Verden går under i September

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2835
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31928

Re: Verden går under i September

Indlægaf Daine » 13. aug 2017, 14:47

Anilara skrev:
Falstria skrev:
dgd2007 skrev:
Falstria skrev:En hel masse økonomer siger det allerede sker den 21. August, ihvertfald i USA.

Hvad er der da der?

Mon ikke det er noget med at USA vil tillade sig selv at låne flere penge af udlandet.

Der er også total solformørkelse over USA den dag.
Ikke at det har noget med undergang at gøre, men dette ville da gøre setuppet mere specielt.

Det er som en god film - vi deler den i to!
21. August - Dommedag, del 1.
21. September - Dommedag, del 2.

For de få overlevende vises der så den 23. September Trumph's samlede taler nonstop. Hvorefter vi med garanti vil se en totalt øde jord efterfølgende ...

:lol: :lol:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 100
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 1601

Indlægaf Venus222 » 13. aug 2017, 21:05

Jeg har liget fået nøglerne til min nye lejlighed, og verdens undergang falder lige i mine ferie. Det må simpelthen være en ommer! :deer:
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1183
Likede indlæg: 17233

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. aug 2017, 21:58

Anilara skrev:Men hvad siger Jehovas Vidner?

De var for første gang hos os i forgårs :8:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 989
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 17630

Indlægaf Delfin » 13. aug 2017, 22:10

I det mindste når jeg at holde ferie først
0
14 11 14
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 849
Likede indlæg: 13909

Indlægaf Lemonella » 14. aug 2017, 05:19

De siger nok ikke så meget. De har jo før været ude og proklamere jordens undergang og hver gang, er der intet sket.
Det fik for en del år siden, de øverste ledere i sekten til, at lave en forordning der sagde, at der intet måtte siges om en eventuelt undergang.
Mest fordi der står i bibelen, at "Armageddon skal komme som en tyv om natten", hvilket jo vil sige, at ingen ved noget på forhånd.

Min kilde: min daværende, nu afdøde svigerfar, som var ældste i en rigssal i Roskilde.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 489
Likede indlæg: 6309

Indlægaf Anilara » 14. aug 2017, 06:02

Lemonella skrev:

De siger nok ikke så meget. De har jo før været ude og proklamere jordens undergang og hver gang, er der intet sket.
Det fik for en del år siden, de øverste ledere i sekten til, at lave en forordning der sagde, at der intet måtte siges om en eventuelt undergang.
Mest fordi der står i bibelen, at "Armageddon skal komme som en tyv om natten", hvilket jo vil sige, at ingen ved noget på forhånd.

Min kilde: min daværende, nu afdøde svigerfar, som var ældste i en rigssal i Roskilde.

Så det de egentlig siger er, at det hvert fald ikke bliver d. 21. september eller august ;)
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1130
Likede indlæg: 17278

Indlægaf dgd2007 » 14. aug 2017, 08:17

Lemonella skrev:De siger nok ikke så meget. De har jo før været ude og proklamere jordens undergang og hver gang, er der intet sket.

I den "almindelige" bibel er Harmagedon en geografisk lokation, hvor "verdens konger skal samle deres styrker til slaget på HERREN den almægtiges store dag" ... :)
Jeg tror først, selve navnet senere er blevet synonymt med verdens undergang.
Så det må være JC eller Gud, der kommer som en tyv om natten. Ved ikke, hvorfor dette vers er i parentes i min version.
(Johs. Åb. 16:12-16)
0
Brugeravatar
Vixen
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2847

Indlægaf Vixen » 14. aug 2017, 08:26

Arj, nedtur da. Jeg skal føde i november og gad godt lige møde min datter inden. Hrmpf.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 849
Likede indlæg: 13909

Indlægaf Lemonella » 14. aug 2017, 09:12

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:De siger nok ikke så meget. De har jo før været ude og proklamere jordens undergang og hver gang, er der intet sket.

I den "almindelige" bibel er Harmagedon en geografisk lokation, hvor "verdens konger skal samle deres styrker til slaget på HERREN den almægtiges store dag" ... :)
Jeg tror først, selve navnet senere er blevet synonymt med verdens undergang.
Så det må være JC eller Gud, der kommer som en tyv om natten. Ved ikke, hvorfor dette vers er i parentes i min version.
(Johs. Åb. 16:12-16)

Det kommer jo netop an på, hvilken bibel man læser og hvilken tro man har og ikke mindst, hvordan man tolker bibelens tekster. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1130
Likede indlæg: 17278

Indlægaf dgd2007 » 14. aug 2017, 09:35

Lemonella skrev:Det kommer jo netop an på, hvilken bibel man læser og hvilken tro man har og ikke mindst, hvordan man tolker bibelens tekster. :)

Ja. Jeg tror, det at Armageddon/Harmagedon med tiden er kommet til at betyde verdens undergang, er noget af det samme som at "Waterloo" er kommet til at betyde "det endelige nederlag", fordi Waterloo var det (konkrete) sted i det nuværende Belgien, hvor Napoleon blev endeligt besejret.

Fra ordforklaringen bagest i min Biwel:

Harmagedon.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 43
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 377

Indlægaf Hurrze » 17. aug 2017, 00:01

Kunne de ikke lige lægge dagenene andre dage end lige ved min fødselsdag. (Har fødselsdag den 22. September... :gisp:
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Generelt"