Hvad er romantik for dig?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 79
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 646

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf Tricolette » 29. nov 2015, 20:43

Min mand er absolut IKKE et julemenneske, hvor jeg til gengæld kan gøre det ud for 3 x Gertrud Sand.
Men trods hans manglende julehjerter, så har han hængt julelys rundt om hele huset.
Det er da lidt romantisk - specielt når man, ved han er som en hund i et spil kegler, når vi snakker romantik.
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 780

Indlægaf Bimmerdyret » 29. nov 2015, 20:57

Jeg blev gift med en mand for 18 år siden, da jeg var 23 velvidende at han ikke var den romantiske type.
Før det var min forestilling : blomster, chokolade osv.
Men romantik er så hos os, hvad man gør det til.
For f.. sake vi har fælles økonomi, så køber han blomster osv. er det jo noget JEG også selv har købt ;)

Men romantik er hos os:
- den reserverede chokolade i æsken, fordi - den er DEN du godt kan lide
- at krasse på ryggen bare fordi
- morgenmad på sengen uden årsag
- overraskelser af forskellig art
- at gøre opmærksom på at man ikke er romantisk/ikke at punke for romantik
2
Bøfmedløg
Kort karma: 3
Likede indlæg: 5

Indlægaf Bøfmedløg » 29. nov 2015, 21:13

Det kan være mange ting. Det er svært at sige helt præcist. Her er et par eksempler fra mit eget liv:

Den dag jeg havde valentines day med en fyr jeg var helt vild med, og vi endte med at spise gratis pølser i Silvan :lol2: og derefter drikke et par øl på en bænk ved en sø. Der var absolut intet fint eller stilfuldt over det, men det var en sjov og SÅ hyggelig dag.

Da jeg var i udlandet med den samme fyr og vi var i et Tivoli. Vi skulle prøve en lidt vild forlystelse, men jeg følte ikke at jeg var spændt ordentligt fast. Jeg kunne ikke sproget, så sagde det til min kæreste, der talte sproget. Han bad derefter manden der arbejdede der om at lade os komme ud igen. Jeg kunne høre en masse børn der begynde at grine. Manden brokkede sig også fordi vi var lige ved at skulle køre, men min kæreste var ligeglad og sagde (oversat) "Hvis hun ikke vil, så skal hun ikke, punktum!" - Han var på intet tidspunkt flov over mig eller syntes at jeg var besværlig. Det synes jeg på en eller anden måde var lidt romantisk.

Mine børns far skrev engang et super flot digt til mig (på min fødselsdag) fyldt med humor og alligevel dybde. Der stod ting som at jeg var en fantastisk mor og den slags, og jeg endte faktisk med at begynde at tude lidt :P

Og så er jeg vild med sådan noget med at gå lange ture om aftenen, snakke om alt muligt, evt gå ind på et par forskellige cafeer eller barer. Sådan nogle aftener hvor 6 timer flyver afsted på hvad der føles som ingen tid.
Senest rettet af Bøfmedløg 29. nov 2015, 21:18, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5876

Indlægaf Dikus » 29. nov 2015, 21:16

Tricolette skrev:Min mand er absolut IKKE et julemenneske, hvor jeg til gengæld kan gøre det ud for 3 x Gertrud Sand.
Men trods hans manglende julehjerter, så har han hængt julelys rundt om hele huset.
Det er da lidt romantisk - specielt når man, ved han er som en hund i et spil kegler, når vi snakker romantik.

:lol: Jeg er også TOTALT Gertrud Sand. Og har fået en kæreste, der har 0 julepynt :whine:

Han har ALDRIG haft julepynt - og fatter ikke, hvad det skal gøre godt for. På børnenes værelser har der været sådan nogle klistre-ting på vinduerne. Altså... Det er SÅ sølle. Og han har åbenbart en eks, der heller ikke var til julepynt :whine: :whine: :whine:

Jeg har fået lov at sætte ti nisser op i hans stue - og han vil købe julelys til vinduerne, så jeg ikke bliver deprimeret, når jeg besøger ham :lun: Men det er også smart. For jeg får lyst til at kysse ham, hver gang jeg ser en nisse :love:

:gruble: Det var faktisk efter, han opdagede den afledte effekt, han begyndte at tale om julelys :gruble: Og han satte julemusik på i morges :gruble:
5
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 29. nov 2015, 23:05

Dikus skrev::lol: Jeg er også TOTALT Gertrud Sand. Og har fået en kæreste, der har 0 julepynt :whine:

Han har ALDRIG haft julepynt - og fatter ikke, hvad det skal gøre godt for. På børnenes værelser har der været sådan nogle klistre-ting på vinduerne. Altså... Det er SÅ sølle. Og han har åbenbart en eks, der heller ikke var til julepynt :whine: :whine: :whine:

Jeg har fået lov at sætte ti nisser op i hans stue - og han vil købe julelys til vinduerne, så jeg ikke bliver deprimeret, når jeg besøger ham :lun: Men det er også smart. For jeg får lyst til at kysse ham, hver gang jeg ser en nisse :love:

:gruble: Det var faktisk efter, han opdagede den afledte effekt, han begyndte at tale om julelys :gruble: Og han satte julemusik på i morges :gruble:

Julemusik = scoremusik :slem:
2
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5876

Indlægaf Dikus » 29. nov 2015, 23:18

Garfield skrev:
Dikus skrev::lol: Jeg er også TOTALT Gertrud Sand. Og har fået en kæreste, der har 0 julepynt :whine:

Julemusik = scoremusik :slem:

Han ender med at elske julen :lol:
2
Brugeravatar
Newsugar
Kort karma: 4
Likede indlæg: 46

Indlægaf Newsugar » 29. nov 2015, 23:30

Romantik er for mig både når min mand giver mig blomster, når vi fejrer valentinsdag som vi begge elsker. Men mindst lige så meget når han giver mig massage helt uden jeg skal spørge, eller han er opmærksom på mig, hjælper mig med et eller andet eller bare en dyb samtale vi har sammen.
0

Tilbage til "Forhold og sex"