Aarstidernes måltidskasser

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Søhest
Kort karma: 13
Likede indlæg: 121

Aarstidernes måltidskasser

Indlægaf Søhest » 18. okt 2015, 07:03

Er der nogen herinde der har fået / får dem?

Har netop bestilt en lowcarb kasse til min bedre halvdel og jeg :savl: , da vi begge er lidt for runde og lidt for gode til at putte aaalt muligt andet i kurven når der handles. Så tror i sidste ende det bliver billigere for os med sådan en kasse, selvom jeg synes den så dyr ud lige i øjeblikket :P

Men hvad er erfaringerne? Er det noget værd? Og er der nok til at min stortspisende mand også kan blive mæt? :D
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4282

Re: Aarstidernes måltidskasser

Indlægaf Rapfisk » 18. okt 2015, 10:47

Jeg har ikke prøvet den kasse, men jeg har smagt fra forskellige andre kasser hos andre, og det har altid været rigtig godt.

Generelt skal de fleste mænd (fordom!) nok vænne sig til, at grøntsagerne er i højsædet, og kødet er et tilbehør. Måske er det ikke så udtalt på low carb.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Søhest
Kort karma: 13
Likede indlæg: 121

Indlægaf Søhest » 18. okt 2015, 11:46

Tak for svar, rapfisk.
Og det er ok med fordommen, den passer med 99,9% sikkerhed også på min mand ;-)

Han er heldigvis også motiveret til at vi får prøvet andre grønsager end pommes frites på frost :P så håber han kan leve med den mindre kødmængde - vi har måske også levet liiiidt for godt på dét punkt på det sidste
Senest rettet af Søhest 22. nov 2015, 20:38, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 953

Indlægaf Evapeva » 18. okt 2015, 12:07

De er meget værd, deres måltidskasser, hvis du spørger mig.

Vi er to voksne og to småbørn, og vi bestiller til 2 personer i 5 dage fra uge til uge, og der er nok til os. :gogo: Vi får slankekassen for simpelthen at få mere grønt ind i retterne - og det kommer der virkelig. Desuden er én dag med fisk og én dag vegetarisk.

Eneste minus er umiddelbart tilberedningstiden - den ligger på mellem 30 og 45 minutter, hvilket er liiige lovlig længe i ulvetimen. Så fra næste uge prøver vi kvik-kassen (20 min. tilberedningstid). Og så har vi valgt "plus" (dvs. lidt ekstra kød; vi er jo 4 personer) og frugt til. Det er lækkert lige at gå og hapse noget frugt om eftermiddagen, som man ved er usprøjtet, meeen om de 10-12 stykker frugt er de dér 50 kroner ekstra værd kan selvfølgelig diskuteres...

Åh ja, et andet punkt, som kan være et minus for nogle: Visse retter er meget stærke, hvis man følger opskriften! Vi laver derfor separate portioner til voksne og til børn for ikke at lave tårer ved middagsbordet. ;)
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3400

Indlægaf FruDulle » 21. okt 2015, 10:25

Jeg skal også have kasser når vi kommer til Dk snart. Men vildt nok at i kun bestiller til 2 når i 2+2 Eva. Jeg havde tænkt at bestille til 5 dage og vi er kun mig og barn på 2 år. Det bliver da alt for emnet så.
1
Whatever
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 953

Indlægaf Evapeva » 21. okt 2015, 19:45

FruDulle skrev:Jeg skal også have kasser når vi kommer til Dk snart. Men vildt nok at i kun bestiller til 2 når i 2+2 Eva. Jeg havde tænkt at bestille til 5 dage og vi er kun mig og barn på 2 år. Det bliver da alt for emnet så.

Ja det havde jeg heller ikke regnet med var nok. For jeg plejer at spise to portioner, men det passer simpelthen. Ungerne er 3 og 1 år, den store uuultrakræsen og derfor småtspisende, kan jeg lige tilføje, så der er noget at sammenligne med. :)
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 21. okt 2015, 23:33

Ok. Vi må prøve det og se om vi ender med ender med en masse rester :)
0
Whatever
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 22. okt 2015, 04:49

FruDulle skrev:Ok. Vi må prøve det og se om vi ender med ender med en masse rester :)

Så slipper du for at købe ind til frokost, hvis I skal af med en masse rester :fløjt:
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 22. okt 2015, 07:26

Barnet spiser i DP og jeg spiser stort set aldrig frokost. Men så er der weekend rester :D prøver med 3 dage til at starte med tror jeg
0
Whatever

Tilbage til "Mad og drikke"