August 2017 - Fællestråd

HappyHippo
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2502

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 5. aug 2017, 09:29

Guilded_Lily skrev:Så meget for at tro, at daglige rundstykker og fire gammeldaws var nok til min vægtøgning. Jeg er tilbage i et normalt kostleje, jeg har trænet og gået længere ture end vanligt med hunden, alligevel har jeg taget yderligere 200 g på siden søndag. Godt nok er sharkweek lige oppe over, men altså. Nu har har jeg taget 4,3 kg på i forhold til den drømmevægt, jeg landede på for halvandet år siden.

For helvede! (Undskyld, jeg bander)

Kroppen har et normalt udsving på ca 3kg, så det kan bare være væske eller noget i tarmene. Det kan også været øget blodvolumen pga din træning. Jeg får altid vildt meget væske i kroppen lige op til menstruation.

Det kan også bare være din krop savner de rundstykker, så det er hævn-kg :D
1
HappyHippo

Indlægaf HappyHippo » 5. aug 2017, 09:31

Jeg er i øvrigt blevet stykket af en myg i øret, så det er helt hævet og rødt... tager til træning om lidt, fordi centret allerede lukker kl 17 i dag, og håber jeg kan holde ud at have ørebøffer på. Træning uden musik er bare slet ikke det samme :(
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 713
Likede indlæg: 9499

Indlægaf Guilded_Lily » 5. aug 2017, 10:14

HappyHippo skrev:
Guilded_Lily skrev:Så meget for at tro, at daglige rundstykker og fire gammeldaws var nok til min vægtøgning. Jeg er tilbage i et normalt kostleje, jeg har trænet og gået længere ture end vanligt med hunden, alligevel har jeg taget yderligere 200 g på siden søndag. Godt nok er sharkweek lige oppe over, men altså. Nu har har jeg taget 4,3 kg på i forhold til den drømmevægt, jeg landede på for halvandet år siden.

Kroppen har et normalt udsving på ca 3kg, så det kan bare være væske eller noget i tarmene. Det kan også været øget blodvolumen pga din træning. Jeg får altid vildt meget væske i kroppen lige op til menstruation.

Jeg har, siden jeg startede mit vægttab for alvor for tre år siden, normalt haft helt styr på mine udsving. Jeg tager normalt 1,5-2,5 kg på op til mens, og har jeg skejet lidt ud en uge eller to pga. ferie eller højtider, er jeg lynhurtigt faldet tilbage i normalt leje igen efter en uge til halvandens normalt indtag. Jeg holdt vægten med +/- udsving på max. 3 kg i to år (oftest 0,5-2), men de sidste fem måneder har jeg desværre kun set udsving på +-siden, selvom jeg lever stort set som før.

Min vægtøgning kom i sin tid nærmest snigende, hvor jeg var blind for, at jeg faktisk var overvægtig. Jeg har i alt tabt 22 kg fra højeste vægt til mit mål for to år siden. Så når vægten pludselig stagnerer og ligefrem stiger, går jeg lidt i panik. Jeg har en magisk grænse på 65, og nu ligger jeg på 66.3 i forhold til 66.1 i søndags. Jeg KAN måske forklare det med, at hvis ikke, jeg skulle have mens nu, ville vægten måske være faldet, men jeg hader, når jeg ikke kan se det på tallene. Det ligger i psyken, I know, og jeg bekymrer mig sikkert unødigt, men a ka' it' ha'et. Jeg opnåede for første gang i 17 år at få en forholdsvist flad mave, og nu hænger den seriøst over buksekanten. Når jeg sidder ned, kan jeg lægge armene oven på dellen, som var jeg gravid.
0
avdotja
Kort karma: 433
Likede indlæg: 10291

Indlægaf avdotja » 5. aug 2017, 11:39

HappyHippo skrev:

:lol:
0
avdotja
Kort karma: 433
Likede indlæg: 10291

Indlægaf avdotja » 5. aug 2017, 11:46

På trods af gode intentioner har jeg spist chokolade/kage/is/drukket varm chokolade HVER dag i denne uge, der er ikke blevet dyrket noget motion og jeg har alligevel tabt et kilo siden tirsdag.

På den ene side er det selvfølgelig meget godt; på den anden side er jeg lidt bekymret for hvad det egentlig siger om min livsstil indtil nu, når guf hver dag og ingen motion stadig resulterer i vægttab :tie:

EDIT: Jeg har en hund jeg går ca 10 km om dagen med og cykler til arbejde, så det er ikke sådan at jeg ligger på sofaen 24/7 - men alligevel....
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Indlægaf ManicNinja » 5. aug 2017, 11:50

Daine skrev:Minuttet efter at jeg postede ovenstående, kiggede solen sgu frem :8: Så jeg fik sko på i en fart og hoppede på cyklen ... og er nu lige kommet ind af døren igen, med lidt over 15 km i benene på lige under en time. Det var skønt, selvom der godt nok blæser en strid vestenvind!
Nu vil jeg i bad og så står den på indkøb og frokost :)

Hep! Fedt du kom af sted! Og ja, somme tider ér tilløbet bare langt :)

______

Her stod den på hjemmelavede "italiener"-pizzaer og rødvin i aftes. Og chokolade og slik blev det sørme også til. Jeg, der ellers aldrig har lyst til sidstnævnte. Hold nu op - det "forsømte" blev da godt nok lige indhentet dér :8: Men skønt var det. Og blot 300 gram ekstra på vægten i dag. Dét er sgu ret okay, synes jeg.

Jeg sidder og nørkler med noget arbejdsmæssigt (jaja, jeg ved det godt - jeg har ferie, men kunne sgu ikke helt lade være). Senere vil jeg en tur i motionsrummet og fejre, at forkølelsen er på tilbagetog.

Første gang denne ferie, jeg er helt alene og uden planer. Her er helt stille, og jeg nyder det. Ligesom jeg nyder den RO, der er kommet over det her vægt-noget: Det er blevet ret naturligt og afslappet at holde øje med min egen adfærd med hensyn til mad og motion uden at det HELE tiden drøner rundt i knolden - en selvfølgelighed at vende tilbage til den almindelige, fornuftige kost, efter at der er frådset igennem. Ja, det er stille og roligt og meget konkret uden en masse skam og skyld og kæmpe overvejelser. Det er virkelig lækkert!
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
HappyHippo

Indlægaf HappyHippo » 5. aug 2017, 13:00

Guilded_Lily skrev:
HappyHippo skrev:

Jeg har, siden jeg startede mit vægttab for alvor for tre år siden, normalt haft helt styr på mine udsving. Jeg tager normalt 1,5-2,5 kg på op til mens, og har jeg skejet lidt ud en uge eller to pga. ferie eller højtider, er jeg lynhurtigt faldet tilbage i normalt leje igen efter en uge til halvandens normalt indtag. Jeg holdt vægten med +/- udsving på max. 3 kg i to år (oftest 0,5-2), men de sidste fem måneder har jeg desværre kun set udsving på +-siden, selvom jeg lever stort set som før.

Min vægtøgning kom i sin tid nærmest snigende, hvor jeg var blind for, at jeg faktisk var overvægtig. Jeg har i alt tabt 22 kg fra højeste vægt til mit mål for to år siden. Så når vægten pludselig stagnerer og ligefrem stiger, går jeg lidt i panik. Jeg har en magisk grænse på 65, og nu ligger jeg på 66.3 i forhold til 66.1 i søndags. Jeg KAN måske forklare det med, at hvis ikke, jeg skulle have mens nu, ville vægten måske være faldet, men jeg hader, når jeg ikke kan se det på tallene. Det ligger i psyken, I know, og jeg bekymrer mig sikkert unødigt, men a ka' it' ha'et. Jeg opnåede for første gang i 17 år at få en forholdsvist flad mave, og nu hænger den seriøst over buksekanten. Når jeg sidder ned, kan jeg lægge armene oven på dellen, som var jeg gravid.

Det er sgu også irriterende. Hvis det bliver ved uanset hvor få kcal du spiser, bør du tjekkes af lægen. Man kan sagtens få problemer med stofskiftet med alderen.

Mht maven har jeg delte mavemuskler (1-2cm) så jeg træner et særligt maveprogram, alm maveøvelser kan gøre det værre.
0
HappyHippo

Indlægaf HappyHippo » 5. aug 2017, 13:02

Jeg kom i øvrigt afsted i mine kompressionstights pga mine lægge stadig er spændte. Det gik fint. Ingen tunge løft i dag, men syretræning (lav vægt og mange gentagelser til det syrer til) af ben.
1
HappyHippo

Indlægaf HappyHippo » 5. aug 2017, 13:05

ManicNinja skrev:
Daine skrev:Minuttet efter at jeg postede ovenstående, kiggede solen sgu frem :8: Så jeg fik sko på i en fart og hoppede på cyklen ... og er nu lige kommet ind af døren igen, med lidt over 15 km i benene på lige under en time. Det var skønt, selvom der godt nok blæser en strid vestenvind!
Nu vil jeg i bad og så står den på indkøb og frokost :)

Hep! Fedt du kom af sted! Og ja, somme tider ér tilløbet bare langt :)

______

Her stod den på hjemmelavede "italiener"-pizzaer og rødvin i aftes. Og chokolade og slik blev det sørme også til. Jeg, der ellers aldrig har lyst til sidstnævnte. Hold nu op - det "forsømte" blev da godt nok lige indhentet dér :8: Men skønt var det. Og blot 300 gram ekstra på vægten i dag. Dét er sgu ret okay, synes jeg.

Jeg sidder og nørkler med noget arbejdsmæssigt (jaja, jeg ved det godt - jeg har ferie, men kunne sgu ikke helt lade være). Senere vil jeg en tur i motionsrummet og fejre, at forkølelsen er på tilbagetog.

Første gang denne ferie, jeg er helt alene og uden planer. Her er helt stille, og jeg nyder det. Ligesom jeg nyder den RO, der er kommet over det her vægt-noget: Det er blevet ret naturligt og afslappet at holde øje med min egen adfærd med hensyn til mad og motion uden at det HELE tiden drøner rundt i knolden - en selvfølgelighed at vende tilbage til den almindelige, fornuftige kost, efter at der er frådset igennem. Ja, det er stille og roligt og meget konkret uden en masse skam og skyld og kæmpe overvejelser. Det er virkelig lækkert!

Jeg fik også rødvin og chokolade i går. Og chokolade på havregrynene i morges. Jeg er RET glad for chokolade :D

Fedt at der er kommet ro på det hele og du kan frådse igennem uden dårlig samvittighed :gogo:
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 685
Likede indlæg: 6191

Indlægaf Ally » 5. aug 2017, 13:05

Guilded_Lily skrev:Når jeg sidder ned, kan jeg lægge armene oven på dellen, som var jeg gravid.

:lol: Sorry, men sådan ser jeg ud hele tiden. Min mave er og bliver mit største issue på min krop; den, jeg lægger mærke til, når jeg prøver tøj i butikkerne og tjekker mig selv i spejlet. Alle andre er sgu da ligeglade med min maves udseende, I know, men jeg er ikke. Den bliver ikke mindre trods træning - og ja, jeg ved, at man ikke kan punkttræne - men jeg forsøger at acceptere den ser ud som den gør.

Til gengæld er jeg pjattet med min røv :love: Den er stor, men jeg kan se, at det hjælper at squatte og dødløfte i fitnesscentret, så det fortsætter jeg helt klart med :D
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 5. aug 2017, 13:09

HappyHippo skrev:
Det er sgu også irriterende. Hvis det bliver ved uanset hvor få kcal du spiser, bør du tjekkes af lægen. Man kan sagtens få problemer med stofskiftet med alderen.

Mht maven har jeg delte mavemuskler (1-2cm) så jeg træner et særligt maveprogram, alm maveøvelser kan gøre det værre.

Jeg har også overvejet det. Jeg synes, min skjoldbruskkirtel virker hævet, og jeg har også andre symptomer, som træthed, ugidelighed og irritabilitet.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 5. aug 2017, 13:11

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:Når jeg sidder ned, kan jeg lægge armene oven på dellen, som var jeg gravid.

:lol: Sorry, men sådan ser jeg ud hele tiden. Min mave er og bliver mit største issue på min krop; den, jeg lægger mærke til, når jeg prøver tøj i butikkerne og tjekker mig selv i spejlet. Alle andre er sgu da ligeglade med min maves udseende, I know, men jeg er ikke. Den bliver ikke mindre trods træning - og ja, jeg ved, at man ikke kan punkttræne - men jeg forsøger at acceptere den ser ud som den gør.

Til gengæld er jeg pjattet med min røv :love: Den er stor, men jeg kan se, at det hjælper at squatte og dødløfte i fitnesscentret, så det fortsætter jeg helt klart med :D

Min mave har været mit issue, siden jeg var barn. Og jeg er så træt af at blive spurgt, om jeg er gravid igen.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 2003
Likede indlæg: 22715

Indlægaf LaMariposa » 5. aug 2017, 15:13

Ally skrev:

Hos mig er det mine hofter, som er mit evige dilemma. Min kæreste synes, at jeg er tosset, når jeg påpeger, at jeg ikke kan lide dem :lol: Tror bare altid, at man vil have et eller andet punkt, som man ikke bryder sig om, og som andre ikke kan se problemet i. Men træls er det, det skal der ikke være tvivl om :D
1
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 2003
Likede indlæg: 22715

Indlægaf LaMariposa » 5. aug 2017, 15:16

Ugens tredje løbetur i hus :banan: Plus en masse havearbejde...
3
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Patience
Kort karma: 65
Likede indlæg: 2170

Indlægaf Patience » 5. aug 2017, 19:29

Jeg har hjemmetrænet 45 min her til aften. Det er nok ikke det samme som at komme i fitnesscenter, men jeg håber det gør lidt nytte trods alt.

Kost er også gået rigtig fint - 1221 kcal indtaget - sund mad for langt det meste - og så en københavnerstang for at fejre at det var solskin da jeg fik fri fra arbejde :sol:
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Sund og/eller slank"