August 2017 - Fællestråd

drpingvin
Kort karma: 5
Likede indlæg: 59

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf drpingvin » 2. aug 2017, 09:18

Jeg bliver nok nødt til at joine - har simpelthen brug for motivationen og nogen der kan holde mig lidt i ørene.
Efter en massiv nedtur i starten af sommeren er min træning desværre gået lidt i stå. Det er noget rigtig lort, for min rygs ve og vel er afhængig af regelmæssig styrke træning. Her på mandag tager jeg på ferie i 2 uger, og jeg håber jeg kan finde viljestyrken til at lave mine øvelser selvom jeg holder ferie.

Mål:
- Træne i hvert fald 3x ugentligt.
- Strække ud 3x ugentligt.
- Få helt styr på min twisted handspring.
- Holde mig fra slik o.lign på ferie, så jeg i stedet kan nyde et godt glas vin og noget andet lækker mad.
- Holde min vægt på 62 kg.
- Gennemføre min 30 day core challenge.
- Huske at spise jerntabeletter hver dag.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41378

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. aug 2017, 09:30

Jeg har spist morgenmad efter madplanen (havregryn med banan og mælk) og er nu færdig med det værste i min marathonoprydning. Jeg håber, at jeg når så langt i dag, at stuen ikke stadig ligner et bombet lokum, når jeg skal begynde på arbejde i morgen.

Nu tager jeg et par timer mere, og så er det ud at handle ind.
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2835
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31928

Indlægaf Daine » 2. aug 2017, 10:35

Jeg kiggede på endomondo for juli måned i morgens og kan se, at selvom jeg cyklede meget mere end normalt har jeg alligevel taget et par kilo på. Det er helt klart maden jeg skal have styr på, både de alm måltider og min hyggespisning.
Jeg er rigtig dårlig til at gennemføre en beslutning, jeg har absolut ingen rygrad hvad angår usunde sager - jeg kan ALTID finde en brugbar undskyldning for at spise. Det er klart noget jeg skal arbejde med mentalt, for jeg sulter jo ikke og har dermed ikke behov for alt det jeg propper i hovedet.

Men det er sgu svært, når jeg efterhånden associerer det at sidde stille (og læse/se film) med at spise. Det kræver tid at vende det rundt - jeg håber jeg kan få opbygget noget rygrad. En skam man ikke kan få et mentalt korset til støtte :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
jeanett88
Kort karma: 45
Likede indlæg: 489

Indlægaf jeanett88 » 2. aug 2017, 11:05

Guilded_Lily skrev:
Vær forberedt på, at lærerværelser kan være den rene kagefælde! :slem:

Velkommen til professionen :gogo:

Ja, jeg starter selv fælden på torsdag, hvor jeg har fødselsdag :P :lol:
Jo, tak! Jeg er meget spændt og lidt nervøs.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 2003
Likede indlæg: 22715

Indlægaf LaMariposa » 2. aug 2017, 11:13

Guilded_Lily skrev:Av!

Yes! Det betyder, at du har fyret den af :banan:
0
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. aug 2017, 11:13

Daine skrev:Jeg kiggede på endomondo for juli måned i morgens og kan se, at selvom jeg cyklede meget mere end normalt har jeg alligevel taget et par kilo på. Det er helt klart maden jeg skal have styr på, både de alm måltider og min hyggespisning.
Jeg er rigtig dårlig til at gennemføre en beslutning, jeg har absolut ingen rygrad hvad angår usunde sager - jeg kan ALTID finde en brugbar undskyldning for at spise. Det er klart noget jeg skal arbejde med mentalt, for jeg sulter jo ikke og har dermed ikke behov for alt det jeg propper i hovedet.

Men det er sgu svært, når jeg efterhånden associerer det at sidde stille (og læse/se film) med at spise. Det kræver tid at vende det rundt - jeg håber jeg kan få opbygget noget rygrad. En skam man ikke kan få et mentalt korset til støtte :D

For mig har det været helt afgørende at arbejde på at stabilisere mit blodsukker og min væskebalance.
Jeg kan sagtens spise usunde snacks, selvom jeg ikke er sulten, men hvis de to ting er på plads, forsvinder lysten til slik, chips og den slags. Også i de sammenhænge, hvor vanen byder, at jeg "skal" spise det.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. aug 2017, 11:19

Guilded_Lily skrev:Vær forberedt på, at lærerværelser kan være den rene kagefælde! :slem:

:lol: En af de gange, jeg har planlagt at afvige fra min kostplan, er netop i morgen tidlig/formiddag, hvor ledelsen traditionen tro er vært ved et kæmpe morgenbord i anledning af første arbejdsdag efter ferien.

Vi er i det hele taget meget, meget forkælede med gode sager, og det gør det ikke bedre, at jeg taler meget med kantinefolkene, som også gerne betænker mig i den retning :genert:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 713
Likede indlæg: 9499

Indlægaf Guilded_Lily » 2. aug 2017, 11:29

jeanett88 skrev:
Guilded_Lily skrev:

Tillykke på forhånd :dance:

Jeg kan godt huske mit første år, selvom det 15 år siden. Men det blev rigtig godt og jeg tænker tilbage på den klasse, jeg overtog, med stor glæde. Selvom jeg netop brugte det første år på socialt arbejde mere end undervisning. Men så blev det dælme også godt! :lun:

Edit: alderen er begyndt at trykke - det første år var jeg på en lille landsbyskole, som desværre lukkede året efter. Men der fik jeg en supergod ballast til det efterfølgende år, hvor jeg startede på den skole, jeg er på endnu.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 2. aug 2017, 11:32

LaMariposa skrev:
Guilded_Lily skrev:Av!

Yes! Det betyder, at du har fyret den af :banan:

I forhold til i foråret, hvor jeg trænede betydeligt mere og længere virker træningen i går som en halvhjertet, slap omgang. Men det er musklerne i bryst og arme tydeligvis ikke enige i :lol:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. aug 2017, 11:33

jeanett88 skrev:
Guilded_Lily skrev:

Jeg stod der selv for et år siden, så jeg kender godt følelsen.
Jeg har haft et rigtig godt første år, trods mange uforudsete begivenheder og udfordringer, og det får du sikkert også :blomst:
Altså et godt første år!
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 2. aug 2017, 11:35

DetSorteCirkus skrev:
Guilded_Lily skrev:Vær forberedt på, at lærerværelser kan være den rene kagefælde! :slem:

:lol: En af de gange, jeg har planlagt at afvige fra min kostplan, er netop i morgen tidlig/formiddag, hvor ledelsen traditionen tro er vært ved et kæmpe morgenbord i anledning af første arbejdsdag efter ferien.

Vi er i det hele taget meget, meget forkælede med gode sager, og det gør det ikke bedre, at jeg taler meget med kantinefolkene, som også gerne betænker mig i den retning :genert:

I er også heldige med en kantine! Vi lever af vores kedelige madpakker - og så kage (utroligt, så mange fødselsdage, der ligger tæt op ad hinanden blandt mine kolleger :lol: ). Chefen dummede sig engang ved at sige, at det gav flødeboller hver gang, vi var i avisen - med opgradering til Spangsberg, når der var tale om forsider. Det er sket RET mange gange det seneste år :lol:
Derudover er der rundstykker hver fredag, og de tre opstartsdage i næste uge giver også rundstykker og sandwiches.
0
jeanett88
Kort karma: 45
Likede indlæg: 489

Indlægaf jeanett88 » 2. aug 2017, 11:45

Tak DSC og Lily!
Jeg håber jeg får et lige så godt første år, som i havde. Nu vil jeg egentlig bare gerne i gang. Mine tanker kan godt løbe lidt af med mig og så er det bedste bare at springe ud i det :)
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. aug 2017, 11:45

Guilded_Lily skrev:I er også heldige med en kantine! Vi lever af vores kedelige madpakker - og så kage (utroligt, så mange fødselsdage, der ligger tæt op ad hinanden blandt mine kolleger :lol: ). Chefen dummede sig engang ved at sige, at det gav flødeboller hver gang, vi var i avisen - med opgradering til Spangsberg, når der var tale om forsider. Det er sket RET mange gange det seneste år :lol:
Derudover er der rundstykker hver fredag, og de tre opstartsdage i næste uge giver også rundstykker og sandwiches.

Ja, det er vi, men lige nu er den jo paradoksalt nok en hæmsko for mig, fordi jeg har sat mig for at spise efter min diæt (stort set) hele august. Der bliver kantinen en irriterende fristelse.
Nybagte boller i 10-kvarteret :savl: :whine:
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 685
Likede indlæg: 6191

Indlægaf Ally » 2. aug 2017, 12:15

Jeanett - jeg håber, du får en rigtig god start på dit nye job og du finder stor glæde ved lærerjobbet (lige som alle vi andre :lol:)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Indlægaf ManicNinja » 2. aug 2017, 15:53

Jeg tog 2,8 kilo på i løbet af blot fire dage i Aarhus. :shock:

Men tadaaa 2,7 kg gone igen efter blot et par dage hjemme. Er i dén grad back on track - ih, hvor skønt, at det ikke var sværere at slippe af med :gogo:
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Sund og/eller slank"