Hvordan bor du?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 2862
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 41066
Kontakt:

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Ado » 2. aug 2017, 06:17

Vi bor tre personer i et gammelt byhus centralt i Silkeborg. Der er vel omkring 150 kvadratmeter. To stuer, køkken, stort bad, fire soveværelser plus en hulens masse kælder + en stor terranda. (Mellemting mellem en terrasse og en veranda).
5100,- incl. varme. Det er et scoop.
0
Trimmenazi.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 307
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 5980

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 2. aug 2017, 06:17

Zinde skrev:Vi bor på landet på et nedlagt landbrug på 244 kvm (mener jeg det er).

Vi har en lang indkørsel, og man kan se det øverste af vores tag fra vejen, så vi er helt i fred fra naboer. Samtidig er vi i cykelafstand til skole, børnehave og købmand, og 5 min fra motovejen.
Det er helt ideelt for os, jeg elsker det. Det eneste, jeg savner lidt fra byen, er at kunne gå ture. Det er hyggeligere i byen, synes jeg, end at gå langs landevejen eller på markerne, som er eneste muligheder her.

Vi er to voksne og tre børn (og heste, høns, katte og hunde).

Det her var faktisk vores drøm for nogle år tilbage. Vi boede centralt i Aalborg og drømmen var at finde et nedlagt landbrug lidt udenfor Aalborg, hvor vi kunne udnytte pladsen og mulighederne. Jeg ville gerne have firma på adressen og vi tænkte at der skulle være stor køkkenhave og masser af dyr. Desværre gik tingene ikke helt efter planen. Jeg valgte lidt pludseligt at starte firma og det blev aldrig helt den succes jeg havde håbet.
Efter nogle år hvor drømmen om hus på landet stadig ikke var realistisk, valgte vi at starte på en frisk i Kbh.

Det blev en 2-værelses ejerlejlighed centralt på Amager, som vi fik til en rigtig god pris. En stor kontrast til det vi oprindeligt drømte om.
Men med mere stabilitet i privatlivet og en stor mulig fortjeneste her efter 3 år i lejligheden (den er steget med ca. 1 mill.), så var det den rigtige beslutning. Jeg elsker at bo i storbyen hvor man har alt indenfor kort afstand.
Vi bor 2 mennesker og 3 katte på 75 kvm på 5. sal. Dejlig hyggelig lejlighed. Men vi har da talt om at sælge en dag og kigge efter noget med en lille have. Evt. leje så vi bare kan betragte salget som ren fortjeneste.
0
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Kort karma: 388
Likede indlæg: 4737

Indlægaf DenBlødeJyde » 2. aug 2017, 06:30

Jeg bor i udkanten af Esbjerg i et rækkehus/lejlighed med have, som et lejet igennem en boligforening. Det er ca. 6-7 km til centrum af Esbjerg, og jeg har boet her ca. et år. Jeg bor sammen med mine to katte. Lejligheden er 81 km2, 3 værelser og en lille have.

Jeg er egentlig glad for at bo her. Mit indtryk er, at det er lidt en blanding af mennesker, der bor her. Dog er mit indtryk, at beboersammensætningen er lidt præget af, at der er tale om billige rækkehuse i en ok størrelse, hvor husdyr er tilladt = udsatte familier, folk med hang til guldøl etc.
Men det gør mig ikke så meget. Der er indkøb tæt på, og det tager ikke ret lang tid i bil at komme ind til byen.

Dog kan jeg godt mærke, at jeg af og til savner Esbjerg midtby og det gamle kvarter jeg boede i.
0
JoyNips
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 24661

Indlægaf JoyNips » 2. aug 2017, 06:38

JoyNips skrev:2 voksne, 1 baby og 3 katte i en 85 kvm andel på 4. sal i Kbh (indre Østerbro). Boligydelsen er ca. 5000 og andelen er ca. 1 mio, så det er lidt af et scoop. Vi er rigtig glade for den, men kigger så småt efter noget hus en halv times tid udenfor København så vi kan få noget mere plads og noget have.

150 kvm eller mere ville være for fedt!

Udover ovenstående har jeg forresten en ejerlejlighed på Nørrebro. 61 m2, høj stue med dejlig altan og nyrenoveret gårdmiljø på rolig gade tæt på runddelen og stefansgade. Købt i 2006, har været nede at vende på næsten halv pris af den daværende købspris og nu vurderet til 500.000 over den daværende købspris. Hejhej boligboble og pris-rutsjebane!
Den bliver annonceret til salg om et par dage og ryger forhåbentlig hurtigt som forældrekøb.
1
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 846
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 13419

Indlægaf Mi55y » 2. aug 2017, 06:39

Vi bor to voksne og en kat på 83 kvm, 4 værelser på 2. sal med lukket altan i Åbyhøj i udkanten af Århus - vi har ca. 4 flade km. til Magasin ved åen. Husleje inkl. vand, varme og vaskeri ligger på 5.300,-, gotta love them boligforeninger. Min kæreste flyttede ind for et år siden.

Jeg har været rigtig glad for at bo der, da det er i et rigtig hyggeligt kvarter. Min mor har tidligere haft kiosk/spillehal lige overfor min lejlighed, hvor jeg plejede at arbejde i weekenderne, så jeg kender jo gud og hvermand, hvilket jeg finder hyggeligt. Da jeg var single, og overbevist om at jeg ville forblive sådan, regnede jeg med at blive boede, til jeg ikke længere kunne komme op af trapperne.

Men så dukkede min kæreste jo op, og vi savner en have og planlægger familieforøgelse, så vi leder efter hus. Vi søger efter min. 120 kvm. med min. 3 soveværelser i ét plan - helst syd for Århus, da min kæreste arbejder den vej, men indenfor bybusgrænsen.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Indlægaf Frank » 2. aug 2017, 07:22

Vi bor to pensionister i en 228 kvadratmeters 6 værelses ejerlejlighed på Østerbro.
Har boet her i en menneskealder til stort set samme pris. Ca. 18.000 alt inklusiv. Vi har så i den ene ende fået lavet en selvstændig lille lejlighed med køkken, bad og toilet, som er udlejet til vores ældste datter der bruger den som base når hun er i Europa i forbindelse med sit job. Vi er meget glade for at bo hvor vi bor.
3
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Tricolette » 2. aug 2017, 07:35

Vi bor 2 voksne (mig og min 19årige søn) og 1 kat på 150 kvm hus med tilhørende dobbeltgarage og udhuse. Grunden er ca på 1150 kvm og baghaven fortsætter direkte ud i Rold Skov med kig til skovsø fra terassen/stuen når bladene falder af træerne. Om foråret bliver vi invaderet at små frøer i et par uger, og omvinteren har vi rådyr i haven - det er lidt hyggeligt, bortset fra at de spiser mine blomster.

Huset blev købt i 2011 og gennemgik en totalrenovering, så vi flyttede først ind i 2012, Dengang var vi så 3 i husholdningen, men det blev reduceret i foråret, og jeg har valgt at blive boende.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 10293

Indlægaf Rapfisk » 2. aug 2017, 07:59

Jeg breder mig i en andelslejlighed på 87 kvm helt alene. Jeg har stue og spisestue en suite og soveværelse mod gården. Lejligheden ligger på Frederiksberg (postnummer 2000) med 12 supermarkeder inden for en kilometer og derudover kun et par stenkast fra Frederiksberg Have, caféliv, metro osv. I andelsforeningen har vi en lille have, som bliver brugt flittigt (mere af andre end af mig). Om alt går vel, får vi altaner i løbet af efteråret.

Det er dejligt, selv om jeg godt kunne være trafikstøjen foruden. Jeg er også glad for, at jeg kun bor omkring en kilometer fra mine forældre, som efterhånden er oppe i årene - hvis der nu skulle være behov for udrykning.
Senest rettet af Rapfisk 2. aug 2017, 09:36, rettet i alt 1 gang.
5
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 347
Likede indlæg: 4169

Indlægaf girl_beat » 2. aug 2017, 08:06

Vi bor to voksne (og dele-/weekendbørn) i en ejerlejlighed på 150 kvm ved vandet midt i København. Vi har 30 kvm altan, parkeringskælder og gåafstand til alt, hvad man skal bruge i hverdagen, så vi sætter virkelig pris på vores bolig og alle mulighederne lige uden for døren :love:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 532
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 9633

Indlægaf RavenClaw » 2. aug 2017, 08:11

Jeg bor alene på 25 kvm i Roskilde. Det er en studielejlighed. Den er fin, som mit behov er lige nu, men også ret dyr. Jeg betaler 4100 inkl. forbrug. Den ligger i et forholdsvis roligt område, hvor der er få minutters gang til grønne områder, så det er lækkert. Dog er de ret glade for at larme med diverse byggestøj og weekendarrangementer, så det kunne godt være bedre.

Jeg vil gerne flytte tilbage til landet på et tidspunkt, når arbejde og indtægt tilllader det.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
computermus
Kort karma: 109
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2116

Indlægaf computermus » 2. aug 2017, 08:20

Jeg bor i en lejelejlighed på 73kvm i det lokale boligselskab og har pragtfuld udsigt til Rold skov . Den månedlige husleje incl. varme er 4473,- og ca. hver 2. eller 3. måned er den 150 kr. højere ,da der betales for vaskepoletter til vores fælles vaskerum.
Til dagligvare butikkerne ( som vi har 2 af her i byen) er der omkring 700-800 m. Til mit arbejde er der ca. 2 km, så det er bare helt perfekt for mig.
Skal jeg til Aalborg ,så tager det ca. 25 min med tog, både regional og IC.
0
Brugeravatar
Tyrfing
Kort karma: 4
Likede indlæg: 105

Indlægaf Tyrfing » 2. aug 2017, 08:29

To voksne, en teenagepige :rulle: og en hund.
Bor i et lejet rækkehus på 110 m2 lidt uden for Roskilde. Vi betaler 7.500 for alt.
Vi har Roskilde fjor lige 75 m fra hvor vi bor og alle indkøbsmuligheder inde i Roskilde. Fra vores terrasse har vi udsigt ud over de åbne marker. Det er virkeligt et sted jeg føler mig hjemme.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 587
Likede indlæg: 8435

Indlægaf lillebjoern » 2. aug 2017, 09:00

Jeg bor i en andelslejlighed på Nørrebro på 58kvm, toværelses. Den var et håndværkertilbud og selvom jeg har boet her i over tre år og har brugt ekstremt meget energi og arbejde på at renovere den, bærer den stadig præg af den tidligere beboer (fx at jeg må have klikgulv på, fordi gulvet var så smadret og at jeg ikke tør at bruge en sliber/høvler selv). I to år har jeg boet med min ekskæreste her og den er helt udmærket til to personer. Den ligger i et attraktivt område med en sund og hyggelig andelsforening, og jeg har været virkelig heldig at finde den. Jeg betalte 235.000 for den og betaler 3500 inkl. aconto vand og varme. Til gengæld er jeg ved at være træt af at bo herinde midt i byen. Jeg troede aldrig jeg skulle blive træt af det, men nu, hvor jeg bruger meget af min tid i min nuværende kærestes hus på landet, kan jeg virkelig mærke hvor godt det er for min psyke at være et sted med grønt, stilhed og ro.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Lys
Kort karma: 402
Likede indlæg: 6275

Indlægaf Lys » 2. aug 2017, 09:16

Jeg bor på 75 kvm i et af brokvartererne i København sammen med en kat. Jeg har køkkenalrum, stue og soveværelse og forhåbentlig en altan i løbet af det kommende års tid. Jeg har boet her i godt 8 år og er glad for både lejlighed, beliggenhed og den meget billige husleje (andelsbolig), men hvis jeg gør alvor af mine solomor-tanker, kommer jeg til at mangle et værelse (og måske en elevator) på et tidspunkt.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3486
Likede indlæg: 26020

Indlægaf Wizzze » 2. aug 2017, 10:07

Vi bor 2 voksne (og en skosamling :D ) i en 5 værelses andel på Østerbro i Kjøbenhavnstrup. Det er egentlig en 5½ værelses, men det ½ værelse er et gammelt tyende kammer, som ligger skævt i forbindelse med køkken og bagtrappe. Vi betaler en latterlig lav boligydelse, ca. 4900kr. da andelsforeningen er gammel og alt gæld er betalt ud. Vi har fransk altan, men kunne godt bruge en rigtig altan med lidt plads. Heldigvis har vi stor grøn gård, det hjælper lidt. Kæresten ville godt have lidt have/grønt, men lige nu nøjes hun med et par krukker i gården. Jeg ville gerne have et større badeværelse med plads til en pool :D Men vi "nøjes", og indtil nu er der ikke noget der trække os mod hus og have, udenfor byen.
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Bolig"