Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2833
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31882

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Daine » 1. dec 2017, 17:11

Jeg har fået samlet juletræet og hængt lyskæde på. Øj det er flot! :lun: Hvis nogen overvejer kunstigt juletræ, så kan luksusudgave fra Jem & Fix godt anbefales. Det tager lidt tid at 'puffe op', men det er virkelig virkelig fint. Det er lige før jeg slet ikke har lyst til at hænge pynt på, det er meget stemningsfyldt bare med en lang lyskæde på.

Julestemningen er genfundet :)
12
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1455
Likede indlæg: 11689

Indlægaf Viskelæder » 1. dec 2017, 17:43

FrøkenM skrev:
Viskelæder skrev:
FrøkenM skrev:
Viskelæder skrev:Jeg har lavet ris a la mande i dag og spist verdens største portion. Nu er jeg nødt til at tage en lur.

Kommer du forbi mig med en portion? :D
Jeg elsker ris a la mande men er ikke god til at lave det :genert:

Det er lige før, jeg nok skulle, hvis ikke jeg sad oppe i Blokhus. Jeg har nemlig lavet for meget, og jeg ender med bare at æde det hele selv :D

Man kan aldrig få for meget ris a la mande! Og det bliver faktisk kun bedre af at stå til i morgen hvis du virkelig ikke lan spise mere :D

Jeg kommer til at leve af det de næste 3 dage :D
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 517
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7924

Indlægaf Studsgaard » 1. dec 2017, 18:04

Daine skrev:Jeg har fået samlet juletræet og hængt lyskæde på. Øj det er flot! :lun: Hvis nogen overvejer kunstigt juletræ, så kan luksusudgave fra Jem & Fix godt anbefales. Det tager lidt tid at 'puffe op', men det er virkelig virkelig fint. Det er lige før jeg slet ikke har lyst til at hænge pynt på, det er meget stemningsfyldt bare med en lang lyskæde på.

Jeg er virkelig i tvivl. Jeg har altid ment man skal have et rigtigt træ, men jeg har faktisk set på dem du nævner, og jeg syntes de er ret pæne og der er virkelig forskel på de tidligere kunstige træer.
Det kunne være så hyggeligt med et der stod fremme fra nu af og så kan vi putte gaverne ind under løbende som vi får dem pakket ind.
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 1. dec 2017, 18:10

Studsgaard skrev:
Daine skrev:Jeg har fået samlet juletræet og hængt lyskæde på. Øj det er flot! :lun: Hvis nogen overvejer kunstigt juletræ, så kan luksusudgave fra Jem & Fix godt anbefales. Det tager lidt tid at 'puffe op', men det er virkelig virkelig fint. Det er lige før jeg slet ikke har lyst til at hænge pynt på, det er meget stemningsfyldt bare med en lang lyskæde på.

Jeg er virkelig i tvivl. Jeg har altid ment man skal have et rigtigt træ, men jeg har faktisk set på dem du nævner, og jeg syntes de er ret pæne og der er virkelig forskel på de tidligere kunstige træer.
Det kunne være så hyggeligt med et der stod fremme fra nu af og så kan vi putte gaverne ind under løbende som vi får dem pakket ind.

Jeg har altid været til rigtige juletræer, specielt efter at jeg fik et kunstigt et for omkring 10 år siden som var virkelig virkelig grimt. Det blev smidt ud :genert: Men jeg har altid ærgret mig over, at jeg kun kunne have det stående i max 10-14 dage, før det smed nålene og så tænkte jeg, at eftersom vi ikke kommer ud og fælder juletræer i år alligevel så kunne jeg da prøve et kunstigt et. Og jeg er positivt overrasket over kvaliteten, det koster kun knap 400,- og er 180cm højt og jeg er meget tilfreds :)
0

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 1. dec 2017, 18:19

Daine skrev:
Studsgaard skrev:

Jeg har altid været til rigtige juletræer, specielt efter at jeg fik et kunstigt et for omkring 10 år siden som var virkelig virkelig grimt. Det blev smidt ud :genert: Men jeg har altid ærgret mig over, at jeg kun kunne have det stående i max 10-14 dage, før det smed nålene og så tænkte jeg, at eftersom vi ikke kommer ud og fælder juletræer i år alligevel så kunne jeg da prøve et kunstigt et. Og jeg er positivt overrasket over kvaliteten, det koster kun knap 400,- og er 180cm højt og jeg er meget tilfreds :)

Ja jeg elsker også juletræer. De giver så meget stemning. Men jeg er så træt af når de fælder, og har det også altid stående i max to uger. Oftest kun godt en uge. Så jeg syntes det vil være hyggeligt med et der står længere.
Jeg må i tænke boksen.
0
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 1. dec 2017, 18:58

Jeg har købt en deal på småkagedej.
Så på mandag henter jeg tre ruller småkagedej ved bageren, så skal vi bage småkager.
Jeg plejer at bage pebernødder men ikke andet, for jeg får simpelthen ikke lavet det småkagedej og de få gange jeg har prøvet har det ikke været lige vellykket - selvom jeg bager meget er småkager ikke min styrke. Så det bliver spændende at prøve.
Så er det kun pebernødderne jeg selv skal lave dej til.
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 428
Likede indlæg: 5337

Indlægaf Skralde » 1. dec 2017, 19:33

Jeg overvejer at købe et nyt til næste år, så kan du afsløre prisen?
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 1. dec 2017, 19:35

Skralde skrev:

Jeg overvejer at købe et nyt til næste år, så kan du afsløre prisen?

Jeg gav 398,- for det i år. Det er vist lidt billigere end sidste år, men det var ikke på tilbud :)
1

Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 428
Likede indlæg: 5337

Indlægaf Skralde » 1. dec 2017, 19:38

Nå, hvad synes I om de to julekalendere? Jeg er positivt stemt :gogo: Især Snefald, hvor jeg var vild med "jule-verdenen" - sikke en klassisk, dejlig stemning :love:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 1. dec 2017, 19:42

Skralde skrev:Nå, hvad synes I om de to julekalendere? Jeg er positivt stemt :gogo: Især Snefald, hvor jeg var vild med "jule-verdenen" - sikke en klassisk, dejlig stemning :love:

Jeg har kun set Tinka endnu. Men datteren var retbegejstret for snefald, så den prøver jeg lige at se imorgen.
1
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 1. dec 2017, 19:43

Jeg kunne også godt lide juleverdenen i "Snefald", men ja,jeg ved ikke. Jeg synes fortællingen blevet skåret lidt lovlig meget ud i pap :genert: Jeg kunne godt lide "Tinka", den har potientiale. Men jeg foretrækker klart at se de danske skuespillere og ikke ukendte norske, det virker forkert når de 'taler' dansk.
1

Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 526
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 9546

Indlægaf RavenClaw » 1. dec 2017, 19:54

Skralde skrev:Nå, hvad synes I om de to julekalendere? Jeg er positivt stemt :gogo: Især Snefald, hvor jeg var vild med "jule-verdenen" - sikke en klassisk, dejlig stemning :love:

Jeg kan rigtig godt lide Snefald. Jeg skulle lige vænne mig til, der var lavet voice-over; jeg havde jo egentlig forventet det, da det er en børnekalender, men jeg synes, de er sluppet godt afsted med det.

Tinka ved jeg ikke rigtig, hvad jeg skal synes om. Som nævnt virker den til at have et potentiale for at blive en ordentlig julekalender, men lige det første afsnit fangede mig ikke rigtigt.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 838
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6560

Indlægaf FrøkenM » 1. dec 2017, 19:56

Jeg har ikke set Snefald men det kunne være man skulle give den en chance :gogo:

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg synes om Tinka. Umiddelbart er jeg ikke super fan, men det kan nå at komme :genert:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 633
Likede indlæg: 16208

Indlægaf Flora » 1. dec 2017, 20:05

Jeg kunne umiddelbart godt lide dem begge to, så indtil videre ser jeg i hvert fald fortsat med :)
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 18246

Indlægaf Persnikedy » 1. dec 2017, 20:22

Jeg skal lave juleguf med en ven i næste uge, han har så lige meddelt at siden igår har han spist halvdelen af vores 1,5kilo marcipan... jeg ved den mand er besat af marcipan men ffs...

Godt min svigerinde skulle et smut til tyskland imorgen
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Fest og bryllup"