DF-profil raser over Tiger-kæden: Kan man virkelig sælge sådan noget i Danmark?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 657
Likede indlæg: 6279

Re: DF-profil raser over Tiger-kæden: Kan man virkelig sælge sådan noget i Danmark?

Indlægaf Kommodedyret » 4. aug 2017, 13:27

Jeg er mere forarget over den måde som nutidens børn bliver forkælet: da jeg var barn der lavede vi sgu selv vores sandslotte. Der fandtes ikke nogle færdigløsninger med sandslotforme, næ vi brugte vores små spande og formede selv slottene ved hjælp af fantasi og hårdt arbejde!
Tsk tsk typisk curling!
5
This was better than anything. Even better than eating soap!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1130
Likede indlæg: 17277

Re: DF-profil raser over Tiger-kæden: Kan man virkelig sælge sådan noget i Danmark?

Indlægaf dgd2007 » 4. aug 2017, 13:28

Flora skrev:Må man kun lave sandslotte, der ligner Amalienborg eller hvordan? :gruble:

Kronborg må vel også være ok.

Billede
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20782

Indlægaf Slettet bruger » 4. aug 2017, 13:29

De må kun lave kopier af dannevirke.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3486
Likede indlæg: 25994

Indlægaf Wizzze » 4. aug 2017, 13:34

Kommodedyret skrev:Jeg er mere forarget over den måde som nutidens børn bliver forkælet: da jeg var barn der lavede vi sgu selv vores sandslotte. Der fandtes ikke nogle færdigløsninger med sandslotforme, næ vi brugte vores små spande og formede selv slottene ved hjælp af fantasi og hårdt arbejde!
Tsk tsk typisk curling!

Og gravede voldgrave ikke at forglemme, og befolkede dem med monstre (vandmænd)!
ahhh det var tider :lun:
1
Do as I say! :whip:
fisken80
Kort karma: 765
Likede indlæg: 28837

Indlægaf fisken80 » 4. aug 2017, 16:00

Kommodedyret skrev:Jeg er mere forarget over den måde som nutidens børn bliver forkælet: da jeg var barn der lavede vi sgu selv vores sandslotte. Der fandtes ikke nogle færdigløsninger med sandslotforme, næ vi brugte vores små spande og formede selv slottene ved hjælp af fantasi og hårdt arbejde!
Tsk tsk typisk curling!

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg er 37 og jeg er sikker på, at de der forme også fandtes da jeg var barn.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16394

Indlægaf vibbsen » 4. aug 2017, 20:05

Wizzze skrev:
Tsk tsk typisk curling!

Og gravede voldgrave ikke at forglemme, og befolkede dem med monstre (vandmænd)!
ahhh det var tider :lun:

I dag kan man jo så passende fylde nogen NGO skibe til at redde de nødstedte. Om ikke andet så bare for at se Martin Henriksen savle og sprutte af indestængt harme mens han hopper rundt i bare tæer og tramper på dem....nu hvor han ikke må skyde dem :lol:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 989
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 17630

Indlægaf Delfin » 4. aug 2017, 20:40

fisken80 skrev:
Delfin skrev:Jeg er mere skuffet over, at man sælger færdige modeller til sandslotte. Bygning af sandslotte kan tage mange hyggelige timer, og hvad skal man så lave på stranden når slottet er færdigt på 1 minut?

Fjolset gider jeg ikke spilde mine ord på

Man kan nu også få meget tid til at gå med modellerne. Jeg havde sådan nogen sandslotmodeller som barn, dem havde jeg meget sjov med.

Jeg kan ikke mindes nogensinde at have set sådan en form, men hvis du siger det, er det selvfølgelig rigtigt.
Alle mulige andre små sandforme havde vi i institutionerne, men ikke den der.
0
14 11 14
fisken80
Kort karma: 765
Likede indlæg: 28837

Indlægaf fisken80 » 5. aug 2017, 07:08

Delfin skrev:
fisken80 skrev:
Delfin skrev:Jeg er mere skuffet over, at man sælger færdige modeller til sandslotte. Bygning af sandslotte kan tage mange hyggelige timer, og hvad skal man så lave på stranden når slottet er færdigt på 1 minut?

Fjolset gider jeg ikke spilde mine ord på

Man kan nu også få meget tid til at gå med modellerne. Jeg havde sådan nogen sandslotmodeller som barn, dem havde jeg meget sjov med.

Jeg kan ikke mindes nogensinde at have set sådan en form, men hvis du siger det, er det selvfølgelig rigtigt.
Alle mulige andre små sandforme havde vi i institutionerne, men ikke den der.

Nej altså lige den specifikke form havde jeg nu heller ikke, men større modeller af slotte kan jeg huske jeg havde.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Conway
Permanent bortvist
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Indlægaf Conway » 5. aug 2017, 07:30

Mangoness skrev:For mig ligner det noget Aladdin-legetøj, som jeg havde som barn. :lol:

Billede

Billede

Hvor er haremet og eunukkerne henne ?
Er det tilkøb ?
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Indlægaf Conway » 5. aug 2017, 07:53

Fyrst Eberhard skrev:Jeg tror langt de fleste er bekendte med de problemer der findes i forhold til integrationen af visse muslimske grupper. Der hvor kæden hopper af, er når alle skæres over én kam. Hvis man vil, kan man skrive 100 gange flere positive historier end negative.

Positive, menneskelige historier, som handler om folk der er flygtet fra storpolitiske krige som de absolut ingen skyld har i, eller interesse for. Folk som er kommet til Danmark, og som knokler i alle mulige forskellige jobs mens deres børn går i danske skoler. Folk, som er dybt taknemmelige over at være her, og som generelt holder deres kæft, betaler deres skat og hygger med familien i weekenden.

Men man vælger altid den negative indgangsvinkel. Det er fint at påpege problemstillinger, men det eneste man gør, er at referere til kioskbaskere. I min optik er man så en del af problemet, fordi den slags netop stigmatiserer masser af de mennesker, der i virkeligheden bare vader rundt som dig og mig, og passer sig selv.

Ak ja det var tider dengang, men nu er det 2017 så du kommer nok til at opdatere din viden.
Flertallet flygter ikke fra storpolitiske krige.
Flertallet knokler ikke i alle mulige jobs, flertallet sidder hjemme på offentlig forsørgelse.
Flertallet er ikke dybt taknemmelige, snarere tværtimod.
Flertallet hygger sig med familien, men ikke kun i weekenden.
Du kunne starte med at referere til nogle positive historier fra nutiden og jeg vil kvittere med ditto negative.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"