Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41378

Re: Juletråden 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. sep 2017, 14:11

*BAM*
Så kom julestemningen! :jule:

Jeg går også og overvejer en juletur til Tyskland, gerne Lübeck, men jeg gider ikke Skan, som jeg ellers tidligere har benyttet med glæde. Opholdet i selve byen er skrumpet ind til sølle tre timer, og det er altså for lidt. I stedet får man hele to timer i Boardershoppen, men det har jeg ikke brug for.

Jeg har kigget på OK Rejser, der også er lidt billigere end Skan. Er der nogen, der ved, hvor lang tid man har i byen med dem?
1
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Myth
Kort karma: 13
Likede indlæg: 606

Indlægaf Myth » 3. sep 2017, 15:10

DetSorteCirkus skrev:*BAM*
Så kom julestemningen! :jule:

Jeg går også og overvejer en juletur til Tyskland, gerne Lübeck, men jeg gider ikke Skan, som jeg ellers tidligere har benyttet med glæde. Opholdet i selve byen er skrumpet ind til sølle tre timer, og det er altså for lidt. I stedet får man hele to timer i Boardershoppen, men det har jeg ikke brug for.

Jeg har kigget på OK Rejser, der også er lidt billigere end Skan. Er der nogen, der ved, hvor lang tid man har i byen med dem?

Kan ikke huske det, har lige luret både Skan og OK og bestilt med OK til Rostock. Hvor lang bytid man har mener jeg stod på hjemmesiden.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. sep 2017, 20:07

Jeg kom lige i tanke om, at jeg havde en bonusovernatning til en værdi af 450 kr. hos hotels.com, så nu tager min veninde og jeg på decemberweekend i Malmø. Der skulle også være nok af julerier, og vi kommer kun til at bruge halvanden time hver vej på transport.

Vi skal bo på et ****-hotel midt i byen med stor morgenmadsbuffet, og det giver vi så 61,50 kr. for hver :lol: Normalt koster værelset 1170 kr., men der var i forvejen tale om et tilbud, og med min rabat oveni kom det ned på 123 kr.

Jeg har før været i Malmø, men aldrig til jul. Har nogen af jer det? :jule:
3
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 16180

Indlægaf Pandesteg » 3. sep 2017, 20:22

DetSorteCirkus skrev:Jeg kom lige i tanke om, at jeg havde en bonusovernatning til en værdi af 450 kr. hos hotels.com, så nu tager min veninde og jeg på decemberweekend i Malmø. Der skulle også være nok af julerier, og vi kommer kun til at bruge halvanden time hver vej på transport.

Vi skal bo på et ****-hotel midt i byen med stor morgenmadsbuffet, og det giver vi så 61,50 kr. for hver :lol: Normalt koster værelset 1170 kr., men der var i forvejen tale om et tilbud, og med min rabat oveni kom det ned på 123 kr.

Jeg har før været i Malmø, men aldrig til jul. Har nogen af jer det? :jule:

Så vidt jeg husker bor du i Kbh? Turen fra Kbh til Malmø tager da ikke 1,5 time, nærmere en halv time med tog :) jeg har været i Malmø til jul sidste år og det var hyggeligt nok. Der var ikke pyntet sådan mega meget op i gaderne, der var lidt skuffende, men der var julerier i butikkerne. Måske gør de det bedre i det offentlige billede i år - vi skal derover på endagstur :)
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. sep 2017, 20:27

Pandesteg skrev:Så vidt jeg husker bor du i Kbh? Turen fra Kbh til Malmø tager da ikke 1,5 time, nærmere en halv time med tog :) jeg har været i Malmø til jul sidste år og det var hyggeligt nok. Der var ikke pyntet sådan mega meget op i gaderne, der var lidt skuffende, men der var julerier i butikkerne. Måske gør de det bedre i det offentlige billede i år - vi skal derover på endagstur :)

Næ, det har du da ret i. Jeg har lige siddet og kigget på tider for bussen mellem Wien og Bratislava, hvor turen tager en time, og det fik jeg vist lige rodet ind i det andet. Det, jeg mener, er, at det tager en time helt hjemme fra os og til Malmø.

Vi har fundet frem til to julemarkeder, så der må de da i det mindste også jule udadtil :D
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 16180

Indlægaf Pandesteg » 3. sep 2017, 20:32

DetSorteCirkus skrev:
Pandesteg skrev:Så vidt jeg husker bor du i Kbh? Turen fra Kbh til Malmø tager da ikke 1,5 time, nærmere en halv time med tog :) jeg har været i Malmø til jul sidste år og det var hyggeligt nok. Der var ikke pyntet sådan mega meget op i gaderne, der var lidt skuffende, men der var julerier i butikkerne. Måske gør de det bedre i det offentlige billede i år - vi skal derover på endagstur :)

Næ, det har du da ret i. Jeg har lige siddet og kigget på tider for bussen mellem Wien og Bratislava, hvor turen tager en time, og det fik jeg vist lige rodet ind i det andet. Det, jeg mener, er, at det tager en time helt hjemme fra os og til Malmø.

Vi har fundet frem til to julemarkeder, så der må de da i det mindste også jule udadtil :D

Sidste år var det i hvert fald lidt kedeligt, så vi krydser for noget mere spændende i år... Link til julemarkederne?
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. sep 2017, 20:45

Pandesteg skrev:Sidste år var det i hvert fald lidt kedeligt, så vi krydser for noget mere spændende i år... Link til julemarkederne?

Vi skal på madmarkedet Bondens Egen Marknad og Mitt Möllans julemarked (indendørs), der begge afholdes i weekenden 9.-10. december. Der er ikke rigtig kommet noget op på arrangementernes egne sider endnu, så det giver mest mening at linke til VisitSwedens generelle oversigt. Den er heller ikke opdateret, men jeg har tjekket, at de to markeder også afholdes i år. Derudover lyder det, som om der også kunne komme et marked på Gustav Adolfs Torg og noget på Södra Tullgatan.
http://danmark.visitsweden.com/rejsemal ... -i-malmoe/

Der er også det her, samme weekend: https://www.facebook.com/events/1345067 ... 657245133/
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3486
Likede indlæg: 25994

Indlægaf Wizzze » 3. sep 2017, 21:04

Nu er vi i September, hvornår tror I de første julevarer dukker op i supermarkederne? I denne måned, eller skal vi lige ind i oktober, før de starter?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. sep 2017, 21:09

Wizzze skrev:Nu er vi i September, hvornår tror I de første julevarer dukker op i supermarkederne? I denne måned, eller skal vi lige ind i oktober, før de starter?

Aldi kunne godt finde på at starte i september! De er helt Speedy Gonzales, når det gælder juleprodukter.

Det er i øvrigt også nu, man skal rundt og ose hos isenkræmmere og andre, der sælger interiør, hvis man vil være heldig måske at finde tidligere års kollektioner af julepynt til billige penge. På Amager plejer Din Aktive Isenkræmmer i Amagercentret at være stærke på det punkt med bl.a. markant nedsat Holmegaard.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 2003
Likede indlæg: 22715

Indlægaf LaMariposa » 4. sep 2017, 04:53

Wizzze skrev:Nu er vi i September, hvornår tror I de første julevarer dukker op i supermarkederne? I denne måned, eller skal vi lige ind i oktober, før de starter?

Plejer det ikke at være omkring efterårsferien, altså i uge 42?
0
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 18246

Indlægaf Persnikedy » 4. sep 2017, 05:40

Jeg mener der er artikler fremme hvert år med "ARGH, nu juler de tidliger og tidliger i butikkerne" hvorefter der kommer artikler med "Øh nej, det er altid denne uge hvert år"

Så hut jeg visker er det omkring 1 september

(Er jeg forresten den eneste der har lagt mærke til at dem der brokker sig højlydt over at julen fandme ikke høre til udenfor december som regl også er dem der brokker sig over at julen er for stresset og at de aldrig har tid til at nyde den?"
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. sep 2017, 05:55

Persnikedy skrev:Jeg mener der er artikler fremme hvert år med "ARGH, nu juler de tidliger og tidliger i butikkerne" hvorefter der kommer artikler med "Øh nej, det er altid denne uge hvert år"

Så hut jeg visker er det omkring 1 september

(Er jeg forresten den eneste der har lagt mærke til at dem der brokker sig højlydt over at julen fandme ikke høre til udenfor december som regl også er dem der brokker sig over at julen er for stresset og at de aldrig har tid til at nyde den?"

Nej, det er du ikke. Det er fx. mine forældre i en nøddeskal.
Har truet dem med en dosis af de her, og sådan en pakke kommer nok i deres første adventsgave i år...

Billede
1
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 838
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6564

Indlægaf FrøkenM » 4. sep 2017, 05:58

Jeg har fået min foreløbige eksamensplan og med projektaflevering d. 20/12 og eksaminer fra den 3/1 og igen den 9/1 så tænker jeg det bliver lidt presset med juleri i år desværre :whine:

Jeg nyder dog, at jeg skal gå hjemme november/december og læse op til eksamener, så tænker der nok skal blive julet lidt alligevel :love: :santa2:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 713
Likede indlæg: 9499

Indlægaf Guilded_Lily » 4. sep 2017, 06:43

Nu har jeg fået julemad i lørdags og biksemad af resterne i går. Nu behøver jeg ikke and juleaften. Jeg har truet med nøddesteg.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2835
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31928

Indlægaf Daine » 4. sep 2017, 13:10

Julekalenderoversigt fra DR. Norsk julekalender på DR1 og nyproduktioner på Ramasjang og Ultra. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om en norsk julekalender, på det område er jeg nok meget traditionel. På den anden side, så var DR sidste egenproduktion ikke noget at råbe hurra for, så måske det bliver en gevinst.

https://www.bt.dk/underholdning/dr-bryd ... -for-boern

Men jeg glæder mig til TV2s julekalender: http://underholdning.tv2.dk/2017-03-10- ... e-familien
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Fest og bryllup"