Telefoni

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Hvor meget bruger du på mobiltelefoni?

Under 100 kr.
32
54%
100-199 kr.
19
32%
200-399 kr.
8
14%
400-600 kr.
0
Ingen stemmer
Over 600 kr.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 59
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10282

Re: Telefoni

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. okt 2015, 23:09

Jeg betaler 119 pr. måned inkl. 10 timers tale, fri sms/mms, fullrate-til-fullrate, 10 GB data og 1 ekstra GB data.

Ja, det sidste lyder skørt, og det er det også, har jeg lige fundet ud af. Det er simpelthen noget, der på en eller anden måde er blevet sneget ind ad bagdøren, da Fullrate gik fra betal-efter-forbrug til tvungent abonnement for to år siden. Jeg har ikke været opmærksom på det og har derfor betalt små 500 kr. for ingenting. Virkelig dumt :/ Det er straks blevet ændret. Hvis det var muligt at få et abonnement med "mere" tale end data (altså fx. 2 timers tale og 1 GB data) ville jeg klart vælge det, da jeg næsten ingen data bruger.

Edit: Tak for tippet i grønt :) Det kan desværre ikke betale sig for mig helt at skifte selskab, da jeg er storforbruger af Fullrate-til-Fullrate.

Edit 2: Jeg har lige opdaget, at jeg oprindeligt valgte den ekstra GB til, fordi mit abonnement indtil for en måned siden kun var på 2 GB, og jeg før brugte mere data end nu. Det gør det da lidt bedre, omend jeg aldrig har fået brugt den ekstra data, og pengene derfor under alle omstændigheder er spildt.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2411

Indlægaf Joe » 18. okt 2015, 00:09

Jeg betaler 250 kr for et Telmore Play abonnement med 20 gb data, fri SMS og et eller andet timetal opkald jeg aldrig bruger, samt musiktjeneste, Politiken.dk, HBO Nordic, CMore, TV2 Play og diverse andre ting, jeg ikke bruger. Før det betalte jeg alligevel særskilt for HBO og Politiken, så det kunne godt betale sig for mig.
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 18. okt 2015, 08:40

DetSorteCirkus skrev:
Frkvira skrev:200 for fri tale og SMS og 15 GB data. Får så et gavekort retur på 100 kroner hver måned til fx Matas. Så det er altså win - win

Det er hos Zenji

Er det smarte ved abonnementet, at du får 15 GB for 100 kr.?

Edit: Nu ser jeg lige, at det gør man også hos min udbyder, så det kan det ikke være

Det smarte ved Zenji er, at man får 50-100 kr tilbage i gavekort til fx Matas, justeat, magasin, peter beier og mange andre steder, man selv kan vælge. Derudover er der mange rabatter.
For mig betyder det fx, at jeg sparer 50 kr om måneden på fitness, OG får 50 kr pr måned til et gavekort jeg kan købe til steder, jeg alligevel bruger penge, så reelt sparer jeg 100 kr om måneden på at have det her abonnement, selvom det teoretisk set er lidt dyrere end det jeg havde hos Oister. Samtidig med, at jeg så får fri tale og flere GB.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3484

Indlægaf FruDulle » 18. okt 2015, 08:44

Kyle skrev:Mit eget abonnement står i 249 pr. mdr. Men det inkluderer så adgang til musik, tv2 play, politiken og flere andre ting. Mine børn har abonenementer til 99 pr. mdr. og det dækker deres forbrug fint. Min kone får sit betalt via arbejde, så jeg ved ikke hvad det indeholder. Så vi betaler 645 kr/mdr for 5 abonnementer + hvad min kone betaler i skat for sin.

Hvor er det henne at du har det aBB?
0
Whatever
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 18. okt 2015, 08:48

DetSorteCirkus skrev:
Frkvira skrev:200 for fri tale og SMS og 15 GB data. Får så et gavekort retur på 100 kroner hver måned til fx Matas. Så det er altså win - win

Det er hos Zenji

Edit: Nu ser jeg lige, at det gør man også hos min udbyder, så det kan det ikke være

Er ikke helt sikker på hvad det er du mener, eller hvad det er du spørger om? :) :)
men for mig er det smart at jeg reelt kun betaler 100 kr. for fri sms, fri tale og 15 GB data. Da jeg betaler 200 kr. men får 100 kr. tilbage på et gavekort som jeg så kan bruge mange forskellige steder. Og jeg får dem altid brugt
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 18. okt 2015, 08:51

99 kr for 10 gb data og 10 timers tale. Som aldrig bliver opbrugt (pånær lige i denne måned hvor jeg har måtte hænge i telefon hos Ilva og Idemøbler)
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1162
Likede indlæg: 6823

Indlægaf Wizzze » 18. okt 2015, 08:59

FruDulle skrev:
Kyle skrev:Mit eget abonnement står i 249 pr. mdr. Men det inkluderer så adgang til musik, tv2 play, politiken og flere andre ting. Mine børn har abonenementer til 99 pr. mdr. og det dækker deres forbrug fint. Min kone får sit betalt via arbejde, så jeg ved ikke hvad det indeholder. Så vi betaler 645 kr/mdr for 5 abonnementer + hvad min kone betaler i skat for sin.

Hvor er det henne at du har det aBB?

Lyder som Telmore Play

Har det også på mit private nummer, der følger også abonnement med til Gastro, Eurowoman og andre magasiner, udover HBO, Tv2 play, Mofibo, Politikken osv. så det sparede os for en masse abonnementsudgifter så reelt er Telmore Abonnementet gratis.

Fru Wizzze har det zenji abonnement med gavekort til Matas og Magasin, som andre også har beskrevet så nominelt betaler vi de der 450kr. pr. måned, men reelt kun 99,- kr. fordi vi så sparer en række andre udgifter vi ellers ville have.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 18. okt 2015, 09:05

Her har min søn og jeg to ens abbonnementer hos TDC. Samlet betaler jeg 299kr og det er for fri tale, fri sms/mms og 5GB til hver, samt musik tjenesten tdc play (bruges meget ) og noget spotify. Vi bruger aldrig alt data trafik, da vi hjemme har wifi og de steder vi besøger er deres wifi for længst tastet ind. Overskrides data, sættes hastigheden ned, vi får ikke en ekstra regning.
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 18. okt 2015, 09:16

Fullrate Bredbånd...........199,00 kr. 12/1 Mbit
Fullrate Mobil.................79,00 kr. 10 timers tale, 10 GB data, fri sms/mms, fri fullrate til fullrate, når aldrig forbrugsgrænsen.
Fullrate Mobil.................79,00 kr. 10 timers tale, 10 GB data, fri sms/mms, fri fullrate til fullrate, når aldrig forbrugsgrænsen. (datterens)
Fullrate Bredbånd ToGo.....40,00 kr. 1GB data, til den sjældne gang imellem, jeg har den med på farten.
I alt pr. måned..............397,00 kr.

Og vi er 3-4 mennesker der bruger bredbåndet herhjemme.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. okt 2015, 09:48

Karkluden skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det smarte ved Zenji er, at man får 50-100 kr tilbage i gavekort til fx Matas, justeat, magasin, peter beier og mange andre steder, man selv kan vælge. Derudover er der mange rabatter.
For mig betyder det fx, at jeg sparer 50 kr om måneden på fitness, OG får 50 kr pr måned til et gavekort jeg kan købe til steder, jeg alligevel bruger penge, så reelt sparer jeg 100 kr om måneden på at have det her abonnement, selvom det teoretisk set er lidt dyrere end det jeg havde hos Oister. Samtidig med, at jeg så får fri tale og flere GB.

Så man skal med andre ord kunne få noget ud af rabatterne og have et ret højt dataforbrug for, at det kan betale sig?
Jeg prøver bare at se, hvilken type kunde det henvender sig til :)
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. okt 2015, 09:51

Frkvira skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Det er hos Zenji

Er ikke helt sikker på hvad det er du mener, eller hvad det er du spørger om? :) :)
men for mig er det smart at jeg reelt kun betaler 100 kr. for fri sms, fri tale og 15 GB data. Da jeg betaler 200 kr. men får 100 kr. tilbage på et gavekort som jeg så kan bruge mange forskellige steder. Og jeg får dem altid brugt

Jeg prøver at finde ud af, hvad for en type forbrug abonnementet henvender sig til :)
Hvis selve ydelserne, man får, kan fås til de samme penge andre steder, og gavekortene gælder for det beløb, de angiver, må det springende punkt være rabatterne, som Karkluden nævner.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Indlægaf Dime » 18. okt 2015, 10:40

DetSorteCirkus skrev:Jeg prøver at finde ud af, hvad for en type forbrug abonnementet henvender sig til :)
Hvis selve ydelserne, man får, kan fås til de samme penge andre steder, og gavekortene gælder for det beløb, de angiver, må det springende punkt være rabatterne, som Karkluden nævner.

Jeg tror det henvender sig til de fleste. :)

Du får et abbonnement med det normale fri sms/mms, fri tale (til alle mobiler; ikke kun "internt" blandt selskabets egne kunder) og et ret højt dataforbrug.
Datamængden er propotional med prisen, MEN den helt store humle er at uanset hvor meget du betaler, så får du "refunderet" alt over 99,- i form af et gavekort (valgfrit, til en stribe af forretninger)
Så du lægger 200,- på bordet hver måned, men får de 100,- tilbage i form af gavekort, så hvis du alligevel bruger 100,- om måneden i Matas eller et af de andre steder, så betaler du jo reelt kun 99,- for abbonnementet... og så er det sgu lige pludselig ret billigt, for alt det.

Oven i alt det der, så har de en eller anden rabat-aftale med en kæmpe stribe af firmaer (mange flere end dem med gavekortene) som man simpelthen bare får rabat hos fordi man er Zenji-kunde, så vidt jeg kan gennemskue... den rabat er ikke forbrugs- eller abbonnement-afhængig, tror jeg...
0
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. okt 2015, 11:04

Syg Abe skrev:
Jeg tror det henvender sig til de fleste. :)

Du får et abbonnement med det normale fri sms/mms, fri tale (til alle mobiler; ikke kun "internt" blandt selskabets egne kunder) og et ret højt dataforbrug.
Datamængden er propotional med prisen, MEN den helt store humle er at uanset hvor meget du betaler, så får du "refunderet" alt over 99,- i form af et gavekort (valgfrit, til en stribe af forretninger)
Så du lægger 200,- på bordet hver måned, men får de 100,- tilbage i form af gavekort, så hvis du alligevel bruger 100,- om måneden i Matas eller et af de andre steder, så betaler du jo reelt kun 99,- for abbonnementet... og så er det sgu lige pludselig ret billigt, for alt det.

Oven i alt det der, så har de en eller anden rabat-aftale med en kæmpe stribe af firmaer (mange flere end dem med gavekortene) som man simpelthen bare får rabat hos fordi man er Zenji-kunde, så vidt jeg kan gennemskue... den rabat er ikke forbrugs- eller abbonnement-afhængig, tror jeg...

Jeg har forstået systemet :)
Hvis man som jeg allerede kan få det beskrevne for 99 kr. om måneden, kan jeg ikke se fidusen i det, medmindre rabatterne som sagt skulle vise sig at passe ind i mit øvrige forbrug. Når gavekortene repræsenterer den værdi, de angiver, ville den del af abonnementet for mig blot betyde, at jeg bandt 100 kr. hos et firma i stedet for frit at kunne disponere over dem.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 608

Indlægaf Stars » 18. okt 2015, 11:51

Daine skrev:Jeg har et abonnement til 129,- i måneden, hvor der vist nok er 2 timers tale og 4 GB data med. Jeg har endnu ikke præsteret at bruge mere.

Det lyder dyrt?

Jeg og ældste-datteren har 8 timers tale, 8 gb data, fri SMS/MMS for 88kr.
Mindste-datteren har vist 15/15 for 109kr.
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 608

Indlægaf Stars » 18. okt 2015, 12:03

DetSorteCirkus skrev:
Jeg har forstået systemet :)
Hvis man som jeg allerede kan få det beskrevne for 99 kr. om måneden, kan jeg ikke se fidusen i det, medmindre rabatterne som sagt skulle vise sig at passe ind i mit øvrige forbrug. Når gavekortene repræsenterer den værdi, de angiver, ville den del af abonnementet for mig blot betyde, at jeg bandt 100 kr. hos et firma i stedet for frit at kunne disponere over dem.

Hvor får man fri tale og 15 gb data for 99kr? For det lyder da vildt billigt.
0

Tilbage til "Generelt"