Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41378

Re: Juletråden 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. nov 2017, 17:19

Hvis vi kunne få det ind af døren, måtte træet fra Aars gerne komme ind i min 10. klasse
Der kan vi rumme det meste, og hos os sker det, at pjuskede træer ender med at bære stjerner :lun:
3
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 62
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2070

Indlægaf DenBruneMunk » 20. nov 2017, 19:22

Det må høre hjemme her, hvis ikke sin helt egen tråd.

Billede
Der står på DR at de må være Danmark's grimmeste, det er jeg så helt enig i.

Hvem kunne finde på at sætte det op i Aars
0
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1846

Indlægaf Lucia » 20. nov 2017, 19:27

DenBruneMunk skrev:Det må høre hjemme her, hvis ikke sin helt egen tråd.

Det er her skam allerede :D (forrige side)
0
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 20. nov 2017, 19:42

Lucia skrev:

Cool :) Så skulle jeg bare have læst på lektien men sejt nok, synes dog at de snakker om at pynte det op og ikke at rive det ned.
0
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Tricolette » 20. nov 2017, 21:52

DenBruneMunk skrev:
Lucia skrev:

Cool :) Så skulle jeg bare have læst på lektien men sejt nok, synes dog at de snakker om at pynte det op og ikke at rive det ned.

Det bliver stående på grund af den megen omtale i medierne - både danske og udenlandske.
Og en større flok børnehavebørn skal sørge for pynt til det.
3
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 20. nov 2017, 22:08

Det er sgu lidt fedt, selvom træet ikke er pænt og kommunen ikke gad stille noget bedre op, at man sådan får ændret holdningen til træet. Nu fik jeg ikke læst om det har stået der i flere år, og noget kan tyde på det ikke er opstillet til begivenhederne men er tilbagevendende , desværre bare ikke pænt mere.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. nov 2017, 23:23

Træet fra Aars har tilsyneladende stået model til unik julepynt fra Politikens netbutik.

Billede

Billede
8
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Tricolette » 21. nov 2017, 06:28

DenBruneMunk skrev:Det er sgu lidt fedt, selvom træet ikke er pænt og kommunen ikke gad stille noget bedre op, at man sådan får ændret holdningen til træet. Nu fik jeg ikke læst om det har stået der i flere år, og noget kan tyde på det ikke er opstillet til begivenhederne men er tilbagevendende , desværre bare ikke pænt mere.

Det er handelsstandsforeningen i Aars, som står for julepynten i byen. 3 ældre medlemmer (alle over 70) har egenrådigt udvalgt træet mellem skovens mulige. Noget de med held har gjort i rigtig mange år. Det gik så ikke så heldigt i år.
Efter de første negative reaktioner udtalte formanden for foreningen, at det selvfølgelig skulle skiftes ud med et nyt og pænere. Men nu får det så, som sagt, lov til at blive julen over fint pyntet og god reklame for byen Aars langt ud over kommunegrænserne.
(= læst på nordjyske.dk)
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. nov 2017, 07:03

:love:
Så kom der alligevel en happy end!!!
4
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 18246

Indlægaf Persnikedy » 21. nov 2017, 08:28

DetSorteCirkus skrev::love:
Så kom der alligevel en happy end!!!

Billede

Billede
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 21. nov 2017, 08:53

Tricolette skrev:
DenBruneMunk skrev:Det er sgu lidt fedt, selvom træet ikke er pænt og kommunen ikke gad stille noget bedre op, at man sådan får ændret holdningen til træet. Nu fik jeg ikke læst om det har stået der i flere år, og noget kan tyde på det ikke er opstillet til begivenhederne men er tilbagevendende , desværre bare ikke pænt mere.

Det er handelsstandsforeningen i Aars, som står for julepynten i byen. 3 ældre medlemmer (alle over 70) har egenrådigt udvalgt træet mellem skovens mulige. Noget de med held har gjort i rigtig mange år. Det gik så ikke så heldigt i år.
Efter de første negative reaktioner udtalte formanden for foreningen, at det selvfølgelig skulle skiftes ud med et nyt og pænere. Men nu får det så, som sagt, lov til at blive julen over fint pyntet og god reklame for byen Aars langt ud over kommunegrænserne.
(= læst på nordjyske.dk)

Tak , så blev jeg klogere på det :)
0
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2768

Indlægaf Badesandalen » 21. nov 2017, 12:37

Myth skrev:Sidste år havde Føtex "Jensen andesovs". Det var en flaske lige som deres whiskeysovs, bortset fra at andesovsen bare skulle varmes.
Jeg har prøvet den engang og den var ret god.

Så vil jeg prøve at finde den inden så jeg kan smage den. Tak!

sigge skrev:Nemlig.com sælger færdige sovse - både flæskestegs- og andesovs. Jeg har ikke prøvet dem, men det kunne da være en mulighed, hvis det er din eneste bekymring ift. at lave maden selv. Ellers kan det også være, at din lokale slagter har en færdig sovs til salg.

Jf. tråden i madforummet så er jeg meget traditionel, når det kommer til julemad. Det skal bare være, som det plejer.
Jeg er fra en familie, hvor vi får flæskesteg juleaften (aldrig fjerkræ), så det synes jeg, er det rigtige. Og så med det traditionelle tilbehør: Brune, hvide og franske kartofler, rødkål og sovs. Vi får også ofte syltede rødbeder og/eller asier til. Min søster og jeg har så tilføjet en frisk rødkålssalat for at få bare lidt fibre, selvom vores mor brokker sig over det hvert år. Og risalamanden skal også være helt traditionel: Risengrød kogt med vanilje, masser af grofthakkede (smuttede) mandler, lidt sukker, flødeskum. Nichts weiter. Alkohol og essenser skal bare holde sig langt væk. Og kirsebærsovsen skal være lun.

Min timing i et køkken er ikke særlig god så sovsen er langtfra min eneste bekymring, den er bare ekstra stor fordi min svigermor er en kæmpe sovsegris. :D Så burde jeg måske holde det for mig selv at grunden til mit cheesecake-spørgsmål var at jeg tænker på at servere den juleaften i stedet for almindelig risalamande? :D
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 811
Likede indlæg: 16798

Indlægaf sigge » 21. nov 2017, 13:33

Badesandalen skrev:Min timing i et køkken er ikke særlig god så sovsen er langtfra min eneste bekymring, den er bare ekstra stor fordi min svigermor er en kæmpe sovsegris. :D Så burde jeg måske holde det for mig selv at grunden til mit cheesecake-spørgsmål var at jeg tænker på at servere den juleaften i stedet for almindelig risalamande? :D

:gisp:

Ej, hvis dine gæster er mindre konservative end mig, så kan det sagtens være en succes. Jeg har siddet og googlet opskrifter, og mange af dem har jo ikke engang flødeost el.lign. i, så er det jo egentlig bare almindelig risalamande og kirsebærsovs tilsat lidt husblas og lagt ovenpå en kiks. Det er ikke så nyfortolket, at jeg ville gå grædende i seng. :lol2:

Jeg får selv megastress, hvis jeg skal lave sådan et traditionelt måltid, hvor man skal have kød, sovs, kartofler og tilbehør færdigt på en gang, så jeg kan godt forstå, du er lidt betænkelig. Men hvis du ellers godt kan lide at lave mad, og hvis du evt. kan udlicitere mindre opgaver såsom at varme rødkålen og holde øje med de kogte kartofler, så tænker jeg, at det godt kan lade sig gøre.
I min familie plejer min far, min søster og jeg at stå oveni hinanden lige i slutfasen, hvor jeg laver sovs, min søster laver brunede kartofler, og min far skærer kød ud og varmer rødkål (i mikrobølgeovn). Det er lidt trangt og meget hyggeligt. :jule:
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 811
Likede indlæg: 16798

Indlægaf sigge » 21. nov 2017, 13:46

Jeg har fået julekalenderen fra Karamelkompagniet af mine forældre. :lun: Så nu har jeg den, en lakridskalender, jeg vandt på arbejde, og min tekalender fra Perchs. Det bliver en god december. :santa2:
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
computermus
Kort karma: 109
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2109

Indlægaf computermus » 21. nov 2017, 14:16

Så begynder det så småt at lugte lidt af jul her hos mig. I dag har jeg ( efter at have stemt) fået fjernet mine lyng fra altankasserne, sat grangrene i , og sat lyskæder op.
Så bliver det spændende at se når jeg kommer hjem fra arbejde, om jeg helt kan godkende resultatet, ellers så laver jeg lidt om i morgen.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"