August 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 713
Likede indlæg: 9499

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 7. aug 2017, 18:03

Nå, men det blev sørme til en spontan fastedag i dag.

Jeg kom for sent op, og da jeg skulle hente nogle ting inde i byen, valgte manden at tage børnene med en tur til Himmelbjerget. Så jeg har intet spist siden et stykke toast til morgen, og da de ikke skal aftensmad hjemme, kan jeg lige så godt nøjes med en kop tomatsuppe. Jeg har ikke været særligt sulten hele dagen, dog er jeg så meget ude af fasterytmen, at jeg har været noget energiforladt, men nu er der lidt energi til at vaske (trænings-)tøj og få kigget på lidt arbejde. Det hele kører rundt i hovedet, så jeg kan ikke finde ud af, hvilken tråd jeg skal gribe i først...

Det er sidste feriedag i morgen, så jeg skulle gerne få lidt mere styr på arbejdet og nå at træne. Og farve hår. Desværre ser haven lige så farlig ud, som den gjorde, da ferien startede, og huset roder og er møgbeskidt. Jeg skal virkelig tvinge de der satans skyklapper på, så jeg kan få en god start på skoleåret...
2
avdotja
Kort karma: 433
Likede indlæg: 10291

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 18:16

HappyHippo skrev:Uha, jeg synes ikke I spiser mange kcal. Jeg føler jeg grovæder helt vildt. Når jeg skal tabe mig, ligger jeg på ca 2000kcsl dagligt og jeg er normalvægtig/ højde. Lige nu ved jeg ikke hvor meget jeg spiser men skyder på 2500kcal :fløjt:

Anyways, jeg sov hele dagen i går. Var såååå træt... i dag har jeg afleveret ungerne i institution (jeg har 2 mdr ferie og holder "kun" 4 uger med dem), og tog ned at træne skuldre. Og lidt mave. Nu vil jeg købe ind til ærte"bøffer" og broccolisalat med peanutdressing til aftensmad :D

Status: jeg har stadig acne på især skuldrene, og jeg squatter først i morgen hvor jeg vil give de 60kg et forsøg. Til gengæld er mine lægge næsten normale igen. Det tog kun 4 dage at komme over :rulle:

Det lyder lækkert :) Har du en opskrift på det?
0
avdotja
Kort karma: 433
Likede indlæg: 10291

Indlægaf avdotja » 7. aug 2017, 18:23

Nå, selvom jeg har tabt 600 g, så er status at jeg endte med lige præcis at overholde ingen af mine mål: der blev guffet søde sager hver dag og motion var ikke eksisterende....

Så for næste uge er målet at komme ud og træne hver dag (om det så er 15 min), spise nogenlunde fornuftigt, forsøge ikke at grovæde slik (ja, det sidste er meget vagt formuleret) samt smide 600g.
1
Nomnom
Kort karma: 86
Likede indlæg: 981

Indlægaf Nomnom » 7. aug 2017, 18:25

Jeg kom ned og træne her til aften. Jubiii. Og jeg har dælme spist sundt hele dagen. Måske lidt for mange mandler, men bedre end slik.

Planen var at jeg skulle træne i morgen, men nu er min mand blevet kaldt til jylland med arbejdet i morgen -så det bliver lige ændret lidt, da der selvfølgelig skal være en til at tage sig af vores søn. Men hvis min mand kommer tilbage i nogenlunde tid vil jeg se om jeg kan gå en aftentur og ellers må jeg rykke den træning til weekenden.
3
jeanett88
Kort karma: 45
Likede indlæg: 489

Indlægaf jeanett88 » 7. aug 2017, 18:51

Jeg har haft den bedste første arbejdsdag i dag :D Mine nye kollegaer er simpelthen så søde! Jeg er helt høj på den gode start.
Derudover havde jeg fri en time før end jeg troede, så havde lige tid til en kort løbetur, inden jeg hentede min datter :banan:
Jeg er noget udfordret på tid i min nye hverdag, så det gælder om at udnytte det, når der pludselig er tid i overskud :)
3
superboa
Kort karma: 82
Likede indlæg: 807

Indlægaf superboa » 7. aug 2017, 20:11

Så blev ferien skudt i gang med en times cross dance :banan:
3
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 749
Likede indlæg: 15771

Indlægaf Animi » 7. aug 2017, 20:22

Satser på 5x træning i denne her uge - og har allerede klaret én :pompom:
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Chungodongowongo
Kort karma: 17
Likede indlæg: 417

Indlægaf Chungodongowongo » 8. aug 2017, 15:47

Foreløbig status her er, at det skrider 90% planmæssigt fremad med træning frem mod mit næste halvmarathon i starten af september. Oveni selve løbetræning har jeg haft et styrkeprogram til at lave derhjemme. Det har jeg dog ikke fået lavet noget som helst af. Det er min dårlige samvittighed, om man vil :-D. Det har jeg nu taget konsekvensen af. Jeg har meldt mig ind i Fitness World - igen - da de kører med gratis oprettelse for tiden, så skal snakke med min løbetræner om hvilke øvelser, der skal laves.
7
HappyHippo
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2502

Indlægaf HappyHippo » 8. aug 2017, 16:02

avdotja skrev:
HappyHippo skrev:Uha, jeg synes ikke I spiser mange kcal. Jeg føler jeg grovæder helt vildt. Når jeg skal tabe mig, ligger jeg på ca 2000kcsl dagligt og jeg er normalvægtig/ højde. Lige nu ved jeg ikke hvor meget jeg spiser men skyder på 2500kcal :fløjt:

Anyways, jeg sov hele dagen i går. Var såååå træt... i dag har jeg afleveret ungerne i institution (jeg har 2 mdr ferie og holder "kun" 4 uger med dem), og tog ned at træne skuldre. Og lidt mave. Nu vil jeg købe ind til ærte"bøffer" og broccolisalat med peanutdressing til aftensmad :D

Status: jeg har stadig acne på især skuldrene, og jeg squatter først i morgen hvor jeg vil give de 60kg et forsøg. Til gengæld er mine lægge næsten normale igen. Det tog kun 4 dage at komme over :rulle:

Det lyder lækkert :) Har du en opskrift på det?

Miasommers blog er fyldt med veganske opskrifter. Det var også lækkert. Peanutdressingen, som der både skulle ketchup, soja og peanutbutter i, smagte vildt godt. Jeg var ellers noget skeptisk, da jeg blandede det sammen :genert:

Og jeg tog mig sammen og fik squattet mine 60kg i dag. Tog 3x5 gentagelser. Derefter smed jeg nogle kg af og kørte 3x12 gentagelser
Så jeg endte med at squatte i en halv time med opvarmningssæt osv :gisp:
Trænede kun lår så efter nogle andre øvelser og 15min HIIT-træning på cykel var jeg så smadret, jeg gik hjem og sov

Min mand, der lider af skæleksem er begyndt st snakke om at spise plantebaseret. Jeg tror han er blevet syg. Jeg vil da stadig fortsætte med at spise fisk, kød osv, jeg gør det bare ikke så tit
1
HappyHippo
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2502

Indlægaf HappyHippo » 8. aug 2017, 16:04

Chungodongowongo skrev:Foreløbig status her er, at det skrider 90% planmæssigt fremad med træning frem mod mit næste halvmarathon i starten af september. Oveni selve løbetræning har jeg haft et styrkeprogram til at lave derhjemme. Det har jeg dog ikke fået lavet noget som helst af. Det er min dårlige samvittighed, om man vil :-D. Det har jeg nu taget konsekvensen af. Jeg har meldt mig ind i Fitness World - igen - da de kører med gratis oprettelse for tiden, så skal snakke med min løbetræner om hvilke øvelser, der skal laves.

Jeg er også ved at få overtalt manden. Nu er der nemlig gratis oprettelse og den er lige ved siden af, og vores lokale er ret god. Jeg vil gerne have en mand med store lår :genert: :savl:
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 685
Likede indlæg: 6191

Indlægaf Ally » 8. aug 2017, 16:48

Jeg har i dag haft timer med 41 nye elever; fordelt på to klasser - heldigvis ;) Nu gælder det om at lære en masse nye navne :lol: Det virker umiddelbart til at være nogle søde, unge mennesker. De fleste kommer jeg til at undervise igen, da størstedelen vil være mekanikere - og det er jo "min" afdeling.

Gårsdagens bentræning kan mærkes i dag, men træningstøjet er naturligvis allerede pakket til træning i morgen tidlig inden arbejdet kalder :rock:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 749
Likede indlæg: 15771

Indlægaf Animi » 8. aug 2017, 20:35

Anden træning i denne uge er afsluttet. Er ret stolt af mig selv, fordi selvom jeg først var hjemme kl. 20.30 og havde mest lyst til at smide mig på sofaen og se fjernsyn, lettede jeg røven og tog i fitnesscenteret. Det blev til 25 min rask gang, 20 min løb i et godt tempo og 5 min gang. Så nu kan jeg gå i seng med god samvittighed :banan:
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2835
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31928

Indlægaf Daine » 9. aug 2017, 05:39

Midt-uge opfølgning:
Det er vejedag og der er røget 600g siden lørdag. Jeg er meget tilfreds :) Jeg har 'sharkweek' på vej og selvom jeg ikke er ramt af smerter og sjældent har andre problemer i den uge, kan jeg mærke det på min krop. Mine bukser sidder strammere end normalt og jeg føler mig let oppustet. Så at der faktisk er røget noget af vægten er jeg stolt af. Om det så ser sådan ud på lørdag, hvor jeg har vejedag nr 2 må vi så se :D
Jeg har cyklet mindst 12 km om dagen de sidste 3 dage, jeg har fundet en god rute, som jeg også kan bruge når det begynder at blive mørkt om aftenen. Jeg er startet op på morgentræning i dag og det var ikke den største succes. Jeg har virkelig en ufleksibel krop, der ikke kan en skid, så jeg skal have tilpasset programmet ret meget - og jeg skal have fundet nye øvelser til at erstatte dem jeg ikke kan. Meningen er, at jeg skal morgentræne ca 1/2 time hver morgen.

Henover weekenden (fre-søn) har jeg spist ca 200g bland-selv slik. Normalt kan jeg spise sådan en portion på 1/2 time, men det lykkes mig at få det delt op - og holde det. Jeg har ikke spist chips, skønt jeg har temmelig meget af det liggende i en skab. Men det er på en eller anden måde 'rart' at det er der, så KAN jeg spise hvis jeg virkelig vil. Hvilket jeg så lader være med :D
Ellers spiser jeg lidt nødder og vindruer som snacks og det fungerer perfekt.
Jeg prøver at spise fornuftigt, men jeg kan godt regne ud at når jeg får styr på sukkertrangen, så er det der jeg skal sætte ind. Men jeg tænker over ikke at spise hvidt brød (generelt unødvendigt brød) og ikke for meget pasta. Sovs og for meget fedtstof er også bandlyst i det daglige. Jeg har ret meget mørbradgryde i fryseren og der er fløde i, det smager fantastisk, men jeg skal forsøge kun at spise det 1 - 2 gange om ugen :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2017, 11:13

Daine skrev:Mål for næste uge:
En cykeltur hver dag, mindst 8 km.
Ingen usunde snacks i hverdagene (lav afledningsmanøvre)
Kun en smule snacks i weekenden, undgå gerne hvis muligt (lav afledningsmanøvre)
Undgå brød, en skive rugbrød er dog okay til frokost. Men intet hvidt brød.

Udfordringer næste uge:
Drik mere vand (det er min akilleshæl)
Spis sund frokost (næsten lige så stor en akilleshæl)

Hvad plejer du da at spise? Hvis man må spørge om det :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2017, 11:18

Daine skrev:Midt-uge opfølgning:
Det er vejedag og der er røget 600g siden lørdag. Jeg er meget tilfreds :) Jeg har 'sharkweek' på vej og selvom jeg ikke er ramt af smerter og sjældent har andre problemer i den uge, kan jeg mærke det på min krop. Mine bukser sidder strammere end normalt og jeg føler mig let oppustet. Så at der faktisk er røget noget af vægten er jeg stolt af. Om det så ser sådan ud på lørdag, hvor jeg har vejedag nr 2 må vi så se :D
Jeg har cyklet mindst 12 km om dagen de sidste 3 dage, jeg har fundet en god rute, som jeg også kan bruge når det begynder at blive mørkt om aftenen. Jeg er startet op på morgentræning i dag og det var ikke den største succes. Jeg har virkelig en ufleksibel krop, der ikke kan en skid, så jeg skal have tilpasset programmet ret meget - og jeg skal have fundet nye øvelser til at erstatte dem jeg ikke kan. Meningen er, at jeg skal morgentræne ca 1/2 time hver morgen.

Henover weekenden (fre-søn) har jeg spist ca 200g bland-selv slik. Normalt kan jeg spise sådan en portion på 1/2 time, men det lykkes mig at få det delt op - og holde det. Jeg har ikke spist chips, skønt jeg har temmelig meget af det liggende i en skab. Men det er på en eller anden måde 'rart' at det er der, så KAN jeg spise hvis jeg virkelig vil. Hvilket jeg så lader være med :D
Ellers spiser jeg lidt nødder og vindruer som snacks og det fungerer perfekt.
Jeg prøver at spise fornuftigt, men jeg kan godt regne ud at når jeg får styr på sukkertrangen, så er det der jeg skal sætte ind. Men jeg tænker over ikke at spise hvidt brød (generelt unødvendigt brød) og ikke for meget pasta. Sovs og for meget fedtstof er også bandlyst i det daglige. Jeg har ret meget mørbradgryde i fryseren og der er fløde i, det smager fantastisk, men jeg skal forsøge kun at spise det 1 - 2 gange om ugen :D

Undskyld, jeg er sikkert virkelig en ordkløver nu. Det er ikke for at være irriterende :genert: Men jeg forstår ikke helt: Hvis sovs er bandlyst, er mørbradgryde så ikke totalt no go? Eller?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Sund og/eller slank"