Justitsministeren afviser at sende regning for ballade videre til hooligans

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Justitsministeren afviser at sende regning for ballade videre til hooligans

Indlægaf annella » 9. aug 2017, 08:27

http://politiken.dk/sport/fodbold/superligaen/art6058768/Justitsministeren-afviser-at-sende-regning-for-ballade-videre-til-hooligans

Fodboldbøller med masker er kujoner, men de skal ifølge justitsminister Søren Pape Poulsen (K) ikke ende med regningen for politiets indsats.

»Vi skal nok passe på med en glidebane, hvor vi skal til at betale for politi i Danmark. For hvad er det næste? Skal alle restaurationer i nattelivet så betale for, at politiet patruljerer gaden«.

»Det er klart, at hvis man som bølle ødelægger noget, så skal man stilles til ansvar og betale for det. Det er da naturligt«, siger han.

Søndag aften gik FCK-fans amok, da Brøndby i slutningen af fodboldderbyet scorede kampens eneste mål. Det førte til optøjer mellem hooligans og politi.

Derfor har Socialdemokratiet og Venstre forslået at lade voldelige fodboldfans betale for politiets indsats.

Dermed vil det koste mere end en plet på straffeattesten.

Forstår du justitsministerens nej til at hooligans skal betale politiets indsats?

Jeg gør ikke slet ikke, og sammenligningen/spørgsmålet om restaurationer skal betale for, at politiet patruljerer på gaderne om natten er for mig helt ude af proportioner, det er at blande æbler og pærer sammen.

Jeg er helt enig med Socialdemoratiet's og Venstre's forslag om at voldelige fodboldfans skal betale for politiets indsats og tillige burde de betale for det, de evtl. ødelægger, måske vil det for fremtiden være virke afskrækkende og afholde nogle hooligans fra at deltage i optøjer.
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Re: Justitsministeren afviser at sende regning for ballade videre til hooligans

Indlægaf Code71 » 9. aug 2017, 08:36

Det er jo populistisk af H..... til at lade hools'ne selv betale for politiets indsats. Latterligt ud over alle grænser og jeg er i den grad enig med Pape i denne sag

Hvis DE skulle betale selv, så ville de autonome også skulle betale for alt det lort de laver, ligeså vel som alle andre demonstrationer ville skulle. Det er bare SÅ populistisk ovenpå den oplevelse i søndags at folk med høtyve og fakler forlanger at de idioter skal klynges op

De skal bare straffes og udelukkes fra al sport på livstid. Men betale for politiets arbejde, er jeg enig i ikke kan komme på tale
5
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 134
Likede indlæg: 3227

Indlægaf Pølsemix » 9. aug 2017, 08:37

Selvfølgelig skal de ikke det, det er da godt at Pape for en gangs skyld har lidt fornuft.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 685
Likede indlæg: 6144

Indlægaf Sophies-mor » 9. aug 2017, 10:07

Pape overrasker mig gentagne gange positivt siden han blev partiformand og efterfølgende justitsminister.
Enig.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf Atomic Blonde » 9. aug 2017, 10:17

Dvs. at de skal igennem retssystemet før de kan dømmes til at betale.
Så bruger vi tusinderne af kroner fra samfundets side på at efterforske, tiltale og rejse sag.
Og i sidste ende har staten så brugt ti gange mere end hvad de får tilbage. Knald i låget. :stoned:
3
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1857
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 32834

Indlægaf LadyFox » 9. aug 2017, 10:39

Ja, det forstår jeg godt.
Jeg synes det er en hel forkert retning at gå hvis kriminelle skal til at betale for politiets arbejde.
Hvor skulle grænsen også gå? Altså i hvilke sammenhænge skulle kriminelle betale? Hvis man er med i en bande? Hvis man laver bankrøveri? Hvis man stjæler noget i Netto, cykler uden lygter?
1
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
fisken80
Kort karma: 764
Likede indlæg: 28758

Indlægaf fisken80 » 9. aug 2017, 11:49

Jeg er fuldstændig enig med Pape i den her sag.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 971
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 25509

Indlægaf icelady » 9. aug 2017, 12:09

De skal selvfølgelig erstatte, hvad de ødelægger. Men nej, de skal da ikke til at betale for politiets arbejde.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 143
Likede indlæg: 3217

Indlægaf Tux » 9. aug 2017, 13:30

Også fuld opbakning til Pape herfra, det foreslag er helt væk fra vinduet..
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 75
Likede indlæg: 2504

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 9. aug 2017, 23:42

Det ville være en kollektiv straf, så på den vis er det ikke fornuftigt. Men at de skal betale for den del af politiarbejdet der involverer deres egen person. Dømte personer betaler allerede for omkostningerne i forbindelse med domstolens arbejde. Hvordan er det anderledes?
0
Grab them by the pussy

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"