Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 18249

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Persnikedy » 21. sep 2017, 09:14

Pandesteg skrev:
Persnikedy skrev:
Daine skrev:
Pandesteg skrev:
Persnikedy skrev:Jeg skal et smut til Italien lige inden December og planen er at fylde kufferten med diverse juleting derfra. En af min venner havde engang nogle småkager med til mig fra italien og de var bare :savl: de mest fantastiske nogensinde.
Min veninde dernede har allerede snakket om alle de steder hun kan slæbe mig hen, og med hendes shopping gen kan det kun være godt.

Buon Natale til mig :lun:

Wow, det lyder fedt. Det gad jeg også godt. Især fordi jeg har en forkærlighed for krybbespil. Så skulle jeg helt sikkert finde et fint ét dernede :dåne:

Jeg sad ligw og tænkte det samme, jeg vil også gerne have et fint krybbespil :D

Det er faktsk på min "skal kigge efter" liste (sammen med diverse spiselige ting, anderledes julepynt, julegaver, mulig adventskalender gaver, osv)

Min veninde er meget katolsk så hun kender helt sikkert de rigtige steder at kigge efter sådan noget. Jeg er nok abre til de mere utraditionelle krybbespil end hun er. Fx elsker jeg ideen om Caganer (selvom det nok bliver svært at finde i nord italien)...
Og hvis i ikke kender den figur så https://en.wikipedia.org/wiki/Caganer

Haha ej okay, sådan en figur skulle jeg godt nok ikke have i mit krybbespil, men hver sin smag :D

Traditionelle krybbbespil er så hyggelige, men jeg skal have en caganer med hvis jeg skal have et.

Jeg elsker tanken om det absurte midt i mellem alt den sagelighed
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1007

Indlægaf differentdaydifferentperson » 21. sep 2017, 10:05

Fuck der er gang i Juletråden allerede :lol: Jeg glæder (og gruer) mig til at der kommer pebernødder i butikkerne, jeg elsker dem virkelig virkelig meget men 300 g. pebernødder om dagen (skete i en længere periode sidste år), tror jeg ikke er så godt for helbredet. MÅ må MÅ have en plan i år mht. til dem, men er allerede begyndt at kigge efter dem. Ved ikke hvor jeg skal holde jul i år, men håber jeg skal med min mor
0
Brugeravatar
musling
Kort karma: 175
Likede indlæg: 2121

Indlægaf musling » 21. sep 2017, 13:01

differentdaydifferentperson skrev:Fuck der er gang i Juletråden allerede :lol: Jeg glæder (og gruer) mig til at der kommer pebernødder i butikkerne, jeg elsker dem virkelig virkelig meget men 300 g. pebernødder om dagen (skete i en længere periode sidste år), tror jeg ikke er så godt for helbredet. MÅ må MÅ have en plan i år mht. til dem, men er allerede begyndt at kigge efter dem. Ved ikke hvor jeg skal holde jul i år, men håber jeg skal med min mor

:lol2: om dagen? Wauw, så er du vild med pebernødder. Spis gerne min ration - jeg synes de smager forfærdeligt (både købte og hjemmelavede..) :lol2:
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 839
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6568

Indlægaf FrøkenM » 21. sep 2017, 13:32

Jeg fik sikret billet til Love Actually i Musikkens Hus sammen med min tante og hendes søstre :love:

Nu overvejer jeg at tage i Tivoli i november fremfor december men jeg ved det ikke rigtig. Jeg vil virkelig gerne i Tivoli og se Elf men jeg bliver pludselig i tvivl om, om det er for mange ting på én weekend når der også er julefrokost lørdag :)
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 867
Likede indlæg: 6863

Indlægaf Filipai » 21. sep 2017, 13:55

Daine skrev:Er der nogen der ved, hvornår de får juleslik på hylderne i grænsebutikkerne (i Tyskland)? Jeg overvejer en tur derned i uge 42, men har de ikke fået det (primært julekalendere) på hylderne, vil jeg hellere vente.

Var I Flegaard I weekenden, og der var juleslik :)
2
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2837
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31996

Indlægaf Daine » 21. sep 2017, 16:03

Filipai skrev:
Daine skrev:Er der nogen der ved, hvornår de får juleslik på hylderne i grænsebutikkerne (i Tyskland)? Jeg overvejer en tur derned i uge 42, men har de ikke fået det (primært julekalendere) på hylderne, vil jeg hellere vente.

Var I Flegaard I weekenden, og der var juleslik :)

Nice :gogo:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Indlægaf mindrekreativtnavn » 22. sep 2017, 15:22

Nå ja, Vendsysselske pebernødder er nu at finde i butikkerne.. I Vendsyssel :lol2: :savl:
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41412

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. sep 2017, 18:48

Jeg har efterhånden en meget stor te-samling, så nu har jeg tænkt mig at lave en kalender med 24 forskellige tebreve til en veninde. Planen er at klippe brikker, der passer i størrelsen, af gamle julede gratispostkort, lime en tepose på hver med sticky tack og hænge de kvadratiske kort på en snor med små klemmer.
6
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2837
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31996

Indlægaf Daine » 22. sep 2017, 19:09

Vi har lige fået en stor kasse med strimler til flettestjerner hjem hvor jeg arbejder. Så begynder julen altså så småt at banke på :genert:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 18249

Indlægaf Persnikedy » 23. sep 2017, 08:00

Jeg har lige købt en vens julegave. Jeg så dem her i Netto til 100kr og købte 2, for jeg skal jo også mærke det er jul :genert:
Der er 200 retro spil og den sluttes bare direkte til tvet
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
musling
Kort karma: 175
Likede indlæg: 2121

Indlægaf musling » 23. sep 2017, 18:56

Persnikedy skrev:Jeg har lige købt en vens julegave. Jeg så dem her i Netto til 100kr og købte 2, for jeg skal jo også mærke det er jul :genert:
Der er 200 retro spil og den sluttes bare direkte til tvet

Jeg overvejer at købe en til min mand i håb om, at jeg selv kan få lov at lege med :lol2: :fløjt:
Må en tur i Netto i morgen :D
1
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 428
Likede indlæg: 5336

Indlægaf Skralde » 24. sep 2017, 08:13

Så er der tre måneder til juleaften :banan:
Og jeg drømte i nat, at de havde pyntet op inde på Fisketorvet og jeg naturligvis skyndte mig at poste det herinde :D
7
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Ficus
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2908

Indlægaf Ficus » 24. sep 2017, 09:24

Vi skal holde jul med kærestens familie i år. Min første gang jeg skal holde juleaften uden mine forældre. Og jeg gider virkelig ikke.

Normalt holder de det hos en faster, som er skideflink og der er så rart hjemme hos dem. Nu har svigerinde så meldt ud at jul bliver holdt hos hende, hun har en på 2,5 år og en på et halvt år, når det bliver jul og hun kan allerede ikke overskue alt det hun skal pakke for at holde jul ude. Der er ca 5 km mellem husene og mine svigerforældre bor lige i mellem på vejen til fasteren og hopper og springer i forvejen for svigerinde, tvivler på at det ville være anderledes til jul.
Nå, men det ville også være okay, hvis det ikke var fordi at det så også blev meldt ud, i går af svigerfar, at maden bliver bestilt udefra :rulle: Fordi så skal svigerinde jo ikke stå med alt det.... hun kan heller ikke tåle gran, så intet træ, men fordi svigerforældrene aldrig rigtig har gidet jul efter min kæreste er blevet ældre, så gider man heller ikke bruge penge på et pænt kunstigt træ. Eller en anden løsning. Det er jo spild. Bliver lidt træt.

Jeg havde svært ved at finde en grimasse lige der. Det er fandme bare ikke det samme at få sin julemad i foliebakker. Slet ikke når fasteren virkelig gerne vil holde julen hos hende, hun elsker at have de små børn hjemme, hun henter og bringer endda den 2 årige flere gange om ugen og så tager de på hyggeture, så moren kan blive aflastet og fasteren, som ikke har fået børn, kan have et slags barnebarn at forkæle. Faren arbejder ude mandag-fredag. Prøvede at byde ind med at jeg gerne laver maden, jeg ved at fasteren også ville få den udmelding galt i halsen og hellere end gerne også lave maden. Hun er typen der laver solid mormormad dagligt. Men det ville svigerfar ikke høre om. Har skrevet med fasteren i dag,

Nu gider jeg bare slet ikke holde jul der. Synes slet ikke det føles "rigtigt". Min kæreste vil helst ikke stikke til noget med søsteren, så han møder nok op uanset, selvom han os synes det lyder ret fesent. Øv.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 4123
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 43720

Indlægaf kidkomb » 24. sep 2017, 11:38

Ficus skrev:Vi skal holde jul med kærestens familie i år. Min første gang jeg skal holde juleaften uden mine forældre. Og jeg gider virkelig ikke.

Normalt holder de det hos en faster, som er skideflink og der er så rart hjemme hos dem. Nu har svigerinde så meldt ud at jul bliver holdt hos hende, hun har en på 2,5 år og en på et halvt år, når det bliver jul og hun kan allerede ikke overskue alt det hun skal pakke for at holde jul ude. Der er ca 5 km mellem husene og mine svigerforældre bor lige i mellem på vejen til fasteren og hopper og springer i forvejen for svigerinde, tvivler på at det ville være anderledes til jul.
Nå, men det ville også være okay, hvis det ikke var fordi at det så også blev meldt ud, i går af svigerfar, at maden bliver bestilt udefra :rulle: Fordi så skal svigerinde jo ikke stå med alt det.... hun kan heller ikke tåle gran, så intet træ, men fordi svigerforældrene aldrig rigtig har gidet jul efter min kæreste er blevet ældre, så gider man heller ikke bruge penge på et pænt kunstigt træ. Eller en anden løsning. Det er jo spild. Bliver lidt træt.

Jeg havde svært ved at finde en grimasse lige der. Det er fandme bare ikke det samme at få sin julemad i foliebakker. Slet ikke når fasteren virkelig gerne vil holde julen hos hende, hun elsker at have de små børn hjemme, hun henter og bringer endda den 2 årige flere gange om ugen og så tager de på hyggeture, så moren kan blive aflastet og fasteren, som ikke har fået børn, kan have et slags barnebarn at forkæle. Faren arbejder ude mandag-fredag. Prøvede at byde ind med at jeg gerne laver maden, jeg ved at fasteren også ville få den udmelding galt i halsen og hellere end gerne også lave maden. Hun er typen der laver solid mormormad dagligt. Men det ville svigerfar ikke høre om. Har skrevet med fasteren i dag,

Nu gider jeg bare slet ikke holde jul der. Synes slet ikke det føles "rigtigt". Min kæreste vil helst ikke stikke til noget med søsteren, så han møder nok op uanset, selvom han os synes det lyder ret fesent. Øv.

Nej, hvor lyder det også træls! :ae:
Jeg håber at I finder ud af at lave maden i fælleskab og måske "får lov" at have et mindre, kunstigt træ med.

Jeg håber at skulle holde jul med svigerfamilien.
Ungerne er hos deres mor og kærestens nevøer er ligeledes hos den anden forælder.
Jeg håber på en tipsy-jul :banan:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
Man som i jeg
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
Nuttede-Nuser
Kort karma: 97
Likede indlæg: 823

Indlægaf Nuttede-Nuser » 24. sep 2017, 11:44

En lille reklame for tilmeldingstråden til Adventskalender rouletten. :santa2:
viewtopic.php?p=505168#p505168
0

Tilbage til "Fest og bryllup"