Hvordan bor du?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Katten
Kort karma: 30
Likede indlæg: 621

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Katten » 18. aug 2017, 12:28

girl_beat skrev:
Katten skrev:Vi bor lige nu to voksne og én baby i en andel på Vesterbro (ca 76m2), men rykker snart til en ejer på 120m2 på Frb. Bliver skønt med mere plads!

Det lyder også som en lækker opgradering :gogo:

Tak!! Og ja, vi glæder os mega meget, har helt sug i maven over det. :lun:
0
Brugeravatar
Flix
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Indlægaf Flix » 18. aug 2017, 13:10

2 voksne og 1 barn (om få dage 2) i villalejlighed i Valby. 90 m2 + 60m2 kælder, dejlig have i hyggeligt kvarter.
Vi kunne godt bruge et værelse mere, men der er mulighed for at indrette et i kælderen til master bedroom, når engang børnene ikke gider dele værelse mere.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 307
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 5980

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 30. aug 2017, 07:35

NejJegErIkkeAsiat skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Det her var faktisk vores drøm for nogle år tilbage. Vi boede centralt i Aalborg og drømmen var at finde et nedlagt landbrug lidt udenfor Aalborg, hvor vi kunne udnytte pladsen og mulighederne. Jeg ville gerne have firma på adressen og vi tænkte at der skulle være stor køkkenhave og masser af dyr. Desværre gik tingene ikke helt efter planen. Jeg valgte lidt pludseligt at starte firma og det blev aldrig helt den succes jeg havde håbet.
Efter nogle år hvor drømmen om hus på landet stadig ikke var realistisk, valgte vi at starte på en frisk i Kbh.

Det blev en 2-værelses ejerlejlighed centralt på Amager, som vi fik til en rigtig god pris. En stor kontrast til det vi oprindeligt drømte om.
Men med mere stabilitet i privatlivet og en stor mulig fortjeneste her efter 3 år i lejligheden (den er steget med ca. 1 mill.), så var det den rigtige beslutning. Jeg elsker at bo i storbyen hvor man har alt indenfor kort afstand.
Vi bor 2 mennesker og 3 katte på 75 kvm på 5. sal. Dejlig hyggelig lejlighed. Men vi har da talt om at sælge en dag og kigge efter noget med en lille have. Evt. leje så vi bare kan betragte salget som ren fortjeneste.

Vi bor som sagt centralt på Amager i en 2-værelses.
Men efter vi i lørdags var på besøg hos min svigerinde og hendes kæreste for at se deres nye sommerhus på Falster, blev jeg lidt inspireret/misundelig over hvad man kan få udenfor København. Og det kan man jo også tydeligt se i den her tråd.
Selvom vores lejlighed blev købt til en kvadratmeterpris på 20.000 kr. for 3 år siden, hvilket var virkelig billigt i København, så kan man jo få de vildeste huse i provinsen til langt mindre end hvad vores lejlighed koster i dag.
F.eks. har jeg lige kigget på et hus på næsten 200 kvm ved Tureby, syd for Køge. Virkelig fedt moderniseret hus med bindingsværk og stråtag og en grund på over 2000 kvm. Til under 2 mil. kr. :8:

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at man har en vis sikkerhed i København. Både jobmæssigt, men også økonomisk ved at ens lejlighed er virkelig attraktiv og en god investering. At flytte væk fra Kbh. vil betyde langt til job eller find et nyt i nærområdet. Kan man så det?
Kan man sælge huset igen, hvis man pludselig vil det? Kommer man til at savne alle goderne ved storbyen?

Selvom det virkelig er fristende, så synes jeg det virker lidt skræmmende at flytte væk. Men hvor kan man dog få meget for pengene...

Vi har sgu bestilt en fremvisning på det fedeste hus på Midtsjælland nu. 250 kvm stråtækt bondehus :love2:

...og det viste sig at være endnu federe end forventet. Vi blev så forelsket i huset og bestilte både vurdering af vores lejlighed i sidste uge og møde i banken i denne uge.
Da vi så fik regnet på div. udgifter omkring huset og fremtidig vedligeholdelse, så kunne vi godt se at det ville blive er dyr omgang.
Vi sendte så en føler ud til mægler og sælger, for at finde ud af hvor langt vi var fra hinanden. Det var en nedslående besked og jeg endte egentlig med at sige til mægler, at vi ikke var interesseret længere.
Men efter vi både lukkede for interessen hos mægler, og jeg aflyste mødet i banken, så kunne hverken min kone eller jeg slippe tanken om huset.
Hvis vi kan sælge lejligheden for det som mæglerne forventer, så vil vores fortjeneste være næsten ligeså stor som udbudsprisen på huset.
Så på en eller anden måde er det måske også bare lidt grådigt af os. Vi vil jo kunne smide et stort beløb i udbetaling og låne minimalt, og stadig tilbageholde et pænt beløb til vedligeholdelse.

Vi fortrød hvert fald vores lidt forhastede beslutning om at afvise mægleren, så nu har jeg taget kontakt til en tækker, så vi evt. kan få lavet en tilstandsrapport på stråtaget. For det er sådan set vores største bekymring, og hovedårsagen til at vi ville have et stort afslag.
Så drømmen om hus på landet er ikke helt lukket endnu.
1
Lisette
Kort karma: 3
Likede indlæg: 41

Indlægaf Lisette » 31. aug 2017, 07:59

Jeg bor i en lille kolonihave på 40kvm. I januar flyttede min kæreste ind, så nu er vi to og vi har planer om en hund til næste år. Jeg vil gerne rive ned og bygge nyt (og større), men jeg er lige startet på SU og forventer at være det de næste 4 år minimum. Min kæreste er lærling og håber noget videreuddannelse til næste sommer som så betyder ca 3 år på SU. Så nyt hus bliver nok først om nogle år.

Jeg købte og flyttede ud i huset for snart 4 år siden, fordi jeg havde en lille tanke om at stoppe med mit fuldtidsarbejde og starte noget uddannelse.
Der er ikke særlig godt isoleret, så her er lidt koldt om vinteren, men holdt op mod den lave husleje, er det fint nok. Det har givet mig rigtig godt økonomisk frirum og gør at jeg ikke sidder så hårdt økonomisk med kun en SU som eneste indtægt.

Til huset hører ca 450kvm have som jeg elsker. Det er den største rodebutik og fyldt med ukrudt, men det er mit og jeg pusler med det når der er tid og overskud på kontoen.
0

Tilbage til "Bolig"