August 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Kort karma: 685
Likede indlæg: 6191

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. aug 2017, 14:50

Jeg er også med igen - og ugens mål er følgende :)

- Drikke vand
- Grøn Madlog
- Minimere indtaget af slik, kage og chips
- 3 x træning i FW
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Nomnom
Kort karma: 86
Likede indlæg: 981

Indlægaf Nomnom » 1. aug 2017, 16:24

Træning i fitnessworld overstået. Droppede zumbatimen og styrketrænede istedet. Det er jeg møgglad for, da det er styrketræningsdelen jeg har svært ved at komme igang med igen efter jeg har taget på.

Så dagen har budt på meget vand, gåtur, mavetræningsprogram fra Superfitmor til delte mavemuskler, styrketræning i center.

Det synes jeg sgu er meget godt gået.

At jeg så bare har spist og spist af alle vores rester fra vores bryllup i lørdags er så en anden side. Men jeg skal jo starte et sted :D

I morgen står den på mavetræningsprogrammet og mit løbeprogram.

Og vand!
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 16180

Indlægaf Pandesteg » 1. aug 2017, 18:32

Jeg har løbet og været til crossfit efterfølgende. Synes ikke energiniveauet var helt i top til at starte med, så nu er jeg godt nok færdig :træt:
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2835
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31928

Indlægaf Daine » 1. aug 2017, 18:33

Jeg prøver at være med i denne måned. Det er første gang, jeg håber jeg kan holde mig selv i nakken med dette :)

Jeg har et mål om at cykle en tur mindst 20 min hver dag (gerne mere på fridage) - alternativt gå en tur på mindst 1/2 time, hvis bagenden er for øm efter cykelture :genert:

Derudover vil jeg gerne skære ned på slik/chips/kage indtaget, som det sidste halve år har taget totalt overhånd. Jeg skal forsøge at lade være med at spise, når jeg sidder stille (hyggespise). Eller som minimum spise noget der ikke er alt for usundt!

Og der må gerne ryge et par kilo i løbet af måneden.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2835
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31928

Indlægaf Daine » 1. aug 2017, 18:44

Jeg fik cyklet en tur i dag på ca 1/2 time (8,5 km). Bare stille og roligt, hvor mit mål først og fremmest var ikke at kaste op undervejs (ikke pga tirsdagstømmermænd, men en eddikeond hovedpine) :lol: Det lykkes og jeg er ret stolt og glad for jeg kom af sted - det hjalp også på hovedet.

Nu sidder jeg og ser tv - uden slik ved siden af mig! Har lidt vindruer, det er alt :)
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Patience
Kort karma: 65
Likede indlæg: 2170

Indlægaf Patience » 1. aug 2017, 18:58

Jeg vil gerne prøve at være med her.
Jeg har egentlig gang i et stort og langvarigt vægttab, men jeg er desværre gået ret meget i stå.
Jeg passer stadig min træning og synes jeg gør alt det rigtige, men vægten holder sig bare omkring 82,5.
Jeg er igang med en 30 day butt challenge. Jeg har gennemført level 1 og 2 og er nu midt i level 3, så den skal jeg gennemføre resten af og starte på level 4 derefter.

Mål :
Træning mindst 2 gange pr uge i fitness samt øvelser hjemme hver dag.
Fokus på sund og ordentlig kost.
Husk at drikke mere vand
3
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Sorenspige
Kort karma: 691
Likede indlæg: 5541

Indlægaf Sorenspige » 1. aug 2017, 20:28

Efter en pause i juli vil jeg gerne være med igen.

Skal lige overveje mine mål.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 713
Likede indlæg: 9499

Indlægaf Guilded_Lily » 1. aug 2017, 21:15

Første træning i tre måneder - yay me! Men hold nu op, det var hårdt! Sølle 16 minutter på crosstraineren, så snurrede mine ben og sveden haglede. Endnu mere sølle var maveøvelserne - men jeg fik da lavet halvdelen af det, jeg plejede før. Lidt maskiner for bryst/triceps/biceps/øvre ryg, så væltede det pludselig ind med folk. Så jeg sluttede af med 15 minutter af en blanding af løb og gang på løbebåndet, både fladt og med 5 og 15% elevation. På et tidspunkt var pulsen oppe på 186, og der begyndte det at suse for ørerne. I alt var jeg i gang i en time og 15 minutter.

Jeg har ikke svedt så meget i meget lang tid, håret i hårgrænsen var vådt og tøjet kunne vrides. Mine fingre er hævede nu, trods massivt indtag af vand både før, under og efter træningen. Det er virkelig sørgeligt.

Men nu er jeg da i gang (hvis det altså lykkes mig at holde aftalen med mig selv) - jeg tager af sted igen på torsdag og i weekenden.
Jeg må udnytte de sidste fridage, inden mit kontor på skolen (aka en masse møder og oplæg :rulle: ) kalder igen næste onsdag. Herefter får jeg kun mulighed for at træne onsdag og i weekenden pga. et lorteskema.

Så. Målene for denne uge må være:
* få styr på mængden af mad, der ryger indenbords - især nu, hvor PMS begynder at komme snigende
* forsøge at faste en enkelt gang, måske to
* fortsat drikke 2 L vand
* begynde på årsplaner og de første forløb til tre fag
* rydde op i tøjet - både mit og børnenes
4
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 1. aug 2017, 21:16

jeanett88 skrev:Jeg er med igen :)

Jeg har netop taget hul på min sidste ferieuge, så fra på mandag banker den hårde virkelighed på :nerve:
Jeg er vant til at være studerende med ret meget fritid, men nu skal jeg til at arbejde fuldtid som skolelærer. Det kommer til at være noget af en omvæltning, men jeg må se om jeg kan få presset træningen ind i den nye hverdag.

For lige at opsummere min rejse, så har jeg været i gang med min nye livstil siden sidst i januar og har på de 6 måneder, smidt 12 kg :afro:
Sidste onsdag vejde jeg 65,1 kg og mit nye delmål er 63 kg, men jeg har ikke travlt med at komme derned.

Mine mål for august er:

- Komme ned på 64 kg
- Bibeholde min gode trænings- /motionsrytme, omend den skal tilpasses min nye hverdag
- Drikke min. 1 1/2 L vand om dagen
- Kun spise slik/kage om lørdagen

Vær forberedt på, at lærerværelser kan være den rene kagefælde! :slem:

Velkommen til professionen :gogo:
2
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 1. aug 2017, 21:17

Nomnom skrev:At jeg så bare har spist og spist af alle vores rester fra vores bryllup i lørdags er så en anden side. Men jeg skal jo starte et sted :D

Tillykke med brylluppet :blomst:
1
HappyHippo
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2502

Indlægaf HappyHippo » 1. aug 2017, 22:51

Jeg vil gerne være med. Jeg skærer mælk fra i denne måned, da jeg mistænker det for at give mig uren hud
Derudover vil jeg altså squatte 60kg, er på 55kg nu, så regner med det kan nås
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Indlægaf ManicNinja » 1. aug 2017, 23:23

Jeg er også med igen.

Mine mål er:
*Fortsat at veje mig hver dag. Giver en rigtigt god fornemmelse for, hvad jeg tager på af, og også noget ro. Modsat førhen bryder jeg mig faktisk ikke om ikke at vide, hvordan det står til. Trods en FRÅDSENDE ferie, hvor jeg kom hjem og havde taget en del på, er jeg heldigvis tilbage på sporet. Så jeg fortsætter med det tilsyneladende realistiske mål at smide 1½ kg om måneden.

*Fortsætte træningen. Målet fra sidst er indfriet: Cykler 20 km på 30-32 minutter 3-4 gange om ugen. Styrketræner desuden i 20-25 minutter halvdelen af gangene. Især have fokus på også at gennemføre træning inden fx aftenvagter. = Mine underlige arbejdstider skal ikke stå i vejen for træning, og jeg har før bevist, at det med lidt planlægning sagtens kan lade sig gøre.

*Fortsætte successen i forhold til min number one-fælde: At jeg ELSKER natmad/sen aftensmad. Ikke særligt smart, når man har skiftende arbejdstider og derfor allerede HAR spist aftensmad på job. Det er, som om noget i mig synes, at det ikke rigtigt tæller, og det føles lidt sært ikke at lave mad og spise den, når jeg kommer hjem :stoned: Jeg har erfaret, at det giver bonus på vægten, når jeg sørger for at erstatte det ene af de to måltider med et hårdkogt æg eller to og fx en gulerod. Ikke spændende. Men det giver en fin og instant mæthedsfornemmelse - og fine resultater på badevægten.

*Chips og søde sager ... Jeg opfatter det ikke engang rigtigt som et mål at sige nej tak/undlade. Jeg har aldrig haft svært ved det. Trænger jeg endelig til noget sødt, plejer det at være tegn på enten menstruationens komme eller ekstrem træthed. I begge tilfælde ender jeg som regel med at sove mig fra det. Det meste slik kan jeg ikke lide, og sodavand er decideret klamt, fordi det er så sødt. Skal jeg endelig spise sødt, skal det være noget helt særligt og i en særlig anledning. Har været obs på at sige nej tak siden engang i maj. Slik/chips køber jeg vel tre gange om året, og stort set alt, hvad der hedder skærekage er mig inderligt ligegyldigt. Nul slik/chips/kage ryger på målsætningslisten alligevel, for nemt eller ej er det vigtigt at holde fast i ikke bare at tage imod fx på arbejdet af ren vane.

*Rent mentalt vil jeg gerne blive bedre til ikke at "obsesse", hvis vægten pludselig fucker og måske står stille eller endda stiger, uden at jeg helt kan se hvorfor. Jeg ér blevet bedre, men kan godt blive endnu stærkere. Og så vil jeg faktisk også gerne være bedre til at stå ved, når jeg har det skidt/er ked af det/nervøs/rådvild/grublende. Jeg forestiller mig, at dét også godt kunne have en en god indflydelse i forhold til vægttab. Jeg tror faktisk, at Ninjaen skal til at øve sig i at stole på nogen igen - i stedet for bare at kokkerere for sig selv, hvis hun går og er lidt bekymret/presset ... :fløjt:
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 2. aug 2017, 07:02

Av!
4
Nomnom
Kort karma: 86
Likede indlæg: 981

Indlægaf Nomnom » 2. aug 2017, 08:34

5 km lunte/gåtur overstået
Superfitmors maveprogram overstået

Nu og resten af dagen - vand!
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 685
Likede indlæg: 6191

Indlægaf Ally » 2. aug 2017, 09:10

Som det kan ses på min Insta, gik jeg helt i selvsving med chokoladespisningen i går, så jeg var lige som nødt til at tage i FW i dag. Det var nu stadig planen. Jeg måtte jo forbrænde lidt af chokoladen, så jeg gav den gas - og snuppede også et par ture med prowleren, som PT'eren introducerede mig til mandag.

Apropos PT'eren. Sidste træning med ham bliver formentlig på mandag - og så er jeg for alvor on my own. Det bliver nu ikke svært, tænker jeg, men jeg kommer til at savne træningen med ham.

Jeg arbejder hjemmefra i dag. Det er rart, at muligheden er der, så jeg planlægger undervisning til eleverne på grund- og hovedforløbene - og forbereder mig mentalt på, at der i efteråret bliver mere at se til end i foråret. Lige som det plejer at være.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"