Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
musling
Kort karma: 175
Likede indlæg: 2121

Re: Juletråden 2017

Indlægaf musling » 30. okt 2017, 20:45

Julledyret skrev:Jeg er med på, at der her i oktober kommer julevarer i butikkerne og at det har været sådan i mange år. Alligevel blev jeg en anelse overrasket, da jeg var forbi det lokale center i dag, og så at de allerede havde pyntet selve centeret med juletræ og julepynt. Det synes jeg er liiige tidligt nok!

Så enig!
Jeg er vild med jul, men i år er jeg ved at vælte bagover. Synes folk går amok. Jeg læste om en forleden, der allerede havde pyntet (kunstigt) juletræ og sat det frem. Jeg læser om folk, der allerede er begyndt at pynte og hvis butikkerne og centrene så følger trop, så ender det da med, at vi skal til at starte i juli.
Jeg synes godt, at butikkerne og især centrene kan vente til midt i november.
1
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 839
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6568

Indlægaf FrøkenM » 30. okt 2017, 21:39

Jeg har købt julenattøj og strømper i H&M i dag :deer:
De havde endnu ikke fået hårnålene, men håber de kommer. Kunne sagtens have købt meget mere men måtte begrænse mig :genert:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Ficus
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2908

Indlægaf Ficus » 30. okt 2017, 21:46

Er der nogen der ved hvornår Magasin sætter deres julestuer op?

Jeg har bestilt julenattøj til min kæreste og vores søn som er 5 måneder til jul. Glæder mig SÅ meget til at 23. og 25. december skal bruges i pyjamas med spilhygge og total udfladning :-D
2
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2768

Indlægaf Badesandalen » 31. okt 2017, 07:39

FrøkenM skrev:
Badesandalen skrev:Jeg har kigget på julepynt og spist honninghjerter i weekenden. Ih altså, hvor jeg glæder mig til december! :lun:

Honninghjerter :love:

Hvor har du fundet dem? :savl:

I Føtex. De havde også julemuffins som viste sig at smage af brunkager, det var lidt sært. Men honninghjerterne kan helt sikkert anbefales, de var helt perfekte. :savl:
1
Myth
Kort karma: 13
Likede indlæg: 606

Indlægaf Myth » 31. okt 2017, 07:41

[quote="Ficus"]Er der nogen der ved hvornår Magasin sætter deres julestuer op?

Jeg vil gætte på at den er sat op
0
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2768

Indlægaf Badesandalen » 31. okt 2017, 07:44

Persnikedy skrev:
Badesandalen skrev:Forresten... Pynter I andre på badeværelset? Jeg overvejer at hænge et eller andet derud.

Jeg har en veninde som pynter hele badeværelset. Julemands håndklæder, nisse sæber, rødt badeforhæng. Det er et rart sted at tisse i december

Det lyder altså også lidt hyggeligt.

Studsgaard skrev:Jeg har et par nisser i vinduet på badeværelset.

Sidste år købte jeg den fineste røde sæbe med en ret sød julemand udenpå bøtten. Men for pokker den lugtede fælt - selv børnen ville ikke bruge den, og de er ellers ikke vanskelige.

Jeg vil aldrig putte noget på mit wc, jeg kan lige forestille mig hvilke bakterier der kunne hygge sig der.

Jeg har også selv tænkt på det med bakterierne, så det ville kun være et par julestjerner ved spejlet som nok bliver smidt ud når pynten tages ned igen.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2837
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31996

Indlægaf Daine » 31. okt 2017, 08:07

Jeg er ved at få ryddet ud i mit bibliotek - ikke bøger, men alt det andet skrammel jeg får samlet sammen og som bliver stuvet derind fordi jeg ikke har plads andre steder :D Jeg har haft min brors spisestuestole til opmagasinering et par måneder, de blev hentet i søndags. Og så har jeg 4 kasser med ubrugeligt brugskunst jeg skal have afleveret hos genbrugen, havehynder der skal på loftet og nogle bøger jeg skal have med til vores byttereol på arbejdet.
Men jeg har fået sat min fine klyngelyskæde til timeren, så jeg nu har hyggelys derinde fra 16.30-22.30, den har været slukket siden vi skiftede til sommertid i foråret. Og alene dét gør, at det virker lidt julet :lun:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 839
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6568

Indlægaf FrøkenM » 31. okt 2017, 08:10

Badesandalen skrev:
FrøkenM skrev:
Badesandalen skrev:Jeg har kigget på julepynt og spist honninghjerter i weekenden. Ih altså, hvor jeg glæder mig til december! :lun:

Honninghjerter :love:

Hvor har du fundet dem? :savl:

I Føtex. De havde også julemuffins som viste sig at smage af brunkager, det var lidt sært. Men honninghjerterne kan helt sikkert anbefales, de var helt perfekte. :savl:

Tak :gogo:

Må forbi Føtex snarest. Tænker jeg skal derind i morgen :savl:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
MissHindenburg
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1769

Indlægaf MissHindenburg » 31. okt 2017, 08:22

Er der nogen der har spottet frisklavede klejner eller norske klejner et sted? :ivrig: (Jeg bor godt nok i trekantområdet, men hvis min craving bliver vildere endnu er jeg helt klart villig til at rejse langt :lol: )

Derudover planlægger vi et smut til Tyskland på lørdag, der skal købes stort ind af mandler og diverse. Er der noget du/I bare SKAL have købt med hjem fra sådan en tur? Både i jule-genren men andre tips/ideer modtages med kyshånd.

Min kæreste mener godt nok at listen allerede er længere end hvad der er plads til i bilen, men lidt inspiration kan man vel altid bruge :)
0
Kakro05
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Indlægaf Kakro05 » 31. okt 2017, 10:59

Er der nogen herinde der har en god ide til et kalenderlys, som ikke er af stearin (dvs LED eller andet). Jeg er godt klar over man ikke kan brænde et led lys ned, men jeg mangler et kalenderlys i mit liv og min mand tåler ikke stearin lys :whine: :whine: :whine: . Jeg overvejede 24 led fyrfadslys, men måske det kunne laves smartere :lol: :gruble: .

Jeg overvejer om jeg kan bygge en i lego :gruble:
1
Brugeravatar
Nesnay
Kort karma: 232
Likede indlæg: 6460

Indlægaf Nesnay » 31. okt 2017, 11:48

Kakro05 skrev:Er der nogen herinde der har en god ide til et kalenderlys, som ikke er af stearin (dvs LED eller andet). Jeg er godt klar over man ikke kan brænde et led lys ned, men jeg mangler et kalenderlys i mit liv og min mand tåler ikke stearin lys :whine: :whine: :whine: . Jeg overvejede 24 led fyrfadslys, men måske det kunne laves smartere :lol: :gruble: .

Prøv at google "H.C. Andersen kalenderstage" - tænker godt, den kan bruges med et LED-fyrfadslys :)
1
Brugeravatar
MissHindenburg
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1769

Indlægaf MissHindenburg » 31. okt 2017, 11:53

Kakro05 skrev:Er der nogen herinde der har en god ide til et kalenderlys, som ikke er af stearin (dvs LED eller andet). Jeg er godt klar over man ikke kan brænde et led lys ned, men jeg mangler et kalenderlys i mit liv og min mand tåler ikke stearin lys :whine: :whine: :whine: . Jeg overvejede 24 led fyrfadslys, men måske det kunne laves smartere :lol: :gruble: .

Et lego kalenderlys lyder ellers mega fedt :love:

Jeg spottede et kalenderlys med olie for noget tid siden. Min svigermor har samme problem med stearin, men jeg fik aldrig gjort mere ved sagen. Der kommer et par bud frem hvis man googler "kalenderlys olie". Ved dog ikke om den slags, med olie, også er skidt hvis man er overfølsom?
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 123
Likede indlæg: 4090

Indlægaf Stars » 31. okt 2017, 12:29

Jeg tænker noget i retning af disse:

lys.jpg

De er dog lidt for små til fyrfad :(
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 123
Likede indlæg: 4090

Indlægaf Stars » 31. okt 2017, 12:59

Alternativt er vi ovre i at lave en lille kalenderlys-jule-ting med grangrene i i vase/krukke og LED juletræslys

lys2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 813
Likede indlæg: 16846

Indlægaf sigge » 31. okt 2017, 13:02

Nu har Evans også fået julesweatre i plussize. Dog ikke særligt kitchede. Men jeg har bestilt den blå med iskrystaller. http://www.evans.co.uk/en/evuk/category/christmas-7056127/christmas-jumpers-7099065/N-20upZa25?No=0&Nrpp=20&siteId=%2F12553

Der er også T-shirts og nattøj, hvis man klikker på "christmas" menupunktet i toppen af siden.
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Fest og bryllup"