Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2768

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Badesandalen » 19. sep 2017, 18:49

Det kan godt være at jeg ikke ved hvordan juleaften i år kommer til at foregå endnu (mandens mormor og morfar er vist også in the mix), men næste år holder vi i hvert fald jul i sommerhus sammen med mine søskende, svigerinde, niece, mor og stedfar. Jeg tror det bliver rigtig hyggeligt, og lidt mere afslappet end det plejer at være fordi det er med overnatning. Jeg glæder mig rigtig meget. :jule:
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2833
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31882

Indlægaf Daine » 19. sep 2017, 18:53

...
Senest rettet af Daine 19. sep 2017, 18:53, rettet i alt 1 gang.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2061
Likede indlæg: 41287

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. sep 2017, 18:53

Jeg skal lave en julekalender til min venindes børn, hvor 24 af deres tøjdyr sender breve til julemanden.
Til det formål har jeg lige bestilt de her hjem :love:

Billede
6
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 18246

Indlægaf Persnikedy » 19. sep 2017, 18:53

Daine skrev:Jeg synes det er noget af en nitte de/hun står med.

Forkert tråd. Det er luksusfælden du skal i :-D
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 19. sep 2017, 18:54

Persnikedy skrev:

Pis, hvor er du hurtig :cuss:

:lol:
0

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 19. sep 2017, 18:56

Daine skrev:
Persnikedy skrev:

Pis, hvor er du hurtig :cuss:

:lol:

Jeg er overalt

Billede

(eller reagere bare pænt hurtigt på indlæg i juletråden.. :fløjt: )
2
Altid penis.
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 297
Likede indlæg: 5471

Indlægaf Charly » 20. sep 2017, 08:03

Jeg ved endnu ikke hvor vi skal holde jul. De sidste to år har vi bragt julen til min mormor, som sidder i kørestol og ikke kan rejse nogle steder (hun bor på Fyn, vi i København). Så der har vi medbragt alt lige fra juletræ til julemad til guf og holdt jul i hendes lille pensionistlejlighed - og det har været fantastisk. Min mormor er begyndende dement og som sagt ikke så mobil men humøret fejler ikke noget, når hun sidder der blandt børn, børnebørn og oldebarn. Så det håber jeg egentlig også at vi skal i år, men mandens familie er lidt småsure over at de er blevet fravalgt, men jeg har ikke ret meget lyst til at holde jul sammen med dem. Men hvis min mand gerne vil, så er det det vi gør - helt uden brok fra min side.
0
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 20. sep 2017, 08:16

Min bror og hans kæreste har snakket om at holde jul i år, og det ved jeg især min mor ville elske. Så kan hun slappe af juleaften og se disneys juleshow uden at skulle løbe til og fra køkkenet.
0
Altid penis.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 806
Likede indlæg: 16721

Indlægaf sigge » 20. sep 2017, 09:10

Vi bliver kun mine forældre, min søster og mig til juleaften hjemme hos mine forældre. Sidste år var min morbror, tante og kusine også med, og det var megahyggeligt (og godt, at der var lidt flere til at synge med på sangene rundt om træet, da min stemme forsvandt efter den første salme). Men det passer kun ind i deres øvrige familieplaner osv., at vi kan holde med dem hvert 3.-4. år.

Det plejer nu også at være rigtigt hyggeligt, når vi kun er os 4, så jeg frygter ikke, at det bliver kedeligt eller trist. Jeg kan bare personligt godt lide, når vi er lidt flere. Men det er så heller ikke mig, der er vært, selvom jeg hjælper til alt det, jeg kan. Det største "problem" ved vores lille familiejul er, at vi ofte kommer til at spise halvsent, og så sidder vi længe, inden vi får taget os sammen til at spise risalamande og rydde op. Og så skal vi jo gå rundt om træet og synge en masse salmer, og derefter åbne gaver. Så det ender ofte med at være tæt på midnat, inden vi er færdige med hele seancen, og så er vi ofte for trætte til at gide at finde konfekt osv. frem, inden vi går i seng. Og det er altså en kæmpe fejl med en juleaften uden konfekt. Jeg skal måske forsøge at få indført lidt konfekt om eftermiddagen i år, så jeg ikke går helt glip af det. :jule:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 838
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6560

Indlægaf FrøkenM » 20. sep 2017, 09:51

Jeg er i gang med at planlægge den ultimative juleweekend i København fra d. 8-10. december hvor den blandt andet står på julefrokost og en tur på Strøget med nogle af mine yndlingsmennesker. Jeg overvejer også en tur i Tivoli for at se Elf - The Musical.

Samtidig har jeg lige spottet at der vises Love Actually med symfoniorkesteret i Musikkens Hus om søndagen. Hvilket jeg virkelig godt gad :love: men jeg er i tvivl om om min hjerne kan klare det oven på en julefrokost :lol:

http://www.ticketmaster.dk/event/AMU1012A?language=da-dk&camefrom=web_musikkens&brand=dk_musikkens
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 21. sep 2017, 08:34

Jeg skal et smut til Italien lige inden December og planen er at fylde kufferten med diverse juleting derfra. En af min venner havde engang nogle småkager med til mig fra italien og de var bare :savl: de mest fantastiske nogensinde.
Min veninde dernede har allerede snakket om alle de steder hun kan slæbe mig hen, og med hendes shopping gen kan det kun være godt.

Buon Natale til mig :lun:
2
Altid penis.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1267
Likede indlæg: 16131

Indlægaf Pandesteg » 21. sep 2017, 08:44

Persnikedy skrev:Jeg skal et smut til Italien lige inden December og planen er at fylde kufferten med diverse juleting derfra. En af min venner havde engang nogle småkager med til mig fra italien og de var bare :savl: de mest fantastiske nogensinde.
Min veninde dernede har allerede snakket om alle de steder hun kan slæbe mig hen, og med hendes shopping gen kan det kun være godt.

Wow, det lyder fedt. Det gad jeg også godt. Især fordi jeg har en forkærlighed for krybbespil. Så skulle jeg helt sikkert finde et fint ét dernede :dåne:
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 21. sep 2017, 08:46

Pandesteg skrev:
Persnikedy skrev:Jeg skal et smut til Italien lige inden December og planen er at fylde kufferten med diverse juleting derfra. En af min venner havde engang nogle småkager med til mig fra italien og de var bare :savl: de mest fantastiske nogensinde.

Wow, det lyder fedt. Det gad jeg også godt. Især fordi jeg har en forkærlighed for krybbespil. Så skulle jeg helt sikkert finde et fint ét dernede :dåne:

Jeg sad ligw og tænkte det samme, jeg vil også gerne have et fint krybbespil :D
0

Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 21. sep 2017, 09:07

Daine skrev:
Pandesteg skrev:

Det er faktsk på min "skal kigge efter" liste (sammen med diverse spiselige ting, anderledes julepynt, julegaver, mulig adventskalender gaver, osv)

Min veninde er meget katolsk så hun kender helt sikkert de rigtige steder at kigge efter sådan noget. Jeg er nok abre til de mere utraditionelle krybbespil end hun er. Fx elsker jeg ideen om Caganer (selvom det nok bliver svært at finde i nord italien)...
Og hvis i ikke kender den figur så https://en.wikipedia.org/wiki/Caganer
0
Altid penis.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1267
Likede indlæg: 16131

Indlægaf Pandesteg » 21. sep 2017, 09:11

Persnikedy skrev:
Daine skrev:
Pandesteg skrev:

Det er faktsk på min "skal kigge efter" liste (sammen med diverse spiselige ting, anderledes julepynt, julegaver, mulig adventskalender gaver, osv)

Min veninde er meget katolsk så hun kender helt sikkert de rigtige steder at kigge efter sådan noget. Jeg er nok abre til de mere utraditionelle krybbespil end hun er. Fx elsker jeg ideen om Caganer (selvom det nok bliver svært at finde i nord italien)...
Og hvis i ikke kender den figur så https://en.wikipedia.org/wiki/Caganer

Haha ej okay, sådan en figur skulle jeg godt nok ikke have i mit krybbespil, men hver sin smag :D
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.

Tilbage til "Fest og bryllup"