, ligger jeg på ca 2000kcsl dagligt og jeg er normalvægtig/ højde. Lige nu ved jeg ikke hvor meget jeg spiser men skyder på 2500kcal :fløjt:

Anyways, jeg sov hele dagen i går. Var såååå træt... i dag har jeg afleveret ungerne i institution (jeg har 2 mdr ferie og holder "kun" 4 uger med dem), og tog ned at træne skuldre. Og lidt mave. Nu vil jeg købe ind til ærte"bøffer" og broccolisalat med peanutdressing til aftensmad :D

Status: jeg har stadig acne på især skuldrene, og jeg squatter først i morgen hvor jeg vil give de 60kg et forsøg. Til gengæld er mine lægge næsten normale igen. Det tog kun 4 dage at komme over :rulle:
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 7. aug 2017, 17:37

Suk. Mit forløb med PT'eren er nu slut. Vi havde sidste træning i eftermiddag. Og sikke en træning! :lol: 4 sæt squat, 4 sæt dødløft og 3 sæt military press. Samt 3 sæt med Prowleren.

PT: "Hvor meget vægt havde du på Prowleren sidste gang?"
Mig: "60 kg."
PT: "Nåh, men så kan du sagtens køre med mig"
Mig: :ad!:
PT: "Jeg vejer 95 kg., så det kan du sagtens"

Fandme om ikke jeg gjorde det. Frem og tilbage. Frem og tilbage. Frem og tilbage. Og SÅ satte jeg mig på røven og var helt færdig :lol: :lol: :lol: Undervejs lød der flere heppende tilråb fra PT'eren og han filmede det og lagde det på sin Instagram Story :lol:

Umiddelbart kunne vi ikke se forskel på før- og efter-billederne, men fedtprocenten var gået ned fra 38,5 til 35,4. Derudover squatter jeg nu med 10 kg. håndvægt og ikke længere i Smith-stativet. Jeg dødløfter med 2 x 16 kg. kettlebells; i starten af PT-forløbet var det 2 x 4 kg. Generelt har jeg fået rigtig godt styr på teknikkerne i de forskellige øvelser, han satte på mit program - og nu skal jeg blot fortsætte træningen. Og fokusere mere på kosten, men det var vi enige om, så jeg forlænger Madlog-abonnementet.
7

Tilbage til "Sund og/eller slank"