Rå kamben til spareribs

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
HerErJeg
Kort karma: 62
Likede indlæg: 2591

Rå kamben til spareribs

Indlægaf HerErJeg » 8. aug 2017, 05:41

Er der supermarkeder der sælger rå kamben? Jeg synes jeg har været næsten alle steder, men har ikke kunnet finde nogen. Supermarkederne sælger næsten alle sammen hjemmelavede marinerede spareribs, så de har nok ikke nogen særlig interesse i at sælge råvaren.
Sidst jeg skulle have nogen måtte jeg bestille ved slagteren, men det har jo også en pris, jeg tror jeg gav 80 kr. kiloet.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Re: Rå kamben til spareribs

Indlægaf vibbsen » 8. aug 2017, 05:44

Det er der...Men de tager typisk kassen for dem. Som i virkelig kassen.

Du skal nok til en kødgrossist eller et slagteri for at få dem til en nogenlunde fornuftig penge. Jeg plejer at købe hos Meat Marked (Glostrup) hvor jeg får 10 kilo for cirka 450 kroner. Det er sådan nogen store kasser på frost. Mon ikke man kan få dem hos de fleste kødgrossister.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2779
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31008

Indlægaf Daine » 8. aug 2017, 05:48

HerErJeg skrev:Er der supermarkeder der sælger rå kamben? Jeg synes jeg har været næsten alle steder, men har ikke kunnet finde nogen. Supermarkederne sælger næsten alle sammen hjemmelavede marinerede spareribs, så de har nok ikke nogen særlig interesse i at sælge råvaren.
Sidst jeg skulle have nogen måtte jeg bestille ved slagteren, men det har jo også en pris, jeg tror jeg gav 80 kr. kiloet.

Hvis du kommer i Herning er jeg ret sikker på at Gøttche i gågaden har dem, jeg synes de ofte er udstillet i deres køledisk - dog marinerede, men det er jo noget de selv gør. Måske Fruehøj Slagter også har. Prisen kan jeg ikke nøjagtig huske, men mener ikke den er voldsom høj.
Du kan jo evt. ringe og høre dem ad.

Jeg synes ikke jeg kan huske at Føtex har, det er vist kun det de kalder spareribs de har naturel. Ikke ben.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2767

Indlægaf Badesandalen » 8. aug 2017, 06:08

Bilka. Der følger en lille pose marinade med, men det plejer jeg bare at smide ud.
0
HerErJeg
Kort karma: 62
Likede indlæg: 2591

Indlægaf HerErJeg » 8. aug 2017, 06:13

Daine skrev:
HerErJeg skrev:Er der supermarkeder der sælger rå kamben? Jeg synes jeg har været næsten alle steder, men har ikke kunnet finde nogen. Supermarkederne sælger næsten alle sammen hjemmelavede marinerede spareribs, så de har nok ikke nogen særlig interesse i at sælge råvaren.

Hvis du kommer i Herning er jeg ret sikker på at Gøttche i gågaden har dem, jeg synes de ofte er udstillet i deres køledisk - dog marinerede, men det er jo noget de selv gør. Måske Fruehøj Slagter også har. Prisen kan jeg ikke nøjagtig huske, men mener ikke den er voldsom høj.

Jeg synes ikke jeg kan huske at Føtex har, det er vist kun det de kalder spareribs de har naturel. Ikke ben.

Det er lige præcis Fruehøj jeg fik ved sidste gang. De var så godt nok også rigtig fine, og jeg skulle bruge en hel del, så det endte med at koste 300 kr.
Men selv et sted som Superbrugsen er man ikke bange for at kræve 100 kr. kiloet for deres egne hjemmelavede. Mine egne synes er meget bedre...
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1141
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 16360

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. aug 2017, 07:14

De har dem ofte i min super brugs.
Prisen varierer, men da jeg så dem igår, tror jeg der var en pris på 80 kr for en vægt på 1½-2 kg.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Buffy
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2351

Indlægaf Buffy » 8. aug 2017, 07:41

Et godt og lidt billigere alternativ er okse tværreb, de er virkelige gode som spareribs :savl:
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2779
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31008

Indlægaf Daine » 8. aug 2017, 10:33

HerErJeg skrev:
Daine skrev:

Det er lige præcis Fruehøj jeg fik ved sidste gang. De var så godt nok også rigtig fine, og jeg skulle bruge en hel del, så det endte med at koste 300 kr.
Men selv et sted som Superbrugsen er man ikke bange for at kræve 100 kr. kiloet for deres egne hjemmelavede. Mine egne synes er meget bedre...

Det er da voldsomt dyrt for et produkt, hvor det meste ikke kan spises. Jeg er overrasket, jeg troede kun det var Jensen ben, der var så dyre (og at det der var navnet man betalte for, for kvaliteten er ikke ret god).
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Mad og drikke"