Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 989
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 17612

Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf Delfin » 6. aug 2017, 15:00

Inspireret af en ordveksling i en anden tråd.

Hvad har du løst med gaffertape og hvad drømmer du om at løse med gaffertape?
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin

Re: Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf Delfin » 6. aug 2017, 15:00

Jeg drømmer om at lukke munden på et damemenneske, der bor i mit hood
4
14 11 14
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 517
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7924

Indlægaf Studsgaard » 6. aug 2017, 15:11

Som campist er det en del af standart udstyret (sammen med strips) :lol:
Vi har bla repareret teltstænger og teltdugen i børnenes legetelt.
Brugt det til at lave genkendelige mærker på børnenes løbehjul.
2
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 477
Likede indlæg: 8771

Indlægaf Mangoness » 6. aug 2017, 15:14

Jeg drømmer om at kunne overleve vha. gaffatape, hvis jeg engang bliver efterladt på en øde ø.

3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 6. aug 2017, 15:34

Sidste jeg fiksede noget, var det et kosteskaft, som blev ved at falde af.

I kender sikkert det at et barn i sædet bagved bliver ved at sidde at sparke på ens ryglæn, og man får et skub i ryggen hver gang. Jeg har sådan en næsten ubændig lyst til at tape de der ben fast til sædet med 17 omgange tape :fløjt:
4
14 11 14
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 221
Likede indlæg: 5795

Indlægaf Lathyrus » 6. aug 2017, 15:40

En meget brugt vending i min familie er "Kan det ikk klares med gaffa og strips, så ska det slet ikk klares"

Gaffa kan ordne biler, cykler, sko, fastgøre div løse dele på alverdens ting, lappe huller osv - og nej, det er sjældent kønt, men det kan løse akutte problemer, så man kan komme videre i teksten.
2
fisken80
Kort karma: 764
Likede indlæg: 28760

Indlægaf fisken80 » 6. aug 2017, 15:45

Jeg har et lettere anstrengt forhold til gaffertape, fordi jeg engang boede til leje i en bolig, hvor udlejeren mente at alt kunne fikses med netop gaffertape. Da antennekablet ikke virkede - gaffertape. Det hjalp ikke, han endte med at måtte købe en antenneforstærker.

Værst var dog, da vores relæ engang slog totalt fra en lørdag eftermiddag. Som i HELT. Vi kunne absolut ikke få det til at virke og vi ringede og ringede til udlejeren, der ikke svarede. Så til sidst måtte vi ringe til en elektriker, der havde døgnvagt, og han kom og fiksede det, på den rigtige og forsvarlige måde.
Da vi om mandagen fik kontakt til udlejer var han frygtelig ærgerlig over over, at hans telefon havde været i uorden, for han kunne helt sikkert have fikset problemet med lidt gaffertape.... i et relæ...
lad mig bare sige, jeg var ret så glad for, at hans telefon ikke virkede den lørdag.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1505

Indlægaf Tobywan » 6. aug 2017, 16:10

Børn der skriger = sut og gaffatape.
2
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 6. aug 2017, 16:11

fisken80 skrev:Jeg har et lettere anstrengt forhold til gaffertape, fordi jeg engang boede til leje i en bolig, hvor udlejeren mente at alt kunne fikses med netop gaffertape. Da antennekablet ikke virkede - gaffertape. Det hjalp ikke, han endte med at måtte købe en antenneforstærker.

Værst var dog, da vores relæ engang slog totalt fra en lørdag eftermiddag. Som i HELT. Vi kunne absolut ikke få det til at virke og vi ringede og ringede til udlejeren, der ikke svarede. Så til sidst måtte vi ringe til en elektriker, der havde døgnvagt, og han kom og fiksede det, på den rigtige og forsvarlige måde.
Da vi om mandagen fik kontakt til udlejer var han frygtelig ærgerlig over over, at hans telefon havde været i uorden, for han kunne helt sikkert have fikset problemet med lidt gaffertape.... i et relæ...
lad mig bare sige, jeg var ret så glad for, at hans telefon ikke virkede den lørdag.

Hvorfor fiksede han ikke bare telefonen med lidt gaffertape :lol:
3
14 11 14
fisken80
Kort karma: 764
Likede indlæg: 28760

Indlægaf fisken80 » 6. aug 2017, 17:10

Delfin skrev:
fisken80 skrev:Jeg har et lettere anstrengt forhold til gaffertape, fordi jeg engang boede til leje i en bolig, hvor udlejeren mente at alt kunne fikses med netop gaffertape. Da antennekablet ikke virkede - gaffertape. Det hjalp ikke, han endte med at måtte købe en antenneforstærker.

Fordi problemet var omstillingen. Dengang kunne man omstille sin fastnet telefon til sin mobiltelefon, hvis man ikke var hjemme, men nogen gange virkede det ikke helt som det skulle, og det var derfor vi ikke kom igennem til ham.

Havde det været selve telefonen havde den helt sikkert fået en gang gaffer...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 6. aug 2017, 17:14

fisken80 skrev:
Delfin skrev:

Fordi problemet var omstillingen. Dengang kunne man omstille sin fastnet telefon til sin mobiltelefon, hvis man ikke var hjemme, men nogen gange virkede det ikke helt som det skulle, og det var derfor vi ikke kom igennem til ham.

Havde det været selve telefonen havde den helt sikkert fået en gang gaffer...

Så kunne han vel have taget gafferen under armen og opsøgt den ansvarlige, dernæst klistret denne fast på stolen til problemet var fikset :D

Men jeg er også glad for, at han ikke fiksede HFI med gaffertape. Der er ligesom en grund til, at det slår fra
0
14 11 14
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1676
Likede indlæg: 30310

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. aug 2017, 17:16

Jeg har bygget hus ud af gaffatape og pap. Med overetage, gangbro og rutchebane. Det var til en kat, men det er jo sagen uvedkommende.

Det er forresten sjovt at nogen siger gaffer og andre gaffa.
7
I walked a mile with Pleasure, she chattered all the way
But left me none the wiser, for all she had to say.
I walked a mile with Sorrow, and never a word said she;
But oh, the things I learned from her, when Sorrow walked with me.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 461
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 5184

Indlægaf Lurende Peber » 6. aug 2017, 17:21

Jeg har opbygget ca 1/4 forskærm på en ældre Opel Rekord. Blinklysglas måtte dog laves af gennemsigtig tape forstærket med Gaffer :) Kørte med det 1-2 måneder.
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Hewlett
Kort karma: 72
Likede indlæg: 3171

Indlægaf Hewlett » 6. aug 2017, 17:29

Tobywan skrev:Børn der skriger = sut og gaffatape.

Ej, Ingen sut, bare gaffertape. Vi skal jo heller ikke kvæle barnet.
0
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 6. aug 2017, 17:29

Dirtylittledevil skrev:Jeg har bygget hus ud af gaffatape og pap. Med overetage, gangbro og rutchebane. Det var til en kat, men det er jo sagen uvedkommende.

Det er forresten sjovt at nogen siger gaffer og andre gaffa.

Det ser ud til, at begge dele må bruges nu, men oprindelig hed det gaffertape http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=gaffatape
2
14 11 14

Tilbage til "Generelt"