Samler I andre blaffere op? I hvilke situationer? Har du selv blaffet?
Jeg har lagt mærke til en del forskelle på de her blaffere, hvor jeg vurderer, at dem ville jeg i hvert fald ikke samle op. Andre har jeg overvejet.
Jeg er bare lidt nysgerrig

Wizzze skrev:Det er lang tid siden sidst. Der har bare været for mange historier om rumænere og fup langs vejene. Og så synes jeg også tit at blaffere står forkert i forhold til at se dem på afstand, og kunne trække ind. Og så er "uvasket festival type" ikke dem som man helst vil have i bilen
Santa skrev:Jeg må indrømme at jeg er for nærig til at samle blaffere op.
Jeg mener, hvorfor skal de køre gratis med, når jeg betaler for bilen, slidtage, benzin og fx broafgift?
Jeg ser dem ofte stå langs Folehaven med skilte hvor der står Jylland osv, og jeg kører selv jævnligt til Fyn.
Så jeg kunne jo godt tage dem med, men så ville det blive mod betaling. Når jeg kørte med folk, før jeg købte bil, så betalte jeg da altid - selvom det fx varmen bedste veninde eller min kusine.
Men jeg tror ikke helt, at det er hvad blafferne forestiller sig.....
Så jeg samler dem ikke op.
Santa skrev:Jeg må indrømme at jeg er for nærig til at samle blaffere op.
Jeg mener, hvorfor skal de køre gratis med, når jeg betaler for bilen, slidtage, benzin og fx broafgift?
Jeg ser dem ofte stå langs Folehaven med skilte hvor der står Jylland osv, og jeg kører selv jævnligt til Fyn.
Så jeg kunne jo godt tage dem med, men så ville det blive mod betaling. Når jeg kørte med folk, før jeg købte bil, så betalte jeg da altid - selvom det fx varmen bedste veninde eller min kusine.
Allmost_Famous skrev:Santa skrev:Jeg må indrømme at jeg er for nærig til at samle blaffere op.
Men er pointen ikke, at de kun kører med på en strækning, man alligevel kører? Ellers har jeg da misforstået noget. Jeg forestiller mig noget med, at de f.eks gerne vil "i retning mod Jylland" eller sådan noget, og hvis jeg så kun skal til Middelfart, bliver de bare sat af i Middelfart. Så er der jo ikke flere udgifter end man alligevel har selv på den tur.
Det er klart, at hvis det er sådan noget med, at de godt lige vil til døren på en bestemt adresse, bliver det temmelig forkælet.
Santa skrev:Allmost_Famous skrev:Santa skrev:Jeg må indrømme at jeg er for nærig til at samle blaffere op.
Men er pointen ikke, at de kun kører med på en strækning, man alligevel kører? Ellers har jeg da misforstået noget. Jeg forestiller mig noget med, at de f.eks gerne vil "i retning mod Jylland" eller sådan noget, og hvis jeg så kun skal til Middelfart, bliver de bare sat af i Middelfart. Så er der jo ikke flere udgifter end man alligevel har selv på den tur.
Det er klart, at hvis det er sådan noget med, at de godt lige vil til døren på en bestemt adresse, bliver det temmelig forkælet.
Jo, selvfølgelig kan de hypotetiske blaffere i min bil kun køre med, så langt vi skal i sammen retning.
Men det er ikke gratis for mig at køre fra Kbh til fx Odense, så det er den udgift jeg ville forvente, vi delte.
Og ja, ved ikke at samle nogen op, har jeg udgiften alene, men hvis jeg havde min veninde eller lignende med, ville de jo osse betale en del af turen. Så det ville ikke være anderledes for fremmede.