Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Myth
Kort karma: 13
Likede indlæg: 606

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Myth » 22. aug 2017, 12:56

Åhh, Det Gamle Apotek. Man kan bruge en formue derinde, med alle de lækre juleting de har
2
Myth
Kort karma: 13
Likede indlæg: 606

Indlægaf Myth » 22. aug 2017, 12:58

Tidlig julekasse/Oktoberkasse..

Har I sådan en? Og hvad har I i den?
Jeg synes det er lidt svært ikke at få blandet dekorationskassen og den tidlige julekasse, men det er nok bare mig.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2837
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31996

Indlægaf Daine » 22. aug 2017, 15:57

Wizzze skrev:Jeg har spottet noget som jeg ved vil blive en perfekt julegave til kæresten. Men hvis man køber nu, hvordan undgår man så at hun selv falder over tingen og køber den mellem nu og jul, uden samtidig at ødelægge overraskelsen? :gruble:

Aflede hende, hvis hun begynder at snakke om den/virke ligeglad (hvis hun altså går op i din mening :D ). Og ja, ellers sikre mig at den kan langtidsbyttes.
Er det en mulighed at vente med at købe den til feks oktober? Der begynder mange firmaer med julebytteservice.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 18249

Indlægaf Persnikedy » 24. aug 2017, 10:19

Der er 4 måneder til jul!!! :banan:
4
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
ajnaM
Kort karma: 721
Likede indlæg: 16895

Indlægaf ajnaM » 24. aug 2017, 14:45

1 måned siden jul-i-juli, og jeg savner allerede andesovs og risalamande. :D
1
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 24. aug 2017, 14:50

ajnaM skrev:1 måned siden jul-i-juli, og jeg savner allerede andesovs og risalamande. :D

Jeg fik beskeden af min mor at det jo var en måned siden jeg sidst holdte jul, om jeg så ikke var lidt tideligt ude allerede nu. Men nej, Jul i Juli er da bare opvarmning :-D
0
Altid penis.
ajnaM
Kort karma: 721
Likede indlæg: 16895

Indlægaf ajnaM » 24. aug 2017, 14:52

Persnikedy skrev:
ajnaM skrev:1 måned siden jul-i-juli, og jeg savner allerede andesovs og risalamande. :D

Jeg fik beskeden af min mor at det jo var en måned siden jeg sidst holdte jul, om jeg så ikke var lidt tideligt ude allerede nu. Men nej, Jul i Juli er da bare opvarmning :-D

Jeg savner ikke så meget resten af julen. Bare maden. :genert:

Men altså, jeg plejer ikke at være bleg for at fyre op for en and eller en flæskesteg med det hele en gang eller to i løbet af efteråret også. :D Det er bare det der med også at lave risalamande, der bliver for meget for kæresten. :lol:
1
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 29. aug 2017, 12:03

Jeg sidder og googler julemarkeder i det midtjyske, efter at en bekendt havde vist interesse i en begivenhed på FB. Er der nogen I kan anbefale? Og har I julemarkeder, som I helst skal til hvert år?
(Gerne anbefalinger fra hele landet og ikke kun det midtjyske hvor jeg befinder mig :) )

Jeg har de sidste år haft en meget tætpakket arbejdsplan i december, men jeg håber der bliver løsnet lidt op for det i år (jeg har vikarieret som chef de sidste par jule), så jeg har bestemt mig for at jeg i år VIL til julehygge/julemarkeder rundt omkring :D
Pt. har jeg Bundsbæk Mølle, Dollerup Mølle og Hjerl Hede skrevet ind i kalenderen. Og så skal jeg forhåbentlig til Jul i København (div. julemarkeder + Tivoli) en dag i december :)
0

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 29. aug 2017, 12:23

Jeg drømmer om julemarket rundt omkring men mine venner er knap så entusiatiske omkring julen som jeg er (fx lyder en endagstur til københavn som galimatias for dem) så jeg håber det viser sig at der er nogle i jylland som er til at komme til med bus/tog i år
0
Altid penis.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 813
Likede indlæg: 16846

Indlægaf sigge » 29. aug 2017, 13:11

Daine skrev:Jeg sidder og googler julemarkeder i det midtjyske, efter at en bekendt havde vist interesse i en begivenhed på FB. Er der nogen I kan anbefale? Og har I julemarkeder, som I helst skal til hvert år?
(Gerne anbefalinger fra hele landet og ikke kun det midtjyske hvor jeg befinder mig :) )

Jeg har de sidste år haft en meget tætpakket arbejdsplan i december, men jeg håber der bliver løsnet lidt op for det i år (jeg har vikarieret som chef de sidste par jule), så jeg har bestemt mig for at jeg i år VIL til julehygge/julemarkeder rundt omkring :D
Pt. har jeg Bundsbæk Mølle, Dollerup Mølle og Hjerl Hede skrevet ind i kalenderen. Og så skal jeg forhåbentlig til Jul i København (div. julemarkeder + Tivoli) en dag i december :)

Hjerl Hede er helt vildt hyggeligt, men måske ikke så meget et traditionelt julemarked. Der er da godt nok nogle boder, hvor man kan købe diverse hjemmelavet pynt og dims, men hyggen for mig består i at gå rundt i husene og se de forskellige aktiviteter. Bageren bager nogle ret lækre småkager - selvom de har en noget høj stykpris.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 2021
Likede indlæg: 22828

Indlægaf LaMariposa » 29. aug 2017, 13:48

sigge skrev:
Daine skrev:Jeg sidder og googler julemarkeder i det midtjyske, efter at en bekendt havde vist interesse i en begivenhed på FB. Er der nogen I kan anbefale? Og har I julemarkeder, som I helst skal til hvert år?

Hjerl Hede er helt vildt hyggeligt, men måske ikke så meget et traditionelt julemarked. Der er da godt nok nogle boder, hvor man kan købe diverse hjemmelavet pynt og dims, men hyggen for mig består i at gå rundt i husene og se de forskellige aktiviteter. Bageren bager nogle ret lækre småkager - selvom de har en noget høj stykpris.

Enig. Hjerl Hede er super hyggeligt til jul. Det er Bundsbæk Mølle i øvrigt også.
1
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 29. aug 2017, 14:06

Persnikedy skrev:Jeg drømmer om julemarket rundt omkring men mine venner er knap så entusiatiske omkring julen som jeg er (fx lyder en endagstur til københavn som galimatias for dem) så jeg håber det viser sig at der er nogle i jylland som er til at komme til med bus/tog i år

Det er faktisk lidt ulempen ved mange julemarkeder/juletam-tam ting og det er, at de kræver en bil. Jeg tjekkede lige, hvordan det så ud hvis jeg selv skulle tage til Hjerl Hede fra hvor jeg bor. I bil tager det vist ca en time. Med offentlig transport op mod 4 timer + at jeg skal gå en længere strækning for at komme frem. No way om jeg gider det.

Jeg har et par gange overvejet om jeg skulle prøve at komme til Flensburg eller Kiel - specielt Kiel har et skønt julemarked mellem gågadens udløb og butikscenteret Sophienhof (hvis jeg ikke husker helt galt), så der er masser at kigge på. Men så langt vil jeg ikke rejse alene, det er hyggeligere at være flere :)
(Engang kunne man komme på 1-dagsbusture derned, dét var lykken. Det vil jeg have tilbage igen :gammel: )
1

Brugeravatar
sigge
Kort karma: 813
Likede indlæg: 16846

Indlægaf sigge » 29. aug 2017, 14:29

Den Gamle By i Århus er også hyggelig op mod jul. Der er lidt af den samme følelse som Hjerl Hede, fordi der er skuespillere i nogle af husene, som laver ting og fortæller om hverdagen op mod jul "i gamle dage". Og så har bageren derinde jo verdens bedste vaniljekranse!

Flensburg er også hyggelig, synes jeg, og da lidt tættere på end Kiel. Ellers skal du unde dig selv i (evt. forlænget) weekendtur til Hamborg eller Berlin engang, de har også vældigt fine julemarkeder. Tyskerne er i det hele taget gode til den slags.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 29. aug 2017, 14:36

Daine skrev:
Persnikedy skrev:Jeg drømmer om julemarket rundt omkring men mine venner er knap så entusiatiske omkring julen som jeg er (fx lyder en endagstur til københavn som galimatias for dem) så jeg håber det viser sig at der er nogle i jylland som er til at komme til med bus/tog i år

Det er faktisk lidt ulempen ved mange julemarkeder/juletam-tam ting og det er, at de kræver en bil. Jeg tjekkede lige, hvordan det så ud hvis jeg selv skulle tage til Hjerl Hede fra hvor jeg bor. I bil tager det vist ca en time. Med offentlig transport op mod 4 timer + at jeg skal gå en længere strækning for at komme frem. No way om jeg gider det.

Jeg har et par gange overvejet om jeg skulle prøve at komme til Flensburg eller Kiel - specielt Kiel har et skønt julemarked mellem gågadens udløb og butikscenteret Sophienhof (hvis jeg ikke husker helt galt), så der er masser at kigge på. Men så langt vil jeg ikke rejse alene, det er hyggeligere at være flere :)
(Engang kunne man komme på 1-dagsbusture derned, dét var lykken. Det vil jeg have tilbage igen :gammel: )

Jeg er ved at planlægge en tur til italien med en ven her i slutningen af november - og jeg hååååber inderligt at der er julemarkeder dernede. Italienske julesmåkager vidunderlige... og jule maden... :love:

Hvis du falder over et godt tilbud med en bustur til Kiel så sig endelig til - så slår jeg gerne følge hvis det passer
0
Altid penis.
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 29. aug 2017, 14:40

sigge skrev:Den Gamle By i Århus er også hyggelig op mod jul. Der er lidt af den samme følelse som Hjerl Hede, fordi der er skuespillere i nogle af husene, som laver ting og fortæller om hverdagen op mod jul "i gamle dage". Og så har bageren derinde jo verdens bedste vaniljekranse!

Flensburg er også hyggelig, synes jeg, og da lidt tættere på end Kiel. Ellers skal du unde dig selv i (evt. forlænget) weekendtur til Hamborg eller Berlin engang, de har også vældigt fine julemarkeder. Tyskerne er i det hele taget gode til den slags.

Gud ja, Den Gamle By havde jeg da helt svedt ud. Den må på listen :D

Flensburg har jeg kun besøgt om sommeren, så jeg ved ikke hvad de har af julemarked. Jeg havde den underligste fornemmelse af at gå i en tysk udgave af Århus, da jeg var der, det var virkelig mystisk :lol:

Jeg har overvejet en weekendtur, men jeg arbejder jo i butik og december er travl. Så jeg kan max holde fri 3 dage i træk henover en weekend og ja, så fravælger jeg byer der tager ret meget mere end 4 timer at nå frem til. Men jeg har set billeder fra både Lübeck og Berlin og gad virkelig godt derned i december engang :love:
0

Tilbage til "Fest og bryllup"