Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41412

Re: Juletråden 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2017, 07:56

Persnikedy skrev:De små æsker sukkede jeg også over men jeg har ikke plads til dem så de skal ikke med mig hjem.
Hvornår gældte reklamen fra?

Var det ikke fra uge 41? :gruble:
Det mener jeg, at Kid skrev et sted.
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2837
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31996

Indlægaf Daine » 1. okt 2017, 09:07

Persnikedy skrev:Jeg syndes det er synd hvor meget af ikeas der er gråt, det er bare ikke en julefarve for mig. men jeg skal da helt sikkert have deres elg forme :lun:

Enig. Jeg elsker gråt, men det ER bare ikke specielt julet. Jeg er faktisk lidt skuffet over kataloget, men de kalder det godt nok også "Winter collection" og så passer det lidt bedre. Mon ikke der kommer flere "rigtige" julevarer senere hen?
Jeg bor ikke i nærheden af en IKEA, så jeg venter spændt på at Søstrene Grene kommer med deres katalog :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2017, 09:11

Min far er ivrig lystfisker, men desværre uden det store held.
Så nu har jeg bestilt en sovedyrs-ørred til hans pakkekalender :D

Billede
9
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 813
Likede indlæg: 16846

Indlægaf sigge » 1. okt 2017, 09:20

DetSorteCirkus skrev:Ikeas julekollektion:
http://www.ikea.com/gb/en/doc/gb-link-c ... 466918.pdf

Uh, de der små æsker til pakkekalender er fine. :love: Det er en skam, at jeg altid køber store ting, der ikke kan være i små æsker.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2017, 09:27

Hvis I er til søde juleklistermærker, så klik her :love:
Det er ebays liste med de billigste produkter først.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... rs&_sop=15

Der er meget af det samme, så man skal lige have mod på at scrolle og se flere sider.
Jeg er især vild med denne her pakke:

Billede

Og de her meget enkle:

Billede

(Findes begge på første side)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2017, 11:41

Ved I, om man kan tegne med en whiteboardpen på sit køleskab?
Jeg kunne nemlig godt tænke mig et sneklædt bjerglandskab med får på ski :genert:

Billede
1
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 15019

Indlægaf Hunkat » 1. okt 2017, 11:43

Min amerikanske mand skal holde jul i Danmark i år for første gang (også for os som par).
Hvilke danske juletraditioner SKAL man bare prøve? Jeg har et par ideer men jeg har ikke rigtig været så meget til jul de sidste mange år så jeg er lidt på bar bund. Men I har jo masser af ideer kan jeg se :D
0
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2017, 12:16

Lisma skrev:Det kan man. :gogo:

Tak :D Så bestiller jeg nogle flere får.
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 813
Likede indlæg: 16846

Indlægaf sigge » 1. okt 2017, 13:01

Hunkat skrev:Min amerikanske mand skal holde jul i Danmark i år for første gang (også for os som par).
Hvilke danske juletraditioner SKAL man bare prøve? Jeg har et par ideer men jeg har ikke rigtig været så meget til jul de sidste mange år så jeg er lidt på bar bund. Men I har jo masser af ideer kan jeg se :D

Jeg ved ikke, om det med adventskrans er noget specielt dansk, men det er da megahyggeligt. Nogle gør det til en lille fælles hyggestund at tænde lys i adventskransen om eftermiddagen, når det begynder at mørkne. Og så er det med at gå rundt om træet og synge juleaften vist heller ikke så udbredt ret mange andre steder.

Og så er der selvfølgelig al maden som æbleskiver, risengrød og pebernødder.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2837
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31996

Indlægaf Daine » 1. okt 2017, 13:02

Hunkat skrev:Min amerikanske mand skal holde jul i Danmark i år for første gang (også for os som par).

Et ægte juletræ med stearinlys. Og dansen omkring det og gaveudpakning samme aften :)

Jeg er usikker på, hvor meget mad der er specielt dansk, men æbleskiver og gløgg, risengrød og hvidtøl, samt risalamande med kirsebærsovs synes jeg er gode juletraditioner. Og brunede kartofler til hovedretten. En klassisk dansk julefrokost med sild, snaps, rugbrød, frikadeller, rødkål mv. er også godt :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 18249

Indlægaf Persnikedy » 1. okt 2017, 13:07

Mine udenlandske venner har været overrakset over flag på træet, chips til maden, og hele ideen om at træet jo ikke står i hjørnet men i midten så man kan danse om det :-D
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 18249

Indlægaf Persnikedy » 1. okt 2017, 13:08

Hvis nogle af jer Minion elsker skal giev en pakke til en anden minion elsker er her en ide til indpakningen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Seraphina
Kort karma: 39
Likede indlæg: 514

Indlægaf Seraphina » 1. okt 2017, 13:39

At gå om træet og synge! Adventsgaver måske? Julekalender på tv.
Og en vinterdate i Tivoli ville være romantisk! :lun:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2017, 14:28

Jeg var engang mentor for en canadisk studerende, og hun og hendes familie var med til julefrokost hos mine forældre.
Canadierne var fascinerede af de voldsomme mængder mad kombineret med stærk spiritus (snaps) og indtaget i skærene fra stearinlys. Det fik dem til, sagde de, at tænke på vikingernes blot-fest! De gjorde ikke mindst store øjne, da de hørte, at maden, vi lige havde fået (fiskeretterne fra det traditionelle frokostbord) faktisk normalt bare ville være første servering :D De var pescatarer og var meget glade for alligevel at kunne smage klassisk dansk julemad.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3486
Likede indlæg: 26020

Indlægaf Wizzze » 1. okt 2017, 15:29

Amerikanere kender elfs, altså julemandens hjælpere, de forstår ikke nisser, så et intenst nissekursus op til december er en god idee. Så er der vores afhængighed af levende lys, kalenderlys, adventskrans m. lys, Lucia optog, lys på træet osv. Lidt indføring i det med lys, hygge og den mørke tid kan godt være på sin plads.
Marcipan er noget amerikanere ikke rigtigt gør i, lad ham smage, det plejer at være enten love eller hate, hvis det er love, så kunne I måske lege med lidt jule knas. (det plejer at hjælpe hvis de prøver med chokolade/nougat i starten).

Og så er der maden, forbered ham på julen i DK i stor grad handler om at æde hele måneden :lol: og især at julen ikke bare er christmas dinner d. 25. dec. men går mere eller mindre fra 23. til 26. dec + julefrokoster. Amerikanere er mest vant til at julen er et stort måltid ala Thanksgiving, med kalkun eller skinke, og så tilbehør. Vores mange dage med meget mad, og ret efter ret, kan virkelig tage pusten fra selv en stor hærdebred amerikaner, især hvis man ikke advarer dem mod snaps ;)
4
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Fest og bryllup"