Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 813
Likede indlæg: 16846

Re: Juletråden 2017

Indlægaf sigge » 24. nov 2017, 21:24

Crookshanks skrev:Mit juletræ har stået med pynt i et par dage.

Der skete en kortslutning i hovedet på mig da jeg pyntede det, så nu har jeg et stk juletræ, der ligner en mellemting af Polles Tivoli og noget julemanden har brækket sig på.

Jeg elsker det :-D

Billede! :love:
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sevii » 25. nov 2017, 08:03

I er så heldige at I kan pynte op. Det må godt blive d. 1 december nu! Jeg vil altså gerne pynte op i min nye lejlighed. Og nu når jeg får have, så har jeg tænkt mig at købe et lille juletræ der kan stå derude med lyskæder.

En uge endnu! :dance:
3
:banan: :banan:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2837
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31996

Indlægaf Daine » 25. nov 2017, 11:54

Julepynten er fundet frem og sorteret, og dette bliver vist det jeg skal bruge fremadrettet. Resten - et par kasser - bliver givet til den lokale genbrug, så er der forhåbentlig andre der kan få glæde af det :)

Dog overvejer jeg flere af hylde-nisserne (dem med de lange ben, der kan sidde på en hyldekant), de er fine i mine bogreoler.

IMG_4436.JPG
6
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
MissHindenburg
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1769

Indlægaf MissHindenburg » 25. nov 2017, 12:22

Wizzze skrev:Det er tid til at gå til bekendelse!

Hvor mange spiselige/drikkelige julekalendre har I derhjemme i år?
:-D

I skrivende stund.... 0! :lol:

Tilgengæld har jeg 3 adventskalendre med pakker :deer: Den fra debat-nissen, en fra min veninde og en fra min papbror. + en skrabekalender!

Min kæreste har 1 adventskalender fra en veninde + en skrabekalender.

Medmindre en af os får en spiselig/drikkelig julekalender foræret en af de næste dage, så er det sådan status er her i år. Så må vi tage revanche til næste år :-D
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 517
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7931

Indlægaf Studsgaard » 25. nov 2017, 19:35

Så er julepynten også kommet frem her hjemme. :love2: :jule:

Så skal jeg lige have noget gran og ler, så kan vi få lavet dekorationer en af de næste dage.
2
Mariajensen83
Kort karma: 17
Likede indlæg: 149

Indlægaf Mariajensen83 » 25. nov 2017, 20:39

:santa2: Så har vi været til årets juleoptog på Amagerbrogade :santa2:
Jeg har set det hvert år, siden jeg var barn og nu har vi en tradition med at familien kommer til æbleskiver og julehygge, hvorefter vi går op og lysene blive tændt på Amagerbrogade og ser juleoptog sammen med resten af Amager. Der er så god stemning, og butikkerne deler julegodter og varm kakao osv. ud til folk. Og så er der alverdens mere eller mindre juleaftige mennesker med i optoget :-D

Jeg trænger virkelig også til at komme i julestemning. Synes lige det har været sommer og det er ikke rigtig koldt endnu. Oveni det skal vi flytte på torsdag, så vi kommer ikke rigtigt til at pynte op :(
Til gengæld har jeg bestilt en Summerbird kalender til mig og min kæreste, så mon ikke den kan hjælpe lidt på det, hehe.
0
Brugeravatar
musling
Kort karma: 175
Likede indlæg: 2121

Indlægaf musling » 25. nov 2017, 21:56

Har haft konfektdag med nogle venner. Produktivt og hyggeligt, men hold da fast, hvor er jeg træt!
Manden nyder en juleøl og vi har lige prøvesmagt noget af dagens produktion. Absolut godkendt!

Julestemning stadig i bund..
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3486
Likede indlæg: 26020

Indlægaf Wizzze » 25. nov 2017, 22:18

Daine skrev:Julepynten er fundet frem og sorteret, og dette bliver vist det jeg skal bruge fremadrettet. Resten - et par kasser - bliver givet til den lokale genbrug, så er der forhåbentlig andre der kan få glæde af det :)

Dog overvejer jeg flere af hylde-nisserne (dem med de lange ben, der kan sidde på en hyldekant), de er fine i mine bogreoler.

IMG_4436.JPG

En hel nisse invasionshær :lol:
:jule:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 25. nov 2017, 23:29

Wizzze skrev:
Daine skrev:Julepynten er fundet frem og sorteret, og dette bliver vist det jeg skal bruge fremadrettet. Resten - et par kasser - bliver givet til den lokale genbrug, så er der forhåbentlig andre der kan få glæde af det :)

IMG_4436.JPG

En hel nisse invasionshær :lol:
:jule:

:lol: Ja, jeg har jo 90 kvm2 de kan invadere. Det kræver sin nisse!
0

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Muddi
Kort karma: 377
Likede indlæg: 2185

Indlægaf Muddi » 26. nov 2017, 06:47

Jeg skal SÅ meget pynte op i næste uge! Det var meningen at jeg ville have gjort rent her i weekenden, men så kom der lige et familiebesøg i vejen.
0
Muddi
Kort karma: 377
Likede indlæg: 2185

Indlægaf Muddi » 26. nov 2017, 06:52

Og så skal jeg til København i næste weekend med kæresten. Han skal på kursus lørdag og søndag, men fredag skal vi til jul i Tivoli og lørdag skal jeg rundt og kigge på et julepyntet København, og i de forretninger jeg ikke var i, da jeg var derovre sidst. Ih hvor jeg glæder mig :love:
1
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 26. nov 2017, 07:27

Har I nogle juletraditioner som I skal igennem her i december, før det kan blive en rigtig jul?

Skal I besøge den gamle by, eller jul i Tivoli, skal I have et glas glögg der og der, eller skal have spise vaniljekranse fra der og der, eller skal i forbi et specielt julemarked, eller have set Nøddebo præstegård, eller andet julespil / film /serie ?
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 26. nov 2017, 07:35

Jeg/vi har 2 ting. Jeg tager altid en juletur alene ad strøget og omkringliggende gader, hvor jeg dels køber gaver, og dels under mig selv en lille julefrokost bare mig, og så får jeg prøvet de fleste glögg/æbleskive/pandekage boder undervejs.

Og så har vi en fælles julemarkeds vandring, typisk nyhavn, kgs. nytorv, højbro plads og så sluttende inde ved Tivoli, hvor vi mest hygger, køber til julestads, og måske enkelte gaver hvis vi mangler, men ellers er det ikke rigtig butikkerne det handler om, mere stemning og forkælelse.
Det år hvor vores fællestur nærmest regnede væk, blev det ikke en helt rigtig jul :whine:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41412

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. nov 2017, 07:54

Wizzze skrev:Har I nogle juletraditioner som I skal igennem her i december, før det kan blive en rigtig jul?

Skal I besøge den gamle by, eller jul i Tivoli, skal I have et glas glögg der og der, eller skal have spise vaniljekranse fra der og der, eller skal i forbi et specielt julemarked, eller have set Nøddebo præstegård, eller andet julespil / film /serie ?

- Julekoncert med koret MuKo i Marmorkirken og efterfølgende middag ude
- Julestue med mine tætteste veninder og den enes børn
- Julestue hos mine forældres venner med æbleskiver og gløgg og ca. 25 godtedåser på bordet
- Besøg på kirkegården sammen med min far d. 23 og bagefter hjem til risengrød og nisseøl

Det er traditioner, der har kørt fast i ca. 20 år eller mere, mens andre fornøjelser og former for socialt samvær er kommet og gået. Skulle juledagene tælles med, ville listen blive meget længere.

Indtil for et par år siden samledes familien på min mors side også fast til en middag før jul, men den tradition er døet ud, fordi min fætter og kusine meget gerne deltager med partner og børn, men aldrig selv kunne finde på at lægge hus til. Det er trist, at familien dermed har mistet sit sidste faste mødested, men jeg er samtidig glad for, at mine forældre og onkler og tanter her konsekvent har sat foden ned. Vi taler trods alt ikke om fattige studerende i 20erne. Min fætter og kusine er henholdsvis 46 og 44 og på alle måder veletablerede.

Jeg kan godt lide traditioner, meget endda, men jeg skelner skarpt mellem de fire på listen og så alle de ting, det kan være hyggeligt at gøre, hvis tiden og overskuddet er til det; Hviids Vinstue, Frilandsmuseet, koncert i den lokale kirke, julemarked, filmaften med Nightmare Before Christmas, Tivoli, osv.
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 26. nov 2017, 08:14

Wizzze skrev:Har I nogle juletraditioner som I skal igennem her i december, før det kan blive en rigtig jul?

Det er desværre begrænset :( Jeg ville gerne opbygge en række traditioner, men jeg arbejder normalt meget og mine fridage/korte dage er aldrig de samme fra år til år. Og overskuddet er heller ikke altid det samme.

MEN jeg følger med i julekalenderne i tv, de to 'store' på DR og TV2. Derudover prøver jeg altid at få arrangeret en tur til Århus, hvor jeg bare nyder lysene/udsmykningerne, butikkerne, stemningen og lidt god mad.

Edit: Sidste år blev jeg gjort opmærksom på 'Danmark synger julen ind' på DR K. Jeg kan se det kommer igen i år (på søndag) og jeg håber det kan blive en tradition at se det :)
Senest rettet af Daine 26. nov 2017, 08:41, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"