DR ansætter "mangfoldigheds-konsulent" til 2 mil / året

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 75
Likede indlæg: 2501

DR ansætter "mangfoldigheds-konsulent" til 2 mil / året

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 2. aug 2017, 00:42

Den fhv. mediedirektør i DR er nu genansat som ekstern mangfoldigheds-konsulent. Hun er ansat på samme lønvilkår, som da hun var mediedirektør, hvilket er over 2 millioner kr. Politikere fra både venstre og højre undrer sig over den høje løn og kalder den »vanvittig« og »himmelråbende kritisabelt«

Til Søren Søndergaards spørgsmål om stillingen har været slået op, svarer DRs kommunikationschef Lasse Bastkjær Jensen:

»Stillingen var ikke slået op, idet der var tale om en omplacering af en medarbejder til en anden stilling på lavere niveau i organisationen. Dette er i overensstemmelse med DRs retningslinjer for opslag af stillinger.«
DR får kritik for at ansætte tidligere mediedirektør: »Jeg synes, det lyder himmelråbende kritisabelt. Det er en overdådig løn«

En stilling på et lavere niveau - men på samme lønvilkår. Ikke opslået. Nej, ikke tvivlsomt overhovedet. 841+ licensbetalere skal der til for at kunne financierer jeres mangfoldighedskonsulet. Godt jeg ikke er med til at betalt for det. Man kan pludselig for råd til så mange ting når man ikke er med til at betale for alt det tant og fjas og idioti man bliver tvunget til i Danmark.

Her flankeret af generaldirektøren og den tidligere kanalchef. De ligner kloner af hinanden, men sikke dog en mangfoldighed af ens briller.

Billede
3
Grab them by the pussy
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2061
Likede indlæg: 41288

Re: DR ansætter "mangfoldigheds-konsulent" til 2 mil / året

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. aug 2017, 01:03

Det virker umiddelbart som et fejlskøn, men det rokker nu ikke en milimeter ved min vilje til at være en del af det danske samfund og betale skat her.
3
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Indlægaf Seladon » 2. aug 2017, 05:12

hun havde selv sagt op , derfor kan det ikke handle om omplacering i denne sag, hvor den pågældende har været ude af systemet er . Det kammerateri i den grad, men ikke noget nyt, vel.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Slettet bruger
Likede indlæg: 20779

Indlægaf Slettet bruger » 2. aug 2017, 05:21

DetSorteCirkus skrev:Det virker umiddelbart som et fejlskøn, men det rokker nu ikke en milimeter ved min vilje til at være en del af det danske samfund og betale skat her.

Licens mener du vel :)
1
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 2. aug 2017, 05:23

Licens burde afskaffes og DR konkurrere på markedsvilkår - det vil de nok ikke overleve. Men vi har stadig råd til ret mange ting i Danmark selv om vi betaler til DR.

I øvrigt godt det ikke er mig der skal have offentliggjort min løn med kommentarer om hvor forrykt den er - jeg tror jeg ville droppe jobbet.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 358
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6122

Indlægaf Kattefjæs » 2. aug 2017, 06:18

Jeg havde gjort det for en enkelt million om året...
5
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 2. aug 2017, 06:22

Jeg forstår ikke en gang hvad hun laver?

Hun ser Matador og siger "ja men, det er ikke mangfoldigt, min analyse viser at der mangler både homosexuelle og arabere her, ellers er serien meget hyggelig, det bliver lige 100.000 tak"
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2061
Likede indlæg: 41288

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. aug 2017, 06:28

eks-Maupassant skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det virker umiddelbart som et fejlskøn, men det rokker nu ikke en milimeter ved min vilje til at være en del af det danske samfund og betale skat her.

Næ, for jeg læser startindlægget som mere end en kritik af den konkrete sag.
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Indlægaf Frank » 2. aug 2017, 06:34

eks-Maupassant skrev:Jeg forstår ikke en gang hvad hun laver?

Hun ser Matador og siger "ja men, det er ikke mangfoldigt, min analyse viser at der mangler både homosexuelle og arabere her, ellers er serien meget hyggelig, det bliver lige 100.000 tak"
Daniel Skjern :fløjt:
4
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf Atomic Blonde » 2. aug 2017, 06:41

Frank skrev:

Guuud! :nerve: Daniel var araber?
4
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 2. aug 2017, 06:46

DetSorteCirkus skrev:
eks-Maupassant skrev:

2659793-lol_wut1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1130
Likede indlæg: 17205

Indlægaf dgd2007 » 2. aug 2017, 06:58

Frank skrev:

Ja, jeg skulle også lige til at protestere. Det var der da stort drama om o nogle af de sidste afsnit. :)
Arabere var der jo ikke nogen af i Danmark i 1930'erne, så det ville nok have virket lidt underligt. Men der var da både tyskere og en jøde.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1130
Likede indlæg: 17205

Indlægaf dgd2007 » 2. aug 2017, 07:00

Men bortset fra det, så jeg godt udtrykket "mangfoldighedskonsulent" på en spiseseddel. Jo, man tænker da godt nok "what the pfuck er det-hær-hær for nogle narrestreger!" ;)
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 2. aug 2017, 07:03

DetSorteCirkus skrev:
eks-Maupassant skrev:

Ahhh du hentyder til Vlads Ayn-Rand ting. Now I get it! Det tog mig en halv opvask at regne ud hvad du mente.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 2. aug 2017, 07:28

dgd2007 skrev:
Frank skrev:

Ja, jeg skulle også lige til at protestere. Det var der da stort drama om o nogle af de sidste afsnit. :)
Arabere var der jo ikke nogen af i Danmark i 1930'erne, så det ville nok have virket lidt underligt. Men der var da både tyskere og en jøde.

Jeg er aldrig kommet helt til ende i den serie :)

Nb så jeg på et tidspunkt at BBC har fået en politik om er der skal være 10% minoritetsskuespillere med i ALT, det var derfor de lukkede Midsommer Murders (det hedder vist inspektor Barnaby på dansk)

Så hvis de laver ting om kong Arthur eller War of the Roses, så skal der en masse arabere og caribbeans or indere med. Og nogen af riddene skal være homosexuelle.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"