Når Facebook shitstormer...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Kort karma: 62
Likede indlæg: 2571

Når Facebook shitstormer...

Indlægaf HerErJeg » 10. aug 2017, 06:22

http://www.aoh.dk/artikel/shitstorm-ram ... kus-aflyst

Herning Centret har efter en gevaldig hylen op på Facebook valgt at tækkes de mange sure opstød, og har aflyst en planlagt cirkusforestilling.
Al magt til Facebook, eller hvordan? Det er simpelthen blevet en gabestok uden lige, som det er rigtig let at havne i, også selv om man intet forkert har gjort. Centret har intet forkert gjort. Cirkus har intet forkert gjort. Der er ingen lov eller nogen som helst der kan sætte en juridisk kæp i hjulet for at arrangementet kan gennemføres.
Jeg synes Facebook og dets brugere er kommet LANGT ud over "jeg synes at...". I stedet skal man overgå hinanden i galskab og direkte hadske bemærkninger, 9 ud af 10 kommentarer er jo mere eller mindre ens, men det er åbenbart sindsygt vigtigt at sætte sig eget fingeraftryk, selv om der reelt ikke bidrages med noget nyt.
I dette tilfælde er det cirkus, men det kan være alt muligt andet, hvor der reelt foregår ting som er 100% reelle, men blot ikke falder i alles smag.
Smag og behag er som bekendt forskellig, det er der bare ikke rigtig plads til længere.

Jeg er faktisk lidt ærgerlig over at man vælger at følge flokken på Facebook, og så faktisk aflyse. Det er en kæmpe sejr der smides i favnen på dem der har Shitstorming som hobby, hvad bliver det næste de kaster sig over og skal tage livet af? Alt andet lige må det give blod på tanden.
1
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 222

Re: Når Facebook shitstormer...

Indlægaf Atomic Blonde » 10. aug 2017, 06:34

Både på EB Nationen og Facebook står hjerneskaderne i kø.
Problemet er efterhånden at folk ikke evner at sætte sig ind i noget som helst og brokker sig over stort og småt. Det er snart ikke andet end mig, mig, mig. Eller deres snotforkælede unger som bliver – så uretfærdigt behandlet. Tror sgu jeg lever i en forkert tidsalder.
2
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
JoyNips
Kort karma: 1030
Likede indlæg: 22843

Indlægaf JoyNips » 10. aug 2017, 07:16

Jeg kan ikke læse artiklen og jeg har ikke hørt om den omtalte shitstorm, men efter min mening bør man ikke støtte cirkus pga de forhold, dyrene holdes under. Hvis det er dyrevelfærd der er årsag til shitstormen har den min opbakning.
17
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 954
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24168

Indlægaf icelady » 10. aug 2017, 07:41

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/indkoebscenter-aflyser-cirkus-efter-kritik

Der burde være en adgangsprøve til FB, så tumper kunne sorteres fra. Og så ville det pynte, hvis div firmaer&selskaber ikke bukkede under for en smule modstand.

(ang netop dette; hvis der bevisligt er dyremishandling inde over, så fint... For et stykke tid siden gik en lokal DFer i brechen for dyrene i det cirkus der besøgte byen, for han mente helt bestemt, at dyrene ikke havde plads nok. Hvilket det så viste sig, at de havde. Så folk burde ofte lige trække vejret og undersøge ting, før de ukritisk farer til tasterne.)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Kort karma: 386
Likede indlæg: 4686

Indlægaf DenBlødeJyde » 10. aug 2017, 07:45

Lige præcis Cirkus Trapez var ret meget i vælten tidligere på sommeren fordi der florerede billeder af tynde heste på lige netop Facebook.
0
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 626

Indlægaf Frank » 10. aug 2017, 07:53

Jeg syntes at det største problem med det folk skriver på Facebook, i modsætning til de redigerede medier, er at de ikke påtager sig et ansvar for det de formidler. I mange tilfælde er Facebook blevet til en ”legal” gabestok. Man skulle måske lige tænke sig om inden man sætter sig til tasterne. Man kan hurtigt komme ud i noget som er strafbart.
8
HerErJeg

Indlægaf HerErJeg » 10. aug 2017, 07:57

icelady skrev:https://www.tvmidtvest.dk/artikel/indkoebscenter-aflyser-cirkus-efter-kritik

Der burde være en adgangsprøve til FB, så tumper kunne sorteres fra. Og så ville det pynte, hvis div firmaer&selskaber ikke bukkede under for en smule modstand.

(ang netop dette; hvis der bevisligt er dyremishandling inde over, så fint... For et stykke tid siden gik en lokal DFer i brechen for dyrene i det cirkus der besøgte byen, for han mente helt bestemt, at dyrene ikke havde plads nok. Hvilket det så viste sig, at de havde. Så folk burde ofte lige trække vejret og undersøge ting, før de ukritisk farer til tasterne.)

Ordet dyremishandling bruges jo flæng. Jeg tror ikke rigtig der er nogen af brokrøvene som reelt set ved hvad dyremishandling dækker over. Heste, køer, får der ikke fodres eller får vand, eller hvor der ikke bliver muget ud, det kan kaldes dyremishandling. Dyr der bankes, sparkes, kastes med, det kan kaldes dyremishandling.
Men dyr som trænes eller dresseres til udføre numre og tricks i enhver form, det er OGSÅ dyremishandling, når det rammer Facebook. Sjovt nok er der ingen som hyler op omkring dressurridning, hvor den stakkels hest tvinges til at gå i en eller anden åndssvag gangart, som intet har at gøre med naturligt hesteliv.
2
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2064

Indlægaf cola » 10. aug 2017, 08:12

HerErJeg skrev:
icelady skrev:https://www.tvmidtvest.dk/artikel/indkoebscenter-aflyser-cirkus-efter-kritik

Ordet dyremishandling bruges jo flæng. Jeg tror ikke rigtig der er nogen af brokrøvene som reelt set ved hvad dyremishandling dækker over. Heste, køer, får der ikke fodres eller får vand, eller hvor der ikke bliver muget ud, det kan kaldes dyremishandling. Dyr der bankes, sparkes, kastes med, det kan kaldes dyremishandling.
Men dyr som trænes eller dresseres til udføre numre og tricks i enhver form, det er OGSÅ dyremishandling, når det rammer Facebook. Sjovt nok er der ingen som hyler op omkring dressurridning, hvor den stakkels hest tvinges til at gå i en eller anden åndssvag gangart, som intet har at gøre med naturligt hesteliv.

Med fare for at folk går helt i flint vil jeg tilføje ting på dyremishandlings listen: hundeslædehunde, En jagthund, der kun skal hente dyret eller skræmme dyrene op. Væddeløbshunde, springridning, jagtridning (hubertusjagten altså den uden ræv) og mange andre former for sport hvor der er dyr med. Det er alt sammen dyremishandling som et cirkus.
0
HerErJeg

Indlægaf HerErJeg » 10. aug 2017, 08:20

cola skrev:
HerErJeg skrev:

Med fare for at folk går helt i flint vil jeg tilføje ting på dyremishandlings listen: hundeslædehunde, En jagthund, der kun skal hente dyret eller skræmme dyrene op. Væddeløbshunde, springridning, jagtridning (hubertusjagten altså den uden ræv) og mange andre former for sport hvor der er dyr med. Det er alt sammen dyremishandling som et cirkus.

Vi kan da godt blive enige om, at de ting du lister op, i de fleste tilfælde er værre end hvad dyrene skal præstere i et cirkus. Hvorfor er det så lige at Facebook er helt tavs når det kommer til den slags? Reelt set nok fordi man er skide ligeglad, men med cirkus har man en kæphest der skal skamrides til bevistløshed. (Er det forresten også dyremishandlig, det med kæphesten?)
Hvad med alle de hunde og katte der sidder alene hjemme i 10 timer dagligt, og når ejeren endelig kommer, så lukkes dyret i haven og skal passe sig selv. Dem er der helt sikkert rigtigt mange af, men det kan meget vel være den samme person der sidder og galper op omkring det forkastelige i cirkus.
Senest rettet af HerErJeg 10. aug 2017, 08:37, rettet i alt 1 gang.
0
HerErJeg

Indlægaf HerErJeg » 10. aug 2017, 08:36

HerErJeg skrev:
cola skrev:
HerErJeg skrev:

Vi kan da godt blive enige om, at de ting du lister op, i de fleste tilfælde nok er værre end hvad dyrene skal præstere i et cirkus. Hvorfor er det så lige at Facebook er helt tavs når det kommer til den slags? Reelt set nok fordi man er skide ligeglad, men med cirkus har man en kæphest der skal skamrides til bevistløshed. (Er det forresten også dyremishandlig, det med kæphesten?)
Hvad med alle de hunde og katte der sidder alene hjemme i 10 timer dagligt, og når ejeren endelig kommer, så lukkes dyret i haven og skal passe sig selv. Dem er der helt sikkert rigtigt mange af, men det kan meget vel være den samme person der sidder og galper op omkring det forkastelige i cirkus.

Edit: En jagthund er synes nok det hele er sjov og ballade. Der er ingen overlast på dyret, hunden har ikke de samme overvejelser eller reflekterer over liver som mennesker gør. Vi må aldrig sidestille dyr med mennesker, og slet ikke når det kommer til muligheden for selvstændige tanker.
5
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2064

Indlægaf cola » 10. aug 2017, 08:48

HerErJeg skrev:
Edit: En jagthund er synes nok det hele er sjov og ballade. Der er ingen overlast på dyret, hunden har ikke de samme overvejelser eller reflekterer over liver som mennesker gør. Vi må aldrig sidestille dyr med mennesker, og slet ikke når det kommer til muligheden for selvstændige tanker.

Det er jo lige det, det gør mange af de andre dyr også, så hvis vi går ind og siger de andre dyr lider under dyremishandling så gør jagthunden også når den slæbes med på jagt, fx er der mange heste der elsker at springe, både med og uden deres ejer. slædehunden elsker at trække slæden, det er deres natur at trække. drussurhesten har med den rette ejer et prinsesseliv. så hvis den ene er, så må vi også huske de andre, også selvom du selv har en jagthund og derfor føler dig stødt over lige den :-)
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1785
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 31148

Indlægaf LadyFox » 10. aug 2017, 08:50

Jeg kan virkelig ikke have ondt i røven over denne shitstorm, var det mit lokale center havde jeg selv valgt at handle et andet sted fremover, og det kunne jeg sagtens finde på at sige højt.
En ting er at jeg ikke bryder mig om (for) tynde heste, eller elefanter der der lavet numre, jeg bryder mig endnu mindre om elefanter der lever alene. Det synes jeg er synd og SÅ forkert. Og så er der vist også regler imod det, altså medmindre man får en dispensation.
1
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 222

Indlægaf Atomic Blonde » 10. aug 2017, 09:04

LadyFox skrev:Jeg kan virkelig ikke have ondt i røven over denne shitstorm, var det mit lokale center havde jeg selv valgt at handle et andet sted fremover, og det kunne jeg sagtens finde på at sige højt.
En ting er at jeg ikke bryder mig om (for) tynde heste, eller elefanter der der lavet numre, jeg bryder mig endnu mindre om elefanter der lever alene. Det synes jeg er synd og SÅ forkert. Og så er der vist også regler imod det, altså medmindre man får en dispensation.
Ville du så bare hyle med, eller ville du undersøge om der faktuelt var noget om det.
Jeg syntes ofte det er der kæden hopper af for mange.
2
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1034
Likede indlæg: 15725

Indlægaf Zombie » 10. aug 2017, 09:37

HerErJeg skrev:

Det passer ikke. En del af mine veninder er hestefolk, og der er virkelig ved at ske ting og sager inden for området, bla efter videoer af, hvordan nogle træner dressurheste
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1034
Likede indlæg: 15725

Indlægaf Zombie » 10. aug 2017, 09:43

cola skrev:
HerErJeg skrev:

Det er jo lige det, det gør mange af de andre dyr også, så hvis vi går ind og siger de andre dyr lider under dyremishandling så gør jagthunden også når den slæbes med på jagt, fx er der mange heste der elsker at springe, både med og uden deres ejer. slædehunden elsker at trække slæden, det er deres natur at trække. drussurhesten har med den rette ejer et prinsesseliv. så hvis den ene er, så må vi også huske de andre, også selvom du selv har en jagthund og derfor føler dig stødt over lige den :-)

Problemet med dressurheste er, at metoderne til at lære dem ting, ofte er dybt forkastelige og virkelig kritisable. Det er stadig meget udbredt at bruge meget nederen metoder.

Hundeverdenen er ikke altid meget bedre. Der er heldigvis mere fokus på de positive metoder, men de gamle skrøner om dominans og lederskab fik desværre et boost med den kæmpe klovn til Cesar Milan. Han er heldigvis på nedtur nu, efter at være kritiseret voldsomt og påvisning af hans meget kritisable metoder, som ingen opbakning fra videnskaben har.

En del jægere kan stadig have et lidt forstokket syn på hundeopdragelse, men de positive metoder vinder hurtigt indpas, simpelthen fordi det er mere effektiv træning.

Træning af heste er desværre stadig langt bagud.
3
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Livets forhold"