Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 16180

Re: Juletråden 2017

Indlægaf Pandesteg » 26. sep 2017, 10:39

Myth skrev:
Persnikedy skrev:
Lisma skrev:Jeg har købt mit første julepynt nogensinde tror jeg. :genert: Jeg plejer ellers aldrig at pynte med andet end ungernes værker, men nu har jeg fundet enkelte "OK" items, jeg gerne vil have herhjemme. Og så vil jeg i år gerne investere i et lækkert plastiktræ, nu hvor jeg har lovet ungerne et træ. Sådan et vi kan bruge mange år frem og bare pakke ned i skuret resten af året.

Jeg har selv et falsk træ og det er så fantastisk at eje. Så kan man rigtig pynte op og har et sted at lægge gaverne (så kan de også pynte) og lyskæden som bare giver så meget hygge :lun:

Jeg har ikke et falsk træ, jeg køber juletræet tidligt i december og har så næsten alle dagene indtil jul at nyde duften af gran og lyskæden på det. Synes det er hyggeligt at have det tændt om aftenen, når man sidder og ser tv. Jeg fandt en lyskæde forrige år der kører på batteri og er med timer. Jeg tænder den første dag kl. 16 og så behøver jeg ikke gøre mere, før jeg tager kæden af træet igen. Den er tændt i 6 timer og slukker selv og tænder så igen efter 18 timer. Supersmart.

Det plejer vi også at have - altså et rigtigt træ fra tidligt i december. Men efter vi sidste år havde kattekillinger, så turde vi ikke have et juletræ af frygt for, hvor meget de ville rasere det :-P Men forhåbentlig skal vi have juletræ igen på et tidspunkt, det er simpelthen så hyggeligt.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
mitze
Kort karma: 24
Likede indlæg: 171

Indlægaf mitze » 26. sep 2017, 11:00

Lisma skrev:
mitze skrev:
Lisma skrev:
Myth skrev:
Persnikedy skrev:
Lisma skrev:Jeg har købt mit første julepynt nogensinde tror jeg. :genert: Jeg plejer ellers aldrig at pynte med andet end ungernes værker, men nu har jeg fundet enkelte "OK" items, jeg gerne vil have herhjemme. Og så vil jeg i år gerne investere i et lækkert plastiktræ, nu hvor jeg har lovet ungerne et træ. Sådan et vi kan bruge mange år frem og bare pakke ned i skuret resten af året.

Jeg har selv et falsk træ og det er så fantastisk at eje. Så kan man rigtig pynte op og har et sted at lægge gaverne (så kan de også pynte) og lyskæden som bare giver så meget hygge :lun:

Jeg har ikke et falsk træ, jeg køber juletræet tidligt i december og har så næsten alle dagene indtil jul at nyde duften af gran og lyskæden på det. Synes det er hyggeligt at have det tændt om aftenen, når man sidder og ser tv. Jeg fandt en lyskæde forrige år der kører på batteri og er med timer. Jeg tænder den første dag kl. 16 og så behøver jeg ikke gøre mere, før jeg tager kæden af træet igen. Den er tændt i 6 timer og slukker selv og tænder så igen efter 18 timer. Supersmart.

Jeg ville også elske duften af gran i hjemmet i december. Det gør det hele lidt mere julet, end et plastiktræ. Men jeg kan ikke selv hente et træ medmindre det skal være de der mini-nogle som supermarkederne sælger og jeg gider ikke bøvlet med at finde en der kan hjælpe med dét, hvert år. Desuden overvejer jeg et hvidt et. :D

Vi har et hvidt plastik juletræ og vi elsker det :D
Vi bruger hovedsageligt blåt pynt på træet og med en lyskæde der skifter mellem blå, grøn og hvidt lys.
Jeg synes det ser fantastisk ud men vi har skulle høre på nogle dumme bemærkninger om at man kan da simpelthen ikke have et hvidt juletræ osv :8:
De samme folk må så indrømme at det ser bedre ud når de ser det sat op ;)

Selvfølgelig kan man have det. :jule: Jeg kan dog godt se, at der er mange delte meninger om dét, på diverse boligindretningssites. Det er mest de lidt ældre der himler med øjnene over det. :P
Jeg har faktisk kigget lidt efter et hvidt de seneste to år, men har bare ikke fundet et der var både pænt og til at betale, her i DK. 2000 kr. og opefter er alligevel lidt for dyrt, synes jeg. Hvilket et har du?

Præcis den ældre generation jeps :D
Oh det ved jeg faktisk ikke, min kæreste havde det allerede da jeg mødte ham men jeg tror han har købt det fra en udenlandsk hjemmeside.
Han kigger efter et nyt da det er ved at være lidt ynkeligt at kigge på efterhånden så jeg kan smide et link til dig hvis han finder et :)
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 428
Likede indlæg: 5336

Indlægaf Skralde » 26. sep 2017, 18:13

Jeg har fået en gedigen bums næsten ude på spidsen af min næsetip og den er derfor ret så rød.
Under aftensmaden siger barnet så pludselig helt tørt, at "det er egentlig snyd at du må gå og ligne Rudolf, når jeg ingen gang må se julefilm før efter min fødselsdag". Møgunge :genert:
8
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 428
Likede indlæg: 5336

Indlægaf Skralde » 27. sep 2017, 05:09

AstaPasta skrev:Jeg overvejer plastikjuletræ. Og er i den forbindelse blevet lidt lun på COOP pga. deres malende beskrivelse: "Du ser juletræet for dig med alle lysene, der skinner i mørket. Men det må blive ved tanken, for et træ er tungt og besværligt at få slæbt med hjem - særligt når pladsen er trang, og kørekortet for længst har set bedre dage."

Det er jo lige til en hel lille juleføljeton. Lykkes det at få drømmen om et juletræ opfyldt?

Haha, jeg er vild med det :love:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
computermus
Kort karma: 109
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2109

Indlægaf computermus » 27. sep 2017, 11:49

AstaPasta skrev:Jeg overvejer plastikjuletræ. Og er i den forbindelse blevet lidt lun på COOP pga. deres malende beskrivelse: "Du ser juletræet for dig med alle lysene, der skinner i mørket. Men det må blive ved tanken, for et træ er tungt og besværligt at få slæbt med hjem - særligt når pladsen er trang, og kørekortet for længst har set bedre dage."

Det er jo lige til en hel lille juleføljeton. Lykkes det at få drømmen om et juletræ opfyldt?

Ret festlig beskrivelse som COOP har lavet. Men det der med at et træ pr. definition altid er tungt, ved jeg ikke lige om jeg er enig i. Jeg har da flere gange taget et grantræ under armen og gået hjem til min mor med det men okay, det har så heller ikke drejet sig om mere end max. 1 km.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 838
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6564

Indlægaf FrøkenM » 27. sep 2017, 18:44

Jeg har købt pebernødder i Rema i dag. Dem fra Vendsyssel :love:

Har indtil videre kun tilladt mig selv en lille smagsprøve, men de var gode :santa2:

Desuden har jeg klikket første del af en julegave til min ven hjem. Jeg er ret tilfreds med, at jeg er i gang i så god tid :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41378

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. sep 2017, 18:49

Insinuerer COOP, at man har fået frakendt kørekortet?
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2835
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31928

Indlægaf Daine » 27. sep 2017, 18:52

AstaPasta skrev:Jeg fornemmer en efterspørgsel, så nu får I hele COOP's salgstale:

"Plastikjuletræer er måske ikke de mest populære træer i skoven. Men de er uvurderlige, når julehyggen skal ind i hjemmet - og evnerne som skovhugger ikke er, hvad de har været.
Kun hygge - ingen besvær
Brandhæmmende juletræ
Kan pakkes sammen så det fylder minimalt
Byd julen velkommen
Du ser juletræet for dig med alle lysene, der skinner i mørket. Men det må blive ved tanken, for et træ er tungt og besværligt at få slæbt med hjem - særligt når pladsen er trang, og kørekortet for længst har set bedre dage.
Med plastikjuletræet får du hygge, helt uden besvær.
Hygge - uden besvær
Er du ikke frisk og frejdig, som du var engang? Så er turen ud i skoven langt fra den rene julehygge. Men fortvivl ej, julestemningen er ikke længere væk end en tur ud i skuret. Og gensynsglæden er stor, når du finder plastikjuletræet frem år efter år.
Et kunstigt juletræ fælder ikke, og du slipper for den evindelige støvsugning og de spidse grannåle i gulvtæpperne.
Slip bekymringerne, og slap af
Slip for bekymringer om nedbrændte kertelys, og kattekløer der faretruende leger med grenene. Juletræet er brandhæmmende.
Den obligatoriske tur på genbrugsstationen i januar måned er en saga blot. Det kunstige juletræ kan skilles ad og pakkes sammen, så det fylder minimalt på loftet, i kælderen, skuret eller carporten."

Kan du sige nej til et kunstigt juletræ nu?

:lol:

Jeg har lige været forbi coops hjemmeside ... nu er træet (dog et uden lys) bookmarked. Jeg har ledt længe efter et flot kunstigt træ, og prisen ser ud til at være rimelig :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 517
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7927

Indlægaf Studsgaard » 27. sep 2017, 18:53

Mandag fik jeg pebernødder.
Tirsdag blev der shoppet lidt kalendergaver på e-Bay.
I dag har der duftet af jul, for aftensmaden bestod af flæskesteg med kartofler, rødkål, Chips og sovs i lange baner. :fløjt:

Så tankerne om jul er også begyndt st indfinde sig hos os. :jule:
4
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2835
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31928

Indlægaf Daine » 27. sep 2017, 18:55

Studsgaard skrev:Mandag fik jeg pebernødder.
I dag har der duftet af jul, for aftensmaden bestod af flæskesteg med kartofler, rødkål, Chips og sovs i lange baner. :fløjt:

Flæskesteg :love: Måske jeg skulle tage en op af fryseren, så jeg kan få det på lørdag. Damn, det er længe siden jeg sidst har fået flæskesteg med hele pivtøjet til.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 27. sep 2017, 18:57

FrøkenM skrev:Jeg har købt pebernødder i Rema i dag. Dem fra Vendsyssel :love:

Har indtil videre kun tilladt mig selv en lille smagsprøve, men de var gode :santa2:

Desuden har jeg klikket første del af en julegave til min ven hjem. Jeg er ret tilfreds med, at jeg er i gang i så god tid :)

Jeg havde den ældste med ude at handle, han insisterede i at vi skulle have to poser.
De er begge spist :ninja: :tie:
Dog er det ikke kun mig, alle tre børn har taget godt for sig.
0
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 27. sep 2017, 18:58

Daine skrev:
Studsgaard skrev:Mandag fik jeg pebernødder.

Flæskesteg :love: Måske jeg skulle tage en op af fryseren, så jeg kan få det på lørdag. Damn, det er længe siden jeg sidst har fået flæskesteg med hele pivtøjet til.

Det er altså også godt.
Og den var så stor vi har til flæskestegsburgere i morgen. :)
2
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 838
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6564

Indlægaf FrøkenM » 27. sep 2017, 19:52

Studsgaard skrev:
FrøkenM skrev:Jeg har købt pebernødder i Rema i dag. Dem fra Vendsyssel :love:

Jeg havde den ældste med ude at handle, han insisterede i at vi skulle have to poser.
De er begge spist :ninja: :tie:
Dog er det ikke kun mig, alle tre børn har taget godt for sig.

De er også gode :love:

Ikke så gode som min mormors, men de kan gå an indtil hun begynder at bage dem. Hun siger, hun ikke bager før min fødselsdag og jeg har fødselsdag på fredag. Håber lidt at årets første hjemmebagte pebernødder findes på mit gavebord, for det har jeg i al seriøsitet skrevet på ønskesedlen :fløjt:
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 2003
Likede indlæg: 22715

Indlægaf LaMariposa » 28. sep 2017, 04:04

Nu I snakker pebernødder, så vil jeg altså lige slå et slag for hjemmebagte pebernødder sådan generelt. Det er noget helt andet end dem, man køber. Det tager lidt tid, men er klart det værd. Plejer at bage dem her i december, de er virklig gode:

https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ ... p?id=33142
1
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 108
Likede indlæg: 846

Indlægaf Sustentaculum » 28. sep 2017, 05:24

Det er simpelthen alt for få billeder i den her tråd :love:

Vi skal holde jul hjemme for første gang, mine forældre blev skilt for mange år siden, og jeg har faktisk ikke holdt jul med min mor i over 10 år :shock: Kun sådan en ekstra jul midt i december. Jeg glæder mig så meget!! Oven i har jeg barsel, og skal bare gå hjemme og hygge hele december :love: :love: Vi bor i en 2 værelses, og skal have 12-14 mennesker til jul, mine forældre, og deres nye ægtefæller, både min og kæresten søskende med kærester, og kærestens forældre + min farfar og min onkel. Det bliver så hyggeligt, men lidt trangt :lol: Jeg har planer om at sætte juletræet ude i haven, så må vi tage overtøj på når vi skal ud og danse :P
Eneste malurt i bægeret er at min ældste datter skal være hos sin far til jul i år, jeg overvejer at spørge om vi kan bytte, men det er sgu nok et long shot :P

Jeg tror jeg laver adventsgaver til børn + kæreste.. Kalender gaver prøvede vi et år, og det blev altså noget værre fnidder. Tilgengæld putter nissen lidt i sokken en gang i mellem, når den får lyst. Nogen gange gaver, nogen gange drillerier.

Århh hvor jeg glæder mig :D :D :D :D
2

Tilbage til "Fest og bryllup"