Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2837
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31996

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Daine » 21. dec 2017, 20:48

Kæft hvor jeg glæder mig til juleferien fra i morgen!! Jeg skal fejre det med sushi, det bliver så dejligt :love: Og så skal jeg bare stene film hele ferien og æde and :D
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 21. dec 2017, 20:50

Muddi skrev:Min ene kollega har idag skrevet til mig, at hvis jeg gerne ville have min julegave fra jobbet inden jul, ville hun gerne komme forbi med den. :lun:

Det var sødt af hende! Hvad har I fået? Min julegave kommer til at tilbringe julen i mit skab på arbejde, jeg gider ikke til at bære den hjem i morgen. Og det er bare rødvin, som jeg ikke drikker alligevel.
0

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Muddi
Kort karma: 377
Likede indlæg: 2185

Indlægaf Muddi » 21. dec 2017, 20:53

Daine skrev:
Muddi skrev:Min ene kollega har idag skrevet til mig, at hvis jeg gerne ville have min julegave fra jobbet inden jul, ville hun gerne komme forbi med den. :lun:

Det var sødt af hende! Hvad har I fået? Min julegave kommer til at tilbringe julen i mit skab på arbejde, jeg gider ikke til at bære den hjem i morgen. Og det er bare rødvin, som jeg ikke drikker alligevel.

Jeg aner ikke hvad vi har fået, hun skrev bare at den stod på mit bord. Åh gud, jeg håber ikke at vi også får vin! :tie:
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 21. dec 2017, 20:54

Muddi skrev:
Daine skrev:

Jeg aner ikke hvad vi har fået, hun skrev bare at den stod på mit bord. Åh gud, jeg håber ikke at vi også får vin! :tie:

En ægte juleoverraskelse altså. Hvor spændende :lun:
0

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41412

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. dec 2017, 22:00

:wave:

Jeg afleverede eksamensopgave søndag aften og har i dag fået juleferie, så nu håber jeg at kunne være lidt mere med herinde i slutspurten :love:

Jeg er jo lærer og elsker virkelig skolernes årlige juleafslutning. Ikke mindst sådan som den bliver grebet an på min nuværende arbejdsplads, hvor, vil jeg gætte på, op mod 3/4 af eleverne fejrer alternativ - og et mindretal slet ingen - juleaften. Dagen blev en kakafoni af alt fra "Dejlig er Jorden" og julebanko over brunch i klasserne til kurdisk kædedans meets æbleskiver og pebernødder hos 7.b. I min egen udskolingsklasse fik vi take away fra en elevs families spisested, som blev indtaget med levende lys og julestjerner på bordet.
Hele skolen summede af en - ur-julestemning, vil jeg kalde det, hvor alle egentlig "bare" gjorde deres bedste for at hygge sig sammen, og det er der i sig selv noget meget smukt over. At julen kan få al den fælles glæde frem hos en i sandhed blandet flok af elever og ansatte.
11
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 18249

Indlægaf Persnikedy » 22. dec 2017, 07:11

I overmorgen er det jul... det lyder bare helt forkert i mine øre
4
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 839
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6568

Indlægaf FrøkenM » 22. dec 2017, 07:35

I går havde jeg den årlige julehygge med min tidligere bonusfar, hans nye kone og deres børn. Det er altså bare en af årets allerbedste dage :lun:

Julehygge 2017.jpg

I dag skal jeg til fys og ind og have styr på lidt værtindegave til juleaften og en fødselsdagsgave til familiefødselsdagen senere. Jeg er mast og min julestemning er stadig ikke helt ankommet. Måske en tur på julemarked eller på en hyggelig cafe kan gøre underværker. Det håber jeg lidt :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 517
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7931

Indlægaf Studsgaard » 22. dec 2017, 07:38

:) Det er dagen før dagen før dagen du ved
6
Muddi
Kort karma: 377
Likede indlæg: 2185

Indlægaf Muddi » 22. dec 2017, 11:54

Så har min kollega været her med julegaver fra jobbet. Der var Så fik jeg åbnet og kigget. Der er rødvin, gløgg, julekaffe, julemarmelade, plade chokolade, pebernødder med chokolade, Læsø salt og lakrids mandler med hvid chokolade.
Gløggen, rødvinen og kaffen får mine forældre lov til at overtage, men heldigvis var der også al den dejlige chokolade fra Summerbird, og marmeladen ser virkelig god ud.

Med i posen lå der også en gave, fra en anden kollegas hund, som jeg har passet nogle gange. Det var en dejlig overraskelse :lun: Den er pakket ind, så den venter jeg med at åbne til jul
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 713
Likede indlæg: 9518

Indlægaf Guilded_Lily » 22. dec 2017, 14:01

TakeAChanceOnMe skrev:Vi har fået "Xmas dinner" i dag i praktik. Kylling, roast potatoes, sovs, yorkshire pudding og pølser i svøb. Der var også rosenkål, gulerødder, stuffing, blomkål med ost og søde kartofler, men jeg var lidt for kræsen til at få noget af det.

Nu glæder jeg mig bare til vi slutter på søndag og jeg kan komme hjem til julehygge med min engelske "familie" :lun:

Jeg elsker, når min mand går Sunday Roast-amok :love: Nu er jeg sygt sulten, jo! Altså! :lol:

I år har han bestemt, at nytårsfonduen spices op med gravy og Yorkshirepuddings. Ja tak! :savl:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 713
Likede indlæg: 9518

Indlægaf Guilded_Lily » 22. dec 2017, 14:10

Jeg - og ungerne - har virkelig taget hul på ferien i dag. Jeg har ikke lige styr på, hvornår de stod op; manden kørte til Odense kl. 6 for at tage til eksamen, og jeg vågnede først kl. 10. Næsten 10 timers søvn i nat :love:
Knægten lagde sig med Harry Potter i stuen, datteren kom ind i soveværelset og hyggede med mig, og lidt over middag faldt vi begge i søvn igen. Jeg vågnede for en halv time siden, og datteren bobler endnu.

Manden fik 10 til denne eksamen også, så nu kan julefreden sænke sig. Huset trænger til en omgang, men den tager jeg i etaper.

I går holdt vi julefrokost hos min bror. I dag rejser min søster og svoger hjem til UK, og min søster er lidt ked af, hun ikke ser mig åbne sine gaver (jeg kan ikke finde ud af at åbne gaver før d. 24. - sorry, sis), så jeg må fortrække til et andet rum hos svigerne på søndag og skype, mens vi åbner hinandens respektive gaver. Hun siger, hun har fundet de perfekte gaver i år - hun giver altid perfekte gaver, men i år føler hun det også selv. Så den SKAL skypes! :lun:
5
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 626
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 9807

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 22. dec 2017, 15:13

Guilded_Lily skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Vi har fået "Xmas dinner" i dag i praktik. Kylling, roast potatoes, sovs, yorkshire pudding og pølser i svøb. Der var også rosenkål, gulerødder, stuffing, blomkål med ost og søde kartofler, men jeg var lidt for kræsen til at få noget af det.

Nu glæder jeg mig bare til vi slutter på søndag og jeg kan komme hjem til julehygge med min engelske "familie" :lun:

Jeg elsker, når min mand går Sunday Roast-amok :love: Nu er jeg sygt sulten, jo! Altså! :lol:

I år har han bestemt, at nytårsfonduen spices op med gravy og Yorkshirepuddings. Ja tak! :savl:

Sunday roast er altså også bare godt! Vi er kun to, så det er lidt voldsomt med kæmpe sunday roast, så enten tager vi til min kærestes søster eller også laver vi en mini roast med kyllingebryst i stedet :fløjt:

Men er efterhånden konditioneret med at til jul er det flæskesteg med sovs, brunkartofler og normale kartofler om aftenen d. 24 og d. 25 er der kalkun med alt hvad der ellers hører til. Jeg er fan, det bedste fra begge sider!

De snakker om at vi skal starte tidligere på søndag, så vi kan komme hjem og holde jul tidligere. Ved ikke hvornår dælen jeg fik den fantastiske idé at ville arbejde med fodbold og derudover vælge at tage i praktik i en fodboldklub i julemåneden. Ikke så smart der A! :genert:
1
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 22. dec 2017, 15:18

Jeg har juleferie nu :love: :love:
7

Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 428
Likede indlæg: 5336

Indlægaf Skralde » 22. dec 2017, 15:22

Daine skrev:Jeg har juleferie nu :love: :love:

Hvor dejligt! Det er dig så vel undt :kys:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 428
Likede indlæg: 5336

Indlægaf Skralde » 22. dec 2017, 15:23

Jeg kan slet ikke forstå at det allerede er juleaften om 2 dage!
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Fest og bryllup"