Juletråden 2017

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 368
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3536

Re: Juletråden 2017

Indlægaf HappyQ » 10. nov 2017, 06:25

Jeg skal holde jul hos min ældste datter, jeg glæder mig :lun:
4
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Daybreak
Kort karma: 10
Likede indlæg: 223

Indlægaf Daybreak » 10. nov 2017, 07:05

FrøkenM skrev:Jeg fik klaret min julegave fra min mormor i dag til Sallings Clubaften. Jeg fik også købt hendes julegave fra mig, så nu mangler jeg kun fem gave :banan:

Jeg gad så godt, at jeg havde overskud til at tage ind til de clubaftener - men jeg magter simpelthen ikke alle de mennesker.
Min veninde sendte billede derfra i går, med mennesker der står i kø hele vejen rundt i en af afdelingerne.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 839
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 6568

Indlægaf FrøkenM » 10. nov 2017, 07:06

Jeg ved stadig ikke hvem jeg skal holde jul med eller hvor. Det er en ret ny situation for mig. Jeg har været delebarn siden jeg var tre og været vant til at være på skift hos mor og far. I år har jeg dog besluttet, at det skal ændres fordi jeg rigtig gerne vil være sammen med min kræftsyge mor, der får sin endelige dom lige inden jul. Det møder stor forståelse fra min far, der også rigtig gerne vil være sammen med hende (virkelig god skilsmisse og jeg elsker det :love:) men jeg ved ikke rigtig med resten af min fars familie. Min onkel er nyskilt og jeg tror han forestiller sig vi stimler sammen om ham, men min mor er altså vigtigere for mig lige i år, selvom det egentlig er min fars år i år.

Jeg ved ikke hvor vi ender med at være eller med hvem men jeg glæder mig til at være sammen med min mor til jul. Dét havde jeg ikke troet jeg skulle for et halvt år siden, så uanset hvad prøverne siger, så er det en milepæl :lun:
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM

Indlægaf FrøkenM » 10. nov 2017, 07:08

Daybreak skrev:
FrøkenM skrev:Jeg fik klaret min julegave fra min mormor i dag til Sallings Clubaften. Jeg fik også købt hendes julegave fra mig, så nu mangler jeg kun fem gave :banan:

Jeg gad så godt, at jeg havde overskud til at tage ind til de clubaftener - men jeg magter simpelthen ikke alle de mennesker.
Min veninde sendte billede derfra i går, med mennesker der står i kø hele vejen rundt i en af afdelingerne.

Det er også ret crazy, det indrømmer jeg gerne :lol:

Sidste år var jeg lige ved at besvime af hedeslag i boligafdelingen men i går synes jeg egentlig ikke, at det var værre end hvad man kunne forvente. I går var jeg der da det begyndte kl. 16 og 17.45 sad jeg i bussen hjem efter at have prøvet og købt støvler, hentet gaver i boligafdelingen samt i ligneriafdelingen og prøvet tøj og tasker selv.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Daybreak

Indlægaf Daybreak » 10. nov 2017, 07:13

FrøkenM skrev:Jeg ved stadig ikke hvem jeg skal holde jul med eller hvor. Det er en ret ny situation for mig. Jeg har været delebarn siden jeg var tre og været vant til at være på skift hos mor og far. I år har jeg dog besluttet, at det skal ændres fordi jeg rigtig gerne vil være sammen med min kræftsyge mor, der får sin endelige dom lige inden jul. Det møder stor forståelse fra min far, der også rigtig gerne vil være sammen med hende (virkelig god skilsmisse og jeg elsker det :love:) men jeg ved ikke rigtig med resten af min fars familie. Min onkel er nyskilt og jeg tror han forestiller sig vi stimler sammen om ham, men min mor er altså vigtigere for mig lige i år, selvom det egentlig er min fars år i år.

Jeg ved ikke hvor vi ender med at være eller med hvem men jeg glæder mig til at være sammen med min mor til jul. Dét havde jeg ikke troet jeg skulle for et halvt år siden, så uanset hvad prøverne siger, så er det en milepæl :lun:

Årh, ked af at høre om din mor - det er en lorte sygdom. Jeg forstår godt at du gerne vil bruge julen hos og med hende.

Jeg er også skilsmissebarn, og var vant til at holde jul hvert andet år hos mine respektive forældre. Jeg har dog ikke holdt jul med min far de sidste 6 år. Der har det i stedet gået på skift mellem min mor og min svigerfamilie. Min far ses vi med en anden dag i julen i stedet. Det var ikke særlig nemt at beslutte det, men jeg har valgt at julen bør være der, hvor jeg føler det største og mest oprigtige forhold til mig og mine børn. Og det er altså ikke hos min far. Gider ikke en stiv og akavet juleaften, hvis jeg i stedet kan få en varm og hyggelig.
1
Brugeravatar
FrøkenM

Indlægaf FrøkenM » 10. nov 2017, 07:19

Daybreak skrev:
FrøkenM skrev:Jeg ved stadig ikke hvem jeg skal holde jul med eller hvor. Det er en ret ny situation for mig. Jeg har været delebarn siden jeg var tre og været vant til at være på skift hos mor og far. I år har jeg dog besluttet, at det skal ændres fordi jeg rigtig gerne vil være sammen med min kræftsyge mor, der får sin endelige dom lige inden jul. Det møder stor forståelse fra min far, der også rigtig gerne vil være sammen med hende (virkelig god skilsmisse og jeg elsker det :love:) men jeg ved ikke rigtig med resten af min fars familie. Min onkel er nyskilt og jeg tror han forestiller sig vi stimler sammen om ham, men min mor er altså vigtigere for mig lige i år, selvom det egentlig er min fars år i år.

Årh, ked af at høre om din mor - det er en lorte sygdom. Jeg forstår godt at du gerne vil bruge julen hos og med hende.

Jeg er også skilsmissebarn, og var vant til at holde jul hvert andet år hos mine respektive forældre. Jeg har dog ikke holdt jul med min far de sidste 6 år. Der har det i stedet gået på skift mellem min mor og min svigerfamilie. Min far ses vi med en anden dag i julen i stedet. Det var ikke særlig nemt at beslutte det, men jeg har valgt at julen bør være der, hvor jeg føler det største og mest oprigtige forhold til mig og mine børn. Og det er altså ikke hos min far. Gider ikke en stiv og akavet juleaften, hvis jeg i stedet kan få en varm og hyggelig.

Tak :kys:
Det går heldigvis umiddelbart bedre, men man kan jo ikke vide det, så jeg tænker det er den helt rigtige beslutning for mig i år :)

Jeg kender alt for godt det der med stille akavede juleaftener. Min onkels nu ekskone er ekspert i den. Hun er mega sur altid uden undtagelse og hendes forældre (som hun NÆGTER at undvære uanset hvor de holder jul) er virkelig specielle og får altid gjort min farmor ked af det, eksempelvis fordi hun ikke har råd til gaver i samme omfang som dem. Det magter jeg ikke i år så i mit stille sind er jeg faktisk glad for, at det ser ud til en jul hos min tante og onkel med min mor og mormor samt en af min tantes søstre. Normalt er min far også med der og det er vildt hyggeligt :love2:
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 428
Likede indlæg: 5336

Indlægaf Skralde » 10. nov 2017, 07:50

Jeg var i indre by i går og der har de allerede pyntet op med juleguirlander på Strøget og de større gader omkring.
Jeg er lidt splittet over det - jeg både elsker det og synes det liiige er 14 dage for tidligt :D
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3486
Likede indlæg: 26020

Indlægaf Wizzze » 10. nov 2017, 09:00

Så er de her, de engelske jule reklamer :love:

6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2768

Indlægaf Badesandalen » 10. nov 2017, 09:12

Aww... :lun:
Senest rettet af Badesandalen 10. nov 2017, 10:19, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 18249

Indlægaf Persnikedy » 10. nov 2017, 09:31

Tak for lort Wizzzer, nu tuder jeg over John Lewis reklamen, og vil nok gøre det resten af dagen :whine:

Sådan nogle reklamer rammer mig bare lige i hjertet...

Da den lille dreng slukker lampen så han kan lege med hans monsterven igen

Billede

Billede

Hvor er den sød... snøft
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 18249

Indlægaf Persnikedy » 10. nov 2017, 09:32

Det er fandme godt jeg er igang med et Martha Stewart maraton på youtube, forhåbenligt kan hendes rolige stemme og juleånd få det her tuderi til at stoppe
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daybreak

Indlægaf Daybreak » 10. nov 2017, 10:52

Så er anden godt i ovnen - 5,5 time endnu, så er den klar. Nu mangler jeg risalamande af gårsdagens risengrød. Mand og børn var MEGET begejstrede for den juleagtige aftensmad i går :lol:

Julehumøret er virkelig højt - især fordi der kørte julemusik i baggrunden, mens jeg lavede and og sovse-dims klar... "It's beginning to look a lot like Christmas"
2
Brugeravatar
Daybreak

Indlægaf Daybreak » 10. nov 2017, 10:54

Og apropos risalamande - så er jeg på helt bar bund. Aner ikke hvordan jeg griber det an, det har jeg aldrig lavet før.. Suk.. Men godt med en øvegang inden juleaften, tænker jeg.
0
Brugeravatar
FrøkenM

Indlægaf FrøkenM » 10. nov 2017, 10:56

Her står den på flæskesteg i aften. Jeg skal hjem til min mor og spise. Eftersom ingen af os spiser and, virkede det ret perfekt :love:
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 867
Likede indlæg: 6863

Indlægaf Filipai » 10. nov 2017, 11:32

Skal hjem til min mor og smovse and i aften, og til dessert er der Ris a la mande kage med brunkagebund, som bliver første gang vi skal smage. Nomme nomme. Har siddet og hæklet julehjerter til min mor i værtinde gave, og håber jeg lige kan få hæklet 4 til, så hun får 8 som hun henkastet fik ønsket sig den anden dag.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"